Drumul Expres DEx București-Târgoviște

Started by NGC, March 31, 2021, 07:40:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vm75

Eu cred ca o alegere logica ar fi sa se aduca acest DX in continuarea radialei DR3 Giulesti Expres, care va intra in Bucuresti pe Drumul Sabareni si apoi Calea Giulesti. Desi aici mi se pare ca scrie ca DX Bucuresti-Targoviste va pleca din A0, asa ca probabil nu se vor chinui prea mult sa-l faca direct in prelungirea unei radiale. Sper oricum sa se faca rapid acest DX pentru ca e plin Bucurestiul de masini de Dambovita care aduc zilnic muncitori din toate domeniile iar la cum evolueaza piata muncii cred ca va fi nevoie si mai mare de ei in viitor. Un drum mai sigur si mai rapid va usura accesul unui numar mai mare de lucratori de la distante tot mai mari. Nu discutam aici cum se va aglomera orasul si care ar fi solutiile sa se evite acest lucru

Xed

In prima faza, da, cel mai probabil punctul terminus in Bucuresti va fi A0 iar de acolo folosite radialele existente in functie de unde doresti sa ajungi. Nu ar fi rau deloc in aceasta forma.

Oricum pana se vor definitiva radialele va mai trece mult timp, cred eu. Important este ca proiectul sa avanseze si sa ajungem intr-un orizont de timp rezonabil la etapa de constructie respectand desigur si celelalte prioritati rutiere nationale.  :)

PlayStation

Macar sa le aduca intr-un stadiu in care nu se mai pot anula
Sunt 100% sigur ca in 2024 nu o sa mai castige nicusor, iar opizitia e cunoscuta pentru boicotarea proiectelor incepute de dreapta

oc7avian

@Ionut Aș iubi un pod de genul, precum mi se pare frumos și Podul Ciurel. Încă mi-e imagine de fundal pe multe device-uri. Dar acolo vorbim de un pod perpendicular peste un râu, conexiune esențială a unor comunități. E nevoie de destule în București peste Dâmbovița, rutier ori pietonal.

Peste Lacul Morii e o discuție complet diferită. Și financiar, și ca impact dacă e stil DEx. În interiorul unui oraș nu are ce căuta așa ceva. Precum și Basarabul e îndoielnic comparat cu investiția, cu o relativă utilitate. Excelent doar în afara orelor de vârf, altfel o parcare, inutil transportului public în afară de tramvai (bus nema, nicio utilitate pentru Gara de Nord, cealaltă stație de tramvai horror ca design și timpi din cauza semaforizării), horror pietonal la sol. O investiție exclusiv pro-rutieră în oraș rezultă într-o cicatrice.

aco90

Sursa: Facebook, pagina usr:
QuoteDrumul expres București -Târgoviște nu se mai face! Adica se face, dar nu mai este drum expres, ci doar un drum largit, prin localități! Și, până una-alta, doar pe hartie, după cum știe PSD cel mai bine.

Proiectul, care fusese lansat în mandatul lui Cătălin Drulă la Ministerul Transportului, a fost scos din Programul Investiţional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pentru perioada 2021 – 2030, ceea ce înseamnă, de facto, pierderea finanțării europene.

Așa că viața a zeci de mii de șoferi care fac zilnic drumul București-Târgoviște nu o sa fie mai bună, prea curând. În loc să avem un drum expres civilizat, pe care să facem 30-40 de minute între București și Târgoviște, vom avea fix aceeasi rețetă a PSD pentru un dezastru întins pe mulți ani: șantiere interminabile, drumuri criminale, soluții de secol trecut.

Faptul că drumul București-Târgoviște este al treilea cel mai periculos drum din țară, unde, anual, se înregistrează peste 150 de accidente cu victime omenești, nu contează pentru Sorin Grindeanu!

mirceaeliade

DACA se face Gaesti-Ploiesti prin Targoviste, toti soferii care circula cu viteze de accidente, foarte probabil, vor trece pe A1-DX, ca au doar vreo 20 km in plus dar pe drumuri cu acces controlat.  Nu e Targovistele chiar buricul Romaniei contemporate ca sa li se construiasca drum direct atata timp cat aia care merg in Moldova deja fac 10 km in plus doar in jurul Focsaniului.  Si varianta Gaesti-Targoviste e cu cativa ani mai avansata oricum

Xed

Hai va rog eu frumos sa nu ne mai intoarcem la discutia ca atunci cand va fi DEx Gaesti-Tgv-Ploiesti lumea va ocoli fie pe A1 fie pe A3. Nu se va intampla asa ceva.
Cat despre anuntul USR, o sa il iau momentan ca unul pur politic pana cand nu vin si cu vreo dovada in acest sens mai ales ca doar zilele trecute ce s-au publicat niste variante posibile.

Si nu, nu cred ca Targovistea e buricul pamantului dar acest drum expres este unul foarte usor de construit iar daca mai iei in calcul si faptul ca Tgv este un oras satelit al Bucurestiului de ce nu ai vrea sa ajuti la dezvoltarea intregii zone?

O sa mai las aici si un articol de la Adevarul scris acum cateva zile:

QuoteProiectul pentru realizarea drumului expres Bucureşti - Târgovişte a intrat într-o nouă etapă. Autorităţile au întocmit faza studiului de prefezabilitate şi au stabilit că tronsonul va evita ariile protejate şi zonele de pădure.

Proiectul prevede ca fiecare dintre cele 4 variante de traseu, în lungime de aproximativ 60 km, să pornească din drumurile radiale ale Autostrăzii A0, în prezent aflată în dezvoltare, şi să ajungă la Inelul 2 de Centură al municipiului Târgovişte.

Din punct de vedere tehnic, DX Bucureşti - Târgovişte va fi realizat pe 4 benzi (câte 2 benzi pe fiecare sens), va cuprinde aproximativ 50 de poduri, pasaje şi viaducte, 60 de podeţe, 2-3 spaţii de servicii şi 1-2 centre de întreţinere.

,,Proiectul va fi anlizat din perspectivă tehnică, economică şi a impactului asupra mediului. Proiectul va utiliza studii de trafic, investigaţii de teren (studiu topografic, geotehnic, hidraulic şi hidrologic, arheologic etc.) şi analize financiare, urmând ca varianta de drum aleasă să satisfacă nevoile tuturor localităţilor pe care le va intersecta", se arată într-un comunicat al CJ Dâmboviţa. Valoarea estimată a contractului este de 11.515.926,40 Lei fără TVA, iar durata contractului este de 2 luni pentru elaborarea Studiului de Prefezabilitate şi 18 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.

dr4qul4

pe fb, CNAIR a pus o harta care include si legatura cu A0.




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Ma uit si nu inteleg. Iar ignoram alte lucrari? Ce se intampla cu DEx Gaesti Targoviste Ploiesti? Iar improvizam un nod pe unde se poate?
Asta daca harta aia are ceva serios in ea.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

danpandrea

Referință pentru cei care vor să vadă cum se integrează propunerile de traseu cu DEx Găești - Ploiești:


AlexxC

Am evidentiat cu linii rosii toate drumurile existente si viitoare cu 2 benzi pe sens astfel incat sa aduc in prim plan varianta pe care eu o consider cea mai potrivita, si anume varianta portocalie cu potential de penetrare pana in Soseaua Gheorghe Ionescu Sisesti.
Aceasta varianta preia si alte roluri:
-centura pentru Mogosoaia,Buftea si Crevedia
-preia trafic de pe DN1A si creaza potential pentru o noua legatura intre Ploiesti si Bucuresti astfel incat sa degreveze si DN1.


oc7avian

Teoretic avem în intenție/studiu penetrație pentru oricare variantă de traseu, în cadrul proiectului cu drumuri radiale.

Quote from: elphax on January 25, 2022, 01:52:07 PMvad ca vor fi vreo 10 perechi de noduri noi pe A0 si DNCB - pentu fiecare radiala
sper sa le gandeasca bine, cel putin pe A0 va fi nasol de circulat cu asa multe noduri
DR4 Nord  si DR5 (Otopeni) mi se par cele  mai importante .

am urcat si poza oficiala ( de pe FB CNAIR) ca sa ramana aici



Powered by API/PUM imgur uploader

panzer

Orange ajunge prea aproape de nodul A0 - Dn1A.
Celelalte ajung prea aproape de nodul A0 - Dn7.

Oricum o dai se aglomereaza A0 Nord in zona respectiva. Dar se aglomereaza din cauza DR-urilor 3 si 4 oricum.

Daca ar fi sa stam stramb si sa judecam drept, am renunta la nodul A0 cu Dn1a in favoarea A0 cu DR4 + varianta Orange. Si prelungirea DR4 pana la o intersectie cu Dn1A. Dar e greu de crezut ca se poate modifica licitatia pentru A0 Nord L1 din cauza unor SFuri pentru niste proiecte care nu se stie cand vor fi implementate.

mirceaeliade

QuoteStudiul de prefezabilitate a primit avizul CNAIR, prevede trei variante de traseu cu 5 noduri rutiere și o lungime cuprinsă între 61 și 63 kilometri și o ampriză a drumului de 40 de metri lățime (n.r. lățimea DEx12 Craiova – Pitești este de 22 metri vs. 26 metri la autostradă).
,,Drumul Expres București – Târgoviște este în grafic cu evoluția proiectării și începe să devină un proiect de investiții matur pentru a avea acces la finanțare europeană. În această lună, Studiul de Prefezabilitate a primit Avizul Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR – S.A. cu nr. 5231/07.07.2022 și urmează să intre în scurt timp pentru avizare în Comitetul Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. După obținerea avizului, proiectantul poate începe faza de elaborare a studiului de fezabilitate care, contractual, este programat să se încheie în februarie 2024. Atunci vor fi create premisele obținerii avizelor necesare emiterii Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici și elaborării documențiilor necesare inițierii procedurii de achiziție publică în vederea realizării obiectivului de investiții ,,Drum Expres București – Târgoviște. Au fost selectate 3 variante de traseu pentru analiză multicriterială și proiectare în faza studiului de fezabilitate. Variantele selectate au între 61 și 63,2 km, 5 noduri rutiere și cca 17-24 poduri. Ampriza estimativă a drumului va avea 40 m și vor fi expropriate aproximativ 253 ha. Valoarea investiției este estimată între 1.520 și 1.635 milioane lei la faza studiului de prefezabilitate", a transmis Cristian Săvoiu, secretar de stat.
https://economedia.ro/valahia-expres-licitatia-pentru-construirea-drumului-de-mare-viteza-bucuresti-targoviste-poate-fi-lansata-in-prima-jumatate-a-anului-2024-argumente-pro-si-contra-pentru-solutia-de-secol-xx.html

alin2pas

La așa lățime expropriată, vor avea loc și pentru perdele verzi de protecție. Nu e rău.