Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

1.Exact. Precalificarea. Nu neaparat pt selectare firme. Dar rezolvi din timp o parte din posibilele contestatii.
Si dupa aia licitatia propriu zisa e strict pe pret. Si qici cu niste baze de date facute binr...bazate pe INS si alte instituții...cu un departament care doar asta sa faca...sa afle preturi si oferte din piata poti evita 90% din contestatii.
Asta iti da si o oare care indicatie privind seriozitatea firmelor si planurilr de viitor pt ca sunt de obucei cativa ani intre precalificare si licitatia propriuzusa.
2. Oarecum asemanator...si practicat la scara larga in tarile arabe dar probabil si prin alte parti sunt anumite clasificari care se pot da firmelor. Asta iti ofera automat anumite drepturi de licitatii la anumite nivele. In aceste clarificari/certificari poti creste si scadea. E ridicol ca la firme gen Strabag, Astaldi, Porr etc...sa toti soliciti CV uri, organizari de santier, si alte zeci si sute de hartiuțe inutile...care au o valoare adaugata egala cu zero.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

Quote from: pasadia on October 03, 2019, 11:15:14 AM
DRDP Brașov
"Pentru a rezolva definiv propbema avem nevoie de o expertiza dar din pacate am postat pe SEAP deja de 2 ori si nu a veniti nici o firma. Urmeaza repostam".

Aceeasi idiotenie la toate DRDP-urile: Lansam licitatie, nu se prezinta nimeni. De ce? Pretul prea mic. Mareste naibii estimarea aia, eu as mai pune un zero, si lasa piata sa stabileasca apoi valoarea reala. Daca maresc estimarea trebuie sa justific unui serviciu intern pe ce ma bazez ca am marit, altfel nu da ok-ul pt relicitare.

Mai sus am redat aproximativ un dialog cu unul din DRDP-uri.
Logica elementara eludeaza procedurile administratiei noastre.

Xenos

@AlexV: Din pacate, e o mare buba in legea achizitiilor, daca valoarea estimata e prea mica e nasol ca nu vine nimeni, nefiind admisibile ofertele cu preturi mai mari decat cele estimate; invers, daca estimarea e prea mare, pretul oferit va fi mai mic de 80 %, caz in care legea il considera ca fiind neobisnuit de scazut si trebuie sa justifici la sange oferta, care altfel devine...inadmisibila.

alexV

Astfel ca faci cereri de oferta din piata inainte de licitatie, sa iti dai seama de valori, si iese mai rau ca devine licitatie trucata :)

Se zice ca sunt oameni angajati la stat care nu lucreaza deloc (vezi cazul condamnarii a doua a lui Livache). Dar sunt si oameni care reusesc sa isi faca treaba excelent, in ciuda acestei birocratii fenomenale.

goldorak

#184
Oare ce s-ar putea face sa se opreasca nebunia asta cu contestatiile? (stiu, stiu, oamenii isi apara dreptul lor, dar.. totusi!..)
@Vancouver, se pare ca aveti experienta cu proiectele publice in infrastructuri in Vest, oare se intampla si in vest ca si "contestatari" de professie sa blocheze ani in shir astfel de proiecte publice?..
Sau poate ca dosarele de licitatzii de achizitii publice sunt mai bine redactate si documentate deci deciziile mai greu de atacat?..

alecu26

ultimul punct pe de o parte...de fapt cam 75%.
Mai exista si o legislatie mult mai stabile...dublata de o practic unitara si constanta in justitie....asa ca poti sa-ti calculezi singur sansele de a castiga procesele. Se contesta doar in cazuri extreme...cand probabil se simte si o greseala a functionarilor de acolo...ca si ei sunt oameni si ei gresesc.
Luand in considerare rata de intoarcere a deciziilor in justitie, as spune ca problema e tot la Beneficiar...oricare ar fi el.
Eu as desfinta cerinte absurd in documentatie gen:
- precontract pt organizare de santier...cand poate santierul va fi peste 5 ani
- CV uri peste CV uri de la tot felul de personae care doar atat au...un CV care indeplineste cerintele...cand in 90% din cazuri nu sunt acele personae care vor fi si pe santier
- dovedit posesia si accesul la tot felul de utilaje ca sa executi autostrada
- etc...etc
- de dovedit de unde si cum aduci materiale in santier, cum vei face transportul....

Romania e tara formelor fara fond cum s-a mai spus...si nu doar in acest domeniu.
Cu ce a salvat aceste cerinte contracte gen Maltauro, Corsam Corviam, aia de la Tecuci (de doua ori), Centura Bacau la prima incercare, taspele rezilieri de la DNCB nord, taspele contracte a lui Romstrade, centurile Carei, Sacuieni, Mihailesti (de doua ori), centura Tg Mures si sigur mai sunt dar nu-mi amintesc eu tot.

In foarte multe din aceste contracte pe locurile urmatoare si contestatori de profesie au fost firme care au dus la final contracte in Romania de autostrazi.

PS: Am o strangere de inima privitoare la A0 sud cu Turcii, chiar mai mare decat cu Aktor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Las ca se incalzeste aceasi ciorba cu pedepsirea "contestatarilor de profesie". Si limbajul e acelasi...de lemn. In ultima vreme, pe infra nu prea exista contestatari de profesie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Mai e ceva cu completuri specializate si judecarea in regim de urgenta. Nu ajuta?

alecu26

Acolo poate ca va ajuta. Dar va dura pana specializezi completele. Cat despre regim de urgenta special...nu cred ca se va reusi...dar daca faci multe complete...ar trebuii in mod natural sa mearga repede.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Şi atunci vei depinde de judecători, pentru că pot da termene scurte sau lungi, după cum doresc ei, indiferent ce spune legea.

Apoi, trebuie destul de mulţi judecători pentru o secţie specializată, deoarece ai recuzări, trebuie să rejudece alţii după o casare etc. Să zicem că se merge pe o competenţă exclusivă la nivelul unei singure Curţi de Apel pentru achiziţiile publice în domeniul transporturi sau peste o anumită sumă, dar concentrându-se litigiile mi-e să nu apară alte probleme.

Cred că ar trebui un audit care să lămurească dacă termenele acordate până acum puteau fi mai scurte, adică sa verifice încărcarea completelor respective, criteriile de programare a şedinţelor etc.

Părerea mea este că problema e, cel mai probabil, în altă parte. CNAIR aşteaptă foarte mult să ia decizii, să evalueze etc. E la comandă politică sau doar incompetenţă şi lene? Contractele nu au etape intermediare, un mecanism simplu de reziliere pentru neîndeplinire iar legea am impresia (nu lucrez în domeniul ăsta) să nu permite relicitarea rapidă, fără expertize suplimentare monitorizării contractului (care a şi impus rezilierea).

Apoi, sunt probleme şi pe Fidic Galben şi pe Fidic Roşu. Pe galben Aciliu, pe roşu nu răspunde cu adevărat nimeni de corectitudinea studiilor şi a proiectului. Astea cred că se pot soluţiona numai având funcţionari bine pregătiţi la beneficiar, dar politizarea totală şi birocraţia excesivă trimit pe orice profesionist la plimbare.
Cont (aproape) inactiv.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Deci bugetul se va duce pe salariu - grosu. Restul la plata termenlor de evaluare rate cu brio si in multe randuri si ce mai ramane, probabil la diverse claim-uri.

Cu restul de pana la 0% o sa se faca multi, multi, cei mai multi km de A.



dr4qul4

Stie cineva ceva despre https://www.mediafax.ro/politic/unjr-guvernul-orban-nu-respecta-referendumului-pe-justitie-de-anul-trecut-a-modificat-legi-prin-oug-18853129.

Pare o masura buna, dar luat intr-un moment si o forma proasta. Oare intra in vigoare (stiu ca unele OUG-uri din lotul de 25 si le-au retras singuri...).
O si mai buna masura ar fi sa aplice o masura similara pentru comisiile evaluare de la CNAIR si CFR. Si pt CTE-urile care nu aproba PT in timp util. Si pentru cei care ar trebui sa raspunda ca inca mai avem blocaje birocratice la 1 an+ de la semnarea contractelor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist