Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

alecu26

Ce poduri sunt astea? Ca nu-mi dau seama dupa kilometri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#1231
Podul peste Dunare de la Cernavoda si podul peste bratul Borcea de langa statia de taxare Fetesti. Cele mai mari poduri de pe A2.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Alecu !!!!...  :o
A2 are doar doua poduri mari, adevarate... Paralele cu cele ale lui Saligny: Borcea si Dunarea (sensul Fetesti->Cernavoda).
vancouver a pus filmarea Cernavoda->Fetesti.

Si trebuie neaparat refacute, sunt cam praf de cativa ani buni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Stiam ca Arcada a reabilitat si ea ceva. Ce naiba...a facut doar CF ul? Si din ce stiam podurile oricum apartin de CFR. De aia eram un pic confuz.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Da, Arcada a reabilitat numai partea de CF. Atat podurile vechi (reparatie sumara, vopsire, redeschidere trafic), cat si podurile feroviare noi (reabilitare completa, revenire la 100 km/h, asa cum a fost si initial). Podurile rutiere, desi paralele cu cele feroviare in zona de trecere efectiva a apei, au structura separata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Cum sa fie separata? Podul principal are partea rutiera in consola legata de grinda cu zabrele. Viaductele de acces sunt intradevar independente.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

JohannDB

#1236
Și eu ziceam că podurile dunărene sunt cu partea rutieră în console pe partea centarlă pentru c.f., dar se pare că...., nu-i așa......











Powered by API/PUM imgur uploader


   Sursa.......http://www.iptana.ro/romania/download/PARTEA%20III_Poduri.pdf     De privim cu atenție în dreapta imaginii aeriene cu podul, se observă pilele din albie cu sparge-valul spre dreapta/amonte de sub calea rutieră, pe sensul spre Constanța.....
  L.E./P.S.  De mergeți la sursă, și la brațul Borcea, este aceeași soluție constructivă pentru claea rutieră și c.f. ......

vancouver

#1237
Si totusi alecu are si el dreptate. Pe zona comuna, din albie, este o singura pila, comuna. Imagini:





Se vad pilele separate pe zona de viaduct de acces catre podul principal. Viaductele de acces sunt insa mai lungi decat zona principala de pod, cea cu pile comune, mai putin pe malul Cernavoda, unde este un deal inalt. Asta explica probabil pretul mai mare la Borcea, acolo sunt viaducte de acces pe ambele maluri si deci mai multe pile, la Cernavoda sunt viaducte de acces si pile separate numai pe malul vestic (spre Bucuresti).

In cadrul reabilitarii CF pilele mari, comune, din albie, au fost reabilitate. Raman asadar pilele viaductelor de acces. Plus tablierele complete, acestea nu au fost atinse la reabilitarea CF.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

#1238
Păi....în situația asta ar fi edificatoare o imagine de sub tabliere....., de la nivelul apei.
La vremea construcției, mama/tatăl proiectului era numai IPTANA...... Să se fi modificat proiectul, pentru "economie" și să se fi făcut pile "late" (3 în 1) și sus să se fi pus separat căile de rulare rutieră și calea ferată ??
  L.E.  ..... Mulțumesc, am scris simultan.... Este ok, văd și eu realitatea.... Ceva lipsește din ceea ce a prezentat IPTANA la o anumită vreme !!
                Oricum ar fi, avem ce arăta cu acest "complex feroviar/rutier" de traversare a Dunării.... Muți străini cu care am trecut pe aici au avut numai vorbe la superlativ..... La fel ca pe Orșova - Tr. Sverin......
  Mulțumesc "vancouver".....

vancouver

Sectiunea prezentata de tine este probabil la ultima pila a viaductelor de acces de la Cernavoda mal vest.

Uite inca o poza, asta e clar facuta dinspre Cernavoda cu podul Cernavoda, cele din postarea anterioara cred ca sunt ambele de la pod Borcea.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Ofof...nu a fost niciodata Iptana. A fost ISPCF si mai precis Dr inginer Dragos Teodorescu. De aia zic ca sunt poduri de CF. Acum ce e drept nu am studiat in amanunt problema viaductelor de acces.
https://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2018/07/01/personalitati-romanesti-in-constructii-dragos-teodorescu/
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kitsune

#1241
Simplu de identificat unde sunt făcute pozele. La Fetești podul nou e în aval, la Cernavodă podul nou e în amonte.
Poza a doua din postarea lui @vancouver trei posturi mai sus e tot de la Cernavodă (toate pozele sunt făcute la Cernavodă de fapt), dar e întoarsă în oglindă, se vede intrarea în canal și orașul Cernavodă, dar și pe mine m-au derutat, pentru că dealul e în stânga.
Poza originală e așa:





Powered by API/PUM imgur uploader

Dar mă derutează mașina aia pe contrasens, probabil că este vorba de o perioadă când se lucra la celălalt sens

O altă particularitate a podului vechi, la Cernavodă are pilele cu arcadele alea, cu dorobanți și numele podului, la Fetești nu:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

Podul de la Fetești nu mai este cel original, a fost minat in primul război mondial și refăcut în 1921.

kitsune

Chiar bombardat în al doilea și refăcut tot de MAN, dar nu cred că au modificat picioarele podului. Mai degrabă ne lămurește @harry, că el e cu pozele vechi, planurile sunt la noi la muzeu, dar nu sunt expuse că m-aș fi dus să mă uit. Și cu asta am încheiat off-topicul.
În topic, partea de autostradă din Balta Ialomiței a fost din beton, cu partea din mijloc cu tufe, arbuști, mai puțin o zonă cam pe la halta Dunărea, unde era doar parapet. Inaugurarea s-a făcut în '87, dar podul de la Fetești a fost gata mai devreme, se trecea cu bacul la Cernavodă. Ceașcă a aterizat cu elicopterul la Fetești, aici, iar panglica a tăiat-o la Cernavodă. Ciudat, nu mai găsesc fotografia aia de la inaugurare, fata cu perna cu foarfeca fiind colegă de liceu, iar noi fluturam flori și scandam.
Am făcut pionieri pe șantierul podului, am vopsit podul, în practică fiind, am bătut cu bicicleta toată autostrada înainte de deschidere, chiar am trecut cu mașina cu părinții înainte de deschidere (fără taxare  :lol:), trecerea la Cernavodă făcându-se cu bacul. Și tot în ziua aia am trecut canalul la Medgidia pe pod de pontoane.
Amintiri. Păcat că nu aveam, ca astăzi, aparatul foto în buzunar (oricum, fotografiatul era interzis, era pază militară la poduri).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

 "A fost ISPCF"....... Căutând mai în amănunt și pentru corectitudine, "alecu26" ai dreptate......
.......""" De mentionat ca proiectele acestor remarcabile lucrari au fost elaborate in cadrul ISPCF, de catre un atelier special constituit.
Podul peste bratul Borcea a fost dat in exploatare in mai 1986, iar cel de peste Dunare, de la Cernavoda, in octombrie 1987.""""" Și un material legat de concepția podurilor pentru cale ferată dublă și șosea de patru benzi peste Dunăre, ce-l au ca autor pe ing. Dragoș Teodorescu.....
  https://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2018/07/01/personalitati-romanesti-in-constructii-dragos-teodorescu/