Calea ferata 502 Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mica

Started by Balto, February 23, 2021, 07:57:32 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

@frunzaverde : conectarea Iasilor/Moldovei la Cluj, si mai departe catre vestul Europei, mi se pare suficient de importanta ptr a corecta substantial traseul, altfel sectia ramane, ca acum, pitoreasca.

Dupa @Balota, @Predeal, Vatra Dornei/Lunca Ilvei poate fi a treia strapungere a Carpatilor care sa conecteze provinciile istorice la standarde de sec xxi.

Nu as neglija nici preferintele moldovenilor se pot schimba rapid in "Moldova vrea cale ferata", pe modelul Moldova vrea A8.

Xenos

Discutia de acest gen e inutila fara a vorbi si de pasul Mestecanis. Eu cred ca linia trebuie lasata asa cum este, cu RK. E si o linie foarte interesanta din pdv turistic si nu suntem Elvetia sa avem si tunel de baza si traseu panoramic.

TVlad

Cit de lung ar trebui sa fie tunelul, tinind cont de declivitatile acceptabile azi, daca ar modifica traseul sa mearga prin Bistrita? Vechea linie benzino-electrica era o improvizatie, e clar ca nu poate fi refolosit traseul initial.

Fred

Sunt 16 km in linie dreapta si 400 de metri pe verticala intre Dornisoara si Muresenii Bargaului, fara nici un fel de vai pe unde sa poti ocoli, doar cu zona Colibita in care s-ar putea ajunge cu un tunel de "doar" 8km. Prin pasul Gradinita e mult mai usor si e cu peste 100 de metri mai jos.

La Mestecanis nu cred ca se poate face nimic, pentru a cobora calea ferata ar fi nevoie de un tunel foarte lung care nu ar aduce beneficii serioase. Pana la urma Dorna e o depresiune inconjurata din toate partile de munti si pasuri montane de 1000 m sau peste, iar calea ferata curenta e suficient de rapida in acest moment. Nu am idee cat de utila ar fi o dublare pe o parte mai mare din traseu, la Gradinita ar fi nevoie de inca un set de tuneluri, dar pana acolo (dinspre Iacobeni) e loc suficient pentru o dublare daca ar fi nevoie.

Vlad94

Singurele portiuni duble pe 502 sunt Iacobeni-Pojorata si Campulung Est-Valea Putnei (Suceava-Gura Humorului are si varianta prin Cacica ca alternativa). Nu stiu daca se va dori dublarea tronsonului dintre Pojorata si Campulung Est, dar se poate dubla linia pana la Vama (cam 3 km). Observ ca proiectantii prefera la dubleze linii intre statii mai importante si sa elimine HM-uri mai mici (caz linia 102 sau Oradea-Cluj)