Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

#255
Bun, deci PISi4 va avea un nou castigator

Si se mai rareste lista de ofertanti la PiSi2 si Pisi3 din China.

voicul

"Memorandumul nu prevede explicit eliminarea de la licitații a companiilor din China, ci a companiilor din state terțe care nu au acorduri pentru intrarea pe piața europeană a licitațiilor publice, dar China este una dintre aceste țări"

Deci inteleg ca si cele din Turcia pot fi afectate, inclusiv pe A0?

Mai inteleg ca e strcit pentru contractele mari (A sau DX) nu si pentru cele mai mici gen DN-uri.

elphax

pot fi multe afectate, nu doar pe rutier si nu doar chinezi
"Memorandumul nu prevede explicit eliminarea de la licitații a companiilor din China, ci a companiilor din state terțe care nu au acorduri pentru intrarea pe piața europeană a licitațiilor publice"
...
"CRRC Quingdao Sifang a câștigat în fața Alstom și Siemens licitația de 1,7 miliarde de lei pentru 40 de trenuri electrice, dar trenurile sale nu sunt încă omologate de autoritatea europeană din domeniul feroviar (ERA). În cazul în care producătorul chinez nu obține omologarea europeană într-un an și jumătate, statul român va cere în instanță restituirea avansului și va acorda contractul ofertantului de pe locul doi – toate cu o întârziere de ani buni. O nouă licitație pentru alte 20 de trenuri electrice lansată în 2019 a fost contestată de constructorul chinez și se va reface după aproape un an și jumătate."
aici s-au pierdut 2-3 ani

razvan96

Pai Turcia nu are nicio problema cu companiile europene, pot participa la licitatii acolo. In mod normal nu ii va afecta memorandumul.

florin74

#259
In cazul în care cumpărătorii publici primesc o ofertă din partea unui operator economic din afara UE, aceștia trebuie să verifice dacă oferta intră sub incidența acordurilor internaționale privind achizițiile publice semnate de UE, cum ar fi AAP sau ALS, pentru a stabili dacă ofertantul are acces securizat la această achiziție.

În prezent, 20 de părți sunt semnatare ale AAP: UE în ceea ce privește cele 28 de state membre ale sale; Armenia; Australia; Canada; Taipeiul Chinez; Hong Kong (China); Islanda; Israel; Japonia;  Liechtenstein; Muntenegru; Moldova; Norvegia; Noua Zeelandă; Coreea de Sud; Singapore; Elveția; Ucraina; Statele Unite ale Americii; și Țările de Jos (în ceea ce privește Aruba)

Eu nu vad Turcia....

Acordul privind achizițiile publice (AAP) Acordul privind achizițiile publice, încheiat în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului (OMC), permite operatorilor din celelalte 19 țări partenere participante ale OMC să liciteze pentru anumite contracte publice din UE, iar întreprinderilor din UE să liciteze pentru contracte din celelalte 19 țări partenere ale OMC.
Acorduri bilaterale de liber schimb (ALS)  UE a încheiat acorduri de liber schimb (ALS) cu țări din întreaga lume, care oferă întreprinderilor părților un acces mai bun la piețele de achiziții publice ale fiecăreia dintre ele. De exemplu, acesta este cazul recentelor acorduri comerciale cu Canada și Japonia.

Turcii posibil sa se incadreze la ALS... trebuie vazut.

Bachus01

Actiunea vizeaza companiile din China . Nu cred ca vor avea curaj sa excluda Turcia . Totusi sunt destule companii europene care au castigat lucrari in Turcia. In China nu prea am auzit.  Maxim cred ca pot fii linistite firmele din Turcia sa mai renunte la contestatii.

In sfarsit incepem sa ne indreptam spre normalitate .  Felicitari echipei CNAIR/MT. O decizie curajoasa care rezolva o mica parte din franarea proiectelor . La mai multe......

florin74

JV in Turcia... Nu am vazut compania de afara sa castige de una singura...Cumva ca la chinezi, te asociezi cu ei ca sa participi la licitatie.

hvm

^
Si Turcia se afla pe aceasta lista? Stiu ca la un moment dat se incerca integrarea in UE, dar n-au fost acceptati. Curios daca au semnat si ei..
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

#263
(Se poate sterge)

Bachus01

Astaldi + Ihi au contruit O7 in regim PPP + al3lea pod peste Bosfor. Foarte multe investitii UE in Turcia . In plus Turcia are acord cu UE din punct de vedere vamal . Un produs made in Turcia (cu certificat de producator) este scutit de taxele vamale .  Totusi chiar cu Erdogan , Turcia este la ani lumina fata de China daca judecam strict din punct de vedere democratic.

elphax

e important aspectul cu asocierile. ca turcii se pot asocia cu oricine din europa , au multi parteneri. dar la fel ar putea si companiile chineze sa gaseasca parterneri europeni, chiar sa cumpere companii.
cu Todini cum e ? companie italiana dar cu actionari din Kazhstan si cu proiecte doar in zona Caucazului

punktnet

Afecteaza licitatiile in curs si viitoare, nu contractele care sunt in derulare. Probabil se vor gasi cai de ocolire a acestor directive prin asociere cu un constructor local dar asta in viitorul mai indepartat.
Just kidding.

Ionut

Acum pe la 14 si ceva dupa stiri intru live pe Digi24 pentru a vorbi despre treaba asta cu interzisul. Plus despre constructori, cei de la Digi24 au facut un top al constructorilor. Uitati-va daca va era dor de mine.
:troll:

hvm

#268
gasim pe undeva interventia daca am pierdut-o?

In rest pentru China nu e greu. Au deja pe hong kong care are deja semnat acest acord din ce vad. Deci simplu de transferat in Hong Kong.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

HongKong e pe făraș. Deja americanii le-au revocat privilegiile comerciale și ii tratează ca pe chinezii "de rand".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.