Lucrări abandonate în Belgia

Started by nenea_hartia, October 03, 2020, 07:36:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.



nenea_hartia

Nu prea există un loc potrivit de unde un fotograf să cuprindă întregul triaj, dar am încercat câteva poze. Google Maps dă o impresie mai bună asupra mărimii.





În partea stângă se observă că un fir a fost demontat din teren. Este vorba de o ramificație spre localitatea Hombourg / Homburg (franceza și germana sunt ambele oficiale în regiune).



Aici se vede mai bine că firul respectiv se ramifica. În stânga (marcat cu 1) se zărește un luminiș printre copaci, ramificația a fost complet demontată. În dreapta (marcat cu 2) este firul principal care mergea spre Hombourg / Homburg:



Firul marcat cu 1 a fost convertit în pistă de biciclete:




nenea_hartia

Firul marcat cu 2 mai există fizic pe o porțiune:



După care se transformă în potecă:







Și ajungem aici, unde cele două fire se reîntâlnesc. Eu stau pe fostul fir 2, iar în stânga mea se vede pista de biciclete a fostului fir 1:


nenea_hartia

#49
Aici trebuie să fac o paranteză, dacă măriți harta de pe Google (aici sau aici) și mergeți în lungul ei, veți constata că garnituri întregi de marfă au fost abandonate timp de decenii pe linie, ele fiind îndepărtate abia acum doi ani, când a fost convertită în pistă de biciclete. Fotografii ale garniturilor încă există pe net (un exemplu), iar un olandez cu un canal YouTube dedicat lucrărilor abandonate a realizat și o filmare cu câteva episoade ( e semnificativ). Eu m-am trezit târziu, din păcate...  :(( 

Bun, închid paranteza și continuăm. În acest loc a existat un tunel feroviar. Proiectantul pistei de biciclete a fost obligat să încorporeze ce a rămas din el, inclusiv refugiile:










nenea_hartia

Există o explicație, tunelul este unul istoric. Un panou montat pe resturile portalului de sud amintește că acolo a fost locul în care a avut loc prima acțiune militară de pe teritoriul belgian în Primul Război Mondial: pe 3 august 2014, geniștii belgieni au aruncat în aer portalul de sud ca să împiedice trupele germane să transporte faimosul tun Bertha pentru a distruge fortul Liège.
Tunelul a fost din nou aruncat în aer în 1940 și reconstruit de germani în 1941, sub forma unei tranșei deschise.







Continuăm în lungul pistei / liniei:



Și ne apropiem de punctul final, gara Hombourg /Homburg:


nenea_hartia

Hombourg /Homburg era o gară înfundată și a fost închisă pentru traficul de pasageri în 1962 (olandezul cu canalul YouTube zice că în 1975). Precum pe tot traseul liniei, și aici au fost abandonate diferite garnituri din diferite epoci, însă ele au fost păstrate în scop turistic, iar gara reabilitată și transformată în restaurant. Am văzut fotografii ale interiorului, e foarte fain, dar este închis din cauza pandemiei, deci n-am putut intra.











nenea_hartia







Asta a rămas din podul turnant pentru întoarcerea locomotivelor:



Și clădirea gării:




Va urma

dan tm

#54
Interesant ca nici ei nu gasesc o folosinta anumitor cladiri.

Vad pe google ca linia continua de la restaurant Homburg, nu pare sa fi fost infundata.

https://goo.gl/maps/jDwP8xCvY4PFBeym7

urmarind pista de biciclete am ajuns aici

https://goo.gl/maps/d8zxwxBUnw8JSPy88


nenea_hartia

^ Wow, mulțumesc, ai dreptate, ajungea până la Liège! În ziua de azi linia se termină fizic aici și asta m-a indus în eroare. Presupun că acolo era și un pod, deoarece capătul actual al liniei e în rambleu, se vede în poza cu locomotiva galbenă.

myid

multumim pentru reportaje.
Cand ajung in Mons (avem un site acolo de data-centers), promit si eu un reportaj cu gara centrala.
Nu neaparat abandonata, dar lucrarile de constructie sunt abandonate / treneaza de mai bine de 15 ani.
si e o monstruozitate.


nenea_hartia

#57
^ Știu. Proiectul în sine nu e rău, dar felul cum arată acum gara și cum trebuie să traversezi peste schelele alea e deplorabil, mai ales pentru un oraș frumos ca Mons. Pozele de mai jos sunt din noiembrie 2019, dar cum nu s-a schimbat nimic între timp...






JohnDoe

Dar cu elefantul din cladirea belgiana, elefant numit RER ce mai facem.
RER parisian e in exploatare de 40 de ani, RER belgian e in discutii tot de 40 de ani.

In plus, sa nu uitam inelul Bruxelles-ului sub forma de para ca nu au mai vrut oamenii sa mai dea casele la demolat.
Sau prin Flandra unde s-a construit podul hobanat pentru autostrada dar autostrada nu s-a mai facut ;)
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

nenea_hartia

^ Păi RER practic există, doar că acum îi spune tren S. Iar partea lipsă a ringului Bruxelles-ului, care ar trebui construită prin pădurile și parcurile din sudul orașului, nu ar primi în veci aviz de mediu. :)