Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

Mă gândesc că este future-proofed. În general la HSR we construiesc linii și gări noi. Trenurile "clasice" vor continua să folosească Giurgiu-Ruse I.
Oricum dacă era după ai noștri nici nu se prevedea mixt feroviar dar a intervenit UE. Or ști ei mai bine planurile de HSR pentru viitor.


JohannDB

 Hmmmm, actualul DN 5, dacă ar fi scos din localități (că nu sunt multe), adică la vest de 1 Decembrie, conectat la ocolitoarea actuală Adunați-Copăceni, scos din Călugăreni, Uzunu și Daia și i s-ar adăuga banda de urgență, cam aia ar fi, la modul simplist.... Așa am prins în anii trecuți, în Polonia pe ruta Glogow - Legnița transformarea naționalului în actualul S3... Dar aia e la ei....

shift2rail

^Centurile pe care le-ai descris mai sus fac de-o autostrada, vb de mai putin de 50 km intre Buc Sud si Giurgiu Nord.

Radu_A

in 2024 iti trebuie legatura pe autostrada cu toti vecinii...asta daca te consideri tara serioasa

shift2rail

Fair enough...dar trebuie sa mai vrea si vecinii.

DragosC

Interesanta remarca directorului:

"la autostrada A0 actuală, în studiu de trafic pe care s-a licitat ea în 2017, când am venit eu în CNAIR, scrie că pe A0 Nord este necesar a 3-a bandă din 2025 și pe partea de sud din 2030", mai spune directorul noii companii de infrastructură.

Gen deja va fi depasita incepand de peste cateva luni.
Nu spera si nu ai teama

JohannDB

 "" @....vb de mai putin de 50 km intre Buc Sud si Giurgiu Nord."" Corect, pe actualul amplasament și traseu, DN 5 la km 10+500 are ieșirea din DNCB, iar la km 56+200 este girația de intrare pe DN 5D, varianta nouă spre PTF Giurgiu................

esendy

Noi legam prima data Timisoara de Serbia nu Bucurestiul de Bulgaria sau Satu Mare de Ungaria; zici ca nu suntem in UE

survola

Cu Ungaria avem două legături pe autostradă.

shift2rail

Dificil de numit acel ciot de A din zona Biharia "legatura cu Ungaria".

Feri

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere a aprobat lansarea licitației pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu.

Preconizăm transmiterea documentației către Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) spre validare până la sfârșitul lunii octombrie.

În cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectantul va realiza o analiză multi-criterială pentru variantele de traseu, profilul (Autostradă sau Drum Expres) și structura drumului, precum și conexiunea cu alte obiective de investiții.
Variante posibile de traseu :
-Desprinderea din Autostrada A1 București-Pitești, zonele Corbii Mari (limită jud. Giurgiu/Dâmbovița sau Bolintin Vale (județul Giurgiu)
-Desprinderea din viitoarea Autostradă A6 București-Alexandria, nodul rutier Ghimpați (jud. Giurgiu)
-Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Măgurele Expres și Autostrada A0 București Sud.

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), criteriu obligatoriu în Caietul de Sarcini. De asemenea, CNIR va solicita viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.

Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate și 2 luni pentru asistență tehnică pregătire contract proiectare și execuție/raport financiar final).
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat.
(Hartă cu rol ilustrativ)


CNIR

vancouver

Observatiile mele:
- traficul pe DN5 la iesirea din Bucuresti este urias; varianta vestica NU va rezolva acest trafic si tot va fi nevoie candva de un upgrade acolo, ceea ce nu mi se pare OK.
- nu avem bani de aruncat pe fereastra, desi unora asa li se pare; trebuie aleasa varianta cea mai scurta
- vor aparea probleme de trafic daca A5 se va oprii in A0. Tot traficul, incl. cel spre Bucuresti, va trebui sa intre scurt pe A0; ori A0 nu are capacitate nelimitata si intre nod A5/A0 si nodul cu DR10 o sa apara ambuteiaje.
- traficul radial (intrare iesire din orasul mare) are o dinamica uriasa: de aici si denumirea de rush-hour! La orele acestea (dimineata 7-9 si seara 16-18) o sa fie muuult peste normal. Nu trebuie amestecat cu traficul tangential. Daca blocam A0 cu ambuteiaje, am construit-o degeaba.
- nici varsarea A5 si A6 in Bucuresti pe aceeasi artera nu este o idee buna; si de la o singura autostrada un bulevard se poate bloca (A1 - Iulia Maniu). De la 2 autostrazi o sa fie grav grav. A5 trebuie dus in ALT bulevard fata de A6. Sau unite cele doua, A5 si A6 (pe zona comuna 4 benzi pe sens sau chiar 5), si apoi imediat separate din nou.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

Nu cred că vor decide mai mult de 3 benzi pe sens pentru sectorul comun A5/A6. Din memoriu de mediu pentru A6:

   
Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

voicul

#179
Si asa o sa se auda voci ca e faraonic cu 3 benzi. Altii au namol pe strazii si unii au 3 benzi de A!
Mai multe ar fi deja motiv de razboi cu rusii ... da fara nici o legatura, doar asa sa ne exprimam dezamagirea.

Sincer 5% din orice proiect in Romania ar trebuie sa fie alocat discutiilor despre el.