News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții cu și despre CNIR

Started by rota, March 10, 2021, 01:28:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

#15
@attreyu: nu exista si nici nu poate exista vreo asemenea garantie. De aceea este foarte bine ca toti cei de aici si, daca se poate, toti cetatenii sa inteleaga ca trebuie sa mearga la vot. Parlamentul chiar conteaza, sunt cele mai importante alegeri, partidele care castiga alegerile au legitimitatea de a forma Guvernul si de a schimba, iata, si functionarea, compunerea etc. a acestor autoritati. Asadar, votul va fi in 2024 cel putin la fel de important ca in 2020.

Si ca sa fie mai clar ce vreau sa spun, multi s-au iluzionat prin 2015-2016 ca justitia poate tine loc de proces democratic, unii s-au bucurat cand a fost arestat Oprescu, dar au fost alegeri si a iesit Firea pentru ca lumea nu a votat si pentru ca sistemul electoral votat de Parlament - tot acolo ne intoarcem - favoriza un anumit tip de candidat.
Iar dupa 2017 Parlamentul a modificat regulile de functionare ale justitiei insesi, efectele se vad (ba chiar mai multe nu se vad) si sunt foarte greu de reparat.

Attreyu

@xenos, stiu ce zici, am fost si eu membru de partid acum cativa ani. Ai si dreptate.

Exista insa o singura observatie, mai pragmatica, si anume ca daca te astepti sa atragi resursele cele mai competente/profesioniste din mediul privat, respectivii isi risca in general parcursul profesional existent/carierele, ca sa "puna umarul", de cele mai multe ori pe bani mai putini.

Ori daca faci mare PR pe chestii de genul "noul CNIR", "GovITHub", iti vin niste oameni buni si foarte buni la interviuri, ii angajezi si peste 6 luni vine nu stiu cine de la PNL/PSD si ii da afara, sau desfiinteaza cu totul institutia, nu e ok, ca sa nu folosesc niste termeni mai plastici.

Pe scurt, cand pretinzi profesionalism, parerea mea e ca ar trebui sa il si oferi, nu doar sloganuri.

Evident, nu ma adresez personal nimanui, doar "sed si cuget".

In alta ordine de idei, e de salutat oferta, dar e si un simptom al faptului ca in partide in general, si in USR+ in particular, lipseste "calitatea cadrelor", in special cei din inginerie/IT/avocatura/medici, si ca sunt prea multi oengisti si frecatori de menta pe la Bruxelles in urma cu cativa ani si care acum alimenteaza toate functiile de varf din institutii si administratie doar datorita carnetului de partid.

Asta poate si un efect tocmai al politicilor de care vorbesc, care nu asigura continuitate si predictibilitate.

Ar fi bine si frumos sa ajungem sa spunem ca exista posibilitatea unei cariere stralucite ca "bugetar"...

hvm

^
cand o sa avem KPI si SLA la companiile de stat, o sa fim in alta epoca. Nu cred ca asa ceva se poate. Pentru sistemul bugetar aceasta e ca si cand toti hotii/criminalii/evazionistii se autodenunta ca le e rusine sa mai traiasca cu vina.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Attreyu


tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A.

Data publicării: 29.04.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 10.05.2021

Scurta descriere a reglementării:

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere - S.A., precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 50/2021, a fost înființată Compania Naţională de Investiţii Rutiere - S.A. (C.N.I.R.) ca persoană juridică română, cu capital social iniţial integral de stat deţinut prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, având forma juridică de societate pe acţiuni.

C.N.I.R. este dezvoltatorul de infrastructură de transport rutier de interes public, de natura autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare, precum şi a altor elemente de infrastructură rutieră definite conform legii, care fac parte din strategiile naţionale sau din documentele strategice aprobate în acest sens, şi are drepturile, obligaţiile şi răspunderile ce îi revin în această calitate, potrivit reglementărilor interne şi actelor juridice internaţionale la care România este parte.

Potrivit art. 62 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2016, cu modificările și completările ulterioare, prin Hotărâre a Guvernului se aprobă Statutul Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A..

Astfel, pentru asigurarea funcționării C.N.I.R. – S.A. este necesar a se aproba statutul societății, care este prevăzut în anexa la proiectul de hotărâre.

Documente supuse consultării:

Instrument de motivare

Text proiect

Anexa


MT


tom_sawyer

"După ce Legea nr. 50/2021 a intrat în vigoare am început să scriem cadrul normativ care este necesar pentru funcționarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere - S.A. Sunt etape care trebuie parcurse, iar în această fază toți cei interesați pot veni cu propuneri sau observații. De astăzi avem în consultare publică proiectul de  Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A și așteptăm contribuția fiecăruia dintre dumneavoastră, ce poate fi transmisă prin una dintre modalitățile precizate în anunțul publicat pe site-ul MTI", a declarat ministrul Cătălin Drulă.

Informațiile referitoare la proiectul de act normativ precum și modalitățile prin care cei interesați pot participa la procesul decizional sunt publicate pe site-ul MTI la adresa http://bit.ly/cnir_statut

MT

elphax


hvm

^
Asa cum s-a stabilit. Adică nimic.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

Am si eu o propunere.

Dat fiind ca
- problemele la constructiile civile de A si CF sunt foarte asemanatoare (de la AM, exproproprieri, fond forestier, AC, finantare,...)
- expertiza pe aceste probleme, mai ales pe FIDIC galben, e mult mai buna la CNAIR

Propunerea mea este ca organismiul care gestioneaza cele doua tipuri de investitii (rutier si CF) sa fie *comun*. Deci nu CNIR ci CNIR-CF gen.

frunzaverde

Conceptul de CNIR e o prostie de la bun inceput, API (si eu personal) am iesit cu scepticism la adresa conceptului acum 5 ani cand s-a inventat conceptul. Pe reabilitari/reconstructii de CF, CNIR ar fi doar un nou ARF, nimic mai mult, inca si mai rau decat ideea de la drumuri (care nu functioneaza, as expected, nici astazi).

Practic, tot ce ai face ar fi sa ai doua companii diferite avand o disputa constanta asupra managementului liniei si santierului:

- CNCFR (Infrastructura, "parastatalul" existent), care are linia in gestiune din perspectiva traficului de pe ea (care continua pe toata durata implementarii proiectului.
- CNIR-CF, care are linia in gestiune din perspectiva lucrarilor ingineresti.

Cele doua obiective sunt in conflict => cele doua companii vor fi in conflict => blocaj institutional total.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adiarc

^ nu si daca desfiintezi integral cnair....fara sa preiei nimic,nimic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

Si daca desfiintezi complet CNAIR tot dracul ala e. Si daca inlocuiesti CNAIR cu o agentie noua, cu japonezi, nemti si austrieci si elvetieni in ea, tot se va bloca. E o problema sistemica, nu una de oameni, indiferent ce oameni ai tot prostie e.

Hai sa explicam:

- CNIR are ca mandat construirea.
- O alta companie (s-ai zicem CADR : compania de autostrazi si drumuri) are ca mandat exploatarea in trafic (intretinerea, administrarea etc.).

Poti separa CNIR de CADR? Adica trage o linie clara intre cand CNIR preda propreitatea la CADR? Raspuns: NU. De ce? Pentru ca:

1. Chiar si dupa punerea in trafic, exista conceptul de garantie asupra drumului. O reparatie cauzata de garantie va trebui administrata de CNIR, o alta va trebui administrata de CADR. Nu doar vom avea o disputa CNIR-constructor pe cine-ce-repara, ci si una CNIR-CADR.
2. Dar si punerea in trafic e un proces fluid. Ce se intampla daca vrei sa dai in trafic inainte de receptia finala? Adica inainte de "tipla-tiplelor", si daca CNIR are dispute (sau liste de neconformitati) cu constructorul? CADR n-are nici un fel de putere aici, si contractul nu include CADR, asa ca ori cumva transferi contractul la CADR ca sa poti da drumul la trafic, ori tii autostrada inchisa la CNIR pana totul e gata (repetand, de data asta birocratic inevitabil, LD3 si ST3 si alte "muzee in tipla"), ori fortezi birocrati sa ia decizii ad-hoc asupra proprietatii companiei (ceva ce birocratii din toata lumea nu vor face vreodata, ca sunt risk averse).

De asta nu exista asa ceva nicaieri in lume.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

hvm

^
Total deacord. Nici eu nu inteleg de ce ai imparti o agentie in doua avand in vedere bucuria cu care ne dorim deschideri partiale. Fiindca acum e simplu intelegere intre CNAIR (atat beneficiar al constructie, cat si responsabil cu exploatarea) si constructorul. In schimb pe urma o sa fie Beneficiar CNAIR, care trebuie sa o predea CNIR pentru exploatare, doar ca ce preda ca n-avem un bun finalizat/n-avem receptia (va amintiti hartiuta aia de care e nevoie sa dam in trafic la Bacau?).

E ca si cand eu cumpar o casa de la X iar X are contract cu Y sa o constuiasca, dar eu n-am voie sa am contract de constructie cu Y. Ce fac? preiau casa de la X pe baza promisiunii ca Y o sa o termine, ca are contract cu X, care la randul lui are contract cu mine, dar eu ca sa iau casa trebuie sa ma inteleg cu X ca am primit bunul cum l-am cerut? si e asa cum il voiam, doar ca numai pe baza promisiunii, ca de fapt abia peste nush cat timp o sa am si certitudinea (daca o mai am..).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

"In schimb pe urma o sa fie Beneficiar CNAIR, care trebuie sa o predea CNIR pentru exploatare"

Viceversa, viceversa...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#29
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind agenda ședinței Guvernului României din 11 august 2021

20. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A.
Proiectul poate fi consultat la adresa: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2021/08/HG-20.pdf

gov.ro

S-a adoptat.