Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dagda

#1140
mda, voiam sa combat putin analiza A8 vs A13, dar n-are rost. Daca facand analize comparative interpretabile intre A13 si A8 este cea mai buna strategie de sustinere a A8 n-am ce sa comentez si nu vreau sa se ajunga, iar in retorica de acum ceva ani cu PiSi vs CoBra unde printre argumentele impotriva CoBra era faptul ca va urca pana la 1000 m altitudine unde ar fi iarna 6 luni pe an si ar trebui reparatii capitale la autostrada din 5 in 5 ani.  :hm:

Eu personal sunt adeptul solutiilor punctuale care sa poate fi integrate ulterior in viitoarea structura de autostrazi sa cum zicea si @pasadia.

Mutatul magistralei aleia nu implica cine stie ce costuri, plus ca trebuia sa fie modernizata de acum vreo 2 ani, practic impuscam 2 iepuri.
Cu 50 de milioane de euro muti magistrala aia cu totul, dar nu costurile ar fi problema acolo, ci birocratia. Cu toate astea am dubi ca ar trebui mutata magistrala chiar daca se face autostrada pe Valea Oituzului, asta pt ca Valea Oituzului in sine ar putea asigura distanta de siguranta fata de magistrala de gaz in multe zone, distanta de la care oricum se pot obtine derogari (studii de coexistenta, etc).

Asa cum zicea si @horatiu.cosma acum ceva timp, un upgrade al DN 11 la unul din sensurile autostrazii cu o geometrie apta de 100 km/h minim (half-profile) ar fi o varianta ft buna pt inceput si mult mai rapid de implmentat. Ar fi 70 de km intre Bretcu si Racaciuni, dintre care 20 de km upgrade si vreo 2 tuneluri de 2-3 km, practic cu 0,5 mlrd euro apropiem zona sudica a Moldovei cu 45 min fata de Vest.

pasadia

Acum si tu, iti e frica de o mica disputa bazata pe niste criterii atat de valide? Ai putea sa pui de exemplu, dimensiunea oraselor atinse de cele 2 trasee, sau volumul de trafic, sau numarul de accident ce ar putea fi evitate... Nu, important e sa compari ruta Iasi - Budapesta si sa concluzionezi ca ajungi cu 30 de minute mai repede. E si forumul, la fel de plin ca si tara, plin de ipocriti care ar aranja datele oricum doar ca sa le justifice parerea lor, unica si cea mai buna!

MihaiD

cove_adrian

Analiza pe care ai făcut-o o consider absolut subiectivă, ca moldovean nu sunt reprezentat de asociația / sloganul ,,Moldova vrea Autostradă", care sugerează, prin denumire, că MVA ar reprezenta punctul de vedere al întregii Moldove. Mult mai corect ar fi fost ,,Iașul vrea autostradă" sau ,,Iașul vrea A8, să moară capra vecinului". :)

Le iau cât de cât pe rând, doar câteva chestii, raportat la ce susții.

1. A8 ,,are conectivitate cu reteaua functionala de autostrazi" este un argument care, dacă ar fi fost aplicat, VO Bacău nu s-ar fi făcut probabil nici acum. Pe argumentul ăsta, să nu facem nicio variantă ocolitoare la standard de autostradă, până nu are ,,conectivitate cu rețeaua funcțională"
2. A8 ,,are conotatie internationala". Asta e literatură.
3. Pentru A8 ,,avem si LEGE pt asta - Legea 291/2018". Nu duc discuția spre neconstituționalitatea respectivei legi, o găselniță politică de a i se da electoratului nimic sub impresia că i se dă, iar timpul demonstrează în fiecare zi că Legea respectivă e inaplicabilă. Dar legi din astea avem de mai demult. De pildă ,,Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european", conform căreia multe proiecte trebuia realizate până acum.
4. A8 ,,este pe POIM." În calitate de contribuabil, mă interesează ca investițiile în infrastructură să fie finanțabile pe fonduri europene, nu neapărat pe POIM, apoi finanțabile și de la bugetul de stat. Apoi, nu mi-e clar de ce A13 nu poate fi pe POIM. Dpmdv, dacă se vrea, va fi.
5. A13 ,,nu deserveste eficient regiunea moldava avand un rol secundar si partial". Cine zice asta, MVA? pe baza a ce? de la aliniamentul BC - VS spre sud nu e tot Moldova? Găsim studii care să susțină A13; despre asta e vorba, care aduce mai multe studii, pentru a sabota celălalt obiectiv?
6. ,,implementarea lor trebuie ierarhizata". Nici vorbă. Orice tronson care poate fi licitat la nivel de execuție, să fie primit. De unde până unde decide MVA că trebuie subordonată toată Moldova așteptării A8?

Dacă asta e societatea civilă sfătuitoare a Guvernului, sincer, mă lipsesc. Te-am mai citit pe Facebook, nu e prima dată când susținerile tale încearcă să minimalizeze celelalte proiecte de infrastructură din regiune, în condițiile în care obiectivul reducerii discrepanțelor regionale nu e legat exclusiv de A8. Iar MPGT, spune chiar textul lui, e un document dinamic, revizuibil. Poate că ar fi timpul.

Nu vreau o polemică sau ceva de genul ăsta, doar susțin, în calitate de contribuabil, simplu cetățean, că îmi știu mai bine nevoile decât cineva care trăiește în altă parte sau și-a făcut un obiectiv care, dpmdv, subminează celelalte proiecte ale regiunii. 

Dpmdv, să se facă și A13 și A8, și toate celelalte, ideea de bază e să nu blocăm un proiect, oricare ar fi el, de dragul așteptării altuia. Mersi de înțelegere.

Dagda

@MihaiD
A13 este fiantabila pe fonduri europene, studiul ce se va face acum are "contract de finantare din fonduri UE", pg 3
Quotehttp://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2020/05/be6c6d8958498e15ea984d3de1a68e8c.pdf

La fel se zicea si pt CoBra si anul trecut s-au facut primele plati din fonduri UE pt Rasnov-Cristian...

ghrt

Nu ştiu de ce vorbim de autostrăzi după 2050. E peste 30 de ani... Înainte de anul ăla mă duc sigur să îmi predau permisul auto de bună voie şi nesilit de nimeni. Şi până atunci nu văd mai mult decât PiSi (sunt şanse ca nici pe asta), probabil încă ceva în execuţie. Sper ca să construiască mai cu talent în zonele mai uşoare, câmpie şi deal, şi să optimizeze drumurile peste munţi existente. Să fim serioşi...
Cont (aproape) inactiv.

cove_adrian

@MihaiD


E punctul dvs de vedere si il apreciez. Ma bucur ca ma urmariti inclusiv pe FB si imi pare rau ca doar scoateti din context pt a va construi propria argumentatie (gresita din punctul meu de vedere!). Vedeti TOATE postarile despre A7, AX Tisita-Albita, VO Barlad, VO Iasi etc.
Postarile mele au legatura cu infrastructura de transport din Moldova!

In virtutea acestui forum pe care il consider o interfata de discutii, doresc a justifica si argumenta suplimentar:

1. A8 ,,are conectivitate cu reteaua functionala de autostrazi" este un argument care, dacă ar fi fost aplicat, VO Bacău nu s-ar fi făcut probabil nici acum. Pe argumentul ăsta, să nu facem nicio variantă ocolitoare la standard de autostradă, până nu are ,,conectivitate cu rețeaua funcțională"
Raspuns: VO Bacău este o varianta de ocolire a Bacaului si face parte din A7. E logic sa fie construita la profil de A pt ca traficul existent nu permite alta "constructie". Nici nu poate fi vorba de alta varianta si singura solutie este Autostrada. Aditional  VO Bacau face parte si din coridor TEN-T Core. Este extrem de utila si necesara! Nu contesta nimeni!

2. A8 ,,are conotatie internationala". Asta e literatură.
Raspuns: Serios? Spuneti asta celor din municipiul Iasi/judetul Iasi/Moldova/Botosani/Vaslui/Neamt/Suceava/Bacau si Vaslui! Eu nu mi-as permite sa minimizez impactul unei autostrazi ce poate lega Chisinau/Odessa de Iasi-Tg. Mures-Cluj-Oradea s.a.m.d.
"Literatura" a fost si in 2012 cand a fost inclusa in TEN-T Core Network, adica reteaua principala de transport? Tot literatura a fost si atunci? Eu stiu ca au fost studii ce au stat la baza extinderii retelei TEN-T atat principale cat si secundare. Nu as vrea sa afirma ca Sa inteleg ca dvs continuati retorica unor din MT care ziceau in dec 2018 la CM POIM ca "A8 e doar o linie?". Eu nu cred asta! Nu imi permit sa ignor o realitate! Si sincer imi permit si imi ASUM sa spun simplu ca A8 e mai utila pt Bacau decat e A13 pentru Bacau. BACAUL este beneficiar DIRECT al A8. De la Bacau la Pascani via A7 suntem la 40 minute de A8!
Iasul are dezavantajul pozitionarii indepartate. E indepartat si izolat de orice (investitie, viziune, implicare politica etc.).[/i]

3. Pentru A8 ,,avem si LEGE pt asta - Legea 291/2018". Nu duc discuția spre neconstituționalitatea respectivei legi, o găselniță politică de a i se da electoratului nimic sub impresia că i se dă, iar timpul demonstrează în fiecare zi că Legea respectivă e inaplicabilă. Dar legi din astea avem de mai demult. De pildă ,,Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european", conform căreia multe proiecte trebuia realizate până acum.

Raspuns: legea a fost necesara pentru a pune presiune pe MT/CNAIR in 2018! Crede-ma ca a fost singura solutie (politica spune-i cum doresti!) pentru a misca legal unele aspecte administrative/legislative.
Nu cred ca stii cat a fost de "munca" pentru a se ajunge acolo! Nu cred ca vrei sa stii prin ce am trecut! Nimeni nu stie ce amenintari am primit si inca primesc.


4. A8 ,,este pe POIM." În calitate de contribuabil, mă interesează ca investițiile în infrastructură să fie finanțabile pe fonduri europene, nu neapărat pe POIM, apoi finanțabile și de la bugetul de stat. Apoi, nu mi-e clar de ce A13 nu poate fi pe POIM. Dpmdv, dacă se vrea, va fi.

Raspuns: fiind pe POIM este proiect prioritar ce poate fi finantat. Acesta "incadrare" demonstreaza ca se poate construi.

5.  A13 ,,nu deserveste eficient regiunea moldava avand un rol secundar si partial". Cine zice asta, MVA? pe baza a ce? de la aliniamentul BC - VS spre sud nu e tot Moldova? Găsim studii care să susțină A13; despre asta e vorba, care aduce mai multe studii, pentru a sabota celălalt obiectiv?

Raspuns: Pentru a ma face si mai inteles si a nu ma repera va transmit putina "literatura" adica studii care pun in analiza ecuatia distanta-timp. care consider este cea mai importanta.
Info aici : https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cea-mai-eficienta-cale-rutiera-rapida-a-moldovenilor-catre-vest-a8-vs-a13-i--253242.html
Aditional citez pentru a se intelege "...Inclusiv Bacăul, capătul moldovean al autostrăzii A13, va avea cea mai eficientă legătură cu Budapesta pe vectorul A8, prin Debrecen, chiar fără a drena circulaţia pe cea mai scurtă relaţie Budapesta - Berettyóújfalu - Borş, o autostrada aflată în stadiu de proiect."

Nu deserveste eficient pt ca "pleaca" dintr-o zona marginala a regiunii moldave. Ca sa fiu mai explicit e ca si cum A1 ar pleca de la Pitesti spre Nadlac iar de la Nadlac la Bucuresti (capitala)-CT nu ar fi nimic construit. A13 are rolul sau in a prelua traficul din zona de sud a Moldovei insa baricentrul de putere (Iasi) este ocolit si se indeparteaza de reteaua de autostrazi functionala. Cum poti sa ai o autostrada in Moldova si sa "uiti" capitala istorica, de facto a Moldovei? Stiti la fel de bine ca si mine cati morti sunt pe relatia Iasi-Tg. Frumos-Pascani?


6. ,,implementarea lor trebuie ierarhizata". Nici vorbă. Orice tronson care poate fi licitat la nivel de execuție, să fie primit. De unde până unde decide MVA că trebuie subordonată toată Moldova așteptării A8?

Raspuns: e un punct de vedere. De unde ati tras concluzia ca "decide MVA că trebuie subordonată toată Moldova așteptării A8"? Nici vorba de asta ceva! E o constructie pe baza unor informatii publice, documente oficiale verificabile!
O autostrada trebuie sa deserveasca cat mai eficient si sa lege orasele importante pentru a prelua traficul! Eu nu fac politica MT/GOV.


Dacă asta e societatea civilă sfătuitoare a Guvernului, sincer, mă lipsesc. Te-am mai citit pe Facebook, nu e prima dată când susținerile tale încearcă să minimalizeze celelalte proiecte de infrastructură din regiune, în condițiile în care obiectivul reducerii discrepanțelor regionale nu e legat exclusiv de A8. Iar MPGT, spune chiar textul lui, e un document dinamic, revizuibil. Poate că ar fi timpul.

Raspuns: Va multumesc pentru critica constructiva si va invit sa construim impreuna si sa facem voluntariat activ. Sunteti liber sa trageti propriile concluzii. Si eu consider ca MPGT este un document ce necesita revizuire.
Consider ca A8 reduce discrepantele regionale pt ca potenteaza o zona care este dezvoltata economic si ma refer la FUA Iasi. Si nu o zic eu, o zic specialistii (CCI Iasi), antreprenorii locali (Antibiotice, Casa Auto, Lear, Delphi etc. etc.).


Daca tot suntem la dezbatere lansez si eu o serie de intrebari:
a) sa inteleg ca ierarhizarea autostrazilor in MPGT este una pur aleatorie?
b) sa inteleg ca dezideratul UE care spune NEGRU pe ALB ca pana in 2030 trebuie realizata reteaua TEN-T principala si ulterior cea secundara este "optionala"? Info aici: https://ec.europa.eu/transport/facts-fundings/scoreboard/compare/investments-infrastructure/ten-t-completion-roads_en
c) Sa inteleg ca rentabilitatea economica statuata inclusiv in MPGT este una "optionala"? Stiti care este rentabilitatea economica a A13 si care este valoarea pt A8?
d) Logica construirii A8 este de a avea si continuitate. Sa presupunem ca maine e gata A13 BV-BC. Ce facem de la BV la Sibiu? Mergem pe DN, bineinteles. Dar de la Tg. Mures venind de pe A8? Macar ne folosim de bucatele de autostrada si culmea, la C. Turzii avem 2 variante spre Bors si spre Nadlac. Deci ne deplasam mai rapid, eficient si economic pe relatia Est-Vest.


Rationamentul care a stat la baza redactarii acelui document era de a analiza la "rece" doua proiecte de autostrada avand argumente legale, financiare, de conectivitate si de implementare.
Eu imi mentin ideea si consider ca cele 2 autostrazi sunt complementare si necesare doar ca ierarhizarea lor ar trebuie corelata cu MPGT.
In cazul in care nu am dreptate, va invit in Iasi via Letcani/Podu Iloaiei. :)

Inchei spunand atat : sa speram ca proiectarea la A13 sa mearga eficient si rapid! Personal consider ca actualul SF+PTE+PAC este subfinantat similar ca si Tg. Mures-Tg.Neamt de pe A8.
P.S. Spre deosebire de alti sustinatori ai infrastructurii din Moldova din "societatea civila" eu nu am nicio nazuinta politica/ascensionala. :)
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

MihaiD

Circul săptămânal pe Tg. Frumos - Iași, știu ce înseamnă, normal că îmi doresc A8 acolo. În rest, apreciez că susținerile dvs sunt subordonate unui interes legat de A8, exclusivist cumva, iar modul în care ați dus toată această discuție ca societate civilă de-a lungul timpului, de tipul ,,A8, apoi restul", nu a făcut decât să ostilizeze o bună parte din locuitorii celorlalte regiuni din Moldova, care își doresc orice km de autostradă / DX care poate intra în execuție, nu să așteptăm după A8. În România tot ce s-a construit până e acum e TEN-T Core, sau ce se va construi? Știți foarte bine că nu.

Faptul că apreciați ca pozitivă o soluție neconstituțională pt A8, adică unii sunt mai egali decât alții... de ce nu facem astfel de legi pentru fiecare autostradă necesară și întârziată din România?

Când se va putea, continuăm discuția în privat, nu vreau să deranjez alți colegi de forum, iar ca simplu cetățean voi milita pentru realizarea oricărui tronson de autostradă / DX în Moldova și în oricare parte a țării, prin scoaterea la licitație a execuției pe baza SF + PT sau PT + execuție pe baza SF, doar să se facă odată. Deci, dacă dpdv cronologic se va putea scoate mai repede A13, atunci asta să fie prima, FĂRĂ a exclude ulterior A8 (strict pe discuția A13 - A8).

Dagda

#1147
QuoteDaca tot suntem la dezbatere lansez si eu o serie de intrebari:
a) sa inteleg ca ierarhizarea autostrazilor in MPGT este una pur aleatorie?
b) sa inteleg ca dezideratul UE care spune NEGRU pe ALB ca pana in 2030 trebuie realizata reteaua TEN-T principala si ulterior cea secundara este "optionala"? Info aici: https://ec.europa.eu/transport/facts-fundings/scoreboard/compare/investments-infrastructure/ten-t-completion-roads_en
c) Sa inteleg ca rentabilitatea economica statuata inclusiv in MPGT este una "optionala"? Stiti care este rentabilitatea economica a A13 si care este valoarea pt A8?
d) Logica construirii A8 este de a avea si continuitate. Sa presupunem ca maine e gata A13 BV-BC. Ce facem de la BV la Sibiu? Mergem pe DN, bineinteles. Dar de la Tg. Mures venind de pe A8? Macar ne folosim de bucatele de autostrada si culmea, la C. Turzii avem 2 variante spre Bors si spre Nadlac. Deci ne deplasam mai rapid, eficient si economic pe relatia Est-Vest.

a. Nu chiar, s-a facut in baza RIRE + apartenenta la reteaua Core / Comprehensive.
Dar alegerea pentru reteaua core / comprehensive s-a facut politic.

b. Ne-am mai asumat ca terminam cu racordarea la retelele de apa si canal a tuturor locuintelor din Romania pana in 2014 si totusi am primit o derogare si fonduri sa ducem la indeplinire obiectivul in exercitiul financiar urmator... iar acum n-am facut mare lucru si probabil peste vreo 4 ani riscam un infringement.
c. Nu, rentabilitatea nu este optionala, dar ea s-a calculat in baza timpului economisit, tinand cont viteza medie estimata dupa constructia autostrazii si nu imi explic cum de pt Tg Mures -Iasi viteza viteza medie de parcurgere va fi 100km/h, iar pentru Brasov-Bacau-Iasi 95km/h. Poate o sa ziceti ca cei 5 km/h nu fac mare diferenta, dar nu e chiar asa pt ca viteza actuala ce s-a luat in calcul a fost de 64 km/h... si astfel practic RBC s-a diminuat cu 15%. Nu ca s-ar schimba clasamentul, dar daca te joci putin cu cifrele poti sa schimbi prioritatile.
d. Brasov-Bacau nu prea are cum sa fie gata inaintea Brasov-Sibiu, in cel mai optimist caz o sa se inceapa prin 2022 lucrarile pt Sibiu Fagaras.



mirceaeliade

Personal, eu cred ca o comparatie A8 - A13 poate fi facuta doar dupa ce se fac niste SF, preferabil pe ieftin.  Da, mi separe ca pe acolo e 30 min mai repede, dar daca constructia dureaza 4 ani in plus pt ca segmentele trebuie facute in secvente in loc de toate deodata?  Dezbateri concrete nu prea pot fi facute fara SF decente, si daca CNADNR reuseste sa faca SF mai ieftine pt asta, cu atat mai bine.

naivu

Quoteipocriti care ar aranja datele oricum doar ca sa le justifice parerea
Tot respectul pt celelalte postari, dar daca iti place mai mult A13, poti sa o placi si fara atacuri la persoana, mai ales fata de cineva care chiar face mai mult decat sa combata pe forum.
Constructia A8 nu concureaza constructia A13, previziunea mea este ca licitatia pt executie va fi facuta in ordinea maturizarii proiectelor si ca se va gasi finantare pt amandoua.
Macar pe forum sa nu fim in logica Ponta-Sova care au blocat PiSi (poate si A8) ca sa faca CoBra si A13 si au ajuns sa faca nimic.

adiarc

Sa adăugăm la raționamentul lui Pasadia ( cu un excelent raport pret/beneficii )si sectorul Vestem-Bradu( sector f periculos unde anual mor multi oameni )

Asadar Vestem-Bradu,centura Fagaras,centura Codlea si dealurile din zona Persani,ca sectoare prioritare...si ma declar si eu multumit
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2020-05-27-24021122-0-autostrada-brasov-bacau-mpgt-prezentare-pentru-primari.pdf

Asta a prezentat MT la discuția cu primarii din Moldova, deci pare că se preferă varianta pe Oituz, cu conectare exact la Bacău. Se vede și din randările lor că pe zona pasului Oituz și pe defileu va fi viaduct-tunel-viaduct-tunel.... Păcat că nu există flexibilitate, pe lângă defrișările masive vor exista și niște costuri astronomice pe sectorul dificil, nu văd o finalizare în următorii 20 de ani, mai ales că la banii ofertați, Search nu va proiecta ceva serios pe sectorul ăla (cred că doar să își facă acces pentru foreze pe versanții ăia costă cât toată oferta lor).

TibiV

#1152
Știți că se spune că "istoria este ciclică"?....

Văd că se "reaprind" pe forum discuțiile A8 vs. A13 care au fost la fel de "aprinse "pe vremea când MPGT-ul era încă în curs de elaborare. Adică în urmă cu... cât?... 4-5 ani?...

Am susținut atunci cu toată convingerea prioritizarea A8. Și cred că un sfert din dislike-uri de acolo le am....  ;)

Deci nu reiau toată gândirea de atunci, dar văd că reapar mici "inconsistențe" de judecată...

1. "Orice bucată de autostradă, oriunde ar fi, este binevenită"
Sertios?... Dacă apare mâine ca prinm minune SF pentru A11, secțiunea Chișineu-Criș - Salonta, ne apucăm de ea? Cui folosește? Și la ce alt lot de autostradă (mult mai "critic") renunțăm?....
1a. Banii disponibili NU sunt nelimitați. Nicăieri în lume, cu atât mai puțin la noi...
2. "A8 este costisitor și nu leagă nimic cu trafic important"
Păi nu este trafic important pentru că acum nu ai variante rezonabile pe o rută directă...
Dacă însumezi traficul de pe cele câteva variante disponibile ACUM pentru traversarea Carpaților Meridionali ORIENTALI, ai obține probabil trafic de cel puțin half-profile.,
Iar existența (măcar) a unui half-profile (direct, fără serpentine chinuitoare și localități înșirate ca mărgelele - adică lipite una de alta) va dezvolta economia unor zone unde acum nu există nimic în afară de păpușoi...
Va fi un efect în lanț. În câțiva ani A8 își va genera propriul trafic - prin noi business-uri, care NU vor apărea fără A8.

3. Nu a pomenit nimeni "în această rundă", dar plutește ideea "facem unde este trafic mai mare", și cred că aici este de fapt abordarea fundamental greșită în cazul A8...
Eu cred că un stat responsabil trebuie să gândească în perspectivă.
Adică nu doar să construiască infrastructură acolo unde este "cererea mare", ci și acolo unde "cererea" este mică. Mult prea mică...
Să genereze (el, statul) posibilitatea de creștere a "cererii", prin impulsionarea economică a zonelor mai puțin dezvoltate din motiv de "cerc vicios": lipsește infrastructura -> nu se fac investiții -> nu este cerere de transport -> nu este nevoie de infrastructură.

Mi-aș dori foarte mult să mai fiu pe forum și la 5 ani DUPĂ finalizarea DX12, și să vedem rezultatele economice asupra Olteniei ale apariției unei asemenea artere... (Dacă ar fi combinată cu PiSi "la gata", ar fi perfect... Dar noi, oamenii, avem o existență limitată, doar prostia CxxxR este eternă și nelimitată... )

PS
@ovicor, multumesc...
Da, cam ne sta tututor pe creier "pata" cu PiSi si Meridionalii...  :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

@TibiV, ca de obicei, de acord cu tine. Totusi, A8 prin Meridionali?! Ai ramas cu gandul la PiSi .

pasadia

#1154
Asta e prezentare oficială CNAIR? Pe bune?

Incepusem eu sa fac ceea ce îmi propusesem (și e bine că acum am și la ce să mă raportez) dar ce e aici e dezamăgitor. In primul rand prezintă un singur traseu, de par a e bătut în cuie deja (deși teoretic abia au semnat contractul). Și pare bătut în cuie inclusiv prin calculul ăla al lungimilor pe fiecare tronson.
Sunt cam dezamăgit, credeam că au învățat ceva.

LE: la fel credeam și despre Tibi. Dar mno: da Tibi, as fi de acord cu autostrada de la Chișinău Cris la Salonta. Scapi de niste localități întortocheate, salvezi oamenii aia de trafic, asta că să nu spun că oricum e mai multa marfa transportata pe acolo decât pe viitorul tau A8. Dar stai liniștit, o să facă maghiarii M43-ul paralel.