[MM] Centura Baia Mare

Started by gothicus, December 30, 2020, 10:55:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gothicus

https://2mnews.ro/decizie-600-000-de-euro-pentru-studiul-de-fezabilitate-al-unei-noi-centuri-ocolitoare-a-baii-mari-50-din-bani-vor-fi-platiti-din-bugetul-judetului/
Noua centură ocolitoare Baia Mare- noiembrie 2020. Rog moderatorii să așeze noul topic unde cred că este bine. Mulțumesc.
Siebenburgen, schones Land!

FMFM

Salut,
Se pare ca centura Baia Mare cat si centura Sighetul Marmatiei vor fi realizate in colaborare cu CNAIR.
Din declaratiile presedintelui CJMM se pare ca saptamana viitoare va fi lansata licitatia pentru studiul de fezabilitate.

https://www.cjmaramures.ro/activitate/comunicare/comunicate-de-presa/ionel-bogdan-am-finalizat-protocoalele-de-colaborare-cu-cnair-pentru-centurile-ocolitoare-ale-municipiilor-baia-mare-si-sighetu-marmatiei



COLABORARE CU CNAIR PENTRU CENTURILE OCOLITOARE ALE MUNICIPIILOR BAIA MARE ȘI SIGHETU MARMAȚIEI
În ședința de astăzi a Consiliul Județean Maramureș am adoptat parteneriatul privind colaborarea dintre CJ Maramureș și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea variantelor ocolitoare destinate municipiilor Baia Mare și Sighetu Marmației, primele drumuri noi construite după anul 1989 în județul nostru.
Astfel, intrăm în line dreaptă și săptămâna viitoare vor fi lansate licitațiile pentru studiile de fezabilitate.
Aceste proiecte indispensabile pentru dezvoltarea Maramureșului urmează să fie finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).


FMFM

#2
A fost lansata licitatia pentru elaboare SF a centurii ocolitoare Baia Mare https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100155574/

Termenul de depunere a ofertelor este 29.06.21, iar evaluarea acestora se va intinde pana la finele lunii Septembrie.
Contractul se va desfasura pe o perioada de 18 luni, din care 6 luni SF-ul propriu zis si 12 luni asistenta pentru depundere documentatie in vederea finantarii proiectului.
Imbucurator faptul ca se va tine cont si de viitoarele legaturi cu DX Satu Mare-Baia Mare si DX/A Baia Mare-Suceava (lot 1).

FMFM

#3
Doua oferte au fost depuse pentru realizarea SF-ului centurii Baia Mare. Din pacate nu stiu ofertantii, se poate afla din ceva surse...?
Sa fie acest obiectiv subfinantat si de aceea sa nu existe mai multe oferte?

Traseul cuprins in licitatie.



Powered by API/PUM imgur uploader



NGC

Ofertantii pentru "Servicii de Elaborare Studiu de Fezabilitate (SF) pentru obiectivul de investi?ii Varianta de Ocolire Baia Mare":

1. DRUM POD INVEST
2. Asocierea SPECIALIST CONSULTING SRL + CONSTRUCT C.D.P. S.R.L.

bugybuu

#5
https://vasiledale.ro/2021/05/28/ionel-bogdan-in-2023-vom-avea-doua-pasaje-supraterane-pentru-fluidizarea-traficului-in-zonele-clubul-vacarilor-si-italsofa-din-baia-mare/

Quote
IONEL BOGDAN: ÎN 2023 VOM AVEA DOUĂ PASAJE SUPRATERANE PENTRU FLUIDIZAREA TRAFICULUI ÎN ZONELE CLUBUL VĂCARILOR ȘI ITALSOFA DIN BAIA MARE


În ședința de astăzi a Consiliului Județean a fost votat proiectul de hotărâre care prevede încheierea unui Parteneriat între Consiliul Județean Maramureș și Primăria Baia Mare, în vederea realizării a două proiecte de investiții importante pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în Maramureș și pentru fluidizarea traficului în municipiul Baia Mare. Este vorba de "Pasajul Clubul Văcarilor (Baia Mare-Recea)" și de "Pasajul Italsofa (Baia Mare-Groși)".

Cele două pasaje reprezintă proiecte importante de conectivitate rutieră atât pentru sistemul de transport rutier din cadrul Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest, cât și pentru cel național, îmbunătățind astfel legăturile municipiului Baia Mare la rețeaua rutieră națională și europeană de drumuri rapide.

Realizarea obiectivelor de investiții "Pasaj – Clubul Văcarilor (Baia Mare-Recea)" și "Pasaj Italsofa (Baia Mare-Groși)" va asigura fluidizarea traficului din aceste două zone extrem de aglomerate la orele de vârf, iar pe viitor aceste două pasaje vor fi conectate la centura metropolitană, fiind puncte de legătură importante între municipiul Baia Mare și centura ocolitoare a orașului.

Pentru studiile de fezabilitate necesare realizării celor două pasaje supraterane, Consiliul Județean Maramureș acordă suma de 30 de mii de euro, câte 15 mii de euro pentru fiecare studiu de fezabilitate în parte, iar încă 30 mii de euro vor fi acordați de către Primăria Baia Mare.

Sursa de finanțare va fi prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) în parteneriat cu CNAIR.

Ionel Bogdan, președintele Consiliului Județean Maramureș, a vorbit despre importanța realizării proiectelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere existente în Maramureș: "Cele două pasaje pe care le vom construi în parteneriat cu Primăria Baia Mare, vor rezolva problema aglomerării și vor decongestiona traficul în aceste zone.

Pasajele vor fi construite în așa fel încât să poată prelua traficul de pe centura metropolitană a orașului Baia Mare, un alt proiect important care vizează dezvoltarea infrastructurii rutiere a județului Maramureș.

Obiectivul nostru este ca în 2023 să avem cele două pasaje funcționale, astfel încât cetățenii municipiului Baia Mare și ai județului Maramureș să poată beneficia într-un termen cât mai scurt de aceste pasaje extrem de importante pentru fluidizarea traficului, dar mai ales pentru creșterea siguranței participanților la trafic".





Powered by API/PUM imgur uploader

Ar fi bine sa se faca.

bugybuu

https://ziarmm.ro/in-aceasta-saptamana-va-fi-semnat-contractul-pentru-studiul-de-fezabilitate-al-pasajului-de-la-clubul-vacarilor/

Quote
În această săptămână va fi semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al pasajului de la Clubul Văcarilor, de la intrarea în municipiul Baia Mare.

Conform autorităților județene, contractul pentru studiul de fezabilitate al pasajului din zona Italsofa urmează a fi semnat în următoarele săptămâni.

"Vom semna contractul pentru studiul de fezabilitate la Clubul Văcarilor, cel mai important pasaj pentru noi, Termenul de execuție este de trei luni, estimez că execuția efectivă poate începe în anul 2022 și finaliza în anul 2023. Pentru Italsofa aproximez că în două săptămâni va fi semnat contractul de execuție a studiului. Și tot în 2022 – 2023 poate fi realizat acest proiect", a declarat Ionel Bogdan, președintele Consiliului Județean Maramureș.

Chiar e posibil să semneze așa de repede?
Nu prea îmi vine să cred după cum se miscă în general licitațiile la noi.

gothicus

Ce puncte de legatura ar putea fi daca centura metropolitana trece paralel cu actuala si jalnica centura pe care vor fi amplasate aceste pasaje??? Uitati va mai sus, pe harta postata si vedeti aberatia (sau poate aberez eu, cine stie)!... In plus, niste simple pasaje acolo de 1x1 sunt fectie la un picior de lemn, traficul acolo e infernal, si nu doar dimineata, cand se fac cozi de 4 km in medie pe sensul dinspre Satu Nou de Jos - Catalina spre oras si de 2.3 km dinspre iesirea din Baia Mare!
Siebenburgen, schones Land!

NGC

"Servicii de Elaborare Studiu de Fezabilitate (SF) pentru obiectivul de investi?ii Varianta de Ocolire Baia Mare"

Dupa cum a transmis un ceteras, castigatorul initial ar fi DRUM POD INVEST.

FMFM

Referitor la cele 2 pasaje din discutia de mai sus, cum ar puteea fi semnat un contract fara a avea o licitatie publica deschisa (cel putin eu nu am gasit pe SEAP).
Exista un alt mod de ofertare?

bacovia


costynas

Au fost stabilite traseele viitoarei centuri și s-a început cercetarea arheologică.
Sper să se înceapă construcția cu sectorul din zona de vest, astfel încât să se devieze cât mai repede traficul de tranzit de pe DN1C/E58, care acum e nevoit să treacă prin aglomerația de la întrările din Baia Mare.

https://www.transilvaniabusiness.ro/2022/03/13/pe-centura-metropolitana-baia-mare-se-va-circula-cu-100-km-h/

https://2mnews.ro/centura-rutiera-baia-mare-au-inceput-cercetarile-arheologice-pe-traseul-variantei-de-ocolire-al-municipiului-baia-mare/

FMFM

#12
Presedintele CJMM transmite ca traseul centurii a fost avizat in CTE CNAIR (AMC2?). Sursa

QuoteCentura metropolitană a municipiului Baia Mare a fost trecută de comitetul tehnico-economic al CNAIR și, drept urmare, intră în linie dreaptă spre finanțare și asta este o veste foarte bună pentru municipiul Baia Mare și județul Maramureș.

Va avea pe aproximativ 19 kilometri două benzi pe sens, de la Bușag și până în DN 18B și de acolo o bandă pe sens până la ieșirea din Baia Sprie. Practic, va ocoli toată zona importantă din jurul municipiului Baia Mare.

Proiectul este în valoare de 250 milioane euro, va fi finanțat din Programul Operațional Transport, iar la sfârșitul lunii iunie estimăm că toate documentațiile vor fi finalizate, astfel încât să începem derularea achiziției publice de proiectare și execuție, urmând ca în 2023, în prima parte a anului să începem execuția lucrărilor la noua centură a municipiului Baia Mare

Cum aflam care este traseul stabilit in AMC2? :D

staude6

O randare cu pasajul de la intersectia Bd. Bucuresti - Strada Europa de pe actuala "centura" a orasului. Detalii aici


staude6

Noi detalii despre noua centura. Sursa

QuoteBANII ȘI TIMPUL – Proiectul centurii rutiere Baia Mare: ce presupune redimensionarea traseului la 32 + 4 kilometri, până la ieșirea din Baia Sprie

ANALIZA UNEI INVESTIȚII. Traseul centurii rutiere a municipiului Baia Mare a fost redimensionat, în urma deciziei Comisiei Tehnice a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR). Această scriere explică, pe înțelesul tuturor, cum se repercutează această decizie asupra proiectului. Celor grăbiți, concluzia: creșteri semnificative de cost și prelungirea timpului estimat pentru finalizare. Urmează detaliile...

În urma analizei finale în privința traseului a Comisiei Tehnice a CNAIR a rămas un traseu, redimensionat la 31,91 de kilometri + circa 4 kilometri drumuri de legături (ieșiri/intrări). Cicârlău – Tăuții Măgherăuș – Recea – Groși – Baia Mare – Baia Sprie (cu scurte porțiuni și pe teritoriile administrative ale comunelor Dumbrăvița  și Șișești). Pe o lungime de circa 20 de kilometri, centura rutieră este proiectată cu 2 x 2 benzi (două benzi pe sens), iar pe 12 kilometri cu 2 x 1 benzi. Pe o lungime de 26 km se va putea rula cu 100 km/h, iar pe 6 km cu o viteză de 80 km/h.

Modificarea importantă este că acum traseul se întinde până la ieșirea din Baia Sprie (în zona fostei mine), față de intrarea în Baia Sprie, conform variantei inițiale, însă în acest moment proiectul cuprinde 21 de pasaje, 14 viaducte, 4 poduri (unul peste pârâul Băița, două peste râul Lăpuș – dintre care unul în zona Bozânta – și unul peste o vale) și două parcări de scurtă durată (la kilometri 6 și 17). De asemenea, legaturile cu drumurile naționale și județene intersectate (DN1C, DC98, DJ182B, DN18B, DJ184, DN18) și zonele de interes (aeroport, zona industrială din sud-estul Băii Mari) se fac prin 9 noduri rutiere.