[MS] Centura Sighișoara

Started by tom_sawyer, September 18, 2020, 01:28:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiție "Varianta de ocolire Sighişoara", județul Mureş

Data publicării: 17.09.2020

Scurta descriere a reglementării:

Lucrările s-au proiectat în concordanţă cu rezultatele studiilor de teren şi a dimensionărilor specifice.

Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului, este de aproximativ 27,46 ha.

  Lucrări de drum:

Traseul proiectat, în lungime de 13,057 km, se desfăşoară pe partea de nord a municipiului Sighişoara, porneşte din DN 13 la km 108+600 înainte de intrarea în localitatea Albeşti, desprinderea realizându-se prin amenajarea unei intersecţii giratorii, aceasta necesitând o relocare pe aproximativ 200 - 300 m a drumului naţional DN 13, pentru a se evita intrarea în zona de siguranţă a căii ferate dublă, electrificată, Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Mediaş-Cluj. Alegerea punctului de desprindere al Variantei de ocolire din DN 13 a fost impusă şi de existenţa digului de protecţie care este amplasat de o parte şi de alta a râului Târnava Mare.

Pentru traversarea căii ferate Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Mediaş-Cluj şi a drumului naţional DN 13 este prevăzut un pasaj, iar traversarea râului Târnava Mare şi a pârâului Satului se realizează printr-un pod. La km 12+760 este prevăzut un viaduct, iar finalizarea traseului în DN 13 la km 123+120 se realizează prin amenajarea unei intersecţii giratorii, în apropierea localităţii Hetiur.

         Ȋn profil transversal platforma drumului este de 10 m lăţime, din care:

-              parte carosabilă: 2 x 3,50 m;

-              benzi de încadrare: 2 x 0,75 m şi acostamente 2 x 0,75 m;

Spaţiul pentru amplasarea parapetelui metalic zincat este de 2 x 0,75 m.

Structura rutieră suplă a drumului are următoarea alcătuire:

- 4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată tip MAS 16 având în componenţă bitum modificat;

- 8 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis tip BAD 22,4;

- 10 cm strat de bază din anrobat bituminos cu criblură tip AB 31,5;

- 25 cm strat superior de fundaţie din piatră spartă amestec optimal;

- 30 cm strat inferior de fundaţie din balast;

- 15 cm strat de formă din nisip.

   Lucrări de colectarea şi evacuarea apelor

De-a lungul traseului Variantei de ocolire Sighişoara au fost prevăzute podeţe pentru preluarea apei din şanţurile prevăzute la piciorul taluzului şi podeţe în zona canalelor existente. Podeţele prevăzute sunt din beton, cu elevaţii şi dale prefabricate, cu deschideri de 5,00 m.

Apele pluviale de pe platforma drumului sunt colectate prin intermediul şanţurilor laterale şi conduse către dispozitivele de canalizare amplasate în punctele de cea mai joasă cotă. Acolo unde sunt prevăzute podeţe se vor amplasa dispozitive de tratare pentru curăţarea apelor rezultate de pe partea carosabilă. Pentru curăţirea apelor meteorice se prevăd separatoare de nămol şi hidrocarburi, formate din cămin admisie apă, separator nămol, separator ulei şi cămin evacuare apă.

Apele pluviale colectate de pe drum vor fi dirijate spre staţii de preepurare, unde vor fi aduse la parametrii impuşi de normele în vigoare şi vor putea fi deversate în emisari naturali.

În situaţia în care în punctul de evacuare nu a existat un  receptor de apă, s-au prevăzut puţuri absorbante.

Pentru evacuarea apelor de pe partea carosabilă sunt proiectate elemente de scurgere şi evacuare a apelor de tipul: şanţuri pereate; rigole pereate; drenuri longitudinale; şanţuri de gardă.

  Lucrări de consolidări versanţi, terasamente, protecţie taluze:

- protecţie cu pământ vegetal cu iarbă şi tufişuri;

- protecţie cu pământ vegetal şi arbuşti.

Pentru taluz cu înălţimea mai mare de 4,00 m se prevede protecţie cu geocelule umplute cu pământ vegetal, însămânţat, compactat şi plantat cu arbuşti de talie mică.

La ramblee lungi şi în pantă, apele de pe platforma drumului se colectează la o rigolă de acostament din beton.

Pentru evacuarea apelor de pe platforma drumului, din loc în loc, la distanţe cuprinse între 2533 m se face evacuarea organizată a apelor pe taluz, prin casiuri, până la şanţul de colectare de la piciorul taluzului.

În partea de debuşeu a casiului cu rigola de la baza taluzului se amenajează un disipator de energie format din plăci prefabricate tip rigolă.

Şanţul de gardă din beton va prelua şi dirija apele de la muchia taluzului de debleu, spre emisar.

Pe traseul Variantei de ocolire Sighişoara se prevăd consolidări cu pământ armat cu geogrile pe zonele cu taluzele foarte mari; îmbunătăţirea terenului de fundare cu piloţi de îndesare din balast; soluţii de consolidare cu structuri de sprijin din piloţi foraţi din beton armat, solidarizaţi cu grindă din beton armat şi faţa văzută a elevaţiei din torcret armat.

  Lucrări de poduri şi pasaje:

Sunt prevăzute 3 structuri, 1 pasaj, 1 pod şi 1 viaduct.

Toate structurile se vor dimensiona pentru convoaiele de calcul LM1 şi LM2 conform SR EN 1991-2:2005, iar straturile căii se vor prevedea conform recomandărilor "Normativului privind executarea la cald a îmbrăcăminţilor bituminoase pentru calea pe pod - ind. AND 546/2013".

Sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă metalici de tip H4b şi parapeţi pietonali.

    Pasaj la km 0+420

La km 0+420, traseul Variantei de ocolire Sighişoara traversează magistrala de cale ferată CF 300 (Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Mediaş-Cluj) şi DN 13. Pentru traversarea acestora s-a proiectat un pasaj din beton armat cu 2 deschideri şi lungimea totală de 74,12 m, având în secţiunea transversală a suprastructurii 5 grinzi de beton precomprimat cu armătură postîntinsă şi placă de suprabetonare. Schema statică este de tip grindă simplu rezemată.

Secţiunea transversală a pasajului va asigura o lăţime totală de 10,90 m, cu o parte carosabilă de 7,80 m şi două trotuare de câte 1,20 m.

Rezemarea grinzilor se face prin intermediul aparatelor de reazem din neopren. Dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilataţie vor fi prevăzute cu elemente de dirijare a apelor pluviale astfel încât să se evite curgerea/prelingerea/infiltraţiile pe capetele grinzilor şi pe banchete.

Infrastructura este alcătuită din 2 culei înecate, din beton armat cu 3 pereţi verticali, o pilă lamelară de beton armat, fundaţii indirecte pe piloţi foraţi de diametru mare (L=25 m, d=1,18 m) din beton armat, dispuşi pe două rânduri (câte 4 transversal pasajului). Pe banchetele de rezemare se prevăd opritori anti-seismici din beton armat, prevăzuţi cu plăci de neopren.

    Pod la km 1+870

            La km 1+870, traseul Variantei de ocolire Sighişoara traversează râul Târnava Mare în zona de confluenţă cu pârâul Satului. Pentru traversarea acestui obstacol s-a proiectat un pod cu două deschideri şi lungimea totală de 134,20 m. Soluţia tehnică propusă este în concordanţă cu lucrările hidrotehnice de apărare împotriva inundaţiilor prevăzute la confluenţa celor două cursuri de apă. Schema statică este de tip grindă continuă.

Suprastructura are o alcătuire mixtă, grinzi din oţel în conlucrare cu placa de beton (L=60,00 m, h=2,80 m). Secţiunea transversală a podului va asigura o lăţime totală de 10,90 m, cu o parte carosabilă de 7,80 m, cu două trotuare de câte 1,20 m. Rezemarea grinzilor se face prin intermediul aparatelor de reazem din metal. Dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilataţie vor fi prevăzute cu elemente de dirijare a apelor pluviale astfel încât să se evite curgerea/prelingerea/infiltraţiile pe capetele grinzilor si pe banchete.

Infrastructura este alcătuită din 2 culei masive din beton armat, o pilă lamelară din beton armat prevăzută cu o riglă la partea superioară, fundaţii indirecte pe piloţi foraţi de diametru mare (L=22 m, d=1,18 m) din beton armat, dispuşi pe două rânduri câte 4 bucăţi în secţiune.

Pe banchetele de rezemare se prevăd opritori anti-seismici din beton armat, prevăzuţi cu plăci de neopren.

Racordarea cu terasamentul se realizează cu plăci din beton armat cu lungimea de 6 m. Sferturile de con se vor pereea şi se vor prevedea scări de acces şi casiuri, precum şi şanţuri de dirijare a apelor pluviale spre casiuri. Albia se va amenaja prin pereere în zona podului.

    Viaduct km 12+760

La km 12+760, traseul Variantei de ocolire Sighişoara traversează o vale adâncă fără curs de apă. Pentru traversarea acesteia, s-a prevăzut execuţia unui viaduct  din beton armat. Traseul Variantei de ocolire, în zona studiată este în curbă la dreapta, raza acesteia fiind de cca. 70 m. Schema statică este de tip grindă continuă.

Structura proiectată este un viaduct cu 6 deschideri: 17,375 m +27,625 m +30,00 m +30,00 m +27,625 m +17,375 m, rezemat pe 2 culei si 5 pile din beton armat.

Lăţimea suprastructurii variază de la 10,90 m la culeea C1, la 13,20 m la culeea C2. Partea carosabilă este variabilă, de la 7,80 m la culeea C1, la 10,10 m la culeea C2. Trotuarele pe viaduct au lăţimea de 1,20 m.

În secţiune transversală suprastructura este alcătuită din două grinzi din beton armat, cu lăţime de 1,20 m fiecare şi înălţimea de 2,20 m, aşezate la distanţa de 6,00 m interax. Conlucrarea dintre cele două grinzi este asigurată printr-o serie de antretoaze din beton armat şi placă monolită cu console. Antretoazele au grosime variabilă, 80 cm pe reazeme şi 30 cm în câmp. În zona reazemelor de pe pile, conlucrarea grinzilor se va face şi la partea inferioară printr-o dală de beton armat, secţiunea tablierului în aceste zone fiind casetată. Placa monolită cu console are grosimea variabilă, minim 35 cm, aceasta urmărind panta transversală a drumului. Lungimea consolelor este variabilă.

Infrastructura podului este alcătuită din două culei şi 5 pile. Culeele sunt înecate, din beton armat, cu fundarea indirectă prin piloţi foraţi de diametru d=1,18 m şi lungime de 25 m. Elevaţia culeelor este alcătuită din doi pereţi din beton armat, cu grosimea de 1,50 m şi sunt prevăzute cu zid de gardă şi ziduri întoarse din beton armat. Pilele viaductului sunt lamelare, prevăzute la partea superioară cu o riglă din beton armat, fundarea acestora se face indirect, prin piloţi foraţi cu diametrul d=1,18 m şi lungime de 25 m.

Rezemarea suprastructurii pe elementele infrastructurilor se va face prin aparate de reazem din neopren armat fixe la pila P3 şi mobile la celelalte infrastructuri.

La limita părţii carosabile se vor monta guri de scurgere, prevăzute cu prelungitor până la nivelul terenului.

Pe culei se vor monta dispozitive etanşe de acoperire a rosturilor de dilataţie. Trecerea de pe suprastructura viaductului pe rampe se va face prin intermediul plăcilor de racordare.  Racordarea cu terasamentele se va face prin sferturi de con pereate. Pe taluze se vor executa casiuri pentru evacuarea apelor pluviale şi scări de acces.

   Dotări ale drumului

Pe traseul Variantei de ocolire Sighişoara au fost prevăzute două parcări de o parte şi de alta, cu 20 de locuri de parcare pentru autovehicule grele şi 20 pentru autoturisme. O parcare este situată pe partea stângă la km 1+400, iar cea de-a doua este situată pe partea dreaptă a Variantei de ocolire, la km 9+120. Suprafaţa totală a unei parcări este de circa 15.000 mp. Pentru evitarea efectelor negative asupra mediului, parcările au fost prevăzute cu staţie de epurare, staţie de pompare şi puţ absorbant.

Dotările minimale necesare locurilor de parcare, oprire şi staţionare sunt următoarele: sistem de canalizare menajeră şi pluvială; surse de energie electrică şi apă potabilă; sistem de iluminare exterioară; locuri de parcare, oprire şi staţionare pentru autoturisme, autocamioane şi autobuze; zonă intermediară de protecţie; spaţii de agrement; WC; împrejmuire.

                Sistemul rutier propus pentru benzile de acces este acelaşi cu cel prevăzut pentru Varianta de ocolire Sighişoara.

                Sistemul rutier prevăzut pentru platforme şi pentru locurile de parcare este de tip rigid:

-22 cm dală din beton de ciment rutier BcR 4,5;

- Folie de polietilenă;

- 2 cm nisip compactat;

-15 cm strat superior de fundaţie din piatră spartă;

-20 cm strat inferior de fundaţie de balast;

-10 cm strat de formă din balast.

   Intersecţii la nivel :

Sensurile giratorii proiectate la racordarea cu DN 13 au raza interioară Rint=18,00 m şi raza exterioară Rext = 25,00 m, iar calea inelară are lăţimea de 7,00 m.

Pentru siguranţa circulaţiei se prevede un spaţiu pavat de siguranţă cu o lăţime de 1,40 m, spre insula centrală, iar de la marginea acestui spaţiu începe insula centrală cu bordura ridicată teşită. Lăţimea căilor de intrare este de 4,00 m, iar a căilor de ieşire de 5,00 m.

Pentru intersecţia giratorie de la km 0+140 a fost prevăzută şi o bandă de virare la dreapta pentru fluidizarea traficului ce intră dinspre Municipiul Sighişoara pe Varianta de ocolire.

                Pentru intersecţia giratorie de la km 0+140, structura rutieră dimensionată pentru traficul de calcul Nc =3,99 mos,  are următoarea alcătuire:

-4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată tip MAS 16 având în componenţa bitum modificat (faţă de prevederile anterioare, de tip MASF 16);

-8 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis tip BAD 22,4 (faţă de prevederile anterioare, de tip binder de criblură BAD 25);

-12 cm strat de bază din anrobat bituminos cu criblură tip AB 31,5 (faţă de prevederile anterioare, de tip  mixtură asfaltică AB 2);

-25 cm strat superior de fundaţie din piatră spartă amestec optimal;

-30 cm strat inferior de fundaţie din balast;

-15 cm strat de formă din nisip.

Pentru intersecţia giratorie de la km 13+057, structura rutieră dimensionată pentru traficul de calcul Nc =5,25 mos, are următoarea alcătuire:

-4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată tip MAS 16 având în componenţă bitum modificat (faţă de prevederile anterioare, de tip MASF 16);

-10 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis tip BAD 22,4 (faţă de prevederile anterioare, de tip binder de criblură BAD 25);

-12 cm strat de bază din anrobat bituminos cu criblură tip AB 31,5 (faţă de prevederile anterioare, de tip mixtură asfaltică AB 2);

-25 cm strat superior de fundaţie din piatră spartă amestec optimal;

-30 cm strat inferior de fundaţie din balast;

-15 cm strat de formă din nisip.

Pentru preluarea traficului greu generat de fabrica de cărămidă Siceram (strada Viilor), este prevăzută realizarea unei intersecţii simple, la nivel.

Pentru traversarea drumurilor agricole, cât şi pentru prevenirea circulaţiei utilajelor agricole şi a altor mijloace de transport de interes local, a animalelor precum şi înlesnirea acceselor la diversele parcele agricole şi pentru a se asigura continuitatea acestor drumuri, se va realiza subtraversarea Variantei de ocolire prin podeţe.

În lungul Variantei de ocolire, între km 2+620 şi km 3+720, pe partea stângă, a fost proiectat un drum de exploatare cu o lăţime de 5,00 m, drum ce are ca scop refacerea drumului local existent afectat de realizarea Variantei de ocolire. În profilul transversal platforma are 5,00 m lăţime, din care parte carosabilă de 4,00 m şi acostamente de 2 x 0,50 m şi panta transversală de 2,5%. Sistemul rutier al drumului de exploatare este alcătuit din: 15 cm piatră spartă amestec optimal, 20 cm balast, cu acostamente din piatră spartă amestec optimal. Colectarea şi evacuarea apelor de pe platforma drumului se va face prin şanţuri pereate.

   Mutări şi protejări de instalaţii:

De-a lungul traseului Variantei de ocolire Sighişoara sunt identificate reţele electrice, reţele de telecomunicaţii, reţele de alimentare cu apă, canalizare, reţele de transport gaze de înaltă şi joasă presiune, reţele pentru transport produse petroliere. Acestea vor fi protejate pe timpul execuţiei şi funcţie de necesitate, vor fi relocate şi refăcute pe noi amplasamente.

  Lucrări hidrotehnice

S-au prevăzut lucrări de amenajare de albie în zona podului peste râul Târnava Mare şi pârâul Satului, de tip: profilare albie (decapări/umpluturi), taluzări albie cu panta 1:1 pe înălţimea de 1,50 m, realizare pereu din beton în grosime de 10 cm.

  Siguranţa circulaţiei:

Pentru desfăşurarea circulaţiei în siguranţă, în lungul Variantei de ocolire Sighişoara se prevăd parapeţi metalici deformabili la marginea acostamentelor, în conformitate cu prevederile "Normativului pentru sisteme de protecţie pentru siguranţa circulaţiei pe drumuri, poduri şi autostrăzi, ind. AND 593/2013".

Este prevăzută montarea de indicatoare rutiere conform seriei de STAS-uri 1848 şi efectuarea marcajului pe timpul execuţiei lucrărilor.

După finalizarea lucrărilor se vor realiza marcaje longitudinale, transversale cât şi marcaje de orientare şi informare, de atenţionare, conform seriei de STAS-uri 1848. Marcajele se vor realiza pe toată lungimea drumului, având lăţimea de 15 cm.

Marcajele orizontale vor realiza pe:

             axa drumului – cu linie continuă în toate zonele unde depăşirea este interzisă (curbe periculoase, zone fără vizibilitate, intersecţii);

             axa drumului – cu linie întreruptă în toate zonele unde depăşirea este permisă;

             ambele margini ale părţii carosabile.

Semnalizarea verticală se va realiza cu:

             stâlpi de dirijare cu dispozitive reflectorizante;

             panouri indicatoare pentru: curbe; curbe periculoase; limitare de viteză; prioritate de circulaţie pe zonele de drum fără vizibilitate; limitare de gabarit; limitare de tonaj.

MT

pasadia

Din toata aceasta lunga prezentare lipseste un element important: va exista o banda suplimentara pentru portiunile in rampa (care vor exista la trecerea dinspre Hetiur)?

Kimi

Traseul pare bun, asa cum speram, de la Hetiur pana dupa Albesti.
Avem cumva si o harta cu traseul?

myid

poate dupa realizarea acestei centuri, Primaria Sighisoara ( cine o mai fi pe acolo) are in vederea refacerea intregii zone centrale de trafic greu din prezent.
Acum e dezastru, dezastru. Sa dea o fuga pana la Sinaia sa vada ce se poate face...


miszlik

Oare cand vor incepe lucrarile? 2023 este un termen realist?

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative adoptate în ședința Guvernului României din 24 septembrie 2020

24. HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție "Varianta de ocolire Sighișoara", județul Mureș

gov.ro


Incredibil ce repede s-a adoptat HG-ul față de data publicarii.

^ Nu se poate da niciun termen realist deocamdată pentru ca nu a fost lansată licitația.

AlexxC

Propunere extindere proiect Varianta de ocolire Sighisoara.
Avantaje:
-ambele variante propuse folosesc pasajul nou de la Danes peste CF
-serveste drept centura localitatii Danes
-faciliteaza traficul pe relatia vest-nord-nord'est  Medias-Balauseri-Tg-Mures/Sovata/A8
-scoate din Sighisoara traficul pe relatia Medias-Brasov vest-est
Varianta 1 : 6km drum nou standard DN, pod nou peste Tarnava sau convertire poduri CF in poduri rutiere. Poate sa se construieasca pe aliniamentul CF sau in paralel. Varianta ieftina
Varianta 2:  8km drum nou standard DN, pod nou peste Tarnava, traseul strabate un relief mai dificil. Varianta mai scumpa.


alecu26

Posibil chiar anul asta sa se lanseze.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elus84

#CenturaSighisoara are drum bun!

Care sunt pașii?
1 CNAIR a adoptat hotărârea 8/2001, care demarează procedura de achiziție publică
2 Documentația de atribuire se va publica în SICAP, în câteva săptămâni
3 Licitația va include ,,proiectare si execuție", așadar va fi o singură procedură de achiziție
4 Banii vin din POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare), aferent exercițiului financiar 2014-2020, deci va fi o presiune mare pe finalizarea proiectului
5 În 2021, se vor elibera avizele din certificatul de urbanism, acordul de mediu și se va actualiza culoarul de expropriere;
6 În 2022, pot începe fizic lucrările de execuție
7 În 2023, Centura poate fi dată în folosință

sursa: https://www.facebook.com/adriangiurgiu.ro/

NGC

2. Vine cat de curand. Estimare de +/- 321 milioane de RON fara TVA.

elus84

"S-a publicat licitația pentru varianta rutieră de ocolire a municipiului Sighișoara, cu numărul CN 1031820/14.06.2021, având termen de depunere a ofertelor data de 18.08.2021 .
Centura orașului-cetate se va realiza cu un buget estimat la 391 de milioane de lei, pe un traseu de 13 kilometri.
Traseul Centurii Sighișoarei porneşte din DN 13, înainte de intrarea Albeşti.
Aici va exista o intersecţie giratorie, iar pentru traversarea căii ferate Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Mediaş-Cluj şi a DN 13 este prevăzut un pasaj.
Traversarea râului Târnava Mare şi a pârâului Satului se va face pe un pod. Pe traseu mai este prevăzut un viaduct, iar la finalizarea traseului încă o intersecţie giratorie, în apropierea localităţii Hetiur."

sursa: https://www.facebook.com/adriangiurgiu.ro/

NGC

#11
^^ Valoarea estimata de mai sus include posibilitatea de achizitionare ulterioara de lucrari noi similare (fara valori estimate pentru rezerve de implementare si organizare de santier) in cuantum de 10%.


Astazi a fost lansata licitatia [CN1031820] "Proiectare si Executie ,,Varianta de Ocolire Sighisoara"- DRDP Brasov".

Valoare estimata: 293.084.100,00 RON fara TVA

Durata contractului: "38 luni (14 luni Proiectare si 24 luni Perioada de Executie)"

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 18.08.2021


Caietul de sarcini il gasiti timp de 7 zile aici. Il las pe RobertH sa puna traseul daca are mai mult timp.

NGC





Este prevazuta si a 3-a banda pentru urcare.

RobertH


RobertH

#14
VO Sighisoara - Planuri de situatie (1/3) :














Powered by API/PUM imgur uploader