Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GAC

Bulgaria e tara mica, la ei mai trebuie Ruse-Veliko, Veliko - Pleven (la care se lucreaza) si Kresna. daca baga TBM pe kresna, in 4 ani termina... noi mai avem de tras cel putin 10 ani (A3, A8, A13, A14, A6)...

BIGRED1984

Romania are A1 de terminat, sunt 2 gauri de cativa ani fiecare , trebuie presiune 100% pe asta.
Abia apoi A8, A5, A3 - adica legaturi cu tarile vecine, sa fie o retea.
Bulgaria, ca si Romania, nu prea are legaturi, sa nu uitam ca reteaua lor e mai mult interna, singura legatura este cu ... Istanbul. Cu Krasna si Ruse intra si ei in reteaua europeana, mai departe ar fi logica legatura cu Serbia.

Feri

Eu zic că Bulgaria stă mai bine ca noi la conectivitate cu statele vecine. Pe lângă legătura cu Istanbul finalizată mai au  puține segmente de închis pe A3 cu grecii și pe A6 cu sîrbii.

(Situația la început de an 2024)

Zona de nord adică, legătura cu România, este este cea mai întârziată la ei.

oneLess

^ Și la noi spre sud, zona e accelerată de leșini din cauza vitezei ...

Feri

#139
QuoteCaietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu, lansat în consultare publică
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat, astăzi, în consultare caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres București-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. Durata de consultare publică este de trei săptămâni și precede licitația pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteză. Caietul de sarcini poate fi consultat pe pagina www.cnir-sa.ro  și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).


Quote,,În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic și implicațiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producție internă.", a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu.

În etapa studiului de trafic, proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială următoarele opțiuni posibile:

1. Realizarea Drumului la profil de Autostradă sau Drum Expres, după rularea variantei câștigătoare în Modelul Național de Transport.
2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens dacă datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltării de perspectivă.

Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu va avea finanțare din fonduri europene.

Comunicat CNIR


pasadia

Alte carioci proaste.
Ani de zile s-a spus ca va exista un trunchi comun, intre DNCB si Ghimpati, si abia apoi vom separa autostrada spre Giurgiu de cea spre Alexandria - acum deodata le facem separat. Banuiesc ca ambele vor avea nod pe A0 si vom ajunge sa avem 4 noduri in 9 km pe A0. Doar asa, ca sa ne incurcam unii pe altii.

Iar bratul ala care merge spre vama actuala Giurgiu imi pare complet inutil. Sa ma iertati, dar prin vama actuala nu va mai trece practic nimeni. Iar aia care vor mai trece (si nu vor avea O/D in Giurgiu), vor putea folosi centura Remuș proaspat deschisa pentru a ajung in propusa autostrada. Dar daca tot vreti o bifurcatie, faceti-o pe la nord de municipiu pana in vestul acestuia. Si uite asa scapati si de proiectul cu centura, ca doar nu are rost sa faceti doua deodata (si nici macar sa nu reusiti sa le conectati).

Feri

Traseul din harta este cu siguranță doar orientativ momentan. Sunt obligați oricum să lucreze pe mai multe variante la AMC că în definitiv și în asta constă SF-ul.
Dar mai este mult până departe...


pasadia

Daca nu as avea experienta de a vedea multe alte SF-uri analizand diverse variante, toate proaste, toate cu anumite capete sau elemente impuse (pe principiu ca asa era in tema de proiect), poate as avea sperante ca se va ajunge la o solutie buna dupa un AMC bine facut.

Dar pana atunci sunt absolut convins ca oricate variante ar inventa, toate vor arata similar si la final o vor alege exact pe cea figurata in ideea de proiect.

mirceaeliade

Nu sunt de acord ca varianta cu iesirea catre actuala vama nu isi are rostul.  De exemplu daca vor fi nevoie de lucrari pe viitorul pod cum se fac acum pe podul exitent, ar fi util o astfel de banda.  Sau daca se impune vreo restrictie (de genul fara tiruri prin vama noua pentru ca e trafic mare de turisti cu masini mici), e numai bine sa fie o descarcare directa in cimentul recent turnat.

pasadia

Conform cariocii de mai sus, acea descarcare NU s-ar face in "cimentul recent turnat" (adica undeva la nord de Remus, in zona in care A5 ar intersecta DN5 in apropiere de giratia cu DN5D) CI direct in intrarea la vama, zona de la sud de centura Remuș.

Iar pentru scenariile vehiculate de tine exista EXACT acea centura cu siment recent turnat astfel incat impactul acelor potentiale inchideri sa nu deranjeze zone locuite.

medicul de garda

#145
Nici eu nu consider ca varianta desenata pe acolo are vreo relevanta pentru traficul spre vama veche de la Giurgiu, e un ocol stupid, cand ai deja toata infrastructura gata si in stare buna pe DN5 + centura noua spre vama. E suficient ca A5 sa aiba o descarcare in DN5 la sud de Daia, si asiguri si accesul spre vama existenta, si pe cel spre Giurgiu in sine. Sigur, daca nu prevad nod acolo, atunci e necesara caricatura aia de drum...
Singura relevanta pe care o are drumul ala desenat de ei e pentru traficul cu origine/destinatie Giurgiu pe podul nou de autostrada, doar pentru ei ar fi varianta mai scurta pe acolo. Desi nu stiu ce giurgiuvean normal la cap ar alege sa ocoleasca 10km ca sa foloseasca podul nou, ca doar pe cel vechi nu il darama nimeni, si pentru ei ar ramane super la indemana, mai ales in varianta in care intram in Schengen si noi, candva, si poate deschid drumul direct prin vama  O:-)

LE: oricum ce au desenat ei pe acolo paralel cu DN5 trece profund prin zona protejata a deltei Neajlovului, deci absolut zero sanse sa se faca orice altceva decat ce a iesit prin SF-ul pentru A6. Pun pariu pe 200 lei pentru API ca traseul de la Daia spre Bucuresti trece mult mai aproape de Ghimpati.
Trust me, I'm an east-european doctor!

alecu26

Sunt puse variante sa iasă la nr. Am cercetat de ne-am spetit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Feri

Consultare cu proiectanții pe marginea Caietului de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu

Compania Națională de Investiții Rutiere a organizat astăzi, 23 august 2024, o întâlnire de lucru cu proiectanți consacrați în domeniul drumuri, poduri, geotehnică, reprezentanți ai mediului academic și ai Asociației BIMTECH/building SMART România, cu ocazia finalizării consultării publice pentru Caietul de Sarcini al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu.

CNIR

Feri

QuoteUn nou #pod peste #Dunăre între #Giurgiu și #Ruse!

Am transmis astăzi la ANAP spre validare documentația pentru contractul necesar elaborării Studiului de Fezabilitate (#SF) în baza căruia va fi construit cel de al doilea pod care va asigura legătura între Giurgiu (#România) și Ruse (#Bulgaria).

Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului.
Proiectantul va trebui să găsească soluția optimă pentru ca acest nou pod trasfrontalier  să asigure conexiunea atât între infrastructura #rutieră cât și cea #feroviară dintre cele două țări.

După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România și Bulgaria) va asigura ambelor state un #potențial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional cât și european, pe axa #nord - #sud.

Contractul este finanțat prin #CEF2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei).

După validarea documentației de atribuire vom publica Anuntul de Participare la #licitație în cadrul caruia vom stabili și data limită pentru depunerea ofertelor.
C.Pistol

p.s. @Ionut poate ar trebui redenumit threadul Autostrada A5 București-Giurgiu și pod Dunăre Giurgiu 2

marius.firtonea

2 ani pentru un studiu de fezabilitate care, probabil, in final va fi doar macalulatura? In anii '50 au construit tot podul si la astia le ia 2 ani studiul.