Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

^ contestatii se vor depune oricum. Sa fie incasate doar daca sunt respinse contestatiile ;)

davyl


realfanady

Seeeerios??? "Chiar dacă merge în instanță, legea îi dă dreptul titularului – CNAIR – să demareze lucrările. Sper ca CNAIR să aibă curajul" - prefectul jud. BH. Asta cum??? Ma intreb si eu daca e posibil asa ceva. Fara contract semnat, fara proiect tehnic, fara AC cum sa demarezi lucrari? E posibil asa ceva?

marinul

Eu zic sa nu ne luam dupa declaratiile unor prefecti care sunt numiti politic. Stim cat poate actuala clasa politica, premierul ii reprezinta. cred ca si cei de la cnair rad cand aud astfel de declaratii

Ionut

Mai nou se poate, legislatie noua. Bine, exprimarea e stupida. Ceea ce a vrut prefectul sa zica e ca daca CNSC respinge toate contestatiile depuse dupa anuntarea castigatorului, CNAIR poate semna contractul cu acel castigator desemnat chiar daca se merge mai departe in instanta cu contestatiile. Daca instanta intoarce decizia CNSC, atunci trebuie platita o despagubire. Si aici e complicat - contestatarul trebuie sa dovedeasca in instanta ca ar fi castigat contractul si atunci e indreptatit la despagubiri. Dar contractul merge inainte.

Evident, asta inseamna ca aia care semneaza contractul (DG CNAIR si directorii care mai semneaza) isi vor asuma, ca imagine (nu daune-interese, adica nu garanteaza cu salariul lor si nu pot fi efectiv trasi la raspundere in comercial/penal, ci doar moral/cu functia/politic/administrativ), decizia. Adica daca au sange in instalatie pot semna si se merge mai departe. Dar, va intreb, credeti ca au? :)

dr4qul4

Tu ai avea?
Mai ales cand te uiti cate decizii CNSC sunt intoarse la CAB?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Tocmai ca procentul respectiv numarul deciziilor CNSC intoarse la CAB este mic.

NGC

Unii dintre astia care scriu articole "de senzatie" (se vede si din titlul articolului) nici macar nu sunt in stare sa citeze corect ce scrie in contestatie.
De doua ori sustin in articol ca cei de la CONSTRUCTII ERBASU au solicitat "anularea procedurii". De fapt ai au cerut anularea raportului procedurii. E o mica mare diferenta.

horatiu.cosma

Greu de demonstrat ulterior de catre eventualul castigator la CAB care e dauna prin semnarea contractului cu altcineva. Si oricum, ar plati eventuala dauna CNAIR, nu semnatarul pe persoana fizica. Eu as semna, dupa o analiza atenta a riscului de intoarcere a deciziei la CAB. Dar din pacate in prezent lipsesc oamenii curajosi in administratia romaneasca si nu vorbesc de ilegalitati, ci de asumarea unor masuri proactive si in acelasi timp legale. Nu exista progres fara asumarea unor riscuri niciunde in lume.

davyl

Presa iubeste senzatiile si in goana dupa senzational nu sunt in stare nici macar sa preia ce este scris, dar abia sa emita o ipoteza corecta.

Oricum, eu tin sa iti multumesc NGC pt toate informarile tale la obiect si pentru munca fantastica ce o faci pentru noi aici pe forum. Nu stiu cati pot sa spuna si multumesc! :)

Acest forum exista si functioneaza foarte bine prin munca, pasiunea si contributiile membrilor lui! Multumesc tuturora!

dr4qul4

Si totusi sunt destule decizii CNSC intoarse la CAB. Nu cumva tocmai a fost una a lui Aktor intoarsa si pe A0?
Discutam de contracte de zeci si sute de milioane de euro. Nu-si asuma nimeni semnarea unui contract pana cand nu are decizia definitiva in mana.
Si chiar daca e greu sa se ajunga la plata daunelor, tot exista un prejudiciu creat statului: diferenta intre oferte.
Poate ca nu te pot condamna, dar la audieri vei ajunge cu siguranta.
Si oricum nu rezolvam mare lucru: judecata la CAB dureaza mult mai putin ca evaluarea ofertelor.
haideti sa nu mai tratam efectele ci cauza. Iar cauza este clara: pregatirea insuficienta a proiectelor.
Un proiect pregatit bine si evaluat corect, nici macar nu va mai fi contestat, sau chiar daca va fi, contestatia se va respinge imediat.
Dovada este viaductul Gilau. Un proiect mic, dar pregatit f bine (pt ca aveau PT-ul, si nu aveau de unde sa apara surprizele)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26


(6) Cauţiunea se restituie celui care a depus-o, nu mai devreme de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii sau, după caz, de la data încetării efectelor suspendării procedurii de atribuire şi/sau a executării contractului.

Un pic offtopic și preiau aici un mesaj mai vechi: de ce în tara asta totul se restituie pe baza de cerere? Sunt banii firmei acei 2% și statul nu are nici un drept la ei. Și termenul "nu mai puțin de 30 de zile" e și ăla aberant. Când e sa aibă statul un drept...totul e imediat și cu consecințe naspa pt persoana fizica sau juridica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

perfidus

La toate aberatiile astea as vedea pus in aplicare rolul avocatului poporului. Sunt aberatii si abuzuri care intra exact in atributiile acestei institutii si la care trebuie sa se sesizeze. Numai ca ... se doarme linistit acolo.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Poate gresesc, dar din cate imi amintesc avocatul poporului se ocupa numai de legislatia care are impact asupra persoanelor fizice...
Companiile sunt "baieti mari", cu o armata de avocati in spate (la "claim-uri" sunt imbatabili), deci au suficiente alte parghii...

Nu spun ca este situatia amintita de alecu26, dar in cazul licitatiilor partile  sunt comercianti, iar dreptul comercial nu cred ca este treaba avocatului poporului...

Adica avocatul poporului este in domeniul legal echivalentul OPC in domeniul comercial - se ocupa de consumatorul neinstruit...
Cum OPC nu se baga niciodata in litigiile dintre doua firme, nici AP nu are de ce sa se bage in legislatia specifica.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

S-ar putea sa fie cum zici tu. Stand stramb si judecand drept, ai putea zice ca legislatia apara interesele statului de banditii din economie. Dar vezi tu ca toate pana la urma vin ca un bumerang inapoi in capul contribuabilului.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat