News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Ghiceste calea ferata

Started by alinuttt, April 11, 2014, 09:46:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GrmmrNzi

#165
Că tot e vorba de Waldbahn, am scotocit prin lada cu suveniruri.




Culmea, este o linie relativ nouă - la momentul inaugurării, chestia de mai jos, dintr-o vecinătate mai aproximativă, avea deja aproape 70 de ani...

(poza asta nu-mi aparține, desigur, e o litografie de J. Schütz)

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                      " Oravița- Anina? "  Oravița - Anina are ecartament "normal", 1435 mm...
              Și pentru "amănunte", mai jos imagini din Gara Oravița; data imaginilor este aceeași ca și pe pozele marcate, 2015.....
             
              Din păcate această linie, este cumva, peste mână, fiind spre o extremitate a hărții, unde ajungi mai greu, dacă nu pleci la drum cu scopul/țelul  precis de-a ajunge și aici, în mod special....
              În concediu acestui an, a trebuit să renunț și eu  la "etapa Oravița" și la desfătarea cu un "drum" cu trenul, pe Oravița-Anina, după care să cuprind și Reșita cu "Muzeul Locomotivelor".....
              Culmea este că la data imaginilor, serviciul, m-a purtat aici, însă timpul nu mi-a permis atunci și-o cursă cu trenul pe "Semeringul Bănățean"....
             Mai jos câteva instantanee, așa "de sete"...!!









Powered by API/PUM imgur uploader

GrmmrNzi

Chiar dacă nu este răspunsul corect (...nu-i din România), vielen Dank, Johann, pentru pontul cu Oravița-Anina. 1847, respect...

GrmmrNzi

Pont #1: în litografia din 1840 se vede în fundal Hortus Palatinus (și niște ruine celebre). Răspunsul corect e în rază de ca. 50 de km...
Pont #2: numele actual al liniei are legătură cu un fost (și nefast) M. al T. Cel cu circul ieftin.



GrmmrNzi

^nice find

Este vorba de "Trenulețul Cucului" (Kuckucksbähnel), oficial Elmsteiner Talbahn, proiectată pentru transportul de lemn din valea (pâ)răului Speyerbach, între Elmstein și Lambrecht (unde face joncțiunea cu magistrala Mannheim-Saarbrücken). Inaugurată complet în 1909, adică la 69 de ani de la imaginea din litografie, a unui tren care părăsește gara originală din Heidelberg în direcția Mannheim. Renumele vine de la faptul (relativ pozaic) că pe valea cu pricina se auzea des cucul cântând.

Deși o fost gândită ca CFF, a avut ecartament normal (probabil pentru că terenul permitea).

A avut și ceva transport de persoane până prin anii 60 (dar mai mult ca serviciu public/social, deloc rentabil pentru că zona nu este populată), iar marfa a circulat până în 1977. Din 1984 funcționează doar în scop turistic (Museumbahn, între Neustadt și Elmstein).

stefan_cel_mic

#172


JohannDB

                     După vagonul "caboose" (vagon de serviciu) este prin Canada (Canadian Pacific Railway ??) și este linia în "spirală" la care mecanicul își vede coada trenului după ce iese din tunel (la cca. 15 m mai sus sau mai jos, depinde de sens); soluția constructivă a dus la o astfel de linie "spirală", pentru a se reduce panta................................. Să fie "Field Hill" ??

stefan_cel_mic


stefan_cel_mic


JohannDB

                              California.... Să fie Bucla Tehachapi, pe Union Pacific Railroad, California, Statele Unite..... Să vedem cum se potrivește cu descrierea..... :) :) :) :)





Powered by API/PUM imgur uploader

Description

California's famed Tehachapi "Loop," where the rails of the Southern Pacific and the Atchison, Topeka & Santa Fe railroads crest Tehachapi Pass between Bakersfield and Mojave, is one of the seven wonders of the railroad world.

The rails over the Tehachapi Range were laid during 1875-76, a time during Southern Pacific's days of expansion. The celebrated "Loop" made possible the lifting of the grade 2,734 feet from the base of the range to the summit of the pass itself 3,969 feet above sea level. The construction of the line involved miles of track laid through abysmal gorges and along narrow shelves cut in the mountainside and by way of many tunnels, climaxed by the "Loop" where long trains pass over themselves as they circle a cone-shaped hill en route to Tehachapi Summit.

Tehachapi by John R. Signor differs from many histories of the railroad, in that it features two mainline railroads operating over a single mountain grade. This volume does not stop at an early date or deal mainly with construction or the locomotives that worked the hill, but is a stirring pageant of freight and passenger trains, about dispatching trains on the hill, the signal systems, the use of helper power, proposed line changes, electrification proposals, the disastrous floods, earthquakes and wrecks, and about the men that run the trains, all wrapped up in a single cover from the first trains to the current date.

Superb photographs are expertly integrated into a sparkling text and is sure to fire the imagination of historian and rail enthusiast alike, those who remember the Southern Pacific's powerful cab-forward steam locomotives or Santa Fe's first blue and yellow-painted diesel units as they made their way around the "Loop" with a reefer block of San Joaquin Valley produce.

Here is Tehachapi — a huge, generous slice of it — served up in an easy-to-read style with a matchless picture gallery of big-time mountain railroading.

stefan_cel_mic

#178
Felicitari, e Tehachapi Loop.


Aici e o descriere:
http://www.rgusrail.com/catehachapi.html
Doua clipuri:


Si un link live:

stefan_cel_mic