Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DragosC

@Xrailer partea din A6 apropiata de Giurgiu va fi Bucuresti - Alexandria.

Deci daca vii din Bg pe la Giurgiu, va trebui sa urci pana la Ghimpati pe o potentiala varianta a A5 (sau pe DN5B), apoi sa cobori catre Alexandria si apoi sa fluieri a paguba, pentru ca o continuare rapida catre Craiova va exista peste 15-20 de ani de abia.

Sau te referi la intrarea dinspre Calafat-Vidin ?
Nu spera si nu ai teama


vancouver

Varianta cu dr9 este după părerea mea de departe cea mai bună de până acum. Folosește alte artere de intrare în București față de A6 și DN5, degrevându-le astfel pe acestea, creând alternative. Nu se termină în A0 sau DBCB, adică nu adaugă trafic total inutil pe A0, cum era într-o variantă anterioară. Și în plus oferă o șansă în plus și altor localități, nu doar fix celor de pe DN5.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xrailer

@DragosC Nu m-am referit la Vidin-Calafat, m-am referit la viitoarea Autostrada A6 din Bucuresti pana la Lugoj

ovicor

Cred ca un eventual inel 2 de autostrada in jurul Bucurestiului nu va fi atractiv pentru cei ce tranziteaza ocolind 180 grade (gen A1-A2 sau Giurgiu - Ploiesti), acestia vor folosi A0. Dar va fi pentru unghiuri sub 180 grade (gen Giurgiu-A1 sau Giurgiu-A2).

esendy

#200
Cea cu DR9 pare mai buna, bune argumente mai sus

Daca aleg varianta prin Ghimpati macar sa fie A6 pe la SUD de Ghimpati, nu pe la NORD de localitate

slartibartfast

@vancouver dacă privim doar din perspectiva Bucureștiului, probabil că da. Dar nu cred că merită să facem o autostradă doar ca să se facă de la București la Giurgiu 55 de minute în loc de 58.

Autostrada ar fi mai mult pentru restul țării, pentru traficul greu care vine spre Giurgiu și tranzitează zona Bucureștiului. Ăsta vine în principal din două direcții: pe A1 dinspre Pitești; și pe DN2 (în viitor pe A7-A3) dinspre Buzău. Cu A0 complet, inclusiv conexiunea cu A3 cred că va fi mai bine servită de un A5 care se desprinde din A6 în zona Ghimpați.

Iar pentru traficul București-Giurgiu, DN5 poate servi în continuare cu mici îmbunătățiri.

shift2rail

Quote from: esendy on October 23, 2024, 10:49:20 PMDaca aleg varianta prin Ghimpati macar sa fie A6 pe la SUD de Ghimpati, nu pe la NORD de localitate

Nu este posibil, la sud de DN6, intre Buc si Alex exista o salba cvasi-continua de ecosisteme (lacuri, flora, fauna, pasari, etc), posibil ca unele sa fie deja in lista Natura 2000.

dargauda

Drumul de mare viteză București – Giurgiu: A fost lansată licitația pentru studiul de fezabilitate

Compania Națională de Investiții Rutiere a lansat astăzi, licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu. Termenul pentru depunerea ofertelor este 9 decembrie 2024, iar documentația pentru atribuirea contractului urmează să fie publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea estimată a contractului este de 44 milioane lei (fără TVA), anunță CNIR.

Drumul de mare viteză București – Giurgiu face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IX.
giurgiu


În cadrul studiului de fezabilitate, proiectantul va analiza :
-variantele de traseu;
-profilul (autostradă sau drum expres);
-structura drumului (varianta unui sistem rutier din Beton de Ciment);
-conexiunea cu alte obiective de investiții;
-soluții de finanțare și prin parteneriat public-privat (PPP);
,,Pe lângă variantele de desprindere din viitoarea Autostradă A 6 București-Alexandria (zona Ghimpați) și zona de Sud a Bucureștiului, A 0/Drum Radial 9) proiectantul va studia și posibilitatea conexiunilor cu Autostrada A 1 București-Pitești la Bolintin sau Corbii Mari.
În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, solicităm în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm", a explicat Directorul General, Gabriel Budescu.
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum punctarea implementării conceptului BIM (Building Information Modelling). De asemenea, CNIR solicită viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.
Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate și 2 luni pentru asistență tehnică pregătire contract proiectare și execuție).
Finanțarea Studiului de Fezabilitate este asigurată din Fonduri Europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat.

https://www.economica.net/drumul-de-mare-viteza-bucuresti-giurgiu-a-fost-lansata-licitatia-pentru-studiul-de-fezabilitate_782913.html

shift2rail

^practic, se "studiaza" un singur traseu: Giurgiu-Ghimpati. Cu extensie catre Bolintin (nonsens, imho) sau Corbii Mari (ruta actuala Giurgiu-A1).

venom637

#205
Tot ce vine dinspre DN2/A2/A3 spre Giurgiu au de ocolit ceva prin Ghimpati. Am un sentiment ca tot pe A0 => DN5 o vor lua.

slartibartfast

E și asta o opțiune, dar de la capătul lui A3, mi se pare că amândouă arată cam la fel de bine.

vancouver

@slartibartfast :

De departe cea mai mare problema la un drum o reprezinta riscul sa apara ambuteiaje.
In Germania de ex pierderile economice rezultate sunt la nivel de mai multe miliarde de euro anual. Oameni care in loc sa produca stau in ambuteiaj, marfa care intarzie sau se strica, soferi profesionisti care trebuie platiti ca sa stea in camion, autocar, camioneta, microbuz degeaba, consum de carburant, poluare.

In esenta "time is money".

Mai mult de atat, ambuteiaj inseamna ca acolo sunt multi oameni. Degeaba e drumul liber 20 de ore si este parcurs in cele 20 de ore de 10.000 de vehicule, daca timp de 4 ore alte 20.000 de vehicule stau in ambuteiaj. Practic 66% din vehicule au o problema, desi 80% din timp drumul este ok. Cu alte cuvinte nu e bine.

Ori daca studiezi riscul de ambuteiaj, acesta poate sa apara asa:
- la intrarea in Bucuresti - si se agraveaza rau rau daca se cumuleaza mai multe drumuri rapide care varsa trafic pe aceeasi artera; invers, daca un drum rapid se varsa in 2 artere, atunci e mult mai bine. Exemplu clar: A1 vs. A3. La intrarea in Bucuresti A3 se ramifica si e in general ok. La A1 totul se varsa in Maniu = nasol.
- daca A5 se va termina in A0, A0 va primi trafic pe relatia Bucuresti-Giurgiu. Ori A0 are cu totul alta menire, sa preia tranzitul (adica traficul tangential). Si nicidecum trafic radial, care are si o componenta puternica de rush-hour. A0 se va bloca garantat. Asadar sub nici o forma o autostrada sau un Drum Radial nu au voie sa se opreasca in A0.

Restul sunt povesti. Cata vreme autostrada nu are ambuteiaje si restul tarii se bucura, indiferent cum si in ce directie vor sa mearga.

Numai asa ca exemplu, exista si trafic Giurgiu spre Moldova (incl. Rep. Moldova) si spre Constanta. Ori varianta cu Ghimpati si mai departe A1 e o catastrofa pentru ei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AdrianB1

Un Giurgiu-Corbii Mari ajuta traficul de tranzit si nu incurca Bucurestiul. Pare o idee buna, daca suficient trafic se muta pe ruta aia atunci DN5 va fi suficient de fluent pentru cat de scurt este, mai ales ca are 2 benzi pe sens si nu trece prin multe localitati. Intrarea in Bucuresti se poate rezolva separat.

dr4qul4

sper ca realziati ca venind dinspre A1, va fi o diferenta de 5km intre A6-A5 si DN5. Cat ocolul de la Focsani.
Bine, o legatura directa de la Corbi mari va scurta cu vreo 10-15 km fata de varianta prin A0. Dar asta e deja un moft, putem vorbi de ea dupa ce avem 3 strapungeri montane intre Muntenia/Moldova si Transilvania.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist