Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Si de ce s-ar grabi, in sensul de unde bani si pentru el?

danutzu_1069

@marius.firtonea, si crezi ca in anii '50 a venit unu si a zis, "aici facem podul!!" "aduceți lopețile!!"

Ai idee cat timp le-a luat sa facă studiile si proiectul?

marius.firtonea

Cu siguranță mai putin decat le va lua acum, ca sa nu mai vb de executie.

GAC

daca nu vroia urss pod la giurgiu, nu cred ca se facea. la giurgiu si ruse era CF si cred ca asta a fost factorul decisiv. cu siguranta atunci se putea face un sf pe bune in cateva luni, cel mai probabil cu ajutorul armatei.

carutasul

armata rusă trebuia să poată mărșălui spre Constantinopol, că la ei obsesiile nu se schimbă :)

Oneinthecrowd

Bucuresti - Giurgiu a fost prima CF deschisa in Principatele Unite in 1869 ... "doar un pic" inainte ca URSS sa existe pentru a exercita orice influenta.

TibiV

Inainte sa existe URSS, da.

Dar deja exista, de secola, Rusia - care a avut aceleasi obsesii, continuate cu mandrie de temporara URSS...

Nu degeaba un mare domnitor le-a lasat vorba urmasilor: "mai bine va intelegeti cu turcul decat cu muscalul..."

https://dexonline.ro/intrare/muscal/35845
muscal, muscali - substantiv masculin
1. invechit popular Locuitor din orasul Moscova sau din imprejurimi.
1.1. prin generalizare: Rus.
1.2. la plural articulat: Poporul rus.


https://ro.wikipedia.org/wiki/Muscal
"Muscal (în rusă și ucraineană: москаль, în bielorusă: маскаль, în poloneză: moskal, în lituaniană: maskolis) este o denumire istorică utilizată pentru locuitorii Marelui Ducat al Moscovei între secolele al XII-lea și al XVIII-lea.[1] Astăzi acest cuvânt a devenit o insultă etnică cu referire la rușii din Rusia, fiind folosit în Ucraina, Belarus și Polonia.
...
Inițial, în secolul al XII-lea, cuvântul muscal se referea la locuitorii ,,Moscoviei", fiind tradus ad-literam ca ,,moscovit" (diferențiindu-i pe locuitorii din Marele Ducat al Moscovei de alți slavi estici ca locuitorii Ruteniei Albe (belaruși), Ruteniei Roșii (galițieni) și alții). Cu timpul, cuvântul a devenit un arhaism în toate limbile slavice de est și a supraviețuit doar ca nume de familie în fiecare dintre aceste limbi.

Conotația negativă, cu toate acestea, datează de la sfârșitul secolului al XVIII-lea și începutul secolului al XIX-lea când cuvântul a început să fie folosit ca o insultă etnică pentru toți rușii. La acel moment, soldații Armatei Imperiale Ruse (și mai târziu cei ai Armatei Sovietice) staționate pe teritoriile ce aparțin astăzi Ucrainei și Poloniei au devenit cunoscuți sub numele de muscali și acei oameni care au fost recrutați cu forța în armată au fost descriși în ucraineană ca fiind luați la muscali (în ucraineană у москалі).
"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^^ Imperiul Tarist, precursorul URSS, joaca de aproape 1000 de ani la gurile Dunarii/in Moldo-Valahia:  prin proxies Hanatul Crimeei (sec xv)  sau chiar Hoarda de Aur (sec xiv)

Ionut

Nu înțeleg care e sensul discuției.

dumbravaandrei

In 1950 la un studiu pentru pod cred ca nu erau 70% din temele abordate astazi. Si aici nu vorbesc doar de mediu, ci si de urbanism, integrare economica, mobilitate, norme de constructii, cashflow, conditii de munca, etc.

Ionut

Da, de la geopolitică la orice altă variabilă luată în calcul de un SF, totul e diferit. Sigur, prostia umană și  setea de sânge rusească nu par diferite, ba chiar mai pronunțate m-aș hazarda eu.

Reveniți la subiect vă rog.

tom_sawyer

Trebuie să fie și aici postarea asta, dacă tot se discută despre pod:

Quote from: tom_sawyer on September 21, 2023, 11:25:40 PMLa 20 de ani de la anunțul său, au început acțiunile reale pentru construirea Podului peste Dunăre 3

21.09.2023

La aproape 20 de ani de la anunțarea proiectului, Bulgaria și România au început acțiunea reală pentru construcția unui al treilea pod peste Dunăre. Cele două țări au depus un proiect comun la Comisia Europeană pentru un studiu de fezabilitate pentru un al doilea pod Ruse-Giurgiu. Prin aceasta, cele două țări încep efectiv procesul de construire a unui al doilea pod rutier și feroviar combinat peste Dunăre la Ruse.

Ministrul Transporturilor și Comunicațiilor, Georgi Gvozdeykov, a semnat o scrisoare de angajament comun cu ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, prin care ambele țări confirmă poziția că proiectul este prioritar și că ambele guverne vor lucra pentru implementarea lui.

Activitățile vor fi coordonate de Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor din Bulgaria și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România. Ministerul bulgar, împreună cu partenerii săi asociați NKJI [Compania Naţională de Infrastructură Feroviară] și API [Agenţia de Infrastructură Rutieră], va realiza studiul privind infrastructura de legătură din țară. Contribuția financiară a Bulgariei la proiect este de 1,4 milioane EUR (2,73 milioane BGN), din care se preconizează că până la 50 % va fi un grant în cadrul Mecanismului Conectarea Europei.

Studiile vor analiza diferitele aliniamente și punctele din care va porni podul în Ruse și, respectiv, Giurgiu și vor sprijini selecția unei soluții tehnice.

La începutul anului 2024 se așteaptă să se știe dacă proiectul a fost aprobat pentru finanțare. Calendarul prevede semnarea unui contract cu CE până la jumătatea anului 2024 și punerea în aplicare până la sfârșitul anului 2026, când cele două părți vor decide asupra locației și a metodei de finanțare a facilității de infrastructură.

De asemenea, va fi analizată posibilitatea de a utiliza mecanisme de parteneriat public-privat pentru construirea facilității. Acest lucru ar reduce în mod semnificativ perioada de timp pentru implementarea completă a podului și ar atrage finanțare suplimentară din alte surse.

https://www.mtc.government.bg/bg/category/1/20-godini-sled-obyavyavaneto-mu-zapochnakha-realni-deystviya-za-stroitelstvoto-na-dunav-most-3
[tradus cu DeepL]

carutasul

da, ce voiam să zic e doar că exista infrastructura care se dezvoltase deja în direcția Istanbul încă de pe vremea fanarioților, chiar și Sinan Pașa tot pe acolo a trecut Dunărea (noroc că Mihai Viteazu nu atrăsese prea multe fonduri europene pe transport) , așa că nu cred că a existat un SF prea complex pentru că direcția respectivă coincidea cu interesele strategice ale URSS și cu valorificarea infrastructurii existente. Dacă s-ar fi dorit să meargă spre Sofia probabil că era mai logic la Turnu Măgurele sau pe undeva prin zonă, dar și investiția ar fi fost mai mare și avantajul strategic mai mic. Așa că alegerea nu a fost prea complicată atunci.

Feri

S-au publicat în SEAP STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU "POD PESTE DUNARE, GIURGIU-RUSE II"

anunt de participare: [CN1073161]

Documentatie de atribuire:
DF1225750 / 10.09.2024 16:28

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 60.877.546,94  si 71.946.191,84  Moneda: RON

Durata contractului, concesiunii, a acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achizitii:
Durata in luni:24

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare:
Data si ora locala:28.10.2024 15:00


^ Pentru feroviar se cere ERTMS2 și GSM-R cu 120km/h pentru trenuri de marfă și 200km/h pentru trenuri de călători.

GAC

Este absolut aberant sa ceri 200Km/h pentru partea CF, in conditiile in care intre garile Giurgiu si Ruse vor fi undeva pe la 10Km, si aceia cu curbe. Nu ai unde sa bagi 200 la ora, iar la bulgari, linia catre Ruse e cam serpuita, nu vad cum se va circula mai repede de 100-120 la ei.