News:

.

Main Menu

Trenuri InterCity

Started by tom_sawyer, October 05, 2020, 08:45:41 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#75
Propunere circulatie trenuri de 160 km/h pe Bucuresti - Constanta (cu integrarea Tomis Express, cum este si acum).

Necesar: 2 garnituri capabile de 160 km/h, 3 locomotive

Locomotivele sunt denimite L1, L2 si L3.
L1 innopteaza la Constanta cu garnitura 1, L2 la Bucuresti fara garnitura, L3 la Brasov cu garnitura 2.

program garnitura 1:
3:30 Cta -> 5:30 Buc.N (L1)  plecare spre OTP: 5:50
6:00 Buc.N -> 8:00 Cta (L2)
9:00 Cta -> 11:00 Buc.N (L2)
12:00 Buc.N -> 14:00 Cta (L3)
15:00 Cta -> 17:00 Buc.N (L3)
18:00 Buc.N -> 20:00 Cta (L1)

program garnitura 2 (cu albastru Tomis Express):
6:40 Brasov - 8:45 Buc.N (L3) plecare spre OTP: 9:10
9:00 Buc.N - 11:00 Cta (L1)

12:00 Cta - 14:00 Buc.N (L1)
15:00 Buc.N - 17:00 Cta (L2)
18:00 Cta - 20:00 Buc.N (L2)
20:15 Buc.N - 21:20 BV (L3)


Suplimentar trenuri cu 5-6 opriri la 7:30, 10:30, 19:30, 22:30 atat de la Constanta, cat si de la Bucuresti (2 garnituri necesare). Garnitura care ajunge la 12:50 la Bucuresti continua la Brasov (13:10 - 15:40) si revine de la BV (16:40) la Buc.N. la 19:15, 19:30 plecare spre Cta. Garnitura care ajunge la Cta la 12:50 pleaca la 13:30 spre Buc.N si apoi la 16:30 inapoi Cta.

-----------------

Din punct de vedere al unui constantean orarul de trenuri spre Buc.N arata asa:

Plecari CONSTANTA.
3:30 - OTP
7:30
9:00
10:30 - BV
12:00
13:30
15:00
18:00 - BV
19:30
22:30
- cu bold sunt cursele de 160, BV inseamna tren direct la Brasov, OTP inseamna ca are gandita legatura rapida spre trenul de aeroport.
- suplimentar mai trebuie 2 trenuri la 16:00 si 17:00. Aici trebuie puse trenuri care continua: unul la Bacau si unul la Craiova, si care vin dimineata din aceste locuri. De ex. cel de Craiova poate fi preluat de Softrans.
- timpul maxim de asteptare va fi de 1:30 pana la urmatorul tren, zic eu absolut rezonabil
- in sezon evident perioada 14-20 va fi inundata cu sezonierele si trenurile private.
- doar 4 garnituri necesare pentru acest program, plus cele 2 de Craiova si Bacau
- se asigura automat si 2 legaturi dus intors Brasov-Bucuresti cu aceleasi 4 garnituri.

Din Bucuresti situatia va fi in oglinda.

PS. Observati un lucru interesant: nici o garnitura de 160 nu innopteaza la Bucuresti (doar o locomotiva din 3) si doar o garnitura din cele cu 5 opriri pe Buc-Cta. Nici trenurile de Bacau / Craiova nu innopteaza la Bucuresti. Este ceea ce am mai explicat, cu INUTILITATEA uriasului complet feroviar Bucuresti. Este un mod gresit de a se pune problema acum. Trenurile trebuie sa ajunga la Bucuresti la 6-7-8-9 dimineata. Aceleasi garnituri care ajung la 6-7-8-9 in Bucuresti continua apoi spre alte destinatii, asigurand plecarile din Bucuresti dimineata. Deci nu e nevoie de depouri uriase la Bucuresti. Un concept invechit, o centralizare exagerata. O mare parte a ceea ce vedem acum la Bucuresti trebuie pur si simplu desfiintat si facute facilitati suple, eficiente, dupa cele mai noi tehnologii in alte orase.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

oc7avian

Este o mică eroare la ore. L3 al Tomis Express ar ajunge la 22:20 în Brașov.

Ceva de genul mi se pare util, dar aș comenta un pic la ore din perspectiva călătorului care a simulat naveta Bv - Buc în ideea unui potențial program hibrid de muncă + mutat în Brașov.

Structura din prezent 7:05 plecare din Brașov și retur la 19:12 din București Nord e deja obositoare din cauza trezitului devreme (6am). Plecarea la 7 dimineața e un compromis ok însă (întârziere la serviciu ~1h, dar poți recupera până în 6pm sau lucra în tren dacă prinzi vagon nou 10-90, cu masă individuală). Însă plecarea la 6:40 deja înseamnă trezit la 5:40, deci deja devine chinuitor. Iar returul înseamnă să ajungi la 22:20 în Brașov. Adică ~23:00 acasă, în funcție de unde stai și transportul public (dar mai complicat cu schimburile).

Personal, aș renunța să mai folosesc aceste trenuri.

Mutarea orelor mai spre extremă va duce numărul de călători și mai jos. În prezent pe Tomis Express, deobicei dimineață nu sunt mulți călători dinspre Brașov, dar mai mulți decât seara dinspre București. Mai devreme dimineața garantat ar căra aer, exact cum făcea Softrans acum 2 ani cu plecarea pe la 6:40 (când eram 4 călători, era ceva!). Iar mai târziu seara, idem.

Oricum, și succesul lui Tomis Express mi-e greu să-l evaluez seara pentru că e intercalat între 2 trenuri de Brașov: un IR cu 25min mai devreme, Softrans mai ieftin imediat după. De vreo 2 ori doar am văzut încărcare >75% în Tomis Express. În rest grosul de oameni sărea pe celelalte 2 trenuri.

AndreiB

Mie plecarile mi se par usor matinale. Bristol-Londra, care e o ruta similara cu Bucuresti-Constanta, desi mai rapida (vmax 200km/h, 1h34), cu mult trafic si business si de naveta are plima plecare la 05:30.

Eu as sugera ceva de genul ca plecari din Constanta (ca nivel de principii):

1. Prima plecare la 06:30 din ambele directii
2. Folosirea ramificatiei Medeea, pentru a avea o oprire la Constanta minimala (se poate intra si continua spre Bucuresti fara rebrusare)
3. Trenuri spre Brasov (in ambele directii), dimineata, la pranz si seara.
4. Trenurile spre Brasov cu pattern de opriri semi-fast, nu expres. Calatoria e oricum lunga si mai bine faci Constanta - Sinaia mai facil decat Constanta - Brasov cu 15min mai rapid.
5. Trenuri expres din Constanta si Brasov (separate) care sa plece la 07:00 si sa aiba returul la 18:00.
6. Constanta - Moldova deservita via Buzau (e mai rapid).
7. Constanta - Craiova nu mi se pare o legatura prioritara directa in extra-sezon, dar nu am acces la datele privind vanzarea de bilete.

vancouver

@oc7avian: mie mi se par orele excelente. De ex. daca se muta plecarea la 6:40, atunci trenul ajunge suficient de devreme cat sa plece la Constanta la 9:00 nu la 9:20. 9:20 arunca in aer cadentarea, si asta - desi nu este un scop in sine - este esentiala ca omul sa stie simplu ca la orele intregi multiplu de 3 are tren direct la Constanta. Nu ba la si 20, ba la 14, ba aiurea...

De asemenea daca pleaca la 6:40 ajunge mult mai bine pentru legatura spre aeroport. Desi pleaca cu 20 de minute mai devreme, un calator spre aeroport ajunge cu 40 de minute mai devreme acolo (avand la 9:10 tren din Nord, tren pe care acum de regula nu il mai prinde sau doar cu alergat - dar ce te faci daca ai copii si bagaje).

@AndreiB, scuza-ma, dar am explicat destul de clar: majoritatea curselor aeriene din Otopeni pleaca la 8:00-10:00. Asa ca trebuie sa fii in aeroport la 6-7. In aceasta idee din fiecare oras mare trebuie sa plece un tren, care sa ajunga in nord la 5:10-5:50. Dar evident trebuie sa ajunga negresit, nu sa risti sa pierzi avionul! De la Constanta si Brasov, cu linii stabile, acest lucru este posibil. Asta e scopul trenului de 3:30.

Deci trenul de 3:30 e ceva exceptional, nu are legatura cu Bristol-Londra. Nu e asa de grav daca circula gol.


E o imensa greseala sa pui trenuri numai atunci cand le incarci full. Asa nu se face trafic feroviar. Asa doar continua bataia de joc actuala. Si metroul care merge la 5:00 e gol, la fel si cel de la 22:00. Dar merge! Si autobuzul 336 e gol gol la prima si ultima cursa. Dar o oferta completa de transport include si trenuri matinale si trenuri tarzii, ca toata lumea sa ajunga acasa, sa se poata baza pe tren si daca ceva n-a mers si ajunge tarziu la gara. Sau dimineata ca sa poata sa ia alta legatura.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ALEXCFR

#79
Are cineva draftul de livret central 2022,va rog frumos?

fulger nc

Sunt de acord cu @Vancouver.
Cu timpul aceste curse , desi matinale si desi nu vor circula pline vor atrage  calatori si indirect ptr cursele de la ore mai circulate.
Ptr ca vor familiariza calatorul cu CF.
Orele fixe ajuta si ele ..ptr ca odata familiarizat stii fara prea mult efort de gandire la ce ore ai trenurile.
E exact efectul obtinut de TFC pe linia Galati-Barlad.
Pe aceasta linie CFR a pierdut constant calatori , prima data din cauza problemelor legate de linie(rupere linie inundatii , trasbordari, etc) ..ce a facut ca multi calatori sa se reorienteze.
Din cauza reducerii nr de calatori , ei au redus nr de curse zilnice , pana aproape de disparitie.
In ziua de azi TFC are mai multe curse zilnice decat CFR in timpurile bune si incepe sa redevina prima optiune de transport ..ptr simplul fapt ca stii ca ai tren in orice directie la maxim 2 ore pe timp de zi si 3 ore noaptea.
Practic , nu mai stai sa consulti mersul trenurilor , ptr ca stii ca ai trenuri in rangul acela de timp acceptabil.
Ziua sau noaptea.
Anumite tipare de comportament a calatorilor si fidelizarea lor vor fi obtinute doar dupa oferirea si familiarizarea cu un serviciu
De exemplu ptr mine ca si calator care folosesc trenul , nu e o problema sa gasesc rute inspre casa(Galati) din Bucuresti , daca vin cu avionul , sau alt tren ..dar e o problema sa vin dinspre casa , ptr ca nu exista alternative de noapte care sa te aduca spre primele ore din zi , cand ai multe zboruri , sau conexiuni spre alte regiuni.

oc7avian

N-am nicio problemă cu trenuri care să circule când nu sunt încărcate full. Dar cererea București - Constanța e foarte mare în orice zi (4-5 vagoane lejer). De ce să creem un sistem atât de complex pentru a plimba vagoanele mai mult goale până la/de la Brașov? Lăsăm separat București - Constanța și punem un automotor pe Brașov - București la orele alea. Când se pune problema de ocupare 80%, schimbăm planul la al tău. Sau în sezon estival, deși nici acolo n-am văzut prea mare îngrămădeală din Brașov spre Constanța.

Trebuie să găsim un echilibru pentru toți călătorii, că nu toți merg la Constanța sau aeroport. Și așa oferta Brașov -> București e praf în materie de trenuri, majoritatea concentrate dimineața cu parcurs lent +2:30h. De după-masă chiar nu vreau să vorbesc..

AndreiB

Eu cred ca o solutie mai buna si pentru stat (costuri de operare) si pentru calatori (fara transbordare) ar fi un autocar direct, non stop Constanta - Otopeni la 04:00. Ar ajunge lejer la 06:00-06:20, probabil si mai rapid post deschiderea A0, ar oferi o calatorie mai simpla (poti sa dormi) si ar fi mai rapid decat trenul cu transbordare.

Nu degeaba am folosit exemplul Bristol - Londra. Si acolo e un trafic consistent Bristol - Heathrow, numai ca dimineata asa devreme lumea ia ori un taxi, ori un hotel la Heathrow, ori autocarul direct Bristol - Heathrow T5 non stop.

frunzaverde

#83
@AndreiB : Din Brasov sunt trei servicii de transfer, care au majoritatea clientelei la ore matinale sau "mici" din noapte. Fac si transfer shared (80-100 lei) si transfer privat (300? parca). Fac 2h15-2h20 si cel putin unul din ei au garantie daca pierzi zborul. Am vazut ca si din Constanta e la fel, daca nu vrei sa zbori direct pe CND cu TK.

La 4 este prea tarziu pentru majoritatea curselor din bancul de dimineata - bine, serviciile curente de transfer sunt, din experienta, super-flexibile : le zici cand vrei sa zbori, si iti sugereaza ora, si merg ok... Nu m-as gandi VEAC sa pierd o ora in plus pentru o schimbare in Bucuresti.

@vancouver : Ca utilizator frecvent al trenului Brasov - Bucuresti si retur (15x anul asta), programul tau nu mi se pare util deloc. M-ar alunga de la tren, in principiu complet. Si cred ca i-ar alunga de la tren si pe cei care merg Brasov - Constanta; am un exemplu in familie, client business, navigator, 3-4 drumuri anual Brasov - Constanta. Sa zicem ca timpii de mers ar fi posibili (nu prea sunt).

Brasov 6:45 - Bucuresti Nord 8:45. Cine ar merge cu trenul asta? Ca sa ajung la 6:45 la tren, ar trebui sa ma trezesc la 5:30-5:45... Asta e chin total, si pentru un lucrator de birou, obisnuit sa se scoale la 7-7:30, iti face ziua praf complet. Brasov - Bucuresti nu e destinatie de naveta. 90% din cei care naveteaza la Bucuresti fac asta ca naveta saptamanala / bi-saptamanala. Adica isi permit, o zi pe saptamana, sa ajunga cu o ora mai tarziu la birou, si vor lua un tren de 7:15-7:30-8:00

Cei care merg cu treaba in Bucuresti nu au ce cauta la ora aia decat in relativ putine cazuri. Cutuma in Romania la privat e sa se lucreze 9/9:30-17:30/18:00 si la stat, in principiu, 8:00-16:30. Pauza de pranz, din ce am observat, e universal de la 13:00. Orele tipice de sedinte sunt 11:00-13:00 (de doua ore), cu alternativa 14:00-15:00/16:00, mai ales in privat - de fiecare data cand am avut treburi prin Bucuresti (avocati, ministere, notari etc.), ora tipica sugerata era 11:00. Multe motive pentru asta, in parte pentru ca nebunia din oras e minima, dar si pentru ca ai cateva ore sa-ti faci munca inainte sa vina peste tine sedinteala, si poti apoi sa-ti inviti omul cu care ai discutat la un pranz.

Sa ajungi la 8:45 mie mi se pare criminal - majoritatea localurilor de orice fel, inclusiv alea de mic dejun / brunch se deschid la ZECE. Rezultatul e ca vei sta degeaba intr-o cafenea (unde singura mancare e un croissant trist si un chec care pare scos dintr-un reactor nuclear) pana la 10:30...

La fel, cui ii trebuie asta:
12:00 Buc.N -> 14:00 Cta (L3)
15:00 Cta -> 17:00 Buc.N (L3)?
Sunt ore perfect moarte pentru orice trafic Bucuresti - Constanta. Vor merge goale-goale.

Cat despre mers la aeroport, bancul de dimineata este intre 6:30 si 7:45-8:00. Cu un tren care ajunge la aeroport la 6:15, vei fi in aeroport la 6:25 (ai de mers de unde te lasa trenul pana la plecari vreo 10 minute, oricum ai lua-o). Adica pierzi o noapte ca sa ajungi prea tarziu la aeroport sa mai prinzi bancul de dimineata.

Nu stiu din Constanta, dar din Brasov, ai trei optiuni sa ajungi la bancul de dimineata:
- sa nu ajungi si sa alegi un zbor pe bancul de pranz, cea mai comuna solutie.
- sa stai noaptea de dinainte (si eventual alte nopti dinainte) in Bucuresti.
- sa pleci din Brasov foarte devreme dimineata cu un serviciu de transfer, care e 80 lei. Face, la orele alea, cand nu e aglomerat, undeva la 2h15-2h20. Le-am folosit de cateva ori, e oribil.

Un tren + tren va dura automat cu macar o ora in plus la ore matinale, zero trafic ca un serviciu dedicat de aeroport. Popularitate zero.

Care-s cele mai populare trenuri azi? Experienta proprie, YMMV, dar asta e experienta proprie din 10 ani de mers Brasov - Bucuresti - Brasov de minim 10-20 x pe an.

- 10:06. Intotdeauna pleaca plin ochi din Brasov, biletele se vand adesea cu 24-48 de ore inainte, si lasa mereu oameni la peron. In gara n-ai sansa sa iei bilet la el. De ce? Simplu! Poti sa-ti dai intalnire de pranz cu cineva, si ajungi perfect cam oriunde in zone cu restaurant in Bucuresti, chiar si daca trenul intarzie 10-15 minute (iti dai intalnire la restaurant la 13:15, e perfect!). Vine intotdeauna la clasa 90% gol in Brasov, pleaca intotdeauna 100% plin (si nu am vazut pe nimeni, niciodata venind de la Budapesta la clasa cu el).
- 8:35 e al doilea tren ca popularitate, pleaca adesea 100% rezervat cu o zi in avans (faptul ca are doar 2-5 vagoane nu ajuta). Adesea doar cl. 1 e disponibila in gara sau in seara precedenta. Asta pare a fi trenul cel mai 'business'. Proportia de costume, laptopuri, etc. e maxima.
- 7:xx (acum impartit intre Costescu Expres la 7:02 si sibianul mai tarziu si mai lent) - intotdeauna gasesti bilete in gara, si gaseai si cand era un singur tren. De obicei merg cam 30-40% plin in timpul saptamanii, nu e stres. Am inteles ca luni sunt mai pline, dar cam atat. Costescu e atat de devreme incat cel cu jumatate de ora mai tarziu are pasageri.
Mai devreme bate vantul.

Inainte de 7 bate vantul. Dupa 11 bate vantul pana spre seara cand iar e buba mare - acolo ca nu ai trenuri si injuri printre dinti daca vrei sa pleci din Brasov dupa 17:30.

- Ori pleci cu 17:00, ceea ce e prea devreme daca pleci de la birou; ori pleci cu 17:22, ceea ce e cam la fel. Ori pleci la 19:48 ceea ce e adesea absurd de tarziu sa pleci de la birou, dar prea devreme pentru o cina la Brasov urmata de tren. Asa ajungi la masina.

Pentru Brasov - Constanta si retur, oferta curenta de trenuri depaseste cu muuuuult cererea de transport. La Costescu Expres, aproape tot traficul coboara si se urca in Bucuresti Nord. Traficul Brasov - Constanta este in multe zile de 10-20 pasageri pe zi, chiar si in sezon (am mers cu el in iunie). La retur (Constanta - Brasov), 95% din pasageri merg Constanta - Bucuresti, mai raman 2-3 pasageri / vagon, si se mai urca in Bucuresti 1-2 pasageri!

Regio Calatori, la 60% din pret si doar cu cateva minute mai mult pana la Constanta, ca merge prin Baneasa, are calatori ceva mai multi, dar de un automotor mic cu trei segmente sau cel mult un cuplu 2+3, echivalent 2-4 vagoane. Pe zi. Atat... Asta in sezon. In extrasezon e gol...

Si da, trafic de business Brasov - Constanta nu e. Ambele orase sunt mici. Ambele orase au industrii complementare, care nu se prea intalnesc (port + navigatie + export + rafinarii + cereale + turism de mare vs. industrie fina + industrie tehnica + logistica terestra combi + IT). Si cand se intalnesc (logistica, transporturi) cel mai adesea fac asta la Bucuresti. Iar ce ramane, nu are sens pe orarul de mai sus...Si da, intamplator, am o ruda care face Brasov - Constanta pentru business. Nu s-ar duce NICIODATA dimineata. E o destinatie care nu are nici un sens ca day-trip - vorbim de 4h30-5h minimum in parcurs, rutier sau feroviar. 10 ore pe drum e absurd, cu orice. Asa ca face e sa mearga seara de dinainte de curs/examen/training, sa stea numarul de zile necesar, si sa se intoarca dupa ultima zi, adica 18 -19 in ultima zi.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Perfect detaliat

Eu personal mă întorc din Brașov cu trenul doar dacă am serviciu și plec cu Tomis. Întradevăr ora 7 e obositoare și doar vagonul confortabil mai poate ușura chinul. Dacă era 7:30 măcar era ideal.

Iar eu sunt cazul fericit care e dus cu mașina la gară, adică fac sub 10 minute. Însă după prânz sau în weekend prefer mașina. Ca timp tot acolo ies, cu transportul public ulterior, indiferent de aglomerația pe VP. Pentru că trenurile fac mult sau ajung noaptea, unde nici Uberul nu mai vine la GdN. Iar schimb la metrou risc să nu prind. Dacă prind, tot fac grămadă din cauza frecvenței reduse

vancouver

#85
Eu nu am analizat linia Bucuresti - Brasov, ci Bucuresti - Constanta. E total aiurea comentariul vostru. Pentru legatura Brasov-Bucuresti exista deja un numar f. mare de trenuri, aproape la fiecare ora si o discutie e cam inutila.

Ideea era de a avea o circulatie la 1,5 ore pe Bucuresti - Constanta. Si se poate cu doar WOW 4 garnituri. Care 4 garnituri mai asigura si WOW inca 2 dus-intors la Brasov pe zi. Sa te legi de acest bonus mi se pare stupid. Mai ales ca trenurile circula deja in formatul acesta. Nu am propus vreo legatura cu planeta Marte si nici sa circulam la 2 noapta.

Exista tren la 7:00 din BV, eu doar l-am mutat cu 20 minute mai devreme. Exista tren din Constanta la 17:00 (si mai exista si la 17:50 tren direct Constanta-Brasov!), eu doar am propus inversarea lor, adica cel Express sa plece la 18:00. Adica pur si simplu e șicană.

In loc sa ne concentram pe posibilitatea EXISTENTA cu flota de trenuri EXISTENTE de a crea cu DOAR 4 GARNITURI o cadenta la 1,5 ore, noi ne legam de un rahat: ca primul tren merge prea devreme si ultimul prea tarziu.

Aruncati la gunoi trenul de 6:40, pe cel de 3:30 si pe cel de 22:30 daca nu le intelegeti utilitatea. Hai sa discutam despre restul.

PS. Daca sunteti asa destepti, de ce nu veniti cu propuneri concrete. Sau de ce nu sunt deja implementate. Lasa-ti-ma si pe mine sa respir si sa fac o propunere. Propunerea mea e aia. Ascult propunerile voastre si abia astept sa dau si eu cu pietre.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

Esti sigur de Uber? Eu nu am avut niciodata nici o problema de a gasi Uber oriunde in centru la orice ora? Pe mine ce ma streseaza la Bucuresti-Brasov e orarul nebalansat. Plecarea din Bucuresti e ok pentru nevoile mele. Dar returul e mega nasol - multe trenuri la ore ridicole (3-4 dimineata), mult prea putine trenuri la ora de check out sau dupa pranz. Si in general o capacitate mult prea mica.

Eu as fi fan regimului fara rezervare obligatorie din Austria/Germania/UK/Elvetia. Sa vanda bilete nemilitate si daca e, te inghesui.

frunzaverde

#87
@vancouver - in momentul asta, pe Bucuresti - Constanta ai cadenta MULT mai buna decat ce propui tu, de ce ai vrea s-o strici? De la ~6:30 la ~10:45 ai tren la aproximativ jumatate de ora Bucuresti - Constanta : 6:24, 7:10, 7:35, 8:00, 8:11, 8:45, 9:02, 9:25, 10:25, 10:45, cu cea mai mare gaura o ora. De la 14 la 17 ai cadenta la o ora. Si mai sunt cateva trenuri la alta ora. Da, orarul nu e ideal, seara Bucuresti - Constanta deservirea e mizerabila, dar prefer frecventa de acum (cand 90% din trafic e 7:00-10:00 spre Constanta) unui tren la 1.5 ore. Ala ar fi un downgrade urias.

DA, se poate imbunatati. As mai vrea cateva trenuri intre 11 si 12. As vrea ca cadenta aia de ora de la 17 sa mearga pana la 21. Dar sa trecem la tren la 1h30, cand acum avem tren pe orele de trafic la 0h30? Downgrade urias!

@AndreiB - in cele trei luni in Romania, cu timp petrecut in Brasov si Bucuresti n-am avut probleme semnificative cu "app-hailing". Uber pare relativ "pe moarte" in Bucuresti, Bolt merge de zece ori mai bine, cu timpi de asteptare la sfert (si la Uber sunt client Gold cu 4.93-4.96 rating, deci prioritizat de platforma; prefer Uber ca sa-mi mentin statusul, dar in Bucuresti tot am preferat Bolt, pentru ca decat sa stau 15 minute dupa masina, mai bine stateam 3 la Bolt).

La Gara evita sa vina UberX/Bolt clasic (care e aproape totdeauna Logan pe gaz), pentru ca stiu ca vin oameni cu bagaj. Nivelul superior (Confort / Plus / XL / Black) vine fara probleme. Singura problema era cu regulile de pandemie noaptea tarziu : curfew-ul de noapte in Bucuresti, cat a existat, a fost incredibil de respectat. La modul ca la 22:00, cand se intra in lockdown de noapte, orasul era pustiu. Si toate Uber dispareau la 21:30-22:00, pentru ca n-aveau de unde face clienti. Atunci solutia era taxi de noapte. Acum, ca s-a relaxat, n-am avut probleme : mai mult de 9 minute la gara niciodata n-am avut probleme. Au si spatiu dedicat de asteptare pe latura Dinicu Golescu, unde taxistii nu mai vin.

La Aeroport e muuult mai mare problema. Le-au facut spatiu de asteptare in cel mai mare siktir de birocrat roman. Uber si Bolt, ca sa preia pasageri, trebuie sa intre in parcarea publica, sa plateasca taxa de jeton cu cash (3 lei sau cat e), sa faca ture pe serpentina parcarii publice cu 5 km/h pana la ultimul etaj, in spatele tuturor celor care intra in parcare, si sus, la cucurigu, langa statia de tren sa astepte clientii. Pe estacada special facuta pentru taxi nu au voie, ca nu ii lasa nea birocratul. Acolo doar taxistii slinosi de Ilfov au voie de la stapanire cu "nenea, doriti tacsi? Ieftin, iuniti market, fifti iuro bos!". Taxa de parcare o primesc inapoi de la aplicatie, dar trebuie sa aiba 3 lei in buzunar ca altfel nu ies din parcare. Asa ca prefera sa nu vina, ca pierd 10 minute sa preia un singur client doar cu manevrele astea. Plus ca noaptea sunt hartuiti de taxisti cat stau la bariera, ca in Bucuresti Uberistii trebuie sa aiba semn mare cu Uber...

La Gara la Brasov e superb - printre cele mai bune solutii din Europa pe care le-am vazut. Uber si Bolt au propriul culoar in terminalul de transport public pentru "lasat-preluat". Taxiurile au propriul culoar. Totul merge ca pe roate. Toata lumea stie unde sa astepte, e si semn "Uber/Bolt". Primaria chiar si-a facut treaba acolo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

#88
@frunzaverde, ma asteptam sa intelegi macar tu. E chiar asa de greu de inteles? Ceea ce am propus eu este scheletul de circulatie pe timp de iarna. Care se pastreaza si vara, si se adauga toate sezonierele / privatele. Iarna acum sunt 6 perechi Buc-Cta (plus un regie de 4 ore si ceva). Eu propun extinderea de la 6 la 10 trenuri. Peste care, repet, vara se adauga toate trenurile sezoniere si private.

Ceea ce prezinti tu intre 6:30 si 10:45 este mersul de vara, in care pe langa trenurile normale se adauga sezoniere si private.

De altfel in general in Romania dimineata stam bine la trenuri care pleaca din Bucuresti. Revenirea lor la Bucuresti se imprastie apoi pe toata ziua, ca atare seara nu mai e la fel de bine. Dar cel mai aiurea e invers. Provincialul care are treaba in Bucuresti nu are nici o sansa sau o oferta extrem de subtire dimineata, iar inapoi din Bucuresti spre provincie seara e nasol.

Programul pe care-l propun eu nu are legatura cu turistii si nu are legatura cu dimineata intr-un sens si seara in altul. E vorba de scheletul de circulatie ca sa ai tren in orice directie la orice ora. Asta acum in Romania lipseste cu desavarsire.

Iarna avem perioade si de aproape 5 ore in timpul zilei fara tren Constanta - Bucuresti. Ori asta e inadmisibil.


Ca sa fie mai clar o sa fac si exercitiul asta: iata cum iese programul de vara cu propunerea mea si cu sezonierele adaugate:

Numar tren - ora plecare Bucuresti spre Constanta:
**** 8005 - 3:22 M
P09 - 6:00
**** 1922 - 6:24 M
**** 1983 - 7:10 M
P11 - 7:30
**** 594 - 7:35 ATC
**** 581 - 8:00 ATC M
**** 1994 - 8:11 M
**** 987 - 8:45 ST
P13 - 9:00
**** 081 - 9:25 TC
**** 989 - 10:25 ST
P15 - 10:30
**** 1928 - 10:45
P17 - 12:00
P19 - 15:00
**** 1936 - 15:30
P21 - 16:30
P23 - 18:00
P25 - 19:30
P27 - 22:30

Simboluri: M=merge la Mangalia, ATC=Astra Trans Carpatic, P09-P27 = trenurile propuse de mine, cu albastru trenurile care vin de la Brasov, cu bold trenurile fara oprire, de 160 km/h ale CFR.

Se observa marea inghesuiala de trenuri de dimineata, care nu au legatura cu propunerea mea si care preiau foarte corect varful turistic. Si se observa cum dupa amiaza totusi se respecta cadenta la 1:30, mai putin lipseste un tren la 13:30 (dar sincer cred ca e numai bine asa, o gura de aer la pranz pentru marfa).

Sper ca acum nu i se mai pare nimanui ca vreau sa reduc frecventa actuala a trenurilor si ca s-a inteles ideea.

PS. Si evident ca se mai pot face modificari. De ex. 989 e aiurea sa plece cu 5 min. inaintea lui P15. Cum P15 face parte din orarul cadentat, nu poate fi modificat, dar Softrans poate sa aleaga sa plece in jur de 10:00 sau in jur de 11:00 (probabil va alege un 10:10 sau 10:15).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

etravel

Quote from: frunzaverde on July 17, 2021, 11:20:18 PM
La Aeroport e muuult mai mare problema. Le-au facut spatiu de asteptare in cel mai mare siktir de birocrat roman. Uber si Bolt, ca sa preia pasageri, trebuie sa intre in parcarea publica, sa plateasca taxa de jeton cu cash (3 lei sau cat e), sa faca ture pe serpentina parcarii publice cu 5 km/h pana la ultimul etaj, in spatele tuturor celor care intra in parcare, si sus, la cucurigu, langa statia de tren sa astepte clientii. Pe estacada special facuta pentru taxi nu au voie, ca nu ii lasa nea birocratul. Acolo doar taxistii slinosi de Ilfov au voie de la stapanire cu "nenea, doriti tacsi? Ieftin, iuniti market, fifti iuro bos!". Taxa de parcare o primesc inapoi de la aplicatie, dar trebuie sa aiba 3 lei in buzunar ca altfel nu ies din parcare. Asa ca prefera sa nu vina, ca pierd 10 minute sa preia un singur client doar cu manevrele astea. Plus ca noaptea sunt hartuiti de taxisti cat stau la bariera, ca in Bucuresti Uberistii trebuie sa aiba semn mare cu Uber...
Nu am tinut niciodata cont de ceeea ce vrea aeroportul in materie de Uber. Am tot chemat masina fie in fata cladirii TAROM, fie la fostul ceas galben, fie in alte locuri, chiar daca aplicatia ma conditiona sa fiu la parterul minunatei parcari de la terminalul Sosiri. Sigur, numai ca nu.  8)
De fiecare data am telefonat soferului din aplicatie si i-am spus unde sa vina. E adevarat ca toate astea nu sunt spatii restrictionate cu bariere sau alte lucruri, si de fiecare data soferii au fost bucurosi ca evitau mizeriile procedurale cu accesul in parcare. Insa da, toate reglementarile pe care le-ai scris mai sus sunt inca valabile si parca gandite prin anii '50. De noaptea mintii...