News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Centralizare si Semnalizare

Started by TibiV, March 30, 2021, 03:35:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ioandorin

CE-ul în Arad a clacat din nou!!!


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 27, 2023, 06:24:45 PM^
[CN1054679] ,,Centralizare electronică de linie" - Expertiză tehnică și DALI - 2 LOTURI
LOT 1 - Centralizare electronică de linie pe distanța Medgidia – Baia Dobrogea - (expertiză tehnică şi DALI)
LOT 2 - Centralizare electronică de linie pe distanța Baia Dobrogea – Tulcea Oraș -(expertiză tehnică şi DALI)


Lot 1 - contract semnat
Lot 2 - licitație anulată

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100227275/

tom_sawyer

^ Lotul 2 reluat:
 
[CN1058771] Centralizare electronică de linie pe distanța Baia Dobrogea – Tulcea Oraș (expertiză tehnică şi DALI)

Data publicare: 22.08.2023

Depunere oferta
Data limita: 25.09.2023


cristi5

#274
SF de ERTMS nivel 2 pe Constanta-Predeal, varianta finala, octombrie 2023

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/ERTMS-Constanta-Predeal/

străbăturn

Acum ce semnalizare e pe București-Predeal?
Am auzit că pe M800 e TMV dar de București-Predeal nu știu nimic

MarianD

Vezi pct. 2.3.1 din SF, pagina 15.
Situația detaliata.


"În prezent, secțiile de cale ferată echipate cu ETCS nivel 1 sunt:
✓ 225 km pe distanța – București – Constanța, fără comunicații GSM-R, nivel 1, versiunea 2.3.0d, compatibilă cu actuala STI pentru CCS cu excepția stațiilor de
cale ferata Ciulnița, Fetești și Medgidia precum si a distantelor BLA adiacente;
✓ 92 km pe distanța București – Câmpina, fără comunicații GSM-R, nivel 1, versiunea 2.2.2 incompatibilă cu actuala STI pentru CCS;
✓ 48 km pe distanța Câmpina – Predeal, nivel 1, versiunea 2.3.0d fără GSM-R;

La o prima vedere s-ar crede ca cei 365 km de rețea (din cei 880 km ai coridorului Rin-Dunăre) sunt echipați cu sistemul ETCS nivel1, sistem care la ora actuală ar fi trebuit să fie funcțional și în exploatare comerciala. În realitate, din cauza lipsei materialului rulant ce nu a fost dotat cu echipamentele îmbarcate, sistemul nu a fost folosit decât în teste de către personalul CFR."


AndreiB

Indusi pe B-Predeal. Orice altceva e nefunctional sau nefolosit.

tom_sawyer

Astăzi, 27 februarie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar", lucrare de utilitate publică de interes național

Scurtă descriere

Prin prezentul act normativ, se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar", lucrare de utilitate publică de interes național, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Tronsonul de cale ferată Predeal – Chitila - București Băneasa – Constanța este situat pe Coridorul TEN-T Rin-Dunăre. Celelalte secțiuni ale coridorului sunt planificate pentru finanțare prin diferite programe europene. Parametrii tehnici ai acestui tronson de cale ferată trebuie să respecte în totalitate regulamentele şi directivele UE privind interoperabilitatea pentru eliminarea blocajelor care limitează competitivitatea rețelei feroviare române în Europa.

Programul estimativ de punere în funcțiune a sistemului ERTMS nivel 2 este precizat în PROGRAMUL NAŢIONAL DE ACŢIUNE privind implementarea Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS) aprobat prin HG nr. 651 din 18 mai 2022, realizat pe baza viitoarelor finanțări europene obținute pentru dezvoltarea și realizarea interoperabilității rețelei feroviare, astfel:
� Predeal – Câmpina: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2025 – 2026;
� Câmpina – Brazi: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2024 – 2025;
� Brazi – Buftea: pus în funcțiune 2022;
� Buftea – Chitila: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2024 - 2025;
� București Băneasa – Fundulea: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2024 - 2025;
� Fundulea – Fetești: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2025 - 2026;
� Fetești – Constanța: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2025 – 2026.

Pe secțiunea de cale ferată Predeal – Chitila - București Băneasa - Constanța, lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare s-au realizat în perioada 2000 - 2013 în cadrul mai multor proiecte.
Obiectivul principal al acestui proiect de investiții, lucrare de utilitate publică de interes național, vizează implementarea sistemului ERTMS nivel 2 pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar.
În contextul realizării unei piețe unice europene de transport, a fost dezvoltat sistemul ERTMS nivel 2 prin care s-au stabilit regulamente pentru uniformizarea sistemelor de semnalizare (STI CCS) și a regulilor de exploatare (STI OPE) feroviară între țările membre.
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) 2.160.662 mii lei
Capacități:
- Lungime cale ferată echipată ERTMS nivel 2 (linie dublă) – 369 km
- Clădire Centru Control Operațional București – 1 buc.

Durata de execuție a investiției: 36 luni
Finanțarea obiectivului de investiții de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate ,,C.F.R."– S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

MT





Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

^ "Perioadele estimative de punere in functiune" sunt naive, cel putin pt ca nu tin seama de durata achizitiei. La 2,16 miliarde lei, cei 3 mari producatori de ERTMS se vor lupta probabil in contestatii 1-3 ani, cum au facut si la Curtici-614, Sighisoara-Simeria si mai recent la centralizarea de la Glogovat.


cristi5

#281
Toate DALI pentru centraliarile electronice de linie (CEL) din PNRR sunt gata



https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

Anuntul initial (31 martie 2023), probabil este mai sus pe topic.
https://mobilitate.eu/cfr-sa-pnrr-siguranta/

Ar trebui sa urmeze licitatiile de executie. Daca se vor executa la timp, CFR va economisi bani destul de seriosi cu acari si IDM de la centralizarile mecanice.

Ca o curiozitate, un acar din statia Poieni (fosta centralizre mecanica, acum in reconstructie cu CE/BLAI/ERTMS) a fost mutat in Marghita, tot CM, care nu apare in lista de centralizari PNRR, deci are jobul asigurat...

Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#282
Chiar astăzi a fost publicat anunțul în SEAP anunțul de atribuire pentru Baia Dobrogea-Tulcea Oraș (DALI), a se vedea mai sus.

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100238559/

1. Ofertant unic : PRO AMI'S CONSULTING S.R.L.

Medgidia-Baia Dobrogea era deja semnat, deci cred că ar trebui să fie gata și acest segment. Acestea sunt 100% pe bugetul de stat.

cristi5

#283
E foarte bine ca se fac aceste DALI, sunt curios cum va merge executia, mai ales pt PNRR 2026. Inteleg ca singurii executanti sunt cei cunoscuti: Siemens, Thales, Alstom.

Thales a facut Ilia-Lugoj.

Xenos

Ce sens au investiţiile în ETCS 2 dacă nu obligăm toţi operatorii să-şi echipeze locomotivele?