News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

shift2rail

Quote from: adrian sibiu on December 08, 2021, 09:09:10 AM
Salutare tuturor!
Se pare ca au aparut ceva informații despre autostrăzile din zona Brașovului,se pare că din viitorul exercițiu financiar se vor finanța trei autostrăzi, A13 Bacău Brasov ,A13 Sibiu Brasov si A3 Comarnic Brașov .

da, s-au miscat bine @brasovenii in noul plan decenal al MT(apropos ar fi interesant de aflat sursa acestui document, Grindeanu s-a instalat abia acum 2 sapt)...cel putin pe hartie Bv va deveni hub-ul la care il indreptateste pozitia geografica.

Imho, din cele 3 autostrazi mentionate, sanse reale are doar Sb-Bv.

adrian sibiu

^ A13 Sibiu-Brașov ar trebui să intre în licitație,am înțeles că documentația ar fi gata,se așteaptă doar ,,ordinul".

pasadia

Sibiu - Făgăraș, eventual. Căci Brașov - Făgăraș e abia la inceput cu SF-ul, dacă ne luăm după cei 7 ani necesari etapei revizuire SF pe bucata SB - Făgăraș, atunci vom vorbi de licitație pentru construcție de la Făgăraș spre Brasov prin 2028. Cel mai devreme (și chiar cred că sunt optimist, se va construi DX-ul spre Halmeu mai întâi).

bogdan.stroe

Aveti aici documentul cu evaluarea prioritatii pana in 2030 in materie de constructii de autostrazi si drumuri expres:
https://www.economica.net/top-autostrazi-prioritare-la-construit-pana-in-2030-sibiu-pitesti-ploiesti-brasov-si-poarta-salajului-biharia_547571.html

A13 are un punctaj foarte apropiat de A8, ambele se afla pe la jumatatea clasamentului.

tom_sawyer

A FOST INAINTATA ANALIZA MULTICRITERIALA NR. 2, IN ANALIZA JASPERS
AU FOST EMISE OBSERVATII CU PRIVIRE LA AMC2 - DOCUMENTATIA DE MEDIU, SUNT IN IMPLEMENTARE LA PRESTATOR
AU FOST IMPLEMENTATE OBSERVATIILE, SE PREGATESTE NOTA DE PREZENTARE IN CTE CNAIR SA

(harta CESTRIN)

adrian sibiu

#1790
Scuze Pasadia am vrut sa spun A13 Sibiu- Făgăraș pentru ca acest segment are documentația gata !

athosga

Quote from: tom_sawyer on October 28, 2021, 10:23:45 PM

Proiectul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș are avizul Comitetului Director al Administrației Bazinale de Apă Olt (ABA). Documentația tehnică a fost supusă analizei Comitetului Director al Administrației Naționale Apele Române (ANAR), care a formulat observații tehnice, ceea ce implică modificarea liniei roșii.

În prezent, elaboratorul Studiului de fezabilitate implementează observațiile și urmează să retransmită documentația revizuită.

Ulterior, documentația va fi reanalizată în cadrul Comitetului Director ANAR, iar după aceea va fi declanșată procedura pentru emiterea Avizului de Gospodărire

S-a rezolvat asta?

pasadia

In 6 ani de zile nu au reusit Apele Romane sa comunice executantului SF ce isi doreste si te astepti tu sa se rezolve in 2 luni? Care-i graba?

athosga

Autostrada-i graba.  >:(

Din cate inteleg nu va fi licitatie, pana nu se rezolva.

pasadia

#1794
Normal, pentru că fără avizul Apele Romane nu avem AM. Dar eu te întreb încă odată - cum naiba de în 6 ani de zile nu și-au dat seama cei de la Apele Române că au anumite doleanțe vizavi de autostrada?

A, să menționez că Apele Române sunt conduse de câteva luni chiar de un brașovean? Teoretic susținut de UDMR, vechi combinator și mana dreaptă a fostului primar PNL Scripcaru, dar prezentat anul trecut pe vremea asta ca fiind "expert" (și păstrat o vreme că consilier) de către actualul primar USR.

Omul, Laszlo Barabas pe numele sau, e o nulitate totala. A încurcat hârtiile pe vremuri când conducea SGA Brașov (2011 - 2012) și a pasat răspunderea pentru induguirea Bârsei și a Belsecinului intre CJ Brașov și Ministerul Mediului (e încă nevoie de lucrarea asta pentru a putea deschide vreodată aeroportul Brașov), apoi din postura de viceprimar (2016-2020) a păstrat aceeași incompetenta vizavi de situația Brașovului (singura lui soluție pe mobilitate erau giratoriile dar inginerul de ape din el era incapabil să rezolve preluarea apelor pluviale și BV încă se inunda la fiecare ploaie mai serioasa).

No, acum el conduce Apele Române (de prin vara, după ce  Recorder a făcut de rușine precedenta conducere penelista a instituției). Dar îl cunosc pe om, deci nu are rost să îmi fac speranțe.

LE: acum văd că l-am mai pomenit pe topicul asta și acum 2 luni de zile. Asta e, omul e încă acolo, oricât mi-aș dori eu să dispară din funcție.

derby

Eu nu inteleg de ce autostrada asta nu e privita ca noua prioritate zero atat de politicieni cat si de societatea civila avand in vedere ca de la Sibiu pana dupa Tg Secuiesc e un singur deal la Persani in rest campie de zici ca e Baraganul iar apoi dupa Tg Secuiesc pana aproape de Onesti e zona cea mai ingusta din tot lantul carpatic.

Realist vorbind la cum merg lucrurile in tara asta A13 e cam singura autostrada peste munti care as avea ceva incredere ca se poate face (la PiSi inca am dubii ca o sa o vedem terminata, "rivala" Tg Mures - Tg Neamt unde lantul muntos are latimea foarte mare nici atat si Valea Prahovei pare chiar SF deja).

Ar trebui sa se puna presiune mult mai mare, mai ales de catre cei din Moldova  :rant:

alin2pas

A13 nu ar fi foarte utilă pentru toată Moldova, de aceea cei din nord își doresc ,,autostrada nordului" Dej - Suceava, din Iași A8, deci părerile sunt împărțite, mai ales pentru că se știe că în momentul în care va intra în execuție unul dintre aceste proiecte, celelalte două vor fi trase pe linie moartă, atât din lipsa banilor, cât și a forței de muncă. O soluție ar putea fi realizarea în primă fază a tronsoanelor care sunt mai urgente din punct de vedere al traficului, iar pe celelalte să ne limităm deocamdată să scoatem traficul din localități pe drumuri noi, care să nu mai urmeze traseul drumurilor de căruțe vechi de sute de ani, indiferent că acestor drumuri noi le vom spune DN, DX half profile sau A half profile (care vor putea fi completate la full profile ulterior). Necazul e că de 20 de ani ne tot gândim ce să facem (fără să mai spunem că exista încă de pe timpul lui Ceaușescu un plan de autostrăzi) și am rămas în multe locuri doar cu gândurile.

StefanCelMare

#1797
Cu tot respectul pentru zona Iașiului, părerea mea este că la nivelul economic al României, A13 este ceea ce ne putem permite.
Diferența în kilometri de zonă montană este net în favoarea A13 comparat cu A8.
De aici derivă și costurile de execuție.
Credeți că pentru un investitor contează un ocol de 50-100 km dacă are acces pe autostradă la o zonă?
Nu o linie dreaptă contează, ci timpii și frecvența cu care pot ieși camioanele de pe poarta fabricii.
Ca de obicei, ne dorim chestii mult mai scumpe și apoi ne mirăm că nu le putem realiza.
Și eu sunt pro A13 vs A8.
PS - deși nick-ul sugerează alltceva, eu stau la Cluj, deci cumva nu pot spune că înțeleg complet problema.
Pe de altă parte, le pot sugera moldovenilor să își folosească bunul simț.
România nu-i Elveția să facă n tuneluri și lot montan de peste 100km prin munții Gurghiu și până în zona Tg. Neamț.
Mergând pe drumurile deja existente pe aceste zone montane, eu am mari dubii că la forța economică actuală a României am putea face autostradă acolo.
Privind salariile noastre, PIB-ul și ce lucrare ar ieși pe A8 montan, eu îmi permit să compar România cu un om care are salariu de 1000 de euro dar vrea Mercedes nou.
Desigur, ar fi frumos, dar până una alta, un VW nou e mai aproape de ce ne putem permite.
PPS - cel mai logic pentru Moldova de nord ar fi accesul prin Ucraina in Polonia, relieful fiind net mai usor.
Dar Ucraina este intr-o situatie instabilă.

dr4qul4

eu nu va inteleg de ce insistati pt 1 din ele? Daca facem un simplu 1+1 pe zonele montane (dar cu intrari doar spre dreapta, fara nici o intersectie si cu declivitati de autostrada) vor duce fara probleme traficul. 2x2 ai nevoie doar in apropierea oraselor si astea cam lipsesc.
Va dati seama cat de rau ne-ar fi daca am merge pe tempomat cu 90 kmh de la Bretcu la Onesti ( maxim 30 minute), sau de la Miercurea Nirajului la Targu Neamt (maxim 1h45) ?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Vlad94

Cate tuneluri sunt necesare intre Bretcu si Onesti?