Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

^^^

Quote from: NGC on January 08, 2019, 10:26:03 PM
Quote from: alexV on January 08, 2019, 04:09:06 PM
Deci au respins ANAP toata licitație de execuție A3 l, de la Nadaselu pana la Suplacu. Bazându-ne pe data istorice, cam pe când vor mai face CNAIR o încercare sa trimită documentațiile?

Quote from: Ionut on January 08, 2019, 04:23:50 PM
Greu de spus, imposibil chiar, depinde de CNAIR. Au fost documentatii care au fost respinse si de 5 ori. NGC stie mai bine exemple. In mod normal, acum nu ar trebui sa dureze foarte mult pentru ca au mai invatat si cei din CNAIR sa corecteze ce le cere ANAP. Teoretic, ar fi fezabil sa avem luna asta sau luna viitoare documentatiile corectate. Dar na, e doar o estimare optimista... daca au chef cei din CNAIR sa lucreze...

Exemple sunt destule. Unul celebru despre care parca am mai scris este A0, unde documentatia le-a fost respinsa anul trecut de 5 (cinci) ori !!!

Am scris mai pe larg aici despre procedura care se aplica pana anul trecut, dar respectivul articol 23 din HG 395 / 2016 a fost abrogat prin HG 419 / 2018. Principiul este insa acelasi.

Ei bine, daca proiectul de OUG despre care am scris in mesajul anterior se va aproba in aceasta forma, vom avea urmatoarea problema.

Quote
Art. 6 -  (1) Autoritatea de management are obligația de a efectua verificările la:
a) documentația de atribuire și celelalte documente suport în termen de 7 zile lucrătoare de la data primirii documentelor, cu posibilitatea de a prelungi motivat o singură dată cu încă 5 zile lucrătoare, în funcție de complexitate.

DAR

Avem si asta.

Quote
Art. 9 - (1) În cazul în care beneficiarul are obiecţii cu privire la abaterile  identificate de către Autoritatea de management  ca urmare a activităţii de control ex ante al procedurii de atribuire şi/sau a măsurilor dispuse de Autoritatea de management  pentru remedierea respectivelor abateri, se poate demara procedura de conciliere la solicitarea justificată a beneficiarului, formulată în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la emiterea avizului prevăzut la art.8.
(2) Decizia de conciliere va fi emisă în termen de 2 zile lucrătoare de la data primirii cererii de conciliere, dacă nu este necesară examinarea pe fond a acesteia.
(3) În situația în care este necesară examinarea pe fond a cererii de conciliere, decizia de conciliere se emite într – o perioadă cuprinsă între:
a) 10 – 20 de  zile lucrătoare de la data primirii solicitării de conciliere, dacă autoritatea de management nu are nevoie de informații suplimentare de la autoritatea/entitatea contractantă;
b) 8-15 zile lucrătoare de la data primirii ultimelor informații suplimentare de la autoritatea/entitatea contractantă, dacă autoritatea de management are nevoie de informații suplimentare .
(4) Concilierea se soluţionează de către o comisie formată la nivelul Autorității de management.
(5) Beneficiarul care decide continuarea derulării procedurii de atribuire, fără a remedia abaterile constatate prin avizul conform condiţionat emis și/sau fără să țină cont de rezultatul concilierii va transmite autorității de managment o declarație pe proprie răspundere prin care îşi asumă responsabilitatea asupra conţinutului actului său administrativ.

Si asta.

Quote
Art. 10 - (1) Dacă beneficiarul a derulat şi finalizat procedura de atribuire fără a remedia abaterile cu privire la aspectele de calitate şi/sau de regularitate din avizul condiționat și/sau fără să țină cont de rezultatul concilierii, atunci autoritatea de management verifică ulterior finalizării procedurii de atribuire, respectarea dispozițiilor legale și poate aplica corecții financiare, conform dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Corecțiile financiare aplicate beneficiarului după finalizarea procedurii de atribuire cu privire la abaterile remediate ca urmare a aplicării măsurilor de remediere din avizul condiționat se suportă din bugetul de stat prin bugetul autorității de management.
(3) Autoritatea de management poate aplica corecții financiare după finalizarea procedurii de atribuire cu privire la aspecte care nu au fost identificate în controlul ex ante. Aceste corecții financiare vor fi suportate din bugetul de stat prin bugetul autorității de managment.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rota

Pentru cine nu stie sau nu a vazut semnatura lui Cristi5, au facut cei de la Recorder un tutorial pentru SEAP:



NGC

Sunt aproape sigur ca am mai scris pe undeva despre aceasta prevedere introdusa in Legea 101 / 2016 prin OUG 45 / 2018, dar nu gasesc unde am scris, asa ca mai scriu o data.

Quote
Art. 58^2

In situatia in care autoritatea contractanta a incheiat acordul-cadru/contractul de achizitie cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotararii judiciare de solutionare in prima instanta a contestatiei, eventualele despagubiri stabilite de catre instanta, in conformitate cu prevederile prezentei sectiuni, in sarcina autoritatii contractante vor fi suportate din bugetul acesteia.

NGC

Am gasit mesajul mai vechi. :D

Quote from: NGC on April 26, 2018, 10:52:17 PM
Uite un articol preluat din proiectul de OUG (gasiti link aici) pe care vor sa il introduca in Legea 101 / 2016 privind contestatiile. ;)

QuoteArt. 58 2 - (1) În situația în care autoritatea contractantă a încheiat acordul-cadru/contractul de achiziție cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotărârii judiciare de soluționare în primă instanță a contestației, eventualele despăgubiri stabilite de către instanță, în conformitate cu prevederile prezentei secțiuni, în sarcina autorității contractante vor putea fi suportate de către Ministerul Finanțelor Publice;

Puneti bani deoparte. :lol:

Eu sunt doar curios cine a venit cu propunerea. Ideea in sine nu e rea, doar ca aici vorbim de CNAIR. ;)

Lyvyoo

,,Revoluția" lui Cuc la achiziții: contract semnat înainte de judecarea contestației și despăgubiri de la stat când contestatarul câștigă în instanță
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat că autorităţile vizează modificarea legislaţiei privind achiziţiile publice astfel încât, în cazul contractelor pentru infrastructură, acestea să poată fi semnate după ce se pronunţă prima dată Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi înainte de tranşarea litigiului în instanţa de judecată. Cuc a precizat că, în cazul în care contestatarul câştigă în instanţă, ar fi despăgubit în funcţie de profit, nu de valoarea investiţiei.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/revolutia-lui-cuc-la-achizitii-contract-semnat-inainte-de-judecarea-contestatiei-si-despagubiri-de-la-stat-cand-contestatarul-castiga-in-instanta-1096569

NGC

#141
^^^

Papagalul asta stie ce vorbeste? :lol:

Prevederea exista deja in Legea 101 / 2016. :lol: Eventual ar fi o alta sursa pentru despagubiri.

Quote from: NGC on March 07, 2019, 03:21:06 PM
Sunt aproape sigur ca am mai scris pe undeva despre aceasta prevedere introdusa in Legea 101 / 2016 prin OUG 45 / 2018, dar nu gasesc unde am scris, asa ca mai scriu o data.

Quote
Art. 58^2

In situatia in care autoritatea contractanta a incheiat acordul-cadru/contractul de achizitie cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotararii judiciare de solutionare in prima instanta a contestatiei, eventualele despagubiri stabilite de catre instanta, in conformitate cu prevederile prezentei sectiuni, in sarcina autoritatii contractante vor fi suportate din bugetul acesteia.

NGC

^^^

Domnule Papagal Cuc, daca tot vorbim despre posibile despagubiri, aruncati o privire si la decizia asta de ieri a CAB.


Quote from: NGC on March 12, 2019, 02:26:53 PM
"PROIECTARE, ASISTENTA TEHNICA SI EXECUTIE "Modernizare DN52 Alexandria-Tr.Magurele km 1+350-km 44+600; km 49+194-km 52+649""

Quote from: NGC on November 22, 2018, 10:35:52 PM
Quote from: NGC on October 18, 2018, 10:34:03 PM
Quote from: tom_sawyer on September 27, 2018, 09:57:32 PM
Gigantul chinez Synohidro, scos din joc la un contract de 100 de milioane de lei în Teleorman

Firma de Construcții Erbașu a câștigat contractul de modernizare a DN52 Alexandria Turnu Măgurele, 47 de kilometri, în pofida faptului că chinezii de la Synohidro au avut o ofertă mai bun ca preț.

Am constatat azi ca am uitat sa va zic ceva, desi a trecut mai bine de o saptamana de atunci.

Licitatia a fost contestata de ofertantul de pe locul 3 din raportul "final", asocierea condusa de ALEXCOR TRADING.

SINOHYDRO nu a contestat descalificarea.

Contestatia ALEXCOR TRADING a fost respinsa. Mai poate urma CAB.

A urmat CAB si acum avem si decizia.

11.03.2019

Quote
Tip solutie: Admitere recurs
Solutia pe scurt: Admite plângerea, modifică în parte decizia CNSC atacată şi, în consecinţă, admite contestaţia formulată. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor clasate pe primele trei (3) locuri, inclusiv a criticilor aduse de petentă ofertei intimatei clasate iniţial pe primul loc, precum şi împrejurarea că ofertantul clasat pe al doilea loc a intrat în insolvenţă. Respinge ca neîntemeiată cererea de intervenţie accesorie formulată în faza administrativ-jurisdicţională. Menţine în rest decizia Consiliului atacată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 11.03.2019.

Va reamintesc ca pe locul 1 a fost asocierea condusa de CONSTRUCTII ERBASU, iar pe locul 2 asocierea condusa de TEHNIC ASIST.

Pe cand o vedem un articol in lege prin care sa fie trasi la raspundere (preferabil penal dupa mai un numar de, sa zicem, 3 gafe) membrii extraordinarelor comisii de evaluare a ofertelor de la CNAIR? ;)

NGC

21.03.2019: "Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2350-oug22032019dgipsmp

Quote
Articol unic - În aplicarea prevederilor art. 4 alin. (2) și alin. (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. [...], pentru exercițiul financiar al anului 2018, cota de 50% din profitul contabil al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - SA rămas după deducerea impozitului pe profit nu se repartizează sub formă de dividende bugetului de stat și va constitui sursa proprie de finanțare pentru investiții în anul 2019, în scopul achiziționării, în proporției de 100%, a părților sociale sau a acțiunilor reprezentând capitalul social al unei societăți, care are ca obiect de activitate, realizarea, construirea, modernizarea, reabilitarea, repararea și întreținerea infrastructurii rutiere, în vederea fuzionării prin absorbție cu aceasta, pentru efectuarea lucrărilor în regie proprie.

NGC

Sa trecem aici ultimele nascociri in materie de modificari pentru "accelerarea proiectelor".

21.03.2019: "Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2351-oug22032019dgipsmp-2

Quote
I. Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește modificarea 24 alin. (4) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, după cum urmează:
Prin modificarea propusă se crează posibilitatea ca autorizația de construire pentru proiectele care intră sub incidența Legii nr. 255/2010, respectiv pentru lucrările de utilitatea publică, în toate cazurile, inclusiv pentru construcții noi, să se emită imediat, în mod similar lucrărilor prevăzute la art. 7 alin. (16) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar documentaţiile tehnico-economice corespunzătoare fiecărei faze de proiectare - expertiză tehnică, studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare, documentaţie tehnică D.T., proiect tehnic - P.T., detalii de execuţie D.E să fie elaborate şi aprobate pe parcursul sau la încheierea executării lucrărilor, cu respectarea avizelor şi acordurilor, precum şi, după caz, a actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, iar autorizația de construire să fie valabilă până la finalizarea executării lucrărilor pentru care a fost eliberată, respectiv până la încheierea procesului-verbal de recepţie finală".

II. Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește modificarea/completarea Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, a Ordonantei de urgenta nr. 195/2005 privind protectia mediului precum și Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, după cum urmează:

1. Completările privind Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului vizează următoarele:
- La articolul 5, după alin. (2) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (21) cu următorul cuprins:
"(21) În situații excepționale, autoritatea publică centrală pentru protecția mediului poate excepta de la aplicarea prevederilor prezentei legi, parțial sau în totalitate, proiectele de infrastructură de transport de interes național, cu condiția ca obiectivele prezentei legi să fie realizate fără a aduce atingere prevederilor art. 17."
- La articolul 10, după alin. (4) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (41), cu următorul cuprins:
"(41) Se exceptează de la aplicarea dispozițiilor alin. (4) proiectele de infrastructură de transport de interes național."
- La articolul 16, după alin. (4) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (41), cu următorul cuprins:
"(41) Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, termenele prevăzute în anexa nr. 5, se reduc la jumătate."
- La articolul 18, după alin. (7) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (71), cu următorul cuprins:
"(71) Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, termenele prevăzute în anexa nr. 5 se reduc la jumătate."
- La articolul 20, după alin. (1) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Pentru proiectele de infrastructură de transport de interes național, obligația de notificare a autorității competente pentru protecția mediului se aplică doar în cazul în care proiectul/proiectele au suferit modificări substanțiale.

2. Modificările și completările privind Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, vizează următoarele:
- Alineatul (1) al articolului 17 se modifică și va avea următorul cuprins:
"(1) În situația în care se decide revizuirea actelor de reglementare, autoritatea competentă poate solicita refacerea raportului de mediu, a raportului privind impactul asupra mediului sau a bilanțului de mediu, după caz, numai pentru modificările aduse proiectului."
- La articolul 17, după alin. (1) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în condițiile în care, după emiterea acordului de mediu, pentru proiecte de infrastructură de transport de interes național, aliniamentul obiectivului și soluțiile tehnice se modifică, rămânâd însă în limitele zonei pentru care a fost analizat impactul proiectului asupra mediului, revizuirea actului de reglementare nu este necesară."

3. Modificările și completările privind Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, vizează următoarele:
- La articolul 17, după punctul 39 se introduce un nou punct, respectiv punctul 40, cu următorul cuprins:
"40. proiecte de infrastructură de transport de interes național – obiective de interes public major, economic și social în infrastructura de transport rutier, feroviar și naval."
- Alineatele (3) și (5) ale articolului 21 se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(3) Măsurile prevăzute în planurile de management ale ariilor naturale protejate se elaborează astfel încât să ţină cont de condiţiile economice, sociale şi culturale ale comunităţilor locale, precum şi de particularităţile regionale şi locale ale zonei, de proiectele existente și/sau aflate în pregătire și legislația specifică, prioritate având însă obiectivele de management ale ariei naturale protejate."
"(5) Prevederile planului de management vor fi armonizate de către autorităţile emitente, ținându-se cont de planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, inclusiv cele de dezvoltare a infrastructurii de transport de importanță națională precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată, existente sau propuse."
- Alineatul (5) litera b) și alineatul (71) ale articolului 22 se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(5) În zonele prevăzute la alin. (4) sunt interzise:
b) activităţile de construcţii-investiţii, cu excepţia celor destinate administrării ariei naturale protejate şi/sau activităţilor de cercetare ştiinţifică ori a celor destinate asigurării siguranţei naţionale, si/sau proiectelor de infrastructură de transport de interes național sau prevenirii unor calamităţi naturale."
"(7¹) În zonele-tampon, respectiv în zonele de conservare durabilă şi de management durabil este interzisă realizarea de construcţii noi, cu excepţia celor ce servesc strict administrării ariei naturale protejate sau activităţilor de cercetare ştiinţifică, a celor destinate asigurării siguranţei naţionale, prevenirii unor calamităţi naturale sau proiectele de infrastructură de transport de interes național."
- La articolul 28 alin. (9), după litera c) se introduce un nouă literă, respectiv litera d), cu următorul cuprins:
"d) proiecte noi de infrastructură de transport de interes național si/sau planificate/construite înainte de desemnarea siturilor Natura 2000".

III. Modificările și completările propuse privind Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, vizează următoarele:
- La articolul 4, după alin. (6) se introduc șase noi alineate, respectiv alin. (7) - (12), cu următorul cuprins:
(7) Autoritatea Contractantă are obligația de a încheia Contractul cu ofertantul declarat câștigător, ulterior pronunțării unei soluții favorabile de menținere a rezultatului de către C.N.S.C. conform art. 26 alin. (6), respectiv de către instanță, conform art. 50 alin. (11), chiar dacă împotriva respectivei hotărâri a fost introdusă calea de atac a plângerii, respectiv a recursului și cauza nu a fost soluționată în mod definitiv.
(8) În situația prevăzută la alin. (7), dacă hotărârea care a stat la baza încheierii contractului este ulterior desființată/modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), Autoritatea Contractantă va adopta cel puțin una dintre următoarele măsuri:
a) după finalizarea reevaluării ofertelor, conform dispozițiilor instanței și după soluționarea în mod definitiv a tuturor contestațiilor, Autoritatea Contractantă dispune unilateral încetarea Contractului și:
i) fie încheie un nou contract cu noul ofertant declarat câștigător,
ii) fie anulează procedura de achiziție publică în condițiile în care noul câștigător refuză semnarea contractului sau în condițiile în care va fi imposibilă executarea/prestarea activităților rămase de realizat de către noul câștigător în condițiile ofertei sale; sau
b) dispune unilateral încetarea contractului și anulează procedura de atribuire în situația în care înstanța dispune în cadrul căilor de atac anularea procedurii de atribuire, conform art. 34 alin. (1) lit. d) sau, după caz, conform art. 51 alin. (5) coroborat cu art. 50 alin. (8) lit. c); sau
c) dispune unilateral încetarea contractului și anulează procedura de atribuire în situația în care, ca urmare a punerii în aplicare a hotărârii instanței, sunt incidente oricare dintre cazurile de anulare a procedurii prevăzute la art. 212 și 213 din Legea 98/2016.
(9) În situația prevăzută la alin. (7), dacă hotărârea/decizia care a stat la baza încheierii Contractului este ulterior desființată/modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), după analizarea tuturor aspectelor relevante, Autoritatea Contractantă va plăti ofertantului declarat câștigător inițial, în baza contractului semnat, activitățile pe care acesta le-a realizat corespunzător până la încetarea Contractului și cu respectarea prevederilor contractuale.
(10) În situația prevăzută la alin. (7), dacă hotărârea/decizia care a stat la baza încheierii Contractului este ulterior desființată/modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), după analizarea tuturor aspectelor relevante și ulterior încheierii unui nou contract, conform alin. (8) lit. a), instanța poate dispune compensații, cu respectarea art. 582, după cum urmează:
a) pentru ofertantul declarat câștigător inițial, plata unei compensații de 30% din profitul nerealizat, asumat și stabilit de către ofertant prin propunerea financiară depusă, corespunzătoare activităților nerealizate; și/sau
b) pentru ofertantul declarat câștigător în urma reevaluării ofertei/ofertelor, plata unei compensații de 30% din profitul nerealizat, asumat și stabilit de ofertant prin propunerea financiară depusă, corespunzătoare activităților realizate în cadrul contractului de către contractantul inițial.
(11) Ofertanții cărora instanța le-a acordat compensații conform alin. (10), nu pot introduce cereri privind acordarea despăgubirilor, conform art. 53, referitoare la același aspect.
(12) În situația în care, în urma finalizării reevaluării ofertelor și desemnării câștigătorului, conform dispozițiilor instanței, Ofertantul declarat câştigător coincide cu ofertantul care a semnat inițial contractul cu Autoritatea Contractantă, acesta nu este îndreptățit la încasarea de eventuale despăgubiri și/sau a compensațiilor prevăzute la alin. (10), iar Autoritatea Contractanta nu dispune încetarea Contractului."
- La articolul 50, după alin. (10), se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
(11) Instanța poate respinge contestația ca fiind nefondată și/sau neîntemeiată pe fondul cauzei sau, pe cale de excepție, ca fiind tardivă, lipsită de interes, lipsită de obiect, introdusă de o persoană fără calitate sau de o persoană care nu are calitatea de reprezentant, precum și pe orice altă excepție de procedură sau de fond, care împiedică soluționarea pe fond a contestației."
- Alineatul (3) al articolului 58 se modifica și va avea următorul cuprins:
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul în care instanţa consideră, după analizarea tuturor aspectelor relevante, că motive imperative de interes general impun menţinerea efectelor contractului, aceasta dispune, în schimb, sancţiuni alternative, după cum urmează:
a) limitarea efectelor contractului, prin reducerea termenului de execuţie al acestuia; şi/sau
b)aplicarea unei amenzi autorităţii contractante, cuprinsă între 1% şi 5% din valoarea obiectului contractului, cuantumul acesteia fiind invers proporţional cu posibilitatea de a limita efectele contractului, conform dispoziţiilor lit. a).
(4) La aplicarea sancţiunilor alternative prevăzute la alin. (3), Instanţa are în vedere ca acestea să fie eficiente, proporţionate şi descurajante.
(5) Acordarea de despăgubiri nu reprezintă o sancţiune alternativă adecvată în sensul prevederilor alin. (3)."
- Articolul 582 se modifica și va avea următorul cuprins:
"Art. 582 - Ca recunoaștere a riscului asumat pentru urgentarea finalizării obiectivelor de investiții publice prin încheierea contractelor anterior finalizării căilor de atac, în situaţia în care Autoritatea Contractantă a încheiat acordul-cadru/contractul de achiziţie cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotărârii judiciare de soluţionare în primă instanţă a contestaţiei, eventualele compensații stabilite de către instanță în baza art. 4 alin. (10) vor fi suportate de la bugetul de stat prin bugetul ordonatorului de credite respectiv, fără ca aceste compensații să fie interpretate ca eventuale prejudicii de către orice organe/instituții/entități/autorități de control și/sau verificare, acestea rămânând cheltuieli definitive ale bugetului de stat.
- După articolul 582 se introduce un nou articol, respectiv articolul 583,cu următorul cuprins:
"Art. 583 - Prevederile art. 58 alin. (1) - (3) nu sunt aplicabile în situația prevăzută la art. 4 alin. (7)."

Completarea propusă privind Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, vizează următoarele:
- După art. 211 se introduce un nou articol, respectiv art. 2111, cu următorul cuprins:
Art. 2111 - Prin excepție de la prevederile art. 211:
a) în condițiile în care Autoritatea Contractantă a semnat un contract în baza deciziei CNSC/ hotărârii pronunțate în primă instanță, care ulterior este desființată/modificată de Curtea de Apel, procedura de achiziție publică se finalizează la momentul semnării noului contract, ulterior finalizării procesului de reevaluare și a soluționării în mod definitiv a tuturor contestațiilor;
b) în condițiile în care Autoritatea Contractantă a semnat un contract în baza deciziei CNSC/ hotărârii pronunțate în primă instanță iar respectiva decizie/hotărâre este menținută în urma solutionării căilor de atac sau devine definitivă prin neatacare, procedura de achiziție publică se finalizează la momentul soluționării în mod definitiv a tuturor contestațiilor.

pasadia

#145
Cum ziceam - se revine la vechea practica? Imi pare rau, vad ca am gresit. Nu numai ca se revine, dar o fac si legala.

Pana la urma cred ca as fi dispus sa accept si faptul ca aprobi PT la finalul constructiei (desi suna atat de ilogic...) dar am dilema legata de obligativitate:

Ce faci daca antreprenorul face lucrarea dar spre final beneficiarul aprobe PT-ul ul strict pentru ca nu au fost "unse" mainile care trebuie? Ramai cu o lucrare executata, dar neavizata (si deci nereceptionabila)?

rizzuh

Quote from: NGC on March 22, 2019, 10:46:07 PM
- La articolul 17, după alin. (1) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în condițiile în care, după emiterea acordului de mediu, pentru proiecte de infrastructură de transport de interes național, aliniamentul obiectivului și soluțiile tehnice se modifică, rămânâd însă în limitele zonei pentru care a fost analizat impactul proiectului asupra mediului, revizuirea actului de reglementare nu este necesară."

Adica in cazul LD2 acum s-ar putea face si deblee. Aliniamentul este acelasi, se modifica solutiile tehnice, dar totul ramane in limita zonei pentru care a fost analizat impactul. Nu vad sa se conditioneaze ca noile solutii tehnice sa fi fost analizate si aprobate de acordul de mediu.

Sper sa gresesc...

Ionut

Da, greșești. AM impune tuneluri. End of story.

TibiV

@rizzuh,

"(11) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în condițiile în care, după emiterea acordului de mediu, pentru proiecte de infrastructură de transport de interes național..."

LD2 NU a avut niciodata acord de mediu cu deblee.
Acordul de mediu a cerut din capul locului tunele. Doar ca atunci cand a iesit AM, contractul era deja semnat. De la asta a pornit toata dandanaua....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Quote from: NGC on March 22, 2019, 10:46:07 PM
Quote
- La articolul 17, după alin. (1) se introduce un nou alineat, respectiv alin. (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în condițiile în care, după emiterea acordului de mediu, pentru proiecte de infrastructură de transport de interes național, aliniamentul obiectivului și soluțiile tehnice se modifică, rămânâd însă în limitele zonei pentru care a fost analizat impactul proiectului asupra mediului, revizuirea actului de reglementare nu este necesară."

Dar va dati seama ca cu astia la guvernare este posibila situatia descrisa de rizzuh?

Exact despre asta am vrut sa scriu de dimineata si sa va aduc aminte de ideea pe care a incercat sa o impuna acum vreo 2 ani nu mai stiu care ministru (o fi fost chiar Cuc?) care a zis ca nu se vor mai face tuneluri pe LD2 cum prevede AM, ci deblee? ;)

Poate isi mai aduce aminte careva cine a fost cu ideea.