Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

NGC

Referitor la AMC2, SF-ul a fost deja predat, dar sunt cel putin 2 "cai de atac" posibile.

1) Prin observatiile beneficiarului.



Art. 2 din Legea 544 / 2001 zice asa.

Quote
b) prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie care priveşte activităţile sau rezulta din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei;

Se poate solicita CNAIR sa prezinte observatiile lor.

2) Prin acordul de mediu. Publicul larg si ONG-urile de mediu pot face observatii la SEA si RIM.

Mersul trenurilor

@pelan87 deja devine obositor sa va fac sa intelegeti si am sa renunt.

Normal ca imi plac si vreau tuneluri, dar sunt scumpe, unde nu este incotro normal ca se fac, daca la studiu a iesit ca nu e nevoie de tunel inseamna ca nu este. Tunelul in cazul de fata e doar un moft si risipa de bani(mai mare decat calculele tale, vorbesti de emisii? daca tai copaci e mai bine nu?), stai linistit cu consumul si chestiile pe aia 10 km in plus, uite daca A1 se facea fara devierea spre timisoara cati km se salvau? A1 pe SF de pe timpul lui ceausescu era direct deva-arad fara timisoara. Si am mai spus ocolesti un munte un deal asa e geografia romaniei, nu era dealul ala iesea nodul cum vroiai tu.

Imi e ca faceti ceva si o sa aleaga varianta 1 (fara tunel) si la acordul de mediu cere tunel si o sa mai dureze niste ani si o sa faca in final varianta 2 sau daca fac tunel alt timp pierdut si tot asa o sa treaca 10 ani si nu o sa fie nimic pentru ca vreti varianta 1 atunci cate emisii se mai fac pe DN? dar daca te deransjeaza asa mult, poti cobora pe DN si urca la loc pe autostrada oricum la noduri o sa fie limita de viteza

horatiu.cosma

^
Dupa argumente pare ca lucrezi la Consitrans. Serios, compari o deviere inutila de 13 km pe la Boita cu A1 la Timisoara? "Tunelul e doar un moft, risipa de bani, sa se faca doar daca nu e nicio alta solutie". Hai poate ca totusi lucrezi la CNAIR. "Asa a iesit studiul, nu avem ce face" am auzit-o in 2016 in CNAIR de prea multe ori ca sa nu imi ridice o spranceana. Mentalitatea asta atat de paguboasa care ne tine in subdezvoltare de atatia ani, "macar avem un studiu, o hartie, nu conteaza continutul, important e ca am bifat ceva ce zice legea ca trebuie facut, forme fara fond."

Apoi m-ai dat pe spate cu afirmatia "imi e ca faceti ceva si o sa se aleaga varianta 1" si apoi printr-o linie logica fara nicio baza reala presupui ca din cauza noastra s-ar intarzia proiectul cu 10 ani. Cum iti permiti sa iti bati joc de munca unor oameni care s-au implicat de ani de zile, sacrificand timp si nervi pentru o schimbare in infrastructura din Romania? Ti se pare ca Romania merge brici la infrastructura, ca marsaluiesc proiectele ca unse, sute de km de autostrada inaugurati anual si ne-am trezit noi sa pierdem vremea ca sa mai potolim avansul furibund din cnair? In locul lui Ionut ti-as da ban instant.

ghrt

@dinamogabry, în primul rând, ţie ţi se pare că CNAIR arde de nerăbdare să construiască autostrăzi şi se împiedică în vreun tunel? Dacă da, unde sunt A0, unde e A7, autostrăzi de câmpie, necesare şi care puteau fi demarate de ani buni? Dacă eşti interesat de A13, unde e centura Făgăraşului?

Sau crezi că evitând tunelurile se vor construi PiSi, A8, A6 etc?

Realitatea e că CNAIR aruncă pe piaţă nişte documentaţii superficiale, apoi mingea e la constructor. Vrea ăla şi poate, apare autostradă. Nu vrea sau nu poate, CNAIR nu face oricum nimic.

Apoi, construim ceva optim sau iarăşi o dăm pe tâmpenii şi lucruri pe jumate făcute? Uită-te la A3 Bucureşti - Ploieşti. Motivaţia: interese imobiliare. Tema de proiectare: struţo-cămilă, şi Ploieşti şi Buzău. Mie mi-a convenit, am avut propria autostradă ani de zile. Eram efectiv singur minute bune. Relativ recent a început să aibă trafic şi ăla e cam subţire. Asta înseamnă proiect prost: bani cheltuiţi fără a asigura o alternativă optimă.
Tu poate dai 5 lei din buzunar, dar dacă înmulţeşti cu traficul unei autostrăzi şi cu 50 de ani de utilizare dă o sumă cu mult mai mare decât valoarea tunelului. Spune-le asta la CNAIR şi Consitrans dacă ai chef de scris.
Cont (aproape) inactiv.

Mersul trenurilor

#934
Nu lucrez si nici nu tin cu nici una dintre companii! Am inteles nu e nimeni de parere cu mine, eu vreau doar sa fie autostrada si cat mai repede nu ma interesseaza daca are 1-5-10 km in plus orice e mai eficient ca DN. Mai dureaza mult oricum, stabilire traseu, acord de mediu, licitatie, proiect tehnic, lucrari, avem de asteptat ceva ani. Nu mai comentez pe topicul asta ca nu are nici un rost.

EDIT: NIMIC NU VA CONVINE! Ca si cu podul de pe A10 vai ca ce urat e, vai ca nu stiu ce.
@ghrt Daca citeai cateva comentarii mai sus am scris si despre Bucuresti-Ploiesti si da esti unu dintre aia care spun ca vai e mai aproape pe DN1 si ca e o prostie de autostrada, nu e nici o prostie autostrada e Bucuresti-Bors teoretic, Bucuresti-Ploiesti e doar un tronson si NU e facut special pentru Bucuresti-ploiest, o sa faca parte si din Bucuresti-buzau, si Buzau-ploiesti, mai vezi si tu harta cu proiecte si o sa vezi ca sunt gandite, nu primesc astia milioane de euro pentru studii de fezabilitate degeaba.

ghrt

^Eu ţi-am expus un fapt: s-au băgat bani, nu a fost trafic mulţi ani. Ce părere ai de faptul că are 3 benzi? Până la Moara Vlăsiei :)) Bani bine investiţi.

Şi puţină logică: dacă Buc-Ploieşti e mai scurt pe DN1 decât pe A3, nu cumva va fi tot aşa şi după se deschide toată autostrada de la Bucureşti până la ... dincolo de Ploieşti?
Greşeala asta de proiectare nu înseamnă numai nişte bani de benzină, cum ţi s-a făcut un calcul sumar pt intersecţia A13 x A1, ci şi vieţi pierdute în accidente prin localităţile de pe DN1 Buc-Ploieşti plus mai multă poluare, disconfort. Este adevărat că mulţi concetăţeni, în viaţa lor personală, aleg ceva cât de cât în loc să se străduie pentru ceva de nota 10, dar să gândeşti pe termen scurt este destul de păgubos. Dacă în viaţa privată este firesc ca fiecare să facă ce doreşte, la nivel de societate ar trebui să primeze optimul pe termen lung. De exemplu poţi să îţi cumperi un Hummer cu consum de 30%. Dacă mergi puţin, nu contează consumul, în schimb eşti în siguranţă. Dacă însă mergi mult... te arde la buzunar. De asta nici nu mai există Hummer pe străzi! Iar pe autostradă merg mulţi oameni, adică ea trebuie să ofere optimul tehnic disponibil în materie de consum de energie şi timp.

Iar traseul din studiile de dezabilitate s-a ales la comandă politică, nu pe analiză. Uită-te ce S-uri face autostrada pe la Moara Domnească, şi după aia iese fix în rafinărie. Acolo e o poveste, pe care o mai poţi găsi pe net, cu un primar pesedist. Crezi că autostrada o ia aşa cum o ia ca să fie trunchi comun cu Ploieşti Buzău şi Bucureşti Buzău? Uită-te în HGurile de exproprieri.

Nu înţeleg de ce eşti aşa convins că fără tunel se va construi mai repede A13?
Vorbim de un tunel printr-un deal, nu de zeci de km pe sub Alpi. Dacă CNAIR ar avea chef de construit, ar dura fix la fel şi cu tunel şi fără. Uite, la Holdea există şi PT, tot ce trebuiau să facă era să îl cumpere şi să îl scoată la licitaţie. Sibiu-Boiţa a stat ani de zile nefăcut deşi nu e nici o problemă să îl construiască, şi clar va fi folositor traficului şi locuitorilor din cele 2-3-4 localităţi. Iar viaductul ăla complicat va dura şi va costa din multe puncte de vedere.
Cont (aproape) inactiv.

AlexxC

Ce parere aveti de o a4a varianta care arata asa:
Nod rutier la Vestem ,viaduct pentru urcare pe Dealul Bradu ,continuare traseu pe actualul DN1 largit la 4 benzi cu separatoare de sens new jersey pana la Porumbacu de jos cu centura sat Bradu, dublare pod peste Olt si indulcire curbe unde este posibil . Mai departe face subiectul altei discutii.
Este intradevar o struto-camila ,dar raspunde eficient bugetului si nevoilor noastre.
Nu contest faptul ca varianta cu tunel este de dorit,dar pe alocuri un simplu upgrade este de ajuns.

dr4qul4

@dinamogabry, ce te face sa crezi ca se vor bloca la tunel si nu se vor bloca la nodul pe 3 nivele de la Boita?

Adica, acelasi CNxxx care nu a fost in stare sa faca asa ceva pe DNCB (sau in orice alta parte) va face unul la intersectia a 2 autostrazi (2 bezi pe sens, viteza mare de proiectare), intr-o zona protejata pe malul Oltului?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexV

Sunt putin confuz: mai avem ce dezbate aici, sau e deja stabilit? Adica Porr a inceput contractul pe PiSi1, tronson care include si nodul cu A13. Deci Porr inca "jongleaza cu proiectarea" ? Se poate inca schimba?

pasadia

#939
PORR nu construiește nodul cu A13 ci doar un nod de descărcare in DN7 și nici ăla complet:

dr4qul4

Lotul lui Porr NU include nodul cu A13 ci nodul cu DN7 de la Boita. Iar ca totul sa fie si mai complicat, A1 va trece la vest de Boita.
Daca se face si nodul A1xA13 tot acolo, va fi o incurcatura de mai toata frumusetea. Oare vor renunta la nodul cu DN7?
Oricum, este incredibil ca pana si drumul de carute trece dealul ala, dar noi inca facem autostrazi si mai ocolite.

Acest ocol nu ajuta pe nimeni. Un tir nu va merge de la Pitesti la Brasov prin Boita, ca nu poate sa scoata mai putin de 3 ore. Chiar si cu serpentinele de pe DN73..distanta e totusi dubla.
In schimb ii incurca pe toti cei care merg de la Sibiu la Brasov.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Ce e mai trist e ca A1 in zona Boita a fost mutata la vest de DN 7 tocmai pentru a situl natura 2000 de acolo...cu costurile de rigoare si catararea autostrazii in spatele caselor din Boita. (La amaratii aia nu se mai gandeste nimeni) si cu vreo 2 viaducte enorme drept rezultat, plus consolidari enorme la versantii aia.

Acum venim dupa 3...4...5 ani aruncam totul la gunoi...si amplasam acolo nodul cu A13 si facem un nod suspendat. Evident ca toate lucrarile la nodul Boita nu sunt deloc corelate cu ce se face pe A1, si nici cu largirea la 4 benzi a lui DN 7 in zona respective. Dar hartia suporta orice. Pentru un SF e important sa avem carioca multa.

Si ce e inca trist, ca acu vreo 1...2 ani aceasi analiza criteriala scoate castigatoare varianta Vestem.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Dagda

#942
Deci teoretic vineri (14.02) se delibereaza castigatorul licitatiei pt SF-ul si PT-ul autostrazii Brasov Bacau?
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100077483/

Stie cineva care au fost rezultatele evaluarii tehnice?

razvan96

Termenele din SICAP sunt pur orientative, s-a mai spus.

Dagda

mda, oricum a expirat si termenul pentru perioada minima de valabilitate a ofertei...
E destul de aiurea... iar daca ne uitam in nou program al guvernului cica ar fi o prioritate:
"Continuarea procedurilor și urgentarea implementării proiectelor de autostrăzi A7 Ploiești-BuzăuFocșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret și A13 Brașov-Bacău, proiecte finanțate din fonduri europene, a căror realizare va asigura o mobilitate crescută în Regiunea Moldovei dar, mai ales, condițiile necesare relansării economice a zonei. "