News:

.

Main Menu

[B] Centrul Istoric

Started by Ionut, September 20, 2011, 01:33:52 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Telvanni

La cea de pe Smardan s-a facut si consolidare.
Caru cu Bere: consolidare structura + restaurare fatade (da, sunt doua, proprietatea e pana in Lipscani).
Se mai lucreaza acum la o cladire din intersectia Smardan cu Lipscani, acum sunt la consolidare, fatada probabil la primavera.

igorashu

Super! Mulțumesc pentru info.

Telvanni

Se avanseaza pe strada Ion Ghica






















Ionut

Vai ce bine arata. :) Bine, se poate mereu mai bine, dar fata de ce era inainte va fi de nerecunoscut. Merci de poze!!!

igorashu

Bila aia din alveolă e la mișto? Presupun că acolo e și o gaură în stratul de beton (doar va fi un copac). Văd că e și scoasă din aliniament.

Telvanni

Usor, usor se apropie de final.
Ma bucura faptul ca vom avea si copacei.
Imi place cum au regandit pozitia copaceilor in functie de bile.

In spatiul liber se va construi un mic triunghi (am vorbit cu un muncitor)




















Dovada ca au repozitionat locurile pentru arbori:


dr4qul4

centrul vechi devine pietonal..  :gj:

Mai sunt cateva strazi deja reabilitate  (ex: Nicolae Golescu) si arata chair bine.

Poate Oprescu nu e cel mai cinstit primar dar se pare ca are gust si si-a angajat un arhitect-sef cu imaginatie.

M-am saturat sa vad acei tarusi din plastic si pavaje din dale de beton colorate . Bile de fier si stalpisori din beton (pb ceva piatra)....si ceva piatra cubica sau dale slefuite (cum avem aici) si arata de 1 milion de ori mai bine.


As vrea de la viitorul primar mai multa transparenta.
In rest sa continue in acelasi ritm si mod reabilitarea centrului vechi.

Daca ar forta modernizarea inelului median (cu pasaje la fiecare intersectie ca sa elimine virajul la stanga) atunci nu m-ar deranja ca mai multe din strazile din interior sa devina pietonale sau maxim doar pt transportul in comun (RATB dar si taxi inmatriculat in Bucuresti). Eventual chiar congestion charge
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Telvanni

E adevarat, sub Oprescu Centrul Vechi s-a schimbat. Oprescu are si parti bune, chiar daca foarte putine.
Cu toate acestea Centrul Vechi nu se inalta la calitatea cu care suntem obisnuiti in alte orase. Eu de 2 ani vin zilnic aici si il vad schimbandu-se, vad si lucrurile bune si pe cele rele.

Vad de exemplu ca e foarte greu sa se rezolve problema masinilor. Politia Locala pur si simplu nu reuseste sa gestioneze aceasta problema, neajutata bineinteles nici de lege. In mod normal intratul e liber intre orele 6 si 10, apoi e interzis. Nu se prea mai intra dupa ora 10 insa de multe ori ma sperie cate masini sunt parcate pe Lipscani sau Stavropoleos sau Carada sau Smardan. Prea multe!

O alta problema este cea a gunoiului, sunt zone unde se depoziteaza pubelele in care pute ingrozitor si asta din cauza comerciantilor. Curatenie se face zilnic insa nu mereu asa cum ne-ar placea. O cauza e si piatra asta cubica care mereu arata ca fiind neingrijita.

Dupa parerea mea strada Blanari ar trebui inclusa in perimetrul strict pietonal sau macar sa faca pe ea ce se face acum pe Ion Ghica. In acest moment Blanari este o strada parcare.

Mai sunt trotuarele de pe IC Bratianu, dupa ce ca sunt cam inguste sunt si ocupate de masini. Partea dinspre Unirii au rezolvat-o.

Uite de exemplu cum arata strada Smardan care e de fapt intrarea in Centrul Vechi. Ca turist nu ca-ti faci i idee proasta?


Singurul lucru care-mi place de la aceasta intrare este acesta:


Nesimtirea combinata cu o solutie insuficient gandita. Puteau sa faca acest colt mai agresiv astfel incat sa faca imposibila parcarea pe rotund:


Fiind o zona cu potential sunt destul de multe santiere in Centrul Vechi, cateva mai jos:








Fiind o zona "car free" de multe ori vad echipe de filmari, decoruri samd...




dr4qul4

Daca ma intrebi pe mine...arata chiar binisor pana si Smardan.
Dar eu muncesc de aproape 5 ani langa Cocor...asa ca stiu cum arata atunci.
Si mai stiu cum arata acum 20 de ani Lipscani-ul, cand veneam sa-mi cumpar blugi si jocuri pentru terminator (un fel de Nintendo ieftin).

Masinile din Centrul vechi sunt o problema majora. Dar aici ar putea fi aplicate 3 masuri.

1. Amenzi la greu (acum vreo 2 ani Politia incepuse o campanie). Ziua si amenda. Posibilitate parcare doar pentru riverani (daca mai sunt). In rest, amenzi intre 18 si 04:00. In felul acesta scapi si de parcagii (cine mai parcheaza dupa ce-si ia amenda?).
2. Scazut tariful la Universitate. 4,5 lei este imens. Sa lase 4,5 lei pe zi, iar pe seara sa puna 2 lei/ora.
3. Statii de Taxi Adevarate (cu acces doar pentru masinile de la firmele mari din Bucuresti) si la Bariera, si la Lupoaica si pe Calea Victoriei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

E 3 lei/h la Universitate.
Riveranii pot fi băgați la parcare cu abonamente speciale.
Aș lăsa doar mașinile de aprovizionare la ore bine stabilite (05:00-07:00 și 21:00-23:00).

dr4qul4

E 4 lei!
http://www.interparking-romania.ro/find-parking/Piata%20Universitatii/



Si stiu sigur ca a fost 4,5 pt ca am platit.
La 50 m de intrare (spre centru vechi) e o parcare particulara...acolo e 5 lei.
Cam scump totusi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

Ciudat, cred că n-au situl updatat. Știu că a fost 4,5 lei.
Dar am fost acum o lună și ceva și am plătit 3 lei.
Iar în aia de la Inter, care e tot a lor și e peste drum, am plătit săptămâna asta 3 lei/h.

Telvanni

Quote from: igorashu on September 23, 2015, 08:35:29 PM
E 3 lei/h la Universitate.
Riveranii pot fi băgați la parcare cu abonamente speciale.
Aș lăsa doar mașinile de aprovizionare la ore bine stabilite (05:00-07:00 și 21:00-23:00).

Acum programul pentru aprovizionare e de la 6:00 la 10:00. Seara nu e bine pentru e prea plin de pietoni.
La orice problema apare si solutia, daca esti atent observi tot timpul oameni care duc ceva (navete de bere, cutii....) cu carucioare d'alea cu 2 roti. E destul de practic.
Dimineata de exemplu pe Lipscani cand se face aprovizionarea la City Grill, Caru cu Bere, Tip-Top...e jale, intr-o dimineata s-au luat soferii la bataie. Au rupt si unul din stalpii de iluminat.
Sa vezi ca in curand incep lucrarile la cladirea unde acum e BRD-ul (apartine tot de Caru cu Bere), trebuie sa gasesc o solutie buna cu schela ca sa mai ramana loc si pe strada. Vedem!

igorashu

Ai dreptate, seara e aglomerat.
Pentru aprovizionare n-ar fi o soluție stâlpii ăia retractabili? În felul ăsta mașinile pot intra câteva zeci de metri, nu se mai blochează prima bandă, inclusiv pe Brătianu la intrarea în pasaj.
Ai idee cam ce procent din clădiri sunt cu risc seismic?

Serban

Din pacate, situatia e mai trista decat pare in poze:

- Ion Ghica se reface muult prea tarziu. Timp de 3 ani, de cand s-a inaugurat parcarea, s-a parcat gratis, pe trotuare, treceri de pietoni, colturi de intersectii, transformand trotuarele intr-un adevarat cosmar pt pietoni. Strada trebuia sa fie gata de cand s-a deschis parcarea.

- Strada Doamnei si Academiei sunt la fel de jalnice, cu aceleasi trotuare inexistente si cu masini care parcheaza gratis desi au suficiente locuri de parcare in parcari si nici nu par sa inceapa lucrarile prea curand acolo

- Stradutele de acces in CV sunt dotate cu bolarzi retractabili, dar care nu au functionat niciodata. Intrarile sunt blocate de parapeti de beton, masini de politie, ghivece rupte, stalpisori indoiti. Din aceasta cauza intra foooarte multe masini care nu au ce sa caute in zona pietonala si sunt probleme de acces pentru echipajele de urgenta. De ex, la 1 incediu pompierii au fost nevoiti sa sparga un bolard de piatra ca sa poata intra si la un altul au asteptat vreo 10 minute pana a venit un politist sa si mute masina si sa deblocheze intrarea. Inadmisibil.