Strategia de absorbție a fondurilor europene pentru autostrăzi

Started by cutter, April 22, 2014, 04:11:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cricric

http://adevarul.ro/economie/bani/eugen-teodorovici-ministrul-fondurilor-europene-adevarul-live-despre-bani-ue-risca-piarda-romania-solutiile-1_53c8c0920d133766a889535c/index.html

In cazul asta nu mai putem baga alte proiecte? Proiecte avansate ca Sibiu-Fagaras sau altele la fel de avansate? Acum ar trebui sa mearga si mai repede cu licitatiile. Ma gandesc ca problema e ca am depasit 2013, sau?

florin74

Partea proasta e ca nu prea avem acum proiecte pregatite. Multe reabilitari de DN prinse pe programul BEI au fost trecute pe finantare europeana. (Deva-Oradea, Craiova-Calafat, Petrosani-Filiasi) din lipsa de proiecte eligibile. Chiar nu vad ce ar mai putea trece rapid, poate DN18 sectoarele 1 si 3, unde ai constructor desemnat.


cricric

Nu putem sa ne mai milogim putin? Pentru Sibiu-Fagaras cat crezi ca mai poate dura?

florin74

Nu ai SF actualizat, nu ai constructor, si nu mai ai timp efectiv sa faci ceva pana in 2015. Cel putin 12 luni, daca nu cumva 18 luni pana le ai. Si se temrina 2015.  Problema e sa se puna cu biciul pe constructori si sa se miste mai cu talent pe proiectele actuale. Si cumva sa scurteze nebunia cu CNSC si CAB, ca unele proiecte sunt intepenite de 1 an pe acolo.

pasadia

Quote from: nicolaem on July 18, 2014, 11:58:05 AM
stie cineva cand incep proiecte pe exercitiul bugetar 2014-2020?

exista sanse sa mai vedem ceva licitat anul acesta pe finantari UE?


Uite, chiar in link-ul de mai sus:

QuoteDespre Acordul de Parteneriat 2014-2020 În prima parte a lunii august ar putea fi aprobat oficial de Comisia Europană, iar în septembrie să avem evenimentul oficial de semnare. Am lăsat doar trei ministere care să aibe rol de autoritate, respectiv ministerul Fondurilor Europene, Dezvoltării şi Agriculturii. Am grupat pe un program alocat infrastructurii mari şi proiectele de energie şi pe cele de autostrăzi. Pentru drumuri judeţene, Comisia Europeană a impus să dăm foarte puţin, avem un miliard de euro. Vă imaginaţi ce înseamnă un miliard de euro pe 40 de judeţe...

Citeste mai mult: adev.ro/n8wbt2

Cat timp nu e semnat noul acord de parteneriat, nu sunt inca definite complet programele pe care se asigura finantarea, nu sunt (re-)create institutiile care vor gestiona aceste programe, cat timp aceste institutii nu au creat inca procedurile...

Nu cred ca vor fi contracte semnate cu beneficiari, pe banii din alocarea 2014-2020, inainte de toamna lui 2015. Si asta pe programe cat de cat functionale, gen POR sau PNDR (ma rog, nu se vor numi astfel, dar oricum). Urmasul POST nu cred ca va demara decat din vara lui 2016 si asta in cel mai bun caz.

nicolaem

Quote from: florin74 on July 18, 2014, 01:12:52 PM
Nu ai SF actualizat, nu ai constructor, si nu mai ai timp efectiv sa faci ceva pana in 2015. Cel putin 12 luni, daca nu cumva 18 luni pana le ai. Si se temrina 2015.  Problema e sa se puna cu biciul pe constructori si sa se miste mai cu talent pe proiectele actuale. Si cumva sa scurteze nebunia cu CNSC si CAB, ca unele proiecte sunt intepenite de 1 an pe acolo.

ma enervez doar.... unde e sova care ne explica acum 2 ani ca de ce sa cheltuim 3 miliarde pe VO, si ne explica cum e mai bine sa facem Sibiu Fagaras Bv Bacau pe bani europeni

ce bine era daca porneau din 2012 cu reactualizarea studiu SF, si in 2014 sa fi fost licitat tronsonul Sibiu Pitesti. Cum putem accepta asa oameni in conducere ? parca am fi intr-o teoria conspiratiei in care Sova avea rol de sabotaj impotriva intereselor nostre. Nu gasesc logica nici macar in sabotaj. cine ar avea interes si de ce ca noi sa pierdem 2 miliarde de la ue?

cutter

Nu e chiar teoria conspirației, nicolaem. Șova și PSD au sabotat intenționat proiectul Sibiu-Pitești.  În capul lor de politruci, li s-a părut că se duc prea mulți/toți banii pe un proiect cu impact electoral limitat în viziunea lor. Închipuie-ți să-i spui lui Dragnea că (deocamdată) nu-s bani de București-Alexandria, Olguțăi că nu se poate face Craiova-Calafat, lui Hrebe că nu e buget pentru Brașov-Bacău. Asta și obsesia (copilărească, de turist de weekend care n-a văzut decît Valea Prahovei) pentru Comarnic-Brașov sunt explicațiile. Plus, complexul "Ceaușescu": grandomania de-a avea un proiect măreț cu numele tău pe el (ex. canalul); în cazul lui Ponta/Șova ăsta ar fi fost "unirea provinciilor în 2018", sau mai pe românește, "zmîngăleala aia cu toate autostrăzile din România trecînd prin Brașov".

Ăsta a fost ghinionul nostru istoric - pentru care vom pierde 1 mld € pe POS-T (pe lîngă celălalt pierdut la CFR).

ps în altă ordine de idei, într-un răspuns către mine AMPOS-T susține că azi e gata Masterplanul și de pe 22-31 iulie va fi supus dezbaterii publice

AFC

^
Subscriu la cele de mai sus. Mai mult asta este damblaua care a lovit toata clasa politica si cauza pentru care nu vom vedea coerenta in derularea proiectelor mult timp de acum incolo.
Sper sa avem un MASTERPLAN serios, asta ar fi un lucru foarte bun care ar putea limita miscarile politicianiste ale actualilor si viitorilor.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Ionut

Pentru masterplan avem aici thread special dedicat.

M-as bucura mult sa avem o discutie misto, argumentata, odata ce vom primi si noi niste informatii clare despre ce au nascocit "autoritatile". Sper sa nu fie o gluma de masterplan desenat in Paint, ci sa fie ceva intr-adevar gandit. Sunt chiar foarte curios. Ah, si daca tot avem masterplan, sa nu mai avem probleme cu schimbarile de guvern in care fiecare PM/ministru in MT vrea autostrada la el prin oras.

teocharis

Quote from: cutter on July 18, 2014, 02:49:33 PM

ps în altă ordine de idei, într-un răspuns către mine AMPOS-T susține că azi e gata Masterplanul și de pe 22-31 iulie va fi supus dezbaterii publice

cand va fi dat publicitatii acest Master Plan?

nicolaem

http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-17717693-intalnire-online-cum-mai-poate-salvata-rata-absorbtie-finantarilor-eugen-teodorovici-ministrul-fondurilor-europene-discuta-online-marti-22-iulie-ora-13-00.htm

are cineva timp sa structureze cateva intrebari puse deja pe diferite threduri?
unele sunt chiar mai sus ( master plan, ce autostrazi mai pot fi scoase la licitatie anul asta - asta daca e sa vb doar de autostrazi)

vancouver

Harta actuala (dupa Tallin) oficiala a UE cu reteaua comprehensive TEN-T RO+BG, pe RUTIER:



Cu banii europeni putem face orice de pe harta de mai sus, cu urmatoarele mentiuni:

1. Prima data trebuie sa terminam coridoarele principale. Prin România trec 2 coridoare: Rin-Dunare si Orient / Mediterana de Est; le voi numi simplificat DUNARE si ORIENT. DUNARE include evident Dunarea pe fluvial, pe feroviar este compus din 2 parti: Curtici-Simeria-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta si Curtici-Timisoara-Craiova-Bucuresti-Constanta. Iar pe rutier este A1+A2+centura Bucuresti. ORIENT se suprapune 95% la noi peste ramura sudica a coridorului DUNARE, adica feroviar Curtici-Timisoara-Craiova-Calafat iar rutier este A6 Lugoj-Calafat.

2. Revenind cu discutia numai pe rutier, rezulta ca intai se fac A1 + A6 complet. Apoi, daca mai raman bani se pot cere bani pentru alte proiecte, si anume cele de pe reteaua TEN-T core, cu dunga mai groasa in planul de mai sus.

3. Ulterior se pot face cu fonduri europene si autostrazile de pe reteaua extinsa, cu linie subtire pe harta de mai sus.


Evident ca UE, desi destul de rigida, accepta si multe exceptii, daca sunt bine gandite si justificate.

PS. De observat la Bucuresti este prinsa toata centura sud+nord. La Sofia este numai prin nord. Mie mi se pare vital sa demaram imediat centura de autostrada Bucuresti, proiect aflat pe coridorul principal Dunare, deci la egalitate cu A1 si A6 ca prioritate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

La harta de mai sus mai trebuie mentionat ca nu tot ce este prins poate fi facut sub forma de autostrada. Se poate face doar un drum corespunzator traficului estimat pe urmatorii 25 de ani. De exemplu este exclus sa ne imaginam ca UE va finanta o autostrada Constanta - Tulcea. Traficul scazut arata ca drumul actual este suficient. Cel mult ar accepta o centura Tulcea sud-vest ca drum express si o extindere a A4 spre nord cu 10-15 km, pana dupa aeroportul Kogalniceanu.

Oricum, toate astea numai dupa finalizarea retelei "core".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

MNU

Cateva intrebari...

De ce Lugoj-Calafat, desi pe coridor prioritar si in reteaua principala (core) apare ca "completed" si nu "to be upgraded"?

Vezi vreun alt motiv decat faptul ca valorile de trafic nu cer autostrada si recent au fost eliminate punctele critice (motive de trafic ingreunat), conform cerintelor UE?

In cazul asta, de ce nu se pune prioritate pe A0 (nord sau sud) din fonduri UE? De ce se continua ineptia aia cu concesionarea ocolitoarei la pachet cu A1+A2?

cricric

De la Targu Mures mai departe pana la Iasi primim finantare de 85%?