News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Centralizare si Semnalizare

Started by TibiV, March 30, 2021, 03:35:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Sunt 213 milioane de euro pe linia asta din PNRR, să sperăm că o să meargă bine SF-ul (9 luni termen contractual) și se apucă de lucrări rapid, că e nevoie ca de aer de centralizările astea.

motorzbh

Cam putin. Daca era o linie sau sa zicem 3-4 maxim sa faci doar 3-4 CE-uri centrale ar fi mers. Dar cum sunt vreo 15 linii vor fi făcute cel puțin 15 CE-uri centrale. In cel mai bun caz sa zicem ca facem o ciocârlie si facem doar 8 CE-uri centrale și tot vom fi peste buget.Sunt curios sa vad cum iese calculul.
O sa iasă cu cântec. Va trebui sa calculam ultimul șurub. Din fericire suntem mai bine pregătiți acum.

tom_sawyer

Ce știi de licitația asta, a fost predată documentația?

Quote from: tom_sawyer on April 10, 2022, 09:41:12 AMA fost atribuit acest contract (durata 8 luni; atenție, e doar pentru documentație):

[CN1037770] Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI)

Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt:

– desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou);

– prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28;

– desființarea semaforului de intrare B1/2;

– prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou;

– demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj;

– relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1;

– relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1;

– centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23

– realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila;

– centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura;

– introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit;

– electrificarea liniei nou construite.

motorzbh

Nu, am dat observații acum o săptămână la o noua versiune.

horatiu.cosma

Păi aia e finanțarea europeană nerambursabilă, dar ca la orice proiect de genul, va trebui să existe și co-finanțare din bugetul României. Deci nu aia e suma totală pentru proiect.

motorzbh

15% probabil. Sa vedem primele calcule deocamdată discutam discuții.

cristi5

Quote from: horatiu.cosma on April 02, 2023, 10:08:34 AMe nevoie ca de aer de centralizările astea.

Pentru siguranta nu stiu cat de periculoase sunt astea mecanice, mai ales ca multe nu au trafic.

E nevoie cel mai mult de banii economisiti pe "munca vie", cum se spune la CFR. Adica IDM, acari, revizori de ace. Toti in 4 schimburi. Ramane numai IDM central, la un calculator, supravegheaza mai multe statii.

@motorzbh am auzit ca si la Mogosoaia (care are CED) se schimba instalatia. Deci se schimba si CEDuri in PNRR?


frunzaverde

Prioritatea 0 ar trebui sa fie CEM/SBW-urile pe magistrale, care sunt o rusine totala si un risc semnificativ la siguranta circulatiei... Si sunt destule; aici se circula ca in 1890, nu ca in 1960.

Astea ar fi trebuit schimbate nu azi, nu ieri, ci acum 50 de ani:

Zorleni - Buhaiesti (Tecuci - Iasi)
Santana - Ciumeghiu (Arad - Oradea)
Ep. Bihor - Satu Mare S. (Oradea - Satu Mare)
Satu Mare - Busag (Satu Mare - Baia Mare)
Satulung Somes - Jibou (Baia Mare - Jibou)
Pitesti - Costesti (Pitesti - Slatina)
Piatra Olt - Craiova
Turceni - Rovinari + Amaradia
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

motorzbh

Mogosoaia se schimba in proiectul de aeroport.

zone_rider

Ca tot veni vorba despre proiectul de aeroport, in SF era mentionata si electrificarea. Eu tin minte ca in urma cu vreo 3 ani cand se lucra la noua line, s-a discutat ca ROMATSA nu e de acord cu electrificarea din motive de siguranta (ar influenta sistemele de ghidaj al aeronavelor). Pana la urma cum ramane? Se poate electrifica?

motorzbh

Se poate electrifica dar nu curent alternativ.  :-[
Se face alt terminal si acolo vine trenul electric.

AndreiB

Incearca sa faca prostia aia cu hidrogen.

tom_sawyer

#252
CFR Infra și-a făcut un nou site.

Harta cu obiective finanțate din bugetul de stat: https://transparenta.infofer.ro/obiective_bs/

In pregatire

Centralizare electronica de linie pe distanta Medgidia - Baia Dobrogea (expertiza si DALI)
DE_LA_KM    0
PANA_LA_KM    82+238
Documentatia depusa la Achizitii in 08.02.2023

Centralizare electronica de linie pe distanta Baia Dobrogea-Tulcea Oras (expertiza si DALI)
DE_LA_KM    82+238
PANA_LA_KM    143+210
Documentatia depusa la Achizitii in 08.02.2023


Pentru licitația de care s-a vorbit mai sus:
Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI)
Contract initial - 8 luni
"Durata a fost prelungita cu 18 luni prin act aditional la 29.11.2022"
TERMEN_INC   04.04.2022
TERMEN_FIN   21.08.2024

tom_sawyer

#253
^
[CN1054679] ,,Centralizare electronică de linie" - Expertiză tehnică și DALI - 2 LOTURI
LOT 1 - Centralizare electronică de linie pe distanța Medgidia – Baia Dobrogea - (expertiză tehnică şi DALI)
LOT 2 - Centralizare electronică de linie pe distanța Baia Dobrogea – Tulcea Oraș -(expertiză tehnică şi DALI)


Serviciile care se vor achiziţiona constau în elaborarea expertizelor tehnice şi a documentațiilor de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI), a obținerii certificatelor de urbanism pentru lucrările de centralizare electronică de linie, în conformitate cu cerințele din HG 907/2016 si ale Caietelor de sarcini.
Expertiza și DALI-ul vor furniza soluții pentru centralizarea electronica de linie pe distanța Medgidia - Baia Dobrogea, respectiv pe distanţa Baia Dobrogea – Tulcea Oraș.

LOT 1 – Centralizare electronică de linie pe distanța Medgidia – Baia Dobrogea (expertiză tehnică şi DALI) Situația existentă impune urgentarea efectuării lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de centralizare de pe distanţa Medgidia - Baia Dobrogea, lucrări bazate pe expertizarea tehnică a obiectivului prin care să se stabilească volumul și tipul de lucrări şi operații ce trebuie efectuate ȋn acest sens.
Expertiza tehnică şi DALI au drept scop implementarea centralizării electronice de linie pe distanța Medgidia - Baia Dobrogea prin înlocuirea instalațiilor de centralizare mecanice cu instalații de centralizare electronică în stațiile C.F. Nicolae Bălcescu, Târgușor Dobrogea, Cogealac, Mihai Viteazu și Baia Dobrogea, cu realizarea dispecerizării (telecomandă și telecontrolul elementelor instalațiilor CE) acestora din stația Medgidia.

LOT 2 - Centralizare electronică de linie pe distanța Baia Dobrogea – Tulcea Oraș (expertiză tehnică şi DALI) Situația existentă impune urgentarea efectuării lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de centralizare de pe distanţa Baia Dobrogea – Tulcea Oraş, lucrări bazate pe expertizarea tehnică a obiectivului prin care să se stabilească volumul și tipul de lucrări şi operații ce trebuie efectuate ȋn acest sens.
Expertiza tehnică şi DALI au drept scop implementarea centralizării electronice de linie pe distanța Baia Dobrogea – Tulcea Oraș prin înlocuirea respectivelor instalațiilor existente cu instalații de centralizare electronică în stațiile C.F. Babadag, Cataloi, Tulcea Mărfuri și Tulcea Oraș, cu realizarea dispecerizării (telecomandă și telecontrolul elementelor instalațiilor CE) acestora în stația Tulcea Oraș.

Valoarea totala estimata: 100.000 lei

Depunere oferta - Data limita: 29.05.2023

cristi5

#254
Pun aici pt ca probabil "siguranta circulatiei feroviare in Ungaria" a crescut intre timp.  L-am rugat pe @Phenol sa ma ajute cu intelegerea cauzelor accidentului cu 31 de morti si 52 raniti din decembrie 1994 de la Szajol (est de Szolnok), practic statia unde se ramifica traficul dinspre Budapesta spre Oradea si respectiv Curtici. Accidentul e bine documentat in acest video:


Centralizarea era electromecanica (Siemens, anii 1970, minutul 1:20). Din cate inteleg de la @motorzbh , la CEM, "electro" sunt facute parcursurile (si dependenta cu statiile vecine), dar macazurile sunt manipulate "mecanic", ca la CM.

Filmul evenimentelor
- la linia 1 (abatuta) a intrat un tren de marfa
- IDM cere acarului sa re-gareze trenul de marfa de pe linia 1 pe linia 6, si pentru asta are la dispozitie 6 minute, intre un tren accelerat si un rapid care urmau sa treaca pe linia 2 (directa)
- 2:46 trenul accelerat intra la linia 2, stationeaza, si pleaca
- 3:50 acarul face parcursul marfarului de la linia 2 la linia 6 dar *uita* sa puna macazul care controleaza abaterea de pe linia 2 pe linia 1 (nr 43) pe pozitia "abatuta". Macazul ramane pe direct, cum fusese la trecerea acceleratului
- 4:06 acarul da autoritate de miscare marfarului
- 4:20 cand marfarul intra pe directa, pt a se muta apoi prin alte macazuri spre linia 6, forteaza (taloneaza) macazul 43, care astfel ajunge pe pozitia "abatere" ("false switch")
- omul de la steag din coada marfarului nu a observat talonarea macazului
- 4:53 daca acarul ar fi pus macazul 43 pe pozitia abatere pt trecerea marfarului, ar fi trebuit acum sa-l puna pe pozitia direct, pentru trecerea rapidului. Dar vazand levierul pe pozitia direct (ramas dupa accelerat), acarul nu si-a pus nicio intrebare. Nu a verificat levierul macazului 43 inaintea trecerii rapidului, daca il verifica putea simti ca e talonat (la 6:43 arata cum ar fi trebuit sa verifice).
- 5:10 rapidul vine cu 110 km/h si macazul ramas pe abatere il arunca spre dreapta, intr-o cladire a garii

Dependenta intre IDM si acar se vede la 4:53, acarul confirma ca a terminat parcursul dar se pare ca acea confirmare contine prea putina informatie.

----

Dintr-un video mai recent pare ca actuala centralizre la Szajol este electrodinamica sau electronica. Mecanica nu mai e, se vede ca macazurile nu mai au acel cub care se roteste cand macazul e schimbat.