News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Ghiceste calea ferata

Started by alinuttt, April 11, 2014, 09:46:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#120
Exact locatia aia este. Utilizatorul primeste o bere de la mine. Trenul 354 Wolverine. Iar daca utilizatorul e in zona, si vrea berea, o putem bea in Ann Arbor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Daca nu mă înșel era vorba despre stefan_cel_mic.

ViaTrans

#122
Am primit această fotografie de la cineva care mă roagă să-l ajut cu identificarea locului în care a fost făcută. Este un pod metalic în construcție, undeva lângă Cluj. Aș zice că e din perioada anilor 1920, poate chiar mai devreme. Din păcate nu am găsit nimic pe Google (inclusiv image reverse search).



Descrierea din stânga-sus e doar atât:
QuotePodul nou peste Someș lângă Cluj. Vederea generală înaintea ripării.

Din DEX:
QuoteRIPÁ, ripez, vb. I. Tranz. (Constr.) A deplasa transversal pe distanțe foarte scurte o porțiune dintr-o linie de cale ferată, tablierul unui pod etc. – Din fr. riper.

Adică a fost folosit (și) pentru calea ferată. Mă poate ajuta cineva? Unde a fost (sau încă este) acest pod?

dan tm

#123
Il ripeaza, adica a fost construit paralel cu podul vechi care era in uz. Dupa ce podul nou este gata construit, se da inchidere totala de linie, se demonteaza podul vechi iar cel  nou este ripat adica mutat lateral in locul celui vechi.

Aici vei gasi citeva poze facute de mine la riparea podului de la Timiseni pe 910

https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/12264/

O alta metoda este aceea a constructiei podului nou alaturat celui vechi si apoi racordarea acestuia la linie. Sint destule exemple un tara.

Daca am inteles eu bine pe linia Arad-Simeria podurile vor fi asezate pe pozitie prin translatarea lor de pe un mal (unde se asambleaza) pina pe malul celalalt unde se aseaza pe pozitie. O sa fie interesant pentru ca nu e pe principiul ala ca se sprijina o grinda pe pilon si apoi o lanseaza pe cealalta pina la celalalt pilon, aici podurile se construiesc in intregime pe un mal.

poate ca podul este chiar linga gara Cluj de la vremea aia si nu era asa dezvoltata zona.

dragos76

Dacă e peste Someș ar fi doar două locații posibile: Apahida sau la intrare în Gherla (deși a doua variantă nu mai e chiar "lângă Cluj").
Sigur e pod de cale ferată? Poate fi și un pod rutier, nu?

nenea_hartia

Arată mai degrabă a rutier, pe CF se făceau și se fac de tip grinzi cu zăbrele.

kitsune

Interesante cele două grinzi transversale de la capete, cele cu găuri rotunde. Poate că se poate identifica cu ajutorul lor? Au o formă neobișnuită
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

Nu-mi arata a pod feroviar nici mie.

1. Mi se pare prea lat pentru gabarit CF, chiar si pentru linie dubla. Clar nu este gandit pentru electrificare, si toate lucrarile facute dupa ~1920 aveau in gand electrificarea ca posibilitate de viitor pe magistrale.
2. Mi se pare prea zvelt si prea ornat pentru tipul de poduri preferat de CF.
3. Are balustrada complexa si eleganta - balustrada CFR standard a fost si este mult mai simpla (doua bare orizontale).
4. Pare ca exista iluminat pe grindele transversale groase (pare un glob atarnand de cea din dreapta, dar calitatea e scazuta).

In perioada se (re-)construia DN1, asa ca cred ca e un pod rutier mai degraba decat unul feroviar.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ViaTrans

Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. Deci multe detalii înclină către rutier, nu feroviar. În cazul acesta, conceptul de ,,ripare" (în descrierea originală a pozei) este unul generic care se aplică și șoselelor?

Să postez oare poza și pe secțiunea de rutier a forumului? :)

alecu26

Da...evident. Doar ca la rutier nu e foarte practicat. E rarism cazul in care sa nu fi nevoit sa tii închisă circulatia rutiera foarte foarte putin. Rutele ocolitoare sunt de obicei aproape si accesibile.
Drumurile noastre POATE;

dragos76

Oricum, eu cred că podul în forma asta nu mai există acum. Am tot încercat să mă gândesc pe unde ar fi poduri peste someș, am comparat cu ce mai e pe google street view unde nu mă ajuta memoria, dar nu am găsit nimic.

alecu26

In zona Apahida imi amintesc si eu ceva pod vechi...si tot felul de reabilitari aau chiar pod nou.
Drumurile noastre POATE;

florin74

Am vaga bănuială ca e podul peste Someș de la ieșirea din apahida spre Dej, varianta veche a DN-ului.

myid

banuiala mea (podul a fost inlocuit in comunism, mergeam la un unchi in zona prin anii '90)  :

Intrarea in Gherla

https://www.google.com/maps/@47.0262474,23.8892614,3a,75y,337.96h,80.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9cMjGwuVEEMr85B6cQVZaQ!2e0!7i13312!8i6656

Practic poza a fost facuta de pe DN1C.

alinuttt

Ia să vedem cine ghicește acest loc:




Powered by API/PUM imgur uploader