Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pelan87

@Dagda, asa e, este foarte mica suma, e mai mica si decat SF + PT pentru Focsani - Bacau, unde avem 110 km la campie, fata de 170 km din care vreo 100 km deal si munte, cat ar fi pe A13 Brasov - Bacau. Probabil o sa iasa o noua maculatura numai buna de pastrat la sertar, pana la o viitoare "revizuire", peste multi ani.

Dagda

ar trebui sa vedem ce se cere in contract si daca e fezabil sa se faca cu baniii aia...

AlexxC

#1007
@dr4qul4
-Nodul de la Boita e fix cu 3 milE mai scump decat cel de la Vestem
-Diferenta de lungime e de fix 100 metri intre cele doua variante
-Varianta peste dealul Bradu este simulata cu un ecoduct in valoare de 53milE---NU TUNEL! care probabil costa mult mai mult.
-Podul hobanat peste Olt mai inghite inca vreo 40milE in plus .
Vezi in poza atasata de unde vin si restul diferentelor
De la Avrig mai departe traseul este aproximativ acelasi cu costuri similare pe toate variantele.

Concluzie: cu alea 100milE diferenta...care probabil bat spre 150mil in varianta cu tunel ducem autostrada de la Fagaras pana la Persani spre Brasov si castigam 10 minute vs DN1.
Cred ca nu sunt un capat de lume cele fix 5 minute si o secunda in plus ca durata suplimentara de parcurs. Nu crezi?

https://imgur.com/HXyAWo2

Uite si profilul longitudinal in care se observa lipsa tunelurilor pe cele doua variante studiate peste Dealul Bradu.
https://imgur.com/qc2LaVm

StefanCelMare

Noi dezbatem trasee,  dar eu numa' atât zic: pe Nădășelu-Biharia stăm cu procedurile de atribuire de ani de zile.
Ar fi bine să fie asta cea mai mare problemă a acestui A13.
Teamă mi-e că vom tot discuta și peste 5 ani doar pe forum, fără nimic mișcat în teren.
Aia ar fi muuult mai rău ca 5 minute plus minus.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Ce nu inteleg eu, de ce de la Onesti spre Bacau autostrada nu taie direct dealurile spre est si se inteapa in A7.



Ar fi ca. 30 de km de autostrada fata de ca. 45 din acelasi punct pana la intersectia cu A7 langa Bacau. Si relieful e chiar mai greu pe varianta propusa in proiect !
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

paullie

#1011
Quote from: voicul on March 05, 2020, 12:23:42 PM
La o adica se poate face si o a 2-a varianta, gen de la nod Vestem sau dupa mine direct de pe centura Sibiu ce sa ajunga la Săcădate sau poate chiar sa ajunga la Scoreiu.

Da. Oare de ce nu au facut si acest studiu? Se taia destul de putin prin ROSCI0304. Si cred ca si aici trebuia 1 km de tunel deci impactul asupra ariei protejate n-ar fi fost mare. Mai mult proiectul actual taie prin ROSPA0098 vreo 15Km. Si ulterior poate faceam un DN Sacadate - Boita.

Intrebare de necunoascator. Ce este ROSPA ce este ROSCI?

+1 la intrebarea lui @vancouver

dr4qul4

@AlexxC,  cand spui ca e cu 100m mai lunga, cum ai masurat?
Pune te rog rezumatul de unde citesti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

^^
Situri Natura 2000

     Situri de Importanță Comunitară (SCI) constituite conform Directivei Habitate a Uniunii Europene (Directiva 92/43 din 1992 privind conservarea habitatelor naturale și a faunei și florei sălbatice)[1] și completată prin Ordinului Ministrului Mediului și Dezvoltării Durabile nr. 1.964/2007[2] și prin Ordinul nr. 2.387 din 29 septembrie 2011 (pentru modificarea Ordinului ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 1.964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanță comunitară, ca parte integrantă a rețelei ecologice europene Natura 2000 în România)

     Arii de Protecție Specială Avifaunistică (SPA) - constituite conform Directivei Păsări a Uniunii Europene (Directiva 79/409 din 1979 referitoare la protejarea și conservarea păsărilor sălbatice)[4] prin Hotărârea de Guvern nr. 1284 din 2007 (privind declararea ariilor de protecție specială avifaunistică, ca parte integrantă a rețelei ecologice europene Natura 2000 în Romania)[5] și completată prin Hotărârea de Guvern nr. 971 din 2011 (privind modificarea și comletarea HG 1284/2007, privind declararea ariilor de protecție specială avifaunistică, ca parte integrantă a rețelei ecologice europene Natura 2000 în Romania)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AlexxC

@dr4qul4
Intra pe primul link din postarea mea anterioara,am incercat sa centralizez mai multe detalii intro singura poza.Deschide pagina in modul Desktop pt o rezolutie mai buna.

dr4qul4

#1015
Pun eu poza ta pe forum, sper sa nu te superi. Daca cifrele sunt reale atunci e ok varianta, pe termen scurt. Dar mie imi dau 15 km in linie dreapta de la Avrig la Boita. Poti pune si o harta cu traseul celor 2 variante? (daca ai si km pe harta ar fi perfect)


Am gasit poza postata de Pelan acum cateva pagini...


Eu nu pot intelege de ce autostrazile noastre ocolesc atat de mult.  Inteleg cand facem asta pentru a lega un oras important, dar aici nu e cazul.  La fel au ocolit si pe la Aciliu si tot prost a iesit.
De la Avrig la Sebes vor fi 80 km pe DN si 100 pe Autostrada. 20 de km in plus. Nu e cam mult?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Am facut de cateva saptamani o analiza a AMC2 dupa ce au publicat-o colegii si am aratat cu subiect si predicat cum au fost aranjate/modificate cifrele de pret si criteriile astfel incat sa iasa varianta pe la Boita. Doar acel criteriu de 10% referitor la 0,36 ha de teren despadurit in arii protejate ar fi intors balanta daca se alegea un criteriu proportional, sau daca Consitrans isi dadea interesul sa modifice cu cativa metri traseul pentru a evita acei copaci extraordinari. Si mai erau cateva aranjamente vizibile de pe luna. Chiar si in AMC1 au tot mermelit-o pana a intrat in finala varianta pe la Boita, in primele versiuni de AMC1 pe primele doua locuri erau traseele pe la Talmaciu (a doua era cea cu tunelul), iar in acele versiuni Consitrans recomanda sa intre in finala o varianta pe la Talmaciu si varianta Boita, pe motiv ca nu are sens sa studieze la AMC2 doua alternative apropiate geografic  :lol:. I-a trimis Jaspers la plimbare cu argumentatia asta de grupa mica si atunci a trebuit sa mai aranjeze cifrele ca sa iasa pe 2 Boita.

voicul

Depinde cum privesti lucrurile.
Din Valcea si Pitesti o sa fie mai scurt spre Avrig, desi fluxul mare va fi V-E, nu N sau S spre E.

Oricum @horatiu.cosma a analizat bine: au jucat la pacanele pana a iesit TOT ce au vrut ei. Adica ori e fix si exact ce vor ei, ori chiar isi iau salariu pe degeaba fara sa faca nimic.

danpandrea

@vancouver și eu m-am întrebat același lucru, deși eu n-aș tăia dealul drept, ci aș pune drumul nou pe lângă DJ206B

StefanCelMare

De la Onești la Bacău nu par a fi probleme cu ariile protejate naturale.





Powered by API/PUM imgur uploader