Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tudor

^
Dimpotriva. Sunt o gramada de cheltuieli asociate cu depunerea unei oferte.Cheltuielile alea iti dau ascendentul moral (ca ce mai e legea in ziua de azi) sa sa soliciti ca cel mai bun sa castige, chiar daca a fost dovedit ca nu esti cel mai bun.
Candva or sa puna la un alt contract o conditie de "experienta similara" sau "cifra de afaceri". Prin descalificare unuia care nu merita sa castige ai putea ca tu sa castigi un alt contract.

pentium10

idea mea consta, ca daca ti s-a descalificat oferta deja,
sa nu ai posibilitatea sa faci contestatie la alta oferta, DUPA ce ai fost descalificat
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

Quote from: infraAdi_ro on December 09, 2018, 01:36:27 PM
Pacat ca autoritatile nu sunt in stare sa rezolve odata birocratia si sa stopeze cumva atatea contestatii inutile care dureaza ani de zile pentru o anumita licitatie.Parca anuntau cu surle si trambite ca in maxim 2 luni de la anuntarea castigatorului unei licitatii se rezolva cu contestatiile.

Am zis ca am scris destul pe ziua de azi, dar mai adaug ceva. :p

Asta cu rezolvarea contestatiilor "in maxim 2 luni" nu am cum o sa garanteze, ca depinde de CNSC / TB / CAB / contestatari.

Mai degraba cred ca ai inteles gresit si ca de fapt e vorba despre masurile de accelerare a evaluarii ofertelor pe care le-am adoptat recent. Parca am scris despre ele in topicul de birocratie, dar ideea e ca aceste masuri se aplica la licitatiile care se vor lansa de acum incolo.

O sa avem ocazia in curand sa vedem cum merge "accelerarea" la noile licitatii pentru A3 care urmeaza a fi lansate. ;)

infraAdi_ro

multumesc de lamurire...credeam ca anu acesta s-a licitat ceva in Romania pe noul contract national...se vede ca sunt plecat de peste un an jumate din RO.
Totusi nu e normal sa se poata contesta la infinit....ma gandesc ca daca s-ar da drumul la licitatiile ce asteapta de ani de zile in sertar ar fi de lucru pentru toate firmele prezente pe piata constructiilor din Romania.

Poate se va ajunge si in Romania cum se intampla in Polonia si Ungaria, ca furnizorii de materiale si prefabricate sa nu mai faca fata la atatea cereri si sa aduca si din alte tari vecine...
Romania are un viitor doar daca are prezent!

NGC

Quote from: alexV on January 08, 2019, 04:09:06 PM
Deci au respins ANAP toata licitație de execuție A3 l, de la Nadaselu pana la Suplacu. Bazându-ne pe data istorice, cam pe când vor mai face CNAIR o încercare sa trimită documentațiile?

Quote from: Ionut on January 08, 2019, 04:23:50 PM
Greu de spus, imposibil chiar, depinde de CNAIR. Au fost documentatii care au fost respinse si de 5 ori. NGC stie mai bine exemple. In mod normal, acum nu ar trebui sa dureze foarte mult pentru ca au mai invatat si cei din CNAIR sa corecteze ce le cere ANAP. Teoretic, ar fi fezabil sa avem luna asta sau luna viitoare documentatiile corectate. Dar na, e doar o estimare optimista... daca au chef cei din CNAIR sa lucreze...

Exemple sunt destule. Unul celebru despre care parca am mai scris este A0, unde documentatia le-a fost respinsa anul trecut de 5 (cinci) ori !!!

Am scris mai pe larg aici despre procedura care se aplica pana anul trecut, dar respectivul articol 23 din HG 395 / 2016 a fost abrogat prin HG 419 / 2018. Principiul este insa acelasi.

Ionut

In caz ca nu ati vazut, ieri a bubuit presa de aceasta mica-descoperire a lui Catalin...




Catalin pe Facebook

Printre trăsnăile pe care le conține deja celebra OUG 114/2018 ("OUG lăcomiei"), una a trecut neobservată, dar cu efecte majore: blocarea licitațiilor pe fonduri europene.

La art. 75 pct. 2 se introduce următoarea modificare: controlul înainte de publicare ("ex ante") al licitațiilor cu finanțare europeană nu se mai face de organismul specializat ANAP (Agenția Națională de Achiziții Publice), ci de către autoritățile de management (AM-uri) ale programelor operaționale (ex. Regional, Infrastructură Mare).

Pentru că li s-a pus în brațe această sarcină peste noapte, autoritățile de management sunt nepregătite. Nu au compartimente în organigramă, nu au personal dedicat acestei activități și nu au norme pentru a aplica noile prevederi-surpriză.

Rezultatul? Licitațiile pe fonduri europene sunt în prezente blocate și toată lumea prin ministere/AM-uri se dă cap în cap încercând să rezolve dandanaua apărută în Monitorul Oficial din 28.12.2018.

În această situație este autostrada Sibiu-Pitești - lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni. Sunt primul care să-i critic pe cei de la compania de drumuri. Dar iată un exemplu unde un proiect important derulat de CNAIR e blocat de incompetența celor care au introdus această prevedere în OUG.

Licitația pentru lotul 4 din autostrada Sibiu-Pitești nu poate fi lansată pentru că controlul ex ante nu poate fi efectuat ca urmare a adoptării OUG-ului.

perfidus

Exemplul perfect de măsură de "accelerare" a achizitiilor publice si pentru "creșterea" absorbției fondurilor europene gândită de geniile din guvern, asa cum se arata in preambulul ordonanței de urgenta. Să vedeți ce bulibășeală va ieși daca OUG 114 va fi declarata neconstituționala (sunt foarte mari șansele).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

alin_simeriaveche

Sunt vesti bunicele. Ionut, scuze ca intreb, dar ce inseamna "dialog competitiv"?
Apropo, de ce nu au ajuns la o intetelegere cu Salini? Cereau prea mult pe studii? Cred ca era varianta cea mai rapida daca acceptau intelegerea cu Salini

Europiu

^^ Nu stiu nici eu ce e aia "dialog competitiv" - suna a tocmeala ca la piata - dar dr4qul4 e pe un gand cu mine :).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Probabil ca, de la caz la caz, "dialog competitiv" poate insemna doua lucruri:
1. Ce spaga dati?...
2. Ce spaga NU mai dati, dar sa va tineti gura inchisa ca sa nu afle lumea cat de c..cat suntem noi?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu e chiar tocmeala ca la piata. Este o procedura de achizitii publice ca oricare alta. Asta in tarile unde prevaleaza prezumtia de nevinovatie.
Dar eu nu vad cine va semna la noi pentru asa ceva. Practic discuti cu ei sa iti dea ei solutia. Si trebuie sa ii si asculti. Problema e ca are si limitari. Adica nu poti sa discuti doar cu Salini. Si cum poti sa discuti cu cineva pentru un tunel, cand nu ai nici un fel de studii geotehnice?
Dar cine stie, parca vad ca participa la licitatie Aktor, UMB si Erbasu, si propun aceeasi solutie cu Salini, dar la un cost mai mare.

Eu vad o asemenea procedura ca pe o ultima solutie. Adica, in urma unui SF bun, rezulta ca este nevoie de o solutie inovatoare. Ca trebuie adoptata o solutie care nu a mai fost implementata pana acum pe scara larga.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

#131
Ne poti spune si noua cum se numeste <reprezentantul> UE?
In ceea ce priveste dialogul competitiv, conform legislatiei nationale e cea mai lunga procedura posibila...din pacate.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on January 29, 2019, 10:16:52 PM
Eu vad o asemenea procedura ca pe o ultima solutie. Adica, in urma unui SF bun, rezulta ca este nevoie de o solutie inovatoare.
:lol:
Ahaaa.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


NGC

#134
Quote from: Ionut on January 10, 2019, 06:49:40 AM
In caz ca nu ati vazut, ieri a bubuit presa de aceasta mica-descoperire a lui Catalin...




Catalin pe Facebook

Printre trăsnăile pe care le conține deja celebra OUG 114/2018 ("OUG lăcomiei"), una a trecut neobservată, dar cu efecte majore: blocarea licitațiilor pe fonduri europene.

La art. 75 pct. 2 se introduce următoarea modificare: controlul înainte de publicare ("ex ante") al licitațiilor cu finanțare europeană nu se mai face de organismul specializat ANAP (Agenția Națională de Achiziții Publice), ci de către autoritățile de management (AM-uri) ale programelor operaționale (ex. Regional, Infrastructură Mare).

Pentru că li s-a pus în brațe această sarcină peste noapte, autoritățile de management sunt nepregătite. Nu au compartimente în organigramă, nu au personal dedicat acestei activități și nu au norme pentru a aplica noile prevederi-surpriză.

Rezultatul? Licitațiile pe fonduri europene sunt în prezente blocate și toată lumea prin ministere/AM-uri se dă cap în cap încercând să rezolve dandanaua apărută în Monitorul Oficial din 28.12.2018.

În această situație este autostrada Sibiu-Pitești - lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni. Sunt primul care să-i critic pe cei de la compania de drumuri. Dar iată un exemplu unde un proiect important derulat de CNAIR e blocat de incompetența celor care au introdus această prevedere în OUG.

Licitația pentru lotul 4 din autostrada Sibiu-Pitești nu poate fi lansată pentru că controlul ex ante nu poate fi efectuat ca urmare a adoptării OUG-ului.

Quote from: Ionut on January 29, 2019, 09:52:44 PM
PiSi 4.

[...]

Va readuc aminte ca Neaga era "cu documentatia in mana" si intreba si la ANAP si la AM POIM sa stie cine-i aproba documentatia.

Stiti deja cine a rezolvat problema clovnului Neaga pentru PiSi 4. E vorba de ANAP.

Ei bine, dupa tampenia facuta cu OUG 114 / 2018, MFE a publicat acum un nou "Proiect de ordonanță pentru reglementarea controlului ex ante efectuat de către autoritățile de management asupra procedurilor de achiziție publică aferente contractelor sau acordurilor cu finanţare europeană".

Il puteti gasi aici si va fi in dezbatere publica vreo cateva zile.

O sa scriu in mesajul urmator cateva dintre modificarile importante.