Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Aceasi opinie si aici. Pare profund neconsitutional sa transferi presiunea pe judecatori, si ei sa dea decizia in 60 de zile....ready or not. Adica are sau nu administrate toate mijloacele de proba, toate expertizele, toate interventiile partilor...el trebuie sa dea o solutie si o decizie.
Pare ca din nou cineva a facut un joc de smoke and mirrors cu Bode si Orban si I-a facut sa caute in alte parti vinovatii. "Nu noi boss. Noi suntem cei mai buni. Constructorii nenorociti care doar contesta de dragul contesatiilor si judecatorii nesimtiti care dau termene si termene si termene. Ai vazut boss ca noi dam castigator in 2 timpi si 3 miscari. Asta cand nu e suspendata licitatia 6 luni. Dar cand ajunge in evaluare...ca vantul si ca gandul stabilim castigatorul. Asta in cazul in care nu-l stim dinainte". PS: sa nu uitam ca si UE e vinovata, si Soros e oricum vinovatul de servici. Da o lege si contra lor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


Xenos

De data asta voi fi eu avocatul diavolului....am judecat achiziții publice și vă pot spune că (aproape) toată lumea făcea tot omenescul posibil să le judece în doi timpi și trei mișcări, adică în maxim, maxim 2 săptămâni. Ei bine, de când legea din 2016 a bramburit totul și a băgat și Tribunalul București pe fir totul s-a lungit extrem, colegii de acolo le judecau ca pe dosare normale și dădeau termene lungi, de luni întregi în total, ceea ce este dezastruos. Nici la curtea de apel nu mai există celeritatea cuvenită și posibilă, deși sunt complete specializate, masiv degrevate, care numai asta fac sau, mai exact, numai asta ar trebui să facă.
Evident că termenul de 60 de zile este de recomandare și dacă dovedești că l-ai depășit din motive întemeiate nu pățești nimic. Eu cred că reacția legiuitorului e întemeiată.
Pe de altă parte, înțeleg că nu s-a rezolvat principala problemă, adică paralelismul opțiunilor, de a te duce fie CNSC - CAB, fie TB - CAB, ceea ce e o demență. Corect era fie CNSC-CAB fie doar CAB.

qionescu1

@alecu26
Nu e chiar asa. Cu expertizele e o adevarata bataie de cap, fiecare poate veni cu expertul lui (pe partea penala cel putin) plus contraexpertize si suplimente de expertiza. Deci daca vrei sa sabotezi licitatia ai toate sansele. Poate termenul e prea scurt pentru o instanta normala dar pentru una specializata nu e si cred ca aici e solutia.
Hai sa fim mai optimisti pana la urma asta ne dorim cu totii, licitatii rapide, termene clare, scurte nu sa stam prin instanta cu anii. Si sistemul judiciar trebuie sa se reformeze, ce crezi ca ei fac exceptie de Romanica la felul in care functioneaza? 

dr4qul4

Astfel de masuri nu ar trebui luate prin OUG. Cand te grabesti, nu are cum sa iasa ceva bun.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xenos

#200
Calitatea legiferării din România este oricum în cădere liberă, fie prin lege sau OUG. Dar OUG-urile au mari șanse să fie proaste, ele fiind rezultatul unei toane ministeriale de regulă negândite suficient și nici nu sunt dezbătute public, nici nu au filtrele uzuale pe care le au legile după promulgare - cerere de reexaminare din partea președintelui, sesizarea CCR etc. Să admitem că chiar și parcurgerea celor două camere parlamentare aduce o șansă în plus de a fi îmbunătățit un proiect, deși adesea se întâmplă și contrariul (proiectul inițial e desfigurat și transformat în contrariul său).

Abrogarea totală a sistemului OUG ar fi un pas absolut necesar pentru democrație. Dar în compensare trebuie dat guvernului posibilitatea de a controla agenda dezbaterilor parlamentare și de a-și prioritiza propriile proiecte, ca în Franța (într-o manieră și mai extremă în Regatul Unit). Nu este normal ca Parlamentul care cică are încredere în Guvern să-l saboteze cu proiecte haotice, fără finanțare, contrare punctului de vedere guvernamental (deși teoretic Guvernul a primit votul de încredere și deci se bucură de încrederea legislativului) etc.

goldorak

^
.. un pic OT (Ionut te rog sa-mi muti postul daca nu isi are locul aici..) : in general in procedurile de atribuire a noilor contracte se tine cont (sau ar trebui sa se tina cont ..) de "performanta" (in + sau in - ..) a candidatilor respectivi la precedentele lucrari pe care le-au avut in RO? Sau sunt numai criteriile financiare (cine cere cel mai putin) care domina?

vancouver

Nu se tine cont și ar fi o nebunie. Orice alt criteriu decât prețul este contestabil și interpretabil. Contestații avem deja destule, câte mai vrem in plus? Interpretabil egal subiectiv, egal risc de șpagă.

In lumea civilizata cine nu corespunde este descalificat, iar in rest exista un singur criteriu: prețul. Orice altceva sunt povesti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Declarația Directorului General al CNAIR S.A., doamna Mariana Ioniță

,,Am convocat astăzi o ședință cu toți membrii comisiilor de evaluare din cadrul procedurilor de achiziție publică. Le-am solicitat finalizarea proceselor de evaluare a ofertelor în termenele asumate. Indiferent de stadiul la care sunt în acest moment, întârzierile nu mai sunt acceptate, pentru că nefinalizarea procedurilor de licitații în domeniul infrastructurii rutiere pot afecta economia națională în ansamblul său, aducând prejudicii majore, care se transpun, în principal, în decomiterea de fonduri europene. Subliniez că în acest moment este foarte importantă accesarea fondurilor europene.

În acest sens, am luat cateva măsuri:

Completarea comisiilor de evaluare cu experți nominalizați din cadrul Ministerului Fondurilor Europene

Completarea comisiilor cu membrii suplimentari în cazurile în care situația o impune

Delimitarea sarcinilor și responsabilităților în cadrul comisiilor pentru eficientizarea activității acestora

Asigurarea condițiilor tehnice și de program optime


Vreau să atrag atenția asupra importanței activității pe care o desfășoară aceste comisii. Mai ales în contextul actualei crize, și nu aș vrea să fie interpretată ca o presiune asupra Comisiilor.

Subliniez importanța proiectelor Craiova-Pitești, Sibiu-Pitești, Autostrada Transilvania, Centura Bucureștiului, care în acest moment au în evaluare anumite loturi. Un motiv în plus să fim foarte atenți la respectarea etapelor și calendarului asumat pentru implementarea acestor proiecte. Vreau să fie foarte clar: nu ne putem permite ca din cauza acestor întârzieri să pierdem fondurile nerambursabile, pentru că asta ar putea conduce la o presiune pe Bugetul de Stat, care în contextul actual trebuie să suporte distribuiri importante către domeniile vitale."

CNAIR

disney

Am obtinut de la ANAP detalii despre documentele justificative actualizate.







al3x

Asa cum exista acel "certificat negativ"(nu-mi amintesc exact denumirea oficiala), nu se poate inventa si un certificat pozitiv? Care sa aduca ceva "puncte" in plus unui constructor serios ca UMB sau, dupa cum se vede momentan, Porr? Astfel sa aiba sanse mai mari impotriva lui Aktor sau Pizzarotti.

Allex

Binenteles ca nu. Constructorii care termina proiectele corect si la timp nu fac altceva decat sa respecte un contract incheiat intre axcestia si beneficiar. Adica fac treaba pe care s-au angajat ca o vor face, contra unei sume. Asta este recompensa lor, banii incasati pe lucrare. La fel cum un angajat care isi face treaba la serviciu isi primeste salariul.

Pe ceilalti "constructori" ar trebui sa ne axam sa vedem cum ar putea fi eliminati de la licitatiile viitoarelor proiecte, acel certificat negativ fiind unul dintre instrumente si astfel s-ar curata, in mod natural (,teoretic), ofertantii viitoarelor licitatii. (cred ca am ajuns off topic aici)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

"Certificatul negativ" ar trebui sa fie pe minimum 10-15 ani.

Altfel, dupa cat se taraie prin instante dupa rezilierea unui contract (ca aia nu sunt prosti sa nu conteste, cat timp orice contestatie este practic gratis, si fara repercursiuni - chiar daca se dovedeste ca este o contestatie "doar de-al naibii") atunci cand iese decizia definitiva (chiar daca beneficiarul are castig de cauza), constructorul ala este deja "mai curat, mai uscat" si se poate inscrie la o noua licitatie.

Fara sa dau "search", cred ca macaronarii care "au dat cu mucii in fasole" pe OS3 sunt din nou "eligibili"...
Ca deja au trecut o gramada de ani....

(De data asta, sper sincer sa gresesc si sa ma contraziceti...  :( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

#208
Dupa parerea mea ar trebui impus si un pret minim la licitatii (de exemplu 75% din estimarea initiala). Daca sunt mai multe firme cu acest pret minim, atunci se ia in calcul urmatorul criteriu de departajare stabilit anterior.

Dar, caci exista un mare "dar", estimarea trebuie sa fie foarte profesionist facuta. Iar CNAIR nu este in stare de asa ceva.

Caci, sa fim seriosi, preturile la materiale sunt aproximativ aceleasi, costurile cu forta de munca sunt aproximativ la fel. Diferentele pot sa vina din cat are firma respectiva resurse proprii (oameni, utilaje, statii de asfalt, etc) si cat trebuie sa subcontracteze sau sa inchirieze.
Si din puterea financiara a respectivilor (fonduri proprii sau credite bancare).

Si se mai poate obtine ceva din optimizari.

Dar sa fim seriosi, daca estimarea e aproape de realitate, este IMPOSIBIL sa o faca cineva la sub 50% din cost, oricate optimizari ar face.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Strabag pe Ungheni-Ogra: 66% din valoarea estimată
Geiger: 42%
Astaldi: 53%.

Să nu căutăm probleme acolo unde nu sunt.