News:

.

Main Menu

Trenuri InterCity

Started by tom_sawyer, October 05, 2020, 08:45:41 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

#90
Cred ca toate aceste intiative au venit de la ostilitatea statului Roman fata de Uber, in ciuda popularitatii vs. taxiuri. Nu stiam de popularitatea crescuta a Bolt-ului. In general ma enerveaza sa folosesc n tipuri de aplicatii in mai multe tari, asa ca pentru mine Uber e "gold standard".

Tip de la mine pentru Uber la aeroport: eu calatoresc 90% doar cu bagaj de mana si comand intotdeauna Uber la plecari. E un pic de mers pe jos prin galeria aia improvizata, dar economisesc timp enorm vs. parcarea aia.

Culmea - exista si spatiul la OTP pentru a organiza un pick-up decent, si poate fi facut si contra cost ca sa isi ia si OTP "taxa". Exista o parcare la ultimul nivel la sosiri intre parcarea generala si drumul de taxiuri. Nu stiu la ce e folosita acum, dar ar fi ideala pentru pick-up. Si la GdN cred ca se pot face imbunatatiri - mai ales daca mai desfiinteaza numarul enorm de parcari stradale ad hoc peste tot, si le inlocuiesc cu o parcare subterana mare undeva in zona.

Si ca sa aduc un pic discutia on topic - Uber mi se pare partenerul perfect pentru CFR. Cu cat Uber se raspandeste mai mult in orasele mari, cu atat mersul cu trenul devine mai atractiv. Vorbeam mai devreme de lipsa de legaturi decente in Gara Constanta - nu am mai fost in Romania ca lumea de aproape 2 ani :(, dar de cand a aparut Uber in Constanta, trenul spre mare e si mai atractiv (din perspectiva mea). CFR ar trebui sa capitalizeze pe asta, imho si sa organizeze spatii de pick-up decente in toate Garile mari.

vancouver

https://www.europafm.ro/desteptarea-un-client-cfr-a-laudat-calatoria-cu-trenul-de-la-constanta-la-brasov-au-fost-4-ore-extraordinare/?utm_source=Adevarul&utm_medium=rss&utm_campaign=Desteptarea-Adevarul

QuoteMoment rar în istoria CFR. Un călător s-a declarat nu doar mulțumit de serviciile CFR, ci de-a dreptul impresionat. Omul a călătorit pe ruta Constanța- Brașov și a povestit experiența pe grupul Vacanțe sub 500 de euro, de pe Facebook:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

se mai întâmplă și greșeli :)
Realitatea e că pe traseele care încă sunt în stare bună ( cred că ăsta e aproape singurul) dacă nu ai ghinion de o mașină care se defectează sau alte incidente de acest tip  de cele mai multe ori condițiile sunt ok. În general de puținele ori când am mers în ultimii ani am fost destul de mulțumit ( chiar dacă un diesel mi-a prăjit încărcătorul de la laptop, se mai întâmplă :) ) . Problemele prinicipale nu sunt în interiorul trenului, ci în afara lui.
Subscriu la "parteneriatul" lui AndreiB. Eu mă gândeam chiar la o firmă de închirieri mașini în parteneriat ( gen reduceri pentru clienții CFR) . Dar musai trebuie să meargă măcar cu 120-140 ca pe vremuri, să ai "avantajul competitiv"...

vancouver



Pare ca este destul de aglomerat Tomis Expressul, deci un succes. 65% ocupare BV-Buc si 85% Buc-Cta, cu o parte din pasageri care au ramas in tren. Asta intr-o sambata de februarie!

Le-am trimis la un moment o sugestie la CFR, sa faca un tren in oglinda, fara opriri, care dimineata la 7 pleaca din Constanta si ajunge la 11 la Brasov. Pe scurt mi-au raspuns ca analizeaza, dar ca deocamdata nu.

Ei de fapt au un tren la 5:30 din Cta spre Brasov, doar ca are multe opriri. Parerea mea ramane ca pentru un anumit tip de clienti trebuie si un IC fara opriri. aprox. 7:00 din Cta. In general din Constanta primul tren fara opriri pleaca la 13:30. Asta mi se pare o lacuna.

Intoarcere la aprox 17 din Brasov, 19 la Bucuresti, 21 la Constanta. Intre 11 si 17 garnitura este libera la Brasov, se poate folosi sa mai faca o cursa pana la Bucuresti si retur, tot fara oprire (gen BV 11:30 - BucN 13:35 - BucN 13:55 - BV 16:00). Idem garnitura actuala de Tomis Express mai poate face o cursa Cta-Buc-Cta 12:30-14:30-14:55-16:51 - la 12:30 lipseste cursa de la Cta spre Bucuresti, deci ar merge perfect)

Hai sa folosim mai eficient garniturile, sa nu le mai lasam cu orele sa zaca in statii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Știi că vorbeam aici de importanța conectării Gării Băneasa direct de la peron la metrou?
Atunci nu aveam contract semnat, acum e deja în derulare contractul cu Alarko.

Cred că după ce e gata M6.1, se vor opera trenuri fără trecere prin GdN. Chiar dacă mulți pasageri au ca destinație București; oricum GdN nu are o poziție prea centrală, deci cam tot aia e dacă coboară la Băneasa.

vancouver

Da, evident. Gara Baneasa legata la metrou, asta va da o importanta mult mai mare garii si va permite trenuri fara trecere prin Bucuresti Nord pe relatii gen Craiova - Constanta sau Brasov-Constanta. Chiar si Galati-Braila-Mogosoaia-Buc. Baneasa - Constanta. Si ideal ar fi si o gara Pipera conectata la M2 si M7, si o gara Chiajna conectata la M3. Intr-o zi. Pentru Baneasa vorbim de 2030, restul 2040+.

Pentru CFR rezulta ca trebuie neaparat sa modernizeze racordul M800 - M1000 (o rusine in acest moment, marfarele si trenurile de calatori se târâie cu 30-50 km/h) si sa dubleze si reabiliteze racordul M800 - M900. Cat mai repede. De asemenea si la gara Baneasa cred ca mai trebuie lucrat un pic, sa fie "fara bariere", adica accesibila usor si persoanelor batrane, celor cu bagaj mult, etc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

In afara de faptul ca tariful de IC e prea scump pt cele 5 min in minus fata de IR-urile mai rapide, deci nu ar fi atractiv IC, mai e o problema mai putin cunoscuta. IC-urile trebuie, conform nu stiu carui ordin al MT, sa fie dotate cu instalatii audio pt calatori (ceea ce oricum e o prostie, cui ii trebuie muzica in vagon cand poti asculta individual la casti).
Ei bine, pt asta CFR ar datora zeci de milioane remuneratii pentru drepturile autorilor, ale producatorilor de fonograme (inregistrari), artistii interpreti etc. etc.

oc7avian

Sigur nu sunt anunțuri vocale care anunță stații etc.? Pentru că avem deja dotările astea. Pe Tomis Express funcționează deobicei. Singurul dezavantaj era că soneria de anunț vocal zici că e început de alarmă de incendiu, la cât de tare dă "țignalul"

Tarifarea nu e obligatoriu să fie diferită (adică se poate schimba).

vancouver

Doamne, de unde mai inventati aberatii de genul muzica obligatorie in trenurile IC? Calatoresc uneori cu IC si ICE in Germania si nu numai ca nu e nici o muzica, dar in unele vagoane nu ai voie nici macar sa vorbesti la telefon (este semn de interdictie), nu ai voie sa vorbesti deloc (semn de interdictie), etc., fiind destinate celor care vor sa se odihneasca. Nici vorba de muzica.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Ordinul este 134/2022, care actualizeaza o gramada de alte ordine, cel mai vechi din 2011. Nici unul nu prevede "muzica". Nu stiu cati vor sa asculte compilatia "Glasul Rotilor de Tren - latest hits cu DJ Nashu'". Ce prevede peste IR sunt doua chestii : e nevoie de "servicii de alimentatie publica" (adica bar-bistro sau restaurant sau zona de vanzare hrana rece in vagon clasa) si "servicii internet" (deci wi-fi). In principiu, Tomis Expres ar putea fi declarat IC in principiu din cauza a doua motive:

- pretul necompetitiv. Deja, Tomis Expres este necompetitiv ca pret, mai ales vara. Regio Calatori are, in sezon, tren direct Brasov - Constanta - Mangalia care face 4h50/4h44, facut din 3 automotoare moderne (ani 2000, facute de SNCF pentru trafic IR, climatizate), tarifate la pret Regio, 40% mai ieftin decat tariful de IR al CFR. La un tren IC, diferenta de pret ar fi simplu-dublu, ceea ce nu e deloc acceptabil.
- lipsa de tarife compensate - IC-ul nu e acoperit de reducerile pentru studenti si elevi, nu e acoperit de gratuitatea pentru pensionari, etc. etc., ceea ce reduce atractivitatea in grupurile cu compensari ne-comericale.

Tomis Expres e popular pe "bucati" :
- Brasov - Bucuresti este relativ popular, grad de incarcare 50-70%, in functie de zi. Trenurile de mai tarziu au tendinta sa fie mult mai populare, iar Ister-ul, din Brasov, adesea nu mai are nici un loc liber cu 48+ ore inaintea plecarii trenului (si tot din Brasov se umple). Cand sunt in Romania merg foarte mult Brasov - Bucuresti, am ajuns la Tomis Expres (desi e extrem de neconvenabil ca ora) pentru ca cel de 8:30-8:45 (se schimba ora anual) si Isterul erau "sold out".
- Bucuresti - Constanta e relativ popular, mai ales iarna. Vara exista optiuni mai multe, si are incarcare mai mica, Softransurile si Astrele mai ieftine si la fel de rapide furand din calatori.
- Constanta - Bucuresti e plin mereu, dar se goleste 99% la Bucuresti. E ultimul tren decent de seara, dupa raman doar sezonierele sau TT-ul, cu vagoane suburbane si foarte lente.
- Bucuresti - Brasov e vesnic, dar absolut vesnic, gol. Nu l-am prins niciodata cu mai mult de 15% incarcare, si de obicei e incarcat la 2-3%, cu 1-2 pasageri pe vagon. Softransul e la aceiasi ora, si e mult mai ieftin.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Intrebarea este cine a cerut sa fie transformat in IC (eu in orice caz nu, doar discutam aici pentru ca este un tren IC in realitate si ii spun asa ca sa fie usor de inteles despre ce vorbesc - dar niciodata nu am cerut sa-i fie modificata titulatura oficiala). Deci intrebarea este pe cine incerci sa lamuresti ca nu trebuie sa fie IC?

(pamflet:) Eu dimpotriva, propun sa fie retrogradat la regio. Astfel o sa scada pretul si devine competitiv cu pretul Softrans. Si doi la mana primeste mai multa subventie. Ca sa nu comenteze nimeni de ce e regio, poate sa opreasca si la Fundulea.  Si la Pasarea. Si la Dunarea. Si la Slobozia. Cum nu merge la Slobozia? Pai oamenii aia de ce sa nu aibe si ei tren? Face un mic ocol de la Ciulnita, mare lucru!  :bash:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Sorinus

Mi se pare ca liberalizarea pietei la calatori, precum si schema de subventionare, creaza paradoxuri in Romania. Asa ajungi sa ai RE care merge ca IR dar platesti cam ca R. Asta cam denatureaza piata.

Practic, vechea impartire in 4 ranguri, avea mai mult sens, la noi, si ca tarifare. IN @ 1995-2005, IC-urile era trenuri cu nivel clar superior, vagoane noi si vopsite altfel, cu feature-uri ce nu le gaseai la rangurile inferioare (usi cu buton, pe atunci era oau). Plateai mult, dar nu era mult mai mult ca peste Rapid-uri (imi amintesc ca ai mei nu aveau o problema sa luam IC in loc de Rapid, price wise). Opreau doar in orase mari, peste 100mii locuitori. Eram copil si imi amintesc ca aveau un factor oau, imi amintesc si acum cand IC Timisoara-Bucuresti a fost anuntat in Filiasi cu trecere fara oprire, sa avem grija sa eliberam linia 2. A trecut ca vijelia, si toti se uitau cu jind. R si A opreau in Filiasi, era si este nod.

Rapid-urile erau intotdeauna curate si...rapide, difereau de IR doar prin calitatea vagoanelor si mai opreau si in cateva orase in plus.

Acceleraturile erau in general shity, miroseau a sosete si alte miresme. Pe Constanta-Bucuresti, nu prea erau A-uri iarna, din ce-mi amintesc.

Personalele erau ...cum erau.

Dar diferentele intre ele erau clare, si simteam ca primeam pentru ce plateam.

Acum, Tomis e peste Softrans si Regio ca si confort, dar nu cum era diferenta intre IC si A-uri. Ceea ce face ca lumile sa se contopeasca, utilizatorii posibili de IC se intalnesc cu cei de R, si iese o claie peste gramada permanenta pe RE-uri.

AndreiB

Eu cred din contra, ca ar trebui sa avem un tarif unic si sa eliminam diferenta de rang ca pret.

Si regandit mersul pentru a incuraja conexiuni, nu mers cu R 100km pentru ca deserveste direct sau ca e mai ieftin - e.g. in loc sa iei un Regio Bucuresti - Timisu de Jos, iei un tren IR cadentat pana la Predeal si schimbi cu un tren metropolitan la acelasi person, Regio.

Situatia actuala e relativ bizara, pentru ca OTF traiesc in mare parte din subventie oricum, nu din bilete si apar chestii disfunctionale.

Asta ca sa nu mentionez faptul ca subventionam dublarea trenurilor la aceleasi ore cu OTF privati, in loc sa impunem prin subventie trase orare, standarde de operare (fara diesel), capacitate minima etc.

etravel

Quote from: frunzaverde on April 26, 2022, 02:13:29 PMRegio Calatori are, in sezon, tren direct Brasov - Constanta - Mangalia care face 4h50/4h44, facut din 3 automotoare moderne
Sunt 3 automotoare de 2 sau de 3 segmente? Intreb pentru ca nu l-am vazut niciodata in compunerea asta, si m-ai facut curios.

Xenos

@vancouver vorbesti foarte urat despre lucruri de care n-ai habar.
Exista un proces pe rol in care organismul reprezentativ al autorilor cere foarte multi bani de la cfr exact cu argumentul intemeiat pe un astfel de ordin. Daca au sau nu dreptate nu pot comenta.
Da, inchipuie-ti ca stiu cum e in Germania, am circulat cu IC cand tu probabil nu erai nascut, aia e tara civilizata, dar eu vorbesc strict de situatia din Romania.
Evident ca instalatia de sonorizare pentru anunturi si siguranta nu echivaleaza cu comunicarea publica de muzica, sunt lucruri diferite (desi si aici sunt posibile si chiar invocate numeroase chichite avocatesti).
Va spun sigur ca CFR evita trenurile IC SI din acest motiv, pentru ca li s-au cerut bani in sensul asta. Multi.