Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

hvm

#1800
@Stefane,
Iti multumesc foarte mult de sugestie dar as vrea sa te rog sa imi explici de cate ori ai mers de la cluj la Bucuresti pe ruta Deva - Lugoj? sau la Budapesta prin Deva atunci cand nu era A10.

Si daca te intrebi cat de tare se cramponeaza un investitor in 100KM ia exemplu toate firmele de curierat care au hubul principal de intrare in tara la Sibiu si nu la Brasov (cand brasovul e aproape centrul tari).... De ce? fiindca la sibiu se termina autostrada.... Aici ma refer la tot ce e mai sus de Bacau..
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

derby

#1801
Quote from: alin2pas on December 11, 2021, 10:02:29 AM
A13 nu ar fi foarte utilă pentru toată Moldova, de aceea cei din nord își doresc ,,autostrada nordului" Dej - Suceava, din Iași A8...

Din punctul meu de vedere problema nu e de utilitate (ambele au utilitatea lor) sau daca se face un ocol de un nr de km. Problema e de capacitatea unui stat slab, incompetent si corupt de a realiza un astfel de proiect. Avand in vedere ca zona muntoasa pe A13 este cea mai ingusta de pe tot lantul carpatic as avea ceva speranta ca statul, cu chiu cu vau, cu amanari, intarzieri etc va putea sa il finalizeze.

Altfel putem insista pentru A8 cat vrem dar mi-e greu sa cred ca oricine traieste in Romania sau a trait in ultimii 30 de ani, oricat de naiv ar fi, nu are dubii cat se poate de mari ca se va realiza cand se uita pe o simpla harta fizica intre Tg Mures si Tg Neamt  :lol: :lol:



StefanCelMare

#1802
@hvm - exact, legat de Sibiu, pentru ca acolo se opreste autostrada... deci mai important este sa fii legat pentru inceput la retea.
Referitor la dispută pe kilometri:
A13 Brețcu - Oituz  = 41 km
A8 Praid - Borzont = 30 km (e 37km, dar nu toti montan) + Ditrau-Leghin = 88 km. Total 118 km.
Eu nu pot să nu văd diferența. A8 e aproape triplu ca zone montane comparat cu A13.
PS - vorbim despre statul român, care nu a fost capabil să facă niciun km de autostradă de munte in durata sa de existență.
PPS - In principiu A13 ar trebui sa lege Moldova de sudul Europei. Asta pentru ca A6 nu se va face curand (deci variante A7 - A1 - DX CraPi - A6 nu văd curând fezbile). Autostrada spre nordul UE cel mai logic din Moldova, repet, ar trebui să fie colaborare cu Ucraina și Polonia. Ăla e culoarul. Păcat de situația din Ucraina.

Feri

#1803
QuoteCNAIR a dat vineri, 10 decembrie, aviz favorabil pentru Analiza Multicriteriala etapa 2 – mai exact, pentru stabilirea traseului Autostrazii A 13 Bacau – Brasov. Varianta 1 de traseu ( rosu ) a obtinut cele mai multe puncte si a fost aleasa pentru constructia autostrazii.

Conform documentului de avizare, varianta 1 are mai multe avantaje, printre care amintim : este mai scurta cu 1,7 km, investigatii geotehnice mai reduse, costuri de constructie mai mici cu 165 milioane de euro, are mai putine tuneluri, mai putine interactiuni cu liniile electrice, mai putine pasaje/poduri/viaducte, este agreata de uat-uri, imapct mai redus asupra habitatelor si are un impact redus asupra siturilor Natura 2000.





https://www.bacau.net/a-fost-stabilit-traseul-pentru-autostrada-a13-bacau-brasov-urmeaza-ultima-etapa-studiul-de-fezabilitate-dupa-care-se-poate-scoate-in-licitatie-executia-autostrazii/

Quote from: milo1981 on December 14, 2020, 09:36:59 AM
Pozele cu traseul din postare:
















Powered by API/PUM imgur uploader

Deci ramane intersectia A13 & A7 la Racaciuni  :gj:

PlayStation

Noua cocoasa de la Focsani
Cocoasa de la Gura Vaii :lol: :bash: :headbash:

Calin88

#1805
Pur si simplu nu inteleg logica nodurilor din zona Brasov.

Pe zona de V a orasului vor exista 2 descarcari pe A3, la Cristian cu DN73 si intre Codlea si Ghimbav cu DN1, ceea ce e mai mult decat suficient. Dar pentru zona de N si E a orasului nodurile de pe A13 sunt pozitionate pe drumuri deja aglomerate (DN13 pe sectorul 1+1) sau in pozitii proaste pentru legatura cu orasul (nodul cu DJ112 intre Harman si Bod, a carei utilitate pur si simplu nu o vad).
Nu exista nici o mentine a unui drum de legatura nou sau a imbunatatirii drumurilor actuale.
Cel putin nodul cu DJ112 nu mi-l explic. Nu cred ca ar fi multi dornici sa iasa de pe autostrada pe DJ112, sa conduca 3-4 km pe un DJ 1+1, apoi sa traverseze Harmanul prin centrul comunei, ca apoi sa iasa in DN11 la vreo 4 km distanta de oras. Pur si simplu ar fi mai facil sa mearga pana la nodul cu DN13, unde sunt la cativa km de centura. Ceea ce inseamna ca DN13 ar trebui upgradat la 2+2 intre intersectia cu A13 si intrarea in oras.

Personal, cred ca nodul ar fi trebuit sa fie pe DJ103 intre Bod si Sanpetru si ar fi trebuit sa fie inclus un drum de legatura care sa ocoleasca Sanpetru pe la V si sa se intepe in centura Brasov inainte de pasajul peste CF.

EugenRo

Cine cunoaste cum a ramas cu drumul de legatura centura BV EST-A13? :hm:

danpandrea

Acum că punctul de pornire va fi de la Răcăciuni, sunt foarte curios cum vor desena nodul, mai ales că acolo va fi deja un nod din proiectarea A7.

tom_sawyer

Până la urmă care este varianta 2 (orange) de care se vorbește în aviz?

mirceaeliade

#1809
>CNAIR a aprobat etapa finală de realizare a Analizei multicriteriale de traseu privind Autostrada A13 Brașov – Bacău. Deputatul USR Cristian Ichim susține că este promovată varianta 1 [nr: cea cu rosu] de traseu și prezintă avantajele acesteia față de celelalte.

https://www.brasov.net/veste-buna-pentru-soferi-s-a-facut-primul-pas-pentru-autostrada-brasov-bacau-a-fost-stabilit-traseul/

Parerea mea e ca ar trebui sa existe separat o legatura mai directa spre DN1 si DN1A

Mersul trenurilor

Cocoasa s-ar fi numit la Harman, Gura vaii nu se poate numi cocoasa , definitia cocoasei o gasesti la Focsani  8)

DanielG

Am eu o presimtire.... Cu bacau brasov..... ca o sa se intample multe, f repede, si bineee

stangabriel

https://www.bizbrasov.ro/2021/12/24/traseu-autostrada-sibiu-fagaras-coridoare-ursi-demolari/

Specialiștii au finalizat studiul de impact asupra mediului al viitoarei autostrăzi Sibiu – Făgăraș. Au stabilit că sunt absolut necesare coridoare pentru urși și lupi, iar din cele două variante de traseu propuse a câștigat cea care are cel mai mic impact asupra mediului și asupra arealului Natura 2000.

Traseul Alternativei 1 incepe din dreptul localitatii Vestem si se termina in apropierea Municipiului Fagaras. Traseul are o lungime de 67 km si strabate teritoriul judetelor Sibiu si Brasov, adiacent localitatilor Bradu, Avrig-Marsa, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si localitatilor Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brașov.

Traseul ales pentru construcția șoselei de mare viteză
Traseul Alternativei 2 incepe din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras. Traseul are o lungime de 68,15 km , strabate teritoriul judetelor Sibiu si Brasov, adiacent localitatilor Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si localitatilor Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov.

Pentru că traseul 2 are cel mai mic impact asupra naturii, a fost ales ca cel pe care se va construi. Acesta este împărțit în patru tronsoane:

Tronsonul 1 – Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ 105G)

Tronsonul 2 – Avrig-Marsa (DJ 105G) si Arpasu de Jos (DN 1)

Tronsonul 3 –Arpasu de Jos (DN 1) – Sambata de Sus (DJ 105B)

Tronsonul 4 – Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras / Drum de legatura cu DN 1

Autostradava avea o lungime de 68,050 km și lățimea de 26 m.

Culoare pentru mamifere, poduri și demolări
Specialiștii au stabilit că este absolut necesar să se construiască culoare pentru mamiferele care trăiesc în zonă, în special lupi și urși. Acestea vor apărea pe toată lungimea autostrăzii.

Cei care vor circula pe viitoarea șosea de viteză vor întâlni pe traseu mai multe noduri rutiere, la Boița, Avrig, Arpașu, Sâmbăta, Ileni, Victoria, Făgăraș.

Dacă vor avea nevoie să oprească pe drum o vor putea face în spațiul de servicii tip S3, la km 8+550, in interiorul limitelor arealului Natura 2000 Piemontul Fagaras.

Pe langa viaducte pe traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras sunt prevazute 63 de poduri si 85 de podete care traverseaza zone umede. Subtraversarile prevazute pe traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras, asigura conectivitatea intre habitate, permitand accesul liber si dispersia speciilor de fauna (in unele cazuri si a speciilor de flora) prin intermediul structurilor construite sub calea de rulare a vehiculelor.

Dar, până acolo, pentru a se face loc viitoarei construcții vor fi demolate câteva clădiri, pe lângă exproprierile necesare: 7 clădiri rezidențiale, 2 cladiri cu destinatie industriala edilitara si agricola, 12 anexe gospodaresti / constructii nepermanente / salase / stane, 1 structura metalica (de la o balastiera dezafectata).

adiarc

^ are pe naiba sa ii ia pe cei de la mediu,traseul 2...cel mai mic impact..alta institutie de rahat,inutila care doar a raspuns la comanda...zero profesionalism....zero caracter
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer