Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bachus01

O firma serioasa poate licita la pret de achizitie . Cu o logistica buna iti scoti ulterior 5-10% fata de preturile estimate si cantitati .

Numai din consumul de motorina ,  raportat la numarul de ore * nr de utilaje * un consum mediu de 20-25l ora/utilaj daca stii sa negociezi pe cantitati ai din start un discount de 10% .

Mai mult ca sigur studiaza foarte bine terenul/traseul inainte sa vina cu oferta propriu zisa . Dupa cum spune si dojaalex e suficienta o drona + soft

Marja din constructii o estimez intre 5-20% in niciun caz 1% 2% 3%. Ce vedem pe listefirme.ro nu este chiar realitatea reflectata

Cetatean

O chestie care le da foarte mult in cap celor care lucreaza mult cu subcontractori, sunt preturile la agregate spre exemplu. Sunt firme mari in proiectele de infrastructura care nu au balastiere si cumpara tot materialul de umplutura spre exemplu. O variatie de 3-5 lei la mc, de la momentul licitatiei la executie ii da in cap, la un necesar de 1-2 milioane de mc.
Si eu zic ca e intre 5 si 20 %. Daca esti un antreprenor cu balastiera, cariera de piatra, statie de asfalt si betoane, care are de la productie pana la desfacere, multe utilaje proprii si forta de munca calificata, poti sa faci 20%.



RaduG

Interesant interviul d-nei Ioniță. Spune așa: ,,contestațiile sunt o piedică în calea dezvoltării economice a statului".
Buuuun. Am identificat problema. Traseul mult prea lung în justiție al acestor contestații. Ce ne împiedică să reformăm, din punct de vedere lșegislativ, traseul acestor contestații, dacă sunt o piedică în calea dezvoltării economice a țării? Ce împiedică pe ministrul justiției să vină cuun pachet de legi, pus în procedură de urgență în parlament, care să permită scurtarea la maximum al acestor procese, cu respectarea evidentă a dreptului comercial?
Nu știu, că nu sunt de meserie, unde sunt blocajele, dar probabil alocarea de personal suplimentar (judecători, grefieri, etc) strict pentru treaba asta mă gândesc că ar putea scurta de pe acum traseul. Iar dacă introduci prin lege un traseu minim al acestor contestații, plus o specificare foarte exactă a ceea ce se poate contesta (pentru că a ajuns să se conteste ofertele altora - care mie mi se pare o aberație, e ca și cum la un examen de admitere la facultate aș cere, pentru că n-am intrat eu, să se recorecteze toate lucrările, poate pică careva), poate s-ar mai putea scurta din pierderile de timp inerente.

hefaistos

Este corect sa se poata contesta "MODUL IN CARE AU FOST EVALUATE OFERTELE COMPETITORILOR".
Problema e la termene. Si din pacate si la CNAIR, si la evaluari dar si la caietele de sarcini. Altfel spus, poetic, sunt analfabeti dar se plang ca nu le place sa repete anul.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alecu26

Nu rezolvi cu personal suplimentar in justitie. Termenele vin din nevoia de a pregăti documente...apărați...acuzari.
Desigur...ceva ceva se poate ciupi de pe ici pe colo...dar nu semnificativ.
Din nou lumea e frustrată de aceste contestații si cat durează ele. Din nou se incearca tratarea cauzei si nu a efectului.
Sunt solutii mai simple:
1. Documentații tehnice mai clare mai complete.
2. Cerințe la licitatii simple si fara posibilitate de interpretare si subiectivitate. Redus la minim aportul comisiei de evaluare. Totul ar.trebuii sa fie un fel de 0 si 1. Ori e....ori nu e.
Si la final compari pretul.
3. Legislație de achiziții publice facuta in interesul proiectelor si de catre practicieni. Nu de către funcționari din ministere. Acest tip de legislație sa duca in timp la jurisprudenta clara astfel încât posibilii contestatari sa stie cu precizie de 90% ca le va fi admisă sau respinsă contestația.
4. Folosirea precalificarii si a clasificării firmelor. (Mi se pare ridicol ca la orice rahat de licitație sa cer la constructori de talie mondială CV uri legalizate si traduse, numar de serie dupa utilajele care vor fi folosite, precontracte pentru organizarile de santier, etc, etc....Toate cerințe fara rost care in final nu ajuta la nimic in plus la buna desfășurare a proiectului....dar in schimb creaza posibilitati si portiță infinite de contestație. (Îmi amintesc de ultima licitatie a lui Colas in Romania camd a fost eliminată pe.motiv ca CV ul PM ului nu conținea suficientă experienta. Si CNAIR a demonstrat asta scăzând de acolo weekendurile...sărbătorile legale si 21 de zile de concediu pe an). Ce valoare avea de exemplu CV ul PM ului de la Aktor de la licitație cand Aktor a schimbat 10 PM in timpul execuției?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nicolaem

daca am avea vointa politica si 100+km de autostrada semnati anual ca in 2020 asta cu contestatiile ar trece pe plan secund.
anii astia ne uitam la contestatii ca la butelie pt ca orice 10km in plus erau de vis.

hefaistos

Bun, dai o lege prin care spui "sa se facă pana marți". Ce se întâmplă dacă CNAIR nu respecta termenele? Le tai capetele?
Nu uitati ca acum vreo 2 ani au dat lege ca pana prin 2022 va fi gata A13. Inclusiv zona de peste munți.
Singura soluție e reformarea CNAIR.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alecu26

@nicolaem un pic de fluidizare se vede. Ai perfecta dreptate. 1...2 loturi din 10 care stau înghețată in contestatii nu se prea vede. Plus ca o piata inundată de licitații in final ajuta pe fiecare sa ia cate ceva....va mai creste si preturile.
In plus ce am mai observat e ca marele in care se înscriu licitațiile sunt tot mai strânse, nu mai avem diferenta in oferte de la simplu la dublu.
Chiar si mult blamații chinezi nu sunt neaparat pe primul loc financiar...deci nu se arunca la preturi nesustenabile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

^ Nu a fost data nici o lege pentru A13, o confunzi cu cea pentru A8.

hefaistos

Corect

29 noiembrie 2018.

Legea nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș, Autostrada Unirii.

EXACT acum 2 ani.
Dar, s-a dat o lege "sa se faca". S-a facut ceva semnificativ?
Solutia nu e sa dai legi absurde. Solutia este complicata si consta in reformarea institutiilor implicate si atragerea persoanelor calificate. Dar este singura care functioneaza.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

Mai suntem câțiva pe aici care am considerat că nu e normala o astfel de lege (eu, Vancouver). Dar din păcate modelul se perpetuează.

rizzuh

O lege fara sanctiuni in cazul in care nu se respecta, sau cu sanctiuni care nu sunt aplicate, este egala cu zero.

nicolaem

nu sanctiunea sau lipsa ei e problema.

Legea in sine este un cadru normativ general. Ideea de a avea lege sub forma construirii unui proiect este absurda.
Si cred ca asa gandim toti, nu doar cei mai sus mentionati.

alin2pas

Dacă vor să ajute construcția de autostrăzi, ar trebui să dea alte legi, prin carte :
- să scurteze timpul necesar acordării avizelor
- să oblige companiile (în principal cele de stat: Transelectrica, Transgaz) la mutarea utilităților într-un interval de timp cât mai scurt de la notificare și notificarea lor cât mai urgent cu putință
- toate litigiile și contestațiile să fie judecate în regim de urgență.

Ionutzs

O stire importanta pentru PiSi4: https://www.g4media.ro/exclusiv-companiile-din-china-excluse-de-la-licitatiile-pentru-autostrazi-si-cai-ferate-guvernul-a-adoptat-un-memorandum-propus-de-ministrul-catalin-drula-surse.html

"Important: potrivit memorandumului adoptat de guvern, excluderea se va aplica atât licitațiilor viitoare, cât și celor în curs. În acest caz ar putea fi afectate direct marile companiile chineze controlate de stat care participă la licitații majore, precum Autostrada Sibiu – Pitești, drumul expres Pitești – Craiova și achiziția de trenuri electrice lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară."