Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohnDoe

Alexandria - Craiova ar beneficia de pe urma constructiei Buc- Alexandria si separarea catre Giurgiu.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

Sorinus

Eu cred ca DN5 poate fi upgradat mult mai ieftin pt a sustine traficul de tranzit spre Bulgaria, mai ales in contextul A0:

1. Bypass la vest de 1 Decembrie
2. Bypass la est de Calugareni
3. Bypass la vest de Daia, care sa intepe Centura actuala a Giurgiului.

Combinatia asta va tine 20 ani, DN 5 are portiuni lungi 2x2 in afara localitatilor, iar capetele problematice au fost deja 'tratate', nod cu A0 la Nord si centura Giurgiu, in Sud.

Gio

Quote from: raulbogdan23 on June 14, 2024, 09:52:51 AMDaca pui costurile pentru 1 banda/sens pentru 12 km, poate facem o centura pe undeva sau 12 km in alt loc in care arde mai tare.
Daca faci cei 12 km doar half profile poate economisesti si faci chiar 2 centuri :D . Ce-i atata frica de 3b pe sens? Toti au, la noi e interzis? Daca pe o bucata din Bucuresti-Alexandria se prefigureaza trafic de 3b faci de 3b sau de cate ai nevoie. Toate autostrazile care pleaca din Bucuresti au deja sau vor avea trafic de 3b macar pe segmentele apropiate de Bucuresti.

GAC

Pe autostrazile bicefale chiar e nevoie de 3 benzi pana la punctul de bifurcatie. Pe A1, acest punct e la nodul cu DEx 12 (adica 100 Km). Banuiala mea este ca toate A vor crea zone rezidentiale suburbane in Ilfov - 10-20 Km de A0, adica in 5-10 min de mers cu masina pe A fata de A0. Deci vrand nevrand trebuie sa faci 3 benzi pana la Km 20 (pe toate autostrazile) ca sa preia rush hour traffic. Si treaba asta cu 3 benzi o sa apara si in alte zone, de exp centura Sibiului, care avand multe noduri are si trafic local.

alecu26

Fara noduri si descarcari si penetratii degeaba. In cale curenta o autostrada duce enorm de mult trafic (nu prea avem noi asa ceva).
E nevoie de noduri rapide si care sa nu se blocheze (La Sibiu de exemplu se blocheaza constant nodurile rutiere ca nu se descaraca si imprastie traficul suficient de repede in Sibiu)...La interesevtia A2 cu DNCB cam la.fel.
Eu sincer prefer in prima faza poate niste artere rapide, cvasiparalele care sa preia traficul ala de pe 3 benzi si sa il duca mai aproape de unde vrea. (Ca sigur alea 3 benzi full de trafic nu merg toate in acelasi loc).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Gio

Din moment ce A6 Bucuresti-Alexandria si A5 Bucuresti-Giurgiu au un traseu comun de 12 km  nu vad care e discutia? E logic sa ai macar 3b cand se bifurca in 2 autostrazi de cate 2b. La fel A1 Bucuresti-Pitesti care se bifurca in Dex12 si A1 Sibiu. In rest, noduri, acces rapid etc nu te impiedica nimeni sa le faci. Sau alte Dex care sa mai preia o parte din trafic (ex Giurgiu-A1 Bolintin).

bim14

Unde or sa astepte toate tirurile alea daca se face autostrada pana la Giurgiu? Teoretic autostrada o sa aduca si mai mult trafic spre vama. Probabil ar trebui sa se ia in calcul in proiect o parcare uriasa pentru tirurile care vor astepta la vama. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

dr4qul4

mai ai putin si ceri sa facem si spatii de servicii pe A5.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

@bim14 , cat crezi ca o sa mai stam fara Schenghen rutier?

Noul pod se va face fără puncte de vama, doar spatii pentru eventual control vamal.. fie la noi fie la Bulgari

Feri

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentația pentru lansarea la licitație a studiului de fezabilitate pentru noul pod Giurgiu - Ruse. Studiul de fezabilitate ar urma să dureze doi ani și este finanțat din fondul CEF pentru mobilitate militară.

Etapa I, privind realizarea studiului de fezabilitate, va fi derulată cu finanțare CEF.
Cea de-a doua etapă, privind construcția, ar urma să înceapă cu fonduri din PT 2021 – 2027.
Economica.net

tom_sawyer

Exclusiv RRA: CNIR va lansa proiectul "Autostrada Bucureşti - Giurgiu"

Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a declarat că este necesar un drum nou între București și Giurgiu, iar studiul de fezabilitate se va lansa spre finalul anului.

Gabriel Budescu: București-Giurgiu este necesar a fi promovat în perioada imediat următoare, cu atât mai mult cu cât se află în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu, Giurgiu-Ruse. Și atunci să realizăm și această legătură de la Giurgiu până la A0 sau chiar până la A1, respectiv A2. Va fi o analiză multicriterială, în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin cinci cu conexiune cu București-Alexandria, conexiune cu A0, conexiune cu A1, conexiune cu A2, cu diverși factori de departajare. Și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și al costului.

Gabriel Budescu: Noi o să facem un calcul ce înseamnă traficul de perspectivă pe 25-30 de ani și în funcție de acest trafic de perspectivă, dacă este necesară o autostradă, o să facem de la bun început autostrada. Dacă datele ne arată că peste 25 de ani este încă suficient un drum expres, atunci o să mergem pe drum expres.

RRA

resad23

Ok, conectiune cu A1 se poate prelungi de la Ghimpati pana la Bolintin Vale sau chiar la Corbii Mari.

Dar conectiune cu A2? Unde?
Ar fi o nebunie de drum Giurgiu-Oltenita-Budesti-Fundulea...,nici nu merita luat in considerare

omirica

Depinde ce traseu va fi ales.
Probabil că nu se va abate prea mult de Adunații Copăceni, având în vedere aeroportul de care se tot vorbește.

Din Adunații Copăceni pot porni brațe spre Ghimpați - Bolintin și spre Hotarele - Fundulea.
Mă rog, astea sunt speculații în momentul ăsta.

GAC

A5 din A6 se va desprinde pe motiv de zone protejate-mediu, chit ca va fi cu ocol. alternativa ar fi o modificare de constitutie care sa ne permita sa facem "reevaluare la zonele protejate" si / sau sa avem posibilitatea de a face exceptii atunci cand discutam de un proiect major cum e o autostrada, mai ales daca e si cu iz strategic-militar.

naivu

#119
Quote from: omirica on July 21, 2024, 06:19:38 PMDin Adunații Copăceni pot porni brațe spre Ghimpați - Bolintin și spre Hotarele - Fundulea.
De la Adunatii Copaceni la A0 sunt 5km, nu cred ca va plati nimeni acele "brate" care practic doar ar dubla semiinelul sudic al A0 (care la randul lui dubleaza DNCB). Eu cred ca A5 va fi pur si simplu dusa pana in cel mai apropiat punct de pe A0. Capatul dinspre Bucuresti figurat pe harta proiectelor mi se pare perfect plauzibil.