Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Radu_A

Scriosteanu pe facebook

"𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂, 𝗶𝗻 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗲
A fost transmisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire a contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂.
𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂 reprezintă un proiect important de dezvoltare a infrastructurii rutiere din România, desfășurat pe raza județului Giurgiu, care va avea impact major asupra întregii rețele naționale de tranzit mărfuri și călători dinspre și spre Europa de Vest.
Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este de 18 luni, urmând ca în cadrul acestuia să fie stabilite detaliile tehnice privind profilul, traseul, structura și conexiunile cu infrastructura rutieră existentă sau viitoare.
Referitor la 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂 și 𝗰𝗼𝗻𝗲𝘅𝗶𝘂𝗻𝗶, consider că este foarte important ca noul drum București - Giurgiu să fie gândit mai departe de Autostrada Bucureștiului #A0, până la Autostrada București - Pitești #A1, avand conexiune și cu autostrada București-Alexandria, putând, pe viitor, să facă parte din 𝗮𝗹 𝗱𝗼𝗶𝗹𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗱𝗲 𝗰𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗮 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶, care se află la nivel de intenție.
Referitor la 𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮, consider că o structură de beton, precum a fost realizat și drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei (drumul de beton pe care l-am dat în trafic în decembrie 2021, denumit și Autostrada Nemțească) este mult mai adecvată, întrucât:
✅️ are rezistență la schimbări climatice: drumurile din beton sunt mai puțin afectate de temperaturile ridicate, neavând tendința de a se deforma din cauza sarcinii grele și a valorilor temperaturii, iar pe porțiunea aceasta avem un volum mare de mașini grele și tiruri care tranzitează teritoriul României dinspre și spre Vama Giurgiu;
✅️ crește și sprijină economia locală și națională, întrucât nu va mai trebui să importăm bitum (în prezent, importăm 90%);
✅️ întreținerea drumului este mai puțin costisitoare, deoarece betonul necesită intervenții mai rare decât asfaltul;
✅️ are o durabilitate crescută
Licitația a fost lansată de Compania Națională de Investiții Rutiere #CNIR.
Foto cu "autostrada nemțească" construită, in perioada guvernului liberal, din beton, DN5-Vama Giurgiu."

shift2rail

Exista un traseu preliminar ptr acest inel #2 mentionat de @scriosteanu?

Ideea nu e complet neinteresanta numai ca, ptr a evita zonele slab populate din imediata vecinatate a periferiei Buc, ar trebui trasata cu o raza largita, de 80-100 km, ptr a trece tangential cu orase medii de 80/100/120 k locuitori: Giurgiu-Alexandria-Pitesti-Targoviste-Ploiesti-Urziceni/Slobozia-Oltenita.

Feri

Au postat și CNIR despre licitație, și au pus o hartă cu o cariocă nouă de potențial traseu din DR9.



Deși este puțin probabil să se aleagă altceva decât traseul prin Ghimpați, este un indiciu despre cum ar putea arăta rețeaua de drumuri de mare viteză pe termen lung.

dumbravaandrei

@shift2rail ramura nordica al inelului secundar cred ca e tocmai Gaesti-Targoviste-Ploiesti

venom637

#184
Cum vi se pare varianta din DR9 ?

Cateva comments de la FB.

QuoteCristian Gherman
Succes și felicitări pentru acest pas important! 🎉 Când se va lansa licitația propriu-zisă, credeți că există șanse să avem un câștigător chiar în acest an? 🤔 Varianta de traseu viabilă este clar cea din Drumul Radial 9, pentru că va permite realizarea unor noduri rutiere tip "trompetă" la Vărăști, Gostinari, Comana, Prundu și Oinacu 🚗🛣�, zone deja foarte dezvoltate, cu un potențial de creștere și mai mare 🔝. Oricum, mare parte din trafic se va duce în Sector 4, iar legătura prin Radial 9 este ideală!

QuoteAndrei Andrei
Cea mai bună variantă pentru Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu este cea cu desprindere din Drumul Radial 9! 🚗💨 Astfel, se pot construi noduri rutiere la Comana, Prundu și Oinacu, zone cu un potențial imens de dezvoltare 📈. În plus, ar trebui să fie prevăzute 3 benzi pe sens 🛣� pentru a asigura un trafic fluent și o creștere pe termen lung. Să gândim acest proiect cu viziune pe viitor! 💡

DragosC

Varianta din DR9 mi se pare unica ce merita titulatura de "Bucuresti - Giurgiu".

Restul nu au nicio gara cu Bucurestiul, si nu am absolut niciun motiv sa ocolesc pe la mama naibii ca sa ajung la Giurgiu - variantele din A1 presupun un traseu de 3 ori mai lung comparativ cu DN5, care oricum in urma imbunatatirilor din ultimii ani e aproximativ un DeX.

Chiar si din DR9 tot se ocoleste la greu, comparativ cu DN5, dar na.

Scriosteanu deja se stie afara din guvern si o tot impinge pe varianta din A1, cu betoane "facute la noi", pe sistem AUR, de zici ca e in campanie electorala, betoane care trepideaza la treceri dupa nici 2 ani de la inaugurare, si care vor ajunge la fel ca primul segment din A2, sa fie asfaltate dupa 5-10 ani.
Nu spera si nu ai teama

shift2rail


DragosC

Din DR10 (Magurele), continuat prin A6 pana la Ghimpati, si apoi de la Ghimpati pana la Giurgiu ca A5, da, ar fi mult mai logic (si mai scurt).

Dar dupa cum vezi in schita de mai sus, sunt alte 3 variante propuse oficial (doua din A1, de la Dragomiresti, respectiv Corbii Mari, respectiv din DR9 ocolind prin dreapta, intre Neajlov si Arges).

In fond, ideea unei autostrazi e sa scurteze cat mai mult atat timpii, cat si distanta intre doua puncte de interes, nu sa atingi o suta de orase printr-o suta de cocoase ca la Focsani.
Nu spera si nu ai teama

cosminnus

Pentru cine vine din Bucuresti, nu mi se pare nici logic si nici scurt s-o ia prin DR10, A6 pana la Ghimpati si apoi s-o taie in unghi de 90 de grade spre Giurgiu. Niciuna dintre variante nu avantajeaza Bucurestiul (poate doar varianta cu inelul secundar care va mai degreva de trafic DNCB-ul, A0 si intrarea in Bucuresti pe A1). Bucurestenii vor continua sa foloseasca DN5. De bine - de rau, e decent odata ce ai iesit din 1 Decembrie.

tom_sawyer

Astăzi s-au aprobat în ședința de guvern indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea DN5B Giurgiu-Ghimpați.

carutasul

poate nici nu e gândit pentru București ci pentru tranzit. Nu am făcut eu statistici de trafic dar cred că ar avea sens...

TibiV

Dar atunci să nu-i mai zică București-Giurgiu, să-i zică Corbii Mari-Giurgiu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

În logica conexiunilor transeuropene București-Giurgiu este văzută ca parte dintr-o conexiune N-S, ca o continuare la vamaSiret-Ploiești-București. Mă aștept ca UE să susțină varianta din DR9.

MCI

Va spun din experienta ultimilor ani, ca turcii prefera mult varianta DN5B-DN61-A1(iesirea de la Vanatorii Mici-Km 44) mai ales de cand DN61 a fost reabilitat. La fel este si in sezonul estival cand se vine din centrul tarii(Alba, Hunedoara, Maramures am vazut) catre Bulgaria sau Grecia si intr-adevar au crescut valorile de trafic. Problema e dincolo de Ghimpati unde DN5B arata cum arata, s-au facut lucrari mici de reparatii, dar astfaltul ala turnat peste placile de beton imi aminteste de A2.

Xrailer

Varianta ideala pentru trafic greu si autoturisme atat BG,RO,TR este desprinderea din A6. Vi din BG te duci pe viitoarea A6 pana la Nadlac si invers.