Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23


miahi

^^ Interesant . Aproximativ 30 de tuneluri pe traseu.  Spor la proiectare .

Dagda


dr4qul4

@miahi, prezentarea e veche. A mai fost pusa si aici pe forum si NU include 30 de tuneluri. Majoritatea sunt deblee.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mircea

Sunt cel puțin patru pe care nu le poți transforma în deblee și sunt deajuns să îngroape proiectul pentru o perioadă destul de lungă.

JohannDB

#965
 Văzând animația cu traseul autostrăzii Brașov-Bacău......  :D....... Mă gândesc FOARTE OPTIMIST că de undeva din ceruri voi privi la marea realizare..... AMIN !! Voi... ??

alecu26

Eu sper ca niciodata. Ar insemna ca ingroapa alte autostrazi aceasta autostrada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Dagda

cu o mentalitate ca asta nu ma mir ca suntem pifal la capitolul infrastructura

Xenos

Cel puțin Sibiu - Brașov - Târgu Secuiesc se pot face fără probleme uriașe și ar aduce beneficii enorme....

naivu

@alecu26: o autostrada nu va ingropa niciodata alte autostrazi! Acele "alte" autostrazi sunt ingropate in primul rand de inexistenta unui SF+PTE complet, dupa care le pot ingropa AM intarziate sau facute neglijent, dupa care pot fi tergiversate ani de zile in licitatii. Bani pt autostrazi pot fi suficienti, daca exista o vointa politica reala; Romania are un buget national de 50-60mld EUR, fonduri europene sunt oricum mai multe decat suntem in stare sa acessam!
Dimpotriva, o autostrada existenta poate stimula alte proiecte de autostrada:
- terminarea Turda-Gilau si apoi a tronsonului Orastie-Sibiu au fost baza argumentatiei pt Sebes-Turda
- Turda-Gilau mai pune presiune pt Gilau-Suplacu de Barcau-Bors si a creat baza pt CTurzii-TgMures, care la randul ei impulsioneaza proiectul A8
- inclusiv Brasov-Bacau ar fi un stimulent decisiv pt Sibiu-Brasov
Deocamdata, A13 Brasov-Bacau este doar in stadiul de licitatie pt elaborarea studiului de fezabilitate, costurile pt SF nu au cum sa "ingroape" financiar alte autostrazi; abia dupa ce va exista SF+PTE (adica peste minim 2ani), se poate discuta la obiect daca este nevoie sa "ingropi" altceva pt a demara proiectul Brasov-Bacau :)

ghrt

Nu sunt "bani de autostrăzi". Deficitul bugetar e mult peste limita europeană. Să ne bucurăm dacă va fi la limită, suntem o ţară latină şi balcanică.
Dacă se vor face în 20-30 de ani 2 treceri montane va fi extraordinar.
Cont (aproape) inactiv.

alecu26

naivu: daca tu-mi zici ca ROmania va avea pana in 2100 trecerile peste munte numite A8, A13,A3,A1 si poate si ceva prin sud, eu imi dau foc la diploma.

Nu stiu cum poti tu scoate traffic pt asa ceva. Asa ca odata facut A13....A8 nu va mai fi facuta veci. La fel si cu alte autostrazi, mai ales daca avem planuri pt ele in PPP.

Este foarte foarte posibil pentru multi multi ani, Romania in afara de A1 peste munti sa nu mai faca nimic. Poate niste capete din A8 langa Iasi si langa Tg Mures.

Eu nu stiu de ce se tot bate apa in piua cu aceasta aberatie tehnica numita Brasov Bacau, scoasa din putul gandirii de niste neica nimeni care vroiau sa bage toata Romania pe Comarnic Brasov, doar doar va iesi acel PPP profitabil si-l vor putea semna pe multe miliarde de euro.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Pe multe miliarde de euro platite DE LA BUGETUL STATULUI, an de an (ma rog, sute de milioane pe an...) timp de cateva decenii...   >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

1- nu mă hazardez să dau vreun termen pt A-urile peste munți. Doar sper să mai termine ceva până prin 2035 ca să apuc să mă mai pot bucura de ele.
2- A13 este prea excentric ca să înlocuiască A8, A8 poate fi îngropat cel mult de A13+ANordului (Suceava-Dej-SatuMare). Trebuie să ieșim din paradigma că pentru a face proiectul X trebuie blocat proiectul Y. Hai să facem tot posibilul să avem pregătirile finalizate la cât mai multe proiecte, iar când apare o conjunctură favorabilă să putem trece direct la licitație și execuție.

pasadia

Trebuie să ieșim din paradigma că trebuie autostrăzi. Căci nu asta e soluția!!!

Nu ne trebuie nici A13 și nici A8. Ne trebuiesc in schimb niste drumuri noi cu o geometrie decentă și fără localități. Că le facem DX, half-profile, 2+1 alternativ sau chiar 1+1 fara nici un element special de siguranță (altul decât geometria corecta), chiar nu mă interesează.

Mă interesează pe A13 mult mai mult să facă tunel pe sub Oituz. Sa facă centura pentru Onești. Și alte mici investiții de genul ăsta, NU autostrada!

PS: la fel și în cazul A8, așa că nu săriți cu like aiurea!