Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

naivu

De acord cu tine, dar ca sa faci ceva, orice, ai nevoie intai de un SF facut cu simt de raspundere si cu cate foraje geologice este nevoie. Dupa aceea, poti alege sa faci doar tunelul Oituz si centura Onesti, sau sa faci doar 1+1 si, oricand ai nevoie/posibilitate financiara, sa poti construi restul sau incrementa la 2+2/DX/A fara refacere de SF si exproprieri suplimentare.

paullie

@pasadia spui de mici investitii gen centuri si sa mai scoatem DN-urile din localitati. Pai tu vrei sa lasi Politia Rutiera muritoare de foame si sa nu-si mai faca planul la amenzi?

udar

^^^
Mai bine sa moara ei de foame dacat noi printre fiare :( ...

Earthchild

Politia rutiera poate pune radarul și pentru 90/100 la oră, nu doar pentru 50 la oră. Numai sa avem noi DN urile scoase din sate și sa avem autostrăzi. În curând, se va limita la 100 km\h viteza pe autostrăzile din Olanda in timpul zilei.

adrian sibiu

Imi cer scuze tuturor ca am uitat sa urmaresc acest topic,pot sa va spun ca Geostud au facut foraje pentru aceasta autostrada A13 toata iarna in diverese zone începând de la Boita si apoi Racovita, Avrig, Porumbacu si mai departe nicidecum in zona Bradu Vestem asa ca impresia mea este ca se va merge pe legatura cu Boita a acestei autostrazi ceea ce si mie mi se pare a fi o prostie.In zona Boita sau facut foarte multe foraje pentru acest A13, stiu asta din discutiile avute cu oamenii de la Geostud .

pelan87

Multumim pentru informatie, adrian sibiu!

Asadar, concluziile AMC 2 raman in picioare, A13 se va lega la A1 in zona Boita. Uraaa!  :headbash: :headbash: :headbash:

Ionut

Da, se pare ca A13 va avea nod cu A1 la Boita, pana la urma... va fi un nod pe 3 niveluri.

dr4qul4

o pozitie in presa/fb?
Este o noua prostie marca CNAIR. Brasov-Timisoara se lungeste cu 15 km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Posibil sa iesim cu o pozitie... sa vad ce spun si colegii.

vancouver

Ei compara doar costurile directe si ajung la concluzia ca e mai ieftin pe la Boita. Dar cum ramane cu costurile economice (incl. poluare) suplimentare, care apar prin km facuti in plus de milioane si milioane de masini in decurs de 50-100 de ani... Cum ramane cu intretinerea de iarna pe o distanta mai lunga. Cum ramane cu reasfaltarile pe distanta mai lunga. Cum ramane cu intretinerea unui nod cu viaducte inalte la Boita?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Ramane pentru viitoarele generatii sa se gandeasca la problemele astea.
Nu poti sa previzionezi totul doar dintr-un salariu de functionar si o pensie speciala.

AlexxC

#986
Cei care merg pe ruta Fagaras-Sibiu au DN de la Avrig pana la Vestem. Noi astia restul care venim de pe Valea Oltului si mergem spre Brasov ce avem? un nenorocit de DJ sau ocol de 6-7 km peste Dealul Bradu.
Traversarea Oltului prin coada lacului de acumulare Racovita, Tunelul pe sub Dealul Bradu+centru de intretinere si Viaductul de coborare de la gura tunelului pana la nivelul A1 in zona Vestem sunt poate de 2x mai scumpe decat un pod peste Oltul indiguit si un nod pe 3 niveluri.
Da, nodul va fi mai scump la Boita,dar restul lucrarilor sunt incomparabil mai ieftine!
Este strict parerea mea !
Avem vreo estimare a valorilor de trafic pe cele doua directii de deplasare, Fagaras-VO vs Fagaras-Sibiu?

PS: numele topicului este gresit, corect ar fi Autostrada A13 Conexiune A1-Brasov-Bacau

dr4qul4

cati merg de pe VO spre BV? In plus, ocolul pentru acestia va fi de doar 3 km!
Cum e asta? In loc sa ocoleasca traficul secundar 3km, va ocoli traficul principal 15!!!!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

Te rog nu umfla numerele, sunt vreo 5km pentru traficul secundar si 9km pentru cel principal.
Asta intreb, ce diferente sunt intre valorile de trafic in prezent? cum vor evolua dupa constructia Pi-Si?
Daca ajung la valori apropiate?

horatiu.cosma

În AMC1 găsiți toate informațiile. Pe tronsonul 1 (vestic) al proiectului Sibiu-Făgăraș, varianta pe la Boița avea 13,9 km iar cea pe la Veștem avea 12,5 km, iar pe A1 între cele 2 puncte sunt aprox 7 km. Deci pe traficul principal est-vest pe la Boița se pierd cam 8,5-9 km, iar pe la Veștem se pierd pe traficul secundar cam 5,5-6 km.

În AMC1 este estimat că traficul principal est-vest va fi aprox 80% din total, cu un cost al timpului de deplasare mai mare pe la Boița față de Veștem cu 11 milioane de euro pentru perioada de referință. Au comparat aici tot tronsonul de la conexiunea cu A1 până la Făgăraș, deci probabil strict A1-Avrig are o diferență mai mare, fiindcă pe tronsoanele dinspre Făgăraș a ieșit mai bine din AMC varianta 1 (Boița). În plus, nu îmi e foarte clar, dar pare că diferența e făcută strict pe partea de A13, adică nu iau în considerare și A1. Dacă e așa, cele 11+ milioane de euro se referă la o diferență de 1,4 km (între 13,9 și 12,5). Atunci diferența e mult mai mare dacă iei în considerare 11 milioane * (80% (trafic) * 9 km / 1,4 km - 20% (trafic) * 6 km / 1,4 km), adică 40 de milioane de euro.