Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

#150
Dar modificarile legate de atribuirea contractului dupa rezolvarea contestatiei la CNSC respectiv TB, le-ati remarcat? ;)

Quote from: NGC on March 22, 2019, 10:46:07 PM
Quote
III. Modificările și completările propuse privind Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, vizează următoarele:
- La articolul 4, după alin. (6) se introduc șase noi alineate, respectiv alin. (7) - (12), cu următorul cuprins:
(7) Autoritatea Contractantă are obligația de a încheia Contractul cu ofertantul declarat câștigător, ulterior pronunțării unei soluții favorabile de menținere a rezultatului de către C.N.S.C. conform art. 26 alin. (6), respectiv de către instanță, conform art. 50 alin. (11), chiar dacă împotriva respectivei hotărâri a fost introdusă calea de atac a plângerii, respectiv a recursului și cauza nu a fost soluționată în mod definitiv.
(8) În situația prevăzută la alin. (7), dacă hotărârea care a stat la baza încheierii contractului este ulterior desființată/modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), Autoritatea Contractantă va adopta cel puțin una dintre următoarele măsuri:
a) după finalizarea reevaluării ofertelor, conform dispozițiilor instanței și după soluționarea în mod definitiv a tuturor contestațiilor, Autoritatea Contractantă dispune unilateral încetarea Contractului și:
i) fie încheie un nou contract cu noul ofertant declarat câștigător,
ii) fie anulează procedura de achiziție publică în condițiile în care noul câștigător refuză semnarea contractului sau în condițiile în care va fi imposibilă executarea/prestarea activităților rămase de realizat de către noul câștigător în condițiile ofertei sale; sau
b) dispune unilateral încetarea contractului și anulează procedura de atribuire în situația în care înstanța dispune în cadrul căilor de atac anularea procedurii de atribuire, conform art. 34 alin. (1) lit. d) sau, după caz, conform art. 51 alin. (5) coroborat cu art. 50 alin. (8) lit. c); sau
c) dispune unilateral încetarea contractului și anulează procedura de atribuire în situația în care, ca urmare a punerii în aplicare a hotărârii instanței, sunt incidente oricare dintre cazurile de anulare a procedurii prevăzute la art. 212 și 213 din Legea 98/2016.
(9) În situația prevăzută la alin. (7), dacă hotărârea/decizia care a stat la baza încheierii Contractului este ulterior desființată/modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), după analizarea tuturor aspectelor relevante, Autoritatea Contractantă va plăti ofertantului declarat câștigător inițial, în baza contractului semnat, activitățile pe care acesta le-a realizat corespunzător până la încetarea Contractului și cu respectarea prevederilor contractuale.
(10) În situația prevăzută la alin. (7), dacă hotărârea/decizia care a stat la baza încheierii Contractului este ulterior desființată/modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), după analizarea tuturor aspectelor relevante și ulterior încheierii unui nou contract, conform alin. (8) lit. a), instanța poate dispune compensații, cu respectarea art. 582, după cum urmează:
a) pentru ofertantul declarat câștigător inițial, plata unei compensații de 30% din profitul nerealizat, asumat și stabilit de către ofertant prin propunerea financiară depusă, corespunzătoare activităților nerealizate; și/sau
b) pentru ofertantul declarat câștigător în urma reevaluării ofertei/ofertelor, plata unei compensații de 30% din profitul nerealizat, asumat și stabilit de ofertant prin propunerea financiară depusă, corespunzătoare activităților realizate în cadrul contractului de către contractantul inițial.
(11) Ofertanții cărora instanța le-a acordat compensații conform alin. (10), nu pot introduce cereri privind acordarea despăgubirilor, conform art. 53, referitoare la același aspect.
(12) În situația în care, în urma finalizării reevaluării ofertelor și desemnării câștigătorului, conform dispozițiilor instanței, Ofertantul declarat câştigător coincide cu ofertantul care a semnat inițial contractul cu Autoritatea Contractantă, acesta nu este îndreptățit la încasarea de eventuale despăgubiri și/sau a compensațiilor prevăzute la alin. (10), iar Autoritatea Contractanta nu dispune încetarea Contractului."
- La articolul 50, după alin. (10), se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
(11) Instanța poate respinge contestația ca fiind nefondată și/sau neîntemeiată pe fondul cauzei sau, pe cale de excepție, ca fiind tardivă, lipsită de interes, lipsită de obiect, introdusă de o persoană fără calitate sau de o persoană care nu are calitatea de reprezentant, precum și pe orice altă excepție de procedură sau de fond, care împiedică soluționarea pe fond a contestației."
- Alineatul (3) al articolului 58 se modifica și va avea următorul cuprins:
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul în care instanţa consideră, după analizarea tuturor aspectelor relevante, că motive imperative de interes general impun menţinerea efectelor contractului, aceasta dispune, în schimb, sancţiuni alternative, după cum urmează:
a) limitarea efectelor contractului, prin reducerea termenului de execuţie al acestuia; şi/sau
b)aplicarea unei amenzi autorităţii contractante, cuprinsă între 1% şi 5% din valoarea obiectului contractului, cuantumul acesteia fiind invers proporţional cu posibilitatea de a limita efectele contractului, conform dispoziţiilor lit. a).
(4) La aplicarea sancţiunilor alternative prevăzute la alin. (3), Instanţa are în vedere ca acestea să fie eficiente, proporţionate şi descurajante.
(5) Acordarea de despăgubiri nu reprezintă o sancţiune alternativă adecvată în sensul prevederilor alin. (3)."
- Articolul 582 se modifica și va avea următorul cuprins:
"Art. 582 - Ca recunoaștere a riscului asumat pentru urgentarea finalizării obiectivelor de investiții publice prin încheierea contractelor anterior finalizării căilor de atac, în situaţia în care Autoritatea Contractantă a încheiat acordul-cadru/contractul de achiziţie cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotărârii judiciare de soluţionare în primă instanţă a contestaţiei, eventualele compensații stabilite de către instanță în baza art. 4 alin. (10) vor fi suportate de la bugetul de stat prin bugetul ordonatorului de credite respectiv, fără ca aceste compensații să fie interpretate ca eventuale prejudicii de către orice organe/instituții/entități/autorități de control și/sau verificare, acestea rămânând cheltuieli definitive ale bugetului de stat.
- După articolul 582 se introduce un nou articol, respectiv articolul 583,cu următorul cuprins:
"Art. 583 - Prevederile art. 58 alin. (1) - (3) nu sunt aplicabile în situația prevăzută la art. 4 alin. (7)."

Completarea propusă privind Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, vizează următoarele:
- După art. 211 se introduce un nou articol, respectiv art. 2111, cu următorul cuprins:
Art. 2111 - Prin excepție de la prevederile art. 211:
a) în condițiile în care Autoritatea Contractantă a semnat un contract în baza deciziei CNSC/ hotărârii pronunțate în primă instanță, care ulterior este desființată/modificată de Curtea de Apel, procedura de achiziție publică se finalizează la momentul semnării noului contract, ulterior finalizării procesului de reevaluare și a soluționării în mod definitiv a tuturor contestațiilor;
b) în condițiile în care Autoritatea Contractantă a semnat un contract în baza deciziei CNSC/ hotărârii pronunțate în primă instanță iar respectiva decizie/hotărâre este menținută în urma solutionării căilor de atac sau devine definitivă prin neatacare, procedura de achiziție publică se finalizează la momentul soluționării în mod definitiv a tuturor contestațiilor.

Atribuim, anulam, iar atribuim si mai si despagubim. Totul, bineinteles, din banii publici! :lol:

Domnule PAPAGAL Cuc, dar de salariile alora din comisiile de evaluare din CNAIR nu ne putem atinge daca deciile CNSC respectiv TB sunt intoarse de CAB? De ce oare? :o

Cand o sa o vedem si pe asta in vreo OUG, o sa va apreciem mai mult. Pana atunci ramaneti un PAPAGAL care repeta ce ii zice Neaga. ;)

cristi5

#151
Quote from: TibiV on March 23, 2019, 09:56:22 PM
LD2 NU a avut niciodata acord de mediu cu deblee.

Sigur? Din documentarea pt acest text a reiesit ca exista un AM cu debleu (pe SF DIWI probabil) in 2010. Nu stiu pe ce cale legala acel AM a fost revizuit, astfel incat la semnarea contractului se stia ca AM va cere tuneluri. De iesit, AM revizuit a iesit in 2016
http://www.contributors.ro/administratie/infrastructura-administratie/cosmetizarea-imaginii-ministrului-prin-rezilierea-par%c8%9biala-a-contractului-autostrazii-lugoj-deva/

NGC

Revizuirea din 2016 e a doua revizuire a AM. Prima a fost facuta in 2013 si atunci au aparut tunelurile in AM.

Am explicat mai demult foarte detaliat aici cum au mers de fapt lucrurile.

NGC

#153
Quote from: NGC on March 23, 2019, 10:54:17 PM
Dar va dati seama ca cu astia la guvernare este posibila situatia descrisa de rizzuh?

Exact despre asta am vrut sa scriu de dimineata si sa va aduc aminte de ideea pe care a incercat sa o impuna acum vreo 2 ani nu mai stiu care ministru (o fi fost chiar Cuc?) care a zis ca nu se vor mai face tuneluri pe LD2 cum prevede AM, ci deblee? ;)

Poate isi mai aduce aminte careva cine a fost cu ideea.

Ia uite peste ce mesaj din 2017 am dat. :lol:

Quote from: mishu77 on March 30, 2017, 08:53:24 AM
Sper ca nu sa mai pus stirea, daca sa mai pus va rog sa o stergeti.

Am auzit azi dimineata la stirile ProTV o stire despre autostrazi  cea de aici http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ministrul-transporturilor-promite-90-de-km-functionali-de-autostrada-in-acest-an-ce-modificari-vrea-insa-sa-aduca-drumurilor.html.

Pe langa promisiuni politice am auzit si partea interesanta cum ca ar vrea sa scoata tunelele de pe LD2 sa nu le mai faca sa se faca cum era initial. Adica de 3 ani nu sa facut practic nimic si vor acum sa ne intoarcem la varianta initiala....

QuoteActualul ministru a anuntat ca a identificat potentialii dusmani ai autostrazilor: ursii sau caprioarele. Va cere Bruxellesului sa-i permita sa renunte la construirea pasajelor pentru animale.
Intalnirea cu responsabilii europeni va avea loc luna viitoare. Ecoductele ar costa 180 de milioane de euro, cam cat toata autostrada Lugoj Deva. Daca nu-i va fi acceptata solicitarea, aceste ecoducte ar putea fi construite separat.

Si imediat dupa asta e venit si comentariul meu. :lol:

Quote from: NGC on March 30, 2017, 09:01:50 AM
Cucul poate sa zboare si la propriu si la figurat, dar ursii si caprioarele nu!

O fi oare vorba de acelasi Cuc? :lol: :lol: :lol:

horatiu.cosma

Ultimul proiect de act normativ pentru "accelerare" e o mizerie sinistră.

Vor să dea AC fără AM, SF, PT, avize etc similar cu o excepție din Legea 50/1991 care vorbește despre AC urgent în caz de calamitate, dezastre naturale etc. Păi cum o să facă constructorul? O să facă ecoducte, tunele, consolidări, săpături după ureche? O să foreze pe unde îi taie capul, neștiind încă cum va arăta soluțiile din proiectul tehnic?

Vor să înjumătățească termenele de consultare publică pentru AM (deși ele sunt trecute clar în Directiva Europeană), vor să poată modifica proiectul în limitele "zonei pentru care a fost analizat impactul proiectului asupra mediului" fără să fie nevoie de modificare de AM. JALEEEEE. Păi dacă în zona proiectului e un pasaj/viaduct/tunel/ecoduct inclus prin acordul de mediu și ei modifică proiectul, conform propunerii nu mai trebuie să notifice ANPM pentru schimbarea AM-ului. Rămâne totul așa. Vor să poată construi infrastructură de transport în parcurile naționale, în zonele de protecție integrală, adică inimile ultra-protejate din parcurile naturale. Strigător la cer. Fix din cauza Babelor și Sfinxului nu putem construi noi autostrăzi. Nu va accepta UE așa mizerii, garantez.

voicul

Răzvan Cuc: Am iniţiat un proiect de OUG, prin care să rezolvăm problema contestaţiilor

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat vineri, la Brăila, că la nivelul ministerului pe care îl reprezintă a fost iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care se doreşte rezolvarea problemei contestaţiilor, care blochează marile lucrări de infrastructură din România.

,,Săptămâna trecută am iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă, prin care venim să rezolvăm problema contestaţiilor, astfel încât, după cele 30 de zile de deliberare la CNSC, când avem o hotărâre, să putem semna contractul şi să lăsăm mai departe contestatarii de meserie, care vor să blocheze proiectele, să se ducă în instanţă, dar noi să finalizăm proiectele. Nu se mai poate să aşteptăm tot timpul, după tot fel de contestaţii. Am vorbit şi cu domnul ministru Toader, aştept punctul de vedere şi de la Ministerul de Justiţie pe această ordonanţă. Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern şi nu o să mai avem probleme cu niciun contestatar. Ei pot să îşi facă treaba lor, să blocheze, noi mergem mai departe cu proiectele, fiindcă sunt nenumărate proiecte mari de infrastructură, care au fost licitate în 2015 şi a trebui să aşteptăm doi ani şi jumătate hotărârea instanţei ca să putem să începem contractul de proiectare şi execuţie. Aşa ceva e inadmisibil", a declarat ministrul Cuc.

Ministrul Transporturilor a precizat că în această ordonanţă de urgenţă au fost introduse şi amendamente din partea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), în sensul stabilirii unor termene privind procedurile de licitaţie.

,,Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern. Singura problemă este legată de amendamentele pe care le va avea Ministerul Justiţiei pe această ordonanţă. Am introdus şi nişte amendamente din partea CNSC, în sensul că pe de o parte semnăm contractele şi nu va mai plana niciun fel de teamă asupra funcţionarilor să semneze contractele, dar pe de altă parte trebuie ca şi evaluările pe care le fac beneficiarii la procedurile de licitaţie să se termine mai repede, să facă evaluarea în 30 de zile. Doar în situaţii temeinic justificate termenul se mai poate prelungi cu încă 60 de zile. Nu mai aşteptăm, grăbim semnarea, eu nu mai pot sta după funcţionari să evalueze în 6-7 luni un proiect", a completat Răzvan Cuc.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/razvan-cuc-am-initiat-un-proiect-de-oug-prin-care-sa-rezolvam-problema-contestatiilor-1109202

TibiV

Dar un proiect de OUG care sa oblige beneficiarii sa faca documentatii de licitatie "beton", astfel incat sa nu poata fi atacate, cand va lansa ?!...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu am retinut un lucru din emisiunea asta:
Urmeaza un OUG contra contetatiilor.. prin care se va putea semna imediat, inainte de solutionarea lor. Partea asta era stiuta. Insa a mai zis ca va contine prevederi si pentru membrii comisiei de evaluare.
Abia astept sa vad ce va prevede in acest sens. Ii dau si o idee: In cazul in care CNAIR pierde contestatia si ajunge sa plateasca despagubiri, cei care au evaluat gresit sa aiba interdictie pe x ani de a mai lucra la stat sau la firmele care participa la licitatiile organizate de stat (in domeniul constructiilor).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

De 3 ani se tot vorbește de contestații și de modificarea legislației pe achiziții ca să se rezolve problema. Inițial a modificat Stroe + Ioniță în decembrie 2017 (imediat după ce a fost dat afară Cuc în primul mandat, deci sigur știe despre ce e vorba), apoi de Șova + Neaga în iunie 2018. Șova + Neaga au dat în plus și ceva ordin CNAIR legat de creșterea vitezei în comisiile de evaluare. După 3 ani și 2 schimbări de legislație pe achiziție și o "accelerare" în CNAIR, ghiciți care e problema: contestațiile; și soluția: modificarea legislației pe achiziții. Foarte bun Prelipceanu care i-a spus că doar la noi constructorii fac contestații și iau claim-uri, la unguri, bulgari, polonezi, croați nu  :D.

Ionut

CFR este pusa pe fapte mari... :lol:

[...] reducerea la jumătate a perioadei de analiză a documentaţiilor depuse în cadrul procedurilor de licitaţii publice.

Adevarul

voicul

Sper ca e topicul bun:

Ministrul Transporturilor, despre OUG pe achiziţii: Cine nu înţelege această urgenţă, cred că nu e român

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat marţi, la Câmpia Turzii, că adoptarea unei Ordonanţe de Urgenţă a Guvernului pe achiziţii este o urgenţă întrucât contestarea licitaţiilor în instanţă blochează ani de zile semnarea contractelor pentru lucrări de infrastructură.

"Am obţinut avizul de la ANAP, este în avizare la Ministerul Dezvoltării, urmează Ministerul Finanţelor şi Ministerul Justiţiei, cu siguranţă aceste probleme nu vor mai exista şi vom putea semna contractele. Este o ordonanţă de urgenţă fiindcă avem o urgenţă, e o urgenţă. Dacă nu iese această OUG, nu vom putea semna contractele şi va trebui să aşteptăm ani de zile pentru contestaţii. Cine nu înţelege această urgenţă, cred că nu e român (...) Modificăm legislaţia pe achiziţii ca să putem să semnăm contractele după prima perioadă de contestaţii de 30 de zile, de la CNSC sau de la Tribunal, în funcţie de cum solicită contestatarul. Avem contracte nenumărate. O astfel de ordonanţă va genera, o să vedeţi, în următoarele două-trei luni, câte contracte vor fi semnate în Ministerul Transporturilor. Practic deblochează totul. Mi-a făcut domnul director o situaţie a proiectelor contestate din 2017 până acum şi totalul lunilor în care au stat în contestaţie a fost 311 luni. Gândiţi-vă câte proiecte am fi avut semnate. Inclusiv Piteşti-Sibiu, secţiunea V, dacă aveam această ordonanţă în vigoare, îl puteam semna şi nu mai stăteam acum să aşteptăm deciziile instanţei", a declarat Răzvan Cuc.

Ministrul Transporturilor a precizat că a dorit ca proiectul de OUG să intre în şedinţă de guvern în această săptămână, dar că probabil va mai dura încă o săptămână pentru obţinerea avizelor.

Potrivit acestuia, una din prevederile proiectului de ordonanţă stipulează faptul că în momentul în care există o decizie de la CNSC referitoare la un câştigător, ministerul să poată semna contractul cu acesta, iar ulterior alte firme care au nemulţumiri se pot duce în instanţă, fără ca lucrările să rămână blocate pe perioada procesului.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ministrul-transporturilor-despre-oug-pe-achizitii-cine-nu-intelege-aceasta-urgenta-cred-ca-nu-e-roman-1114491

NGC

Sunt curios daca PAPAGALUL asta de Cuc va zice ceva despre anularea licitatiei asteia.

"Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare"

Ii aducem aminte ca a fost lansata in 26.04.2017. La astia de la CNAIR le gaseste vreo vina? ;)

pasadia

Tot de astazi de la conferinta de presa tinuta la Bran de Cuc si Neaga si de la care v-am dat vesti pe A3 si A13. Principalul subiect pe seama caruia a insistat Cuc l-a reprezentat OUG-ul pe tema tema achizitiilor publice. Se pare ca a avut Tudorel Toader o pozitie pe FB pe aceasta tema chiar de dimineata, ca atare Cuc a venit pregatit sa se apere si sa-l atace pe TT. A adus hartii tiparite, inclusiv cu 16 pagini de obiectii care i-ar fi fost comunicate de Ministerul Justitiei pe 17 aprilie 2019.

Evident ca atunci cand a fost intrebat de prevederile OUG-ului nu a fost in stare sa ofere detalii. Aceleasi texte despre contestatari profesionisti, firme straine care vin doar cu laptopul si despre cat de duri sunt ei. Singura chestiune interesanta care m-a facut sa ridic din sprancene a fost cea privitoare la plata subcontractantilor romani (ceva de genul ca "daca nu ii platesc desi noi le viram banii atunci avem o problema"). Exista intr-adevar prin OUG ceva in sensul asta? 

bogdanstancu

De ce promoveaza API o initiativa legilativa de tip lege/oug care sa stabileasca o perioada de timp clara pentru evaluarea/reevaluarea oferterlor la licitatii, precum si un numar maxim de amanari (gen o data, nu te un numar infinit de ori cum se intampla in prezent). Adica atunci cant CNAIR sau MT mananca rahat cu contestatiile, de ce nu li se da peste nas cu chestia asta?

bogdanstancu

Ma lamureste si pe mine cineva de cate ori se poate amâna evaluarea unei oferte? Adica deja contestațiile mi se par o problema minora.