Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pelan87

Din ce am reusit sa citesc asa, rapid, nu avem niciun tunel intre Bradu si Vestem, nici pentru varianta 1, nici pentru varianta 1 modificata.
Insa autostrada va urca si apoi va cobori dealul cu o panta longitudinala de vreo 4-5%, vom avea si ceva viaducte in zona dealului (2 km si ceva, in total).

razvan96

Nu este niciun tunel in acea varianta de la Vestem.Exista o varianta cu tunel, dar nu s-a clasat in primele 2 la AMC1.Nu am citit tot, dar deocamdata din descrierea traseului nu inteleg alegea variantei cu nod la Boita.Sunt ceva lucrari de arta pe ambele variante, nu pare ca una ar fi mai usoara ca cealalta.

bgd77

Pentru tuneluri, mai bine zis lipsa lor, vedeti paginile 55 - 57 din AMC2.

Pentru motivul pentru care s-a introdus nodul rutier la Boita, vedeti pagina 59 din AMC2.

pelan87

Totusi pe varianta 1 avem un pod hobanat de 1200m peste lacul de acumulare dintre Bradu si Avrig. S-a optat pt pod hobanat pt ca altfel ar fi fost necesara golirea lacului si plata de despagubiri catre Hidroelectrica din cauza pierderilor de energie. Cel putin asta scrie in AMC 2...

horatiu.cosma

Câteva observații:

- AMC1 pare mult mai bine făcută, mai cuprinzătoare, criteriile de punctare mult mai bine definite și justificate
- AMC2 ar fi trebuit să fie o rafinare a AMC1 pentru cele 2 alternative ajunse în finală. În schimb au scos nejustificat criterii de la AMC1 (spre exemplu distanța mult mai mică pe la Veștem pe relația principală est-vest și astfel economie de timp și combustibil). La AMC1 diferența dintre cele 2 alternative în bani era de 20 de milioane de euro, acum au scos din pălărie cifra de 100 de milioane de euro fără nicio justificare.
- în AMC1 sunt 6 criterii și subcriterii pe tehnico-financiar, la AMC2 unul singur, nu prea înțeleg cum s-a ajuns la el, ce subcriterii au intrat în el, cu ce ponderi
- în schimb au apărut la AMC2 niște criterii care debalansează total scorul în favoarea variantei Boița, plus ponderile par complet disproporționale față de impact. Ca exemplu, în AMC2 au tras artificial varianta Veștem 0,36 hectare printr-un stufăriș protejat și au pus criteriu de 10% din scorul total cine trece prin stufăriș protejat. Din 100 de puncte, varianta Boița a pornit din start cu 10-0.
- la AMC1 ponderile pe subcriterii erau mai mici, erau alese cu sens, nu am văzut acolo diferențe mari de la 0 la 1 care să conteze decisiv la scorul final cum e cazul aici.
- la AMC1 e criteriu de suprafață afectată în Natura 2000 și suprafață afectată în total unde iese mai prost Boița față de Veștem, așa că la AMC2, așa că pe lângă stufărișul de 0,36 hectare au mai dat o mână de ajutor variantei Boița și au înlocuit criteriul "suprafața total afectată" cu "suprafața total afectată - suprafața afectată în Natura 2000". Și așa au scos din pix că e mai bună Boița.

O mizerie făcută de Consitrans cu girul CNAIR și Jaspers doar ca să nu își bată capul prin dealul Bradu. O să iasă o struțo-cămilă extrem de complicată la nodul Boița, plus o distanță dublă de la Avrig la Veștem față de soluția directă la Veștem.

oc7avian

Mă entuziasmasem oleacă când am ajuns aici... Degeaba  >:(


Mersul trenurilor

Se propune mersul pe varianta 2 pentru studiul final. Scrie la concluzii pag 235

pelan87

Excelenta analiza lui @horatiu.cosma si observatiile sale. Exact asa, pare ca totul e facut din pix sa iasa alternativa 2 (pe la Boita) pe primul loc.
Si, intr-adevar, fara cele 10 puncte obtinute "la masa verde" de alternativa 2, aceasta era lejer clasata pe ultimul loc.
Punctajul final a fost de (puncte din 100):
91,3 = Alternativa 2
85,3 = Alternativa 1 modificata
83,9 = Alternativa 1

Ce mai e de spus? Acum incepe sa-mi para tare rau ca tot Consitrans se ocupa si de Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau.  :gaah:

Si iata ca, in final, ne alegem cu nodul Boita, care o sa arate cam asa:



Adica tot tacamul: jdemii de bretele, unele din ele cocotate pe viaducte, dealuri "decupate", si, desigur, 10 km in plus pe directia est-vest.

dr4qul4

Nu poate fi contestat acest studiu?
Nu poti modifica criteriile dupa bunul plac.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mersul trenurilor

#924
Nu va mai suparati atat ca nu iese varianta 1, da e usor sa tragi linie si sa unesti 2 puncte, acolo in primul rand nu o sa primeasca AM o sa se impuna tunel(la fel ca lugoj deva), si da pentru 10km sa faci tunel slabe sanse. Daca vii dinspre brasov spre pitesti chiar o sa iti placa, pe langa asta, este si eficient nodul, o sa aiba o bretea deja facuta (la descarcarea temporara de pe A1) stiu ca folosim bani europeni si putem sa profitam de un tunel dar o sa dureze mai mult pana terminarea tronsonului si multa birocratie pentru ca un tunel NU este fezabil pentru 10km, pe un drum brasov-timisoara 5min in plus sunt cam egal cu 0, o sa se reduca multe minute dupa terminarea Lugoj deva, acolo ne-am scos cu tuneluri  :zen:


EDIT: Contestatie? Vorbesti serios? Se fac prea repede autostrazile in romania? Mai punem si noi bete in roata? Suntem vai mama noastra in materie de drumuri si ne plangem la 5 minute in plus pe autostrada? am vazut si la TV cand s-a deschis bucuresti-ploiesti ca e mai bine pe DN1 decat pe autostrada ca ocolesti... ba e foarte eficienta mai ales cand o sa intre A7 pe ea. In spatele studiilor de fezabilitate sunt multe calcule si detalii si bani platiti, reactie tipic romaneasca.

GDC

Reacția tipic românească e: hai să facem repede că aoleu avem nevoie de autostrăzi așa că nu ne mai uităm cum facem, doar să iasă ceva.
Ce mama naibii e așa greu de făcut un lucru cum trebuie în ţara asta? În cazul ăsta e clar că AMC2 a fost măsluită ca să iasă varianta Boiţa după cum bine a explicat @horatiu.cosma. Așa că într-adevăr ar trebui văzut dacă se poate contesta AMC2, nu poți schimba regulile așa cum vrei.

Mersul trenurilor

@GDC Acolo e padure, chiar si cu tunel tot o sa tai copaci, sunt sanse 10% de tunel pentru ca nu e fezabil, stai in Avrig si faci naveta la Sibiu? mergi pe dn1. Nu intelegi ca e un deal de 200m(600) ? doar se ocoleste dealul nu se fac cercuri pe campie special sa te faca sa te plimbi mai mult pe autostrada, ca na e rau sa mergi pe autostrada mai mult la cate pericole sunt...

dr4qul4

Daca se merge pe varianta Boita, proiectul se va bloca in acel nod si va costa si mai mult decat amaratul ala de tunel.
Voi realizati ca ratatii astia refuza sa propuna un tunel printr-un amarat de deal, intr-o tara divizata de munti?
Daca nu facem tunel aici, cum sa te gandesti macar ca vei face in Orientali sau Meridionali pe zeci de km? Noroc ca Apusenii pot fi ocoliti pe la nord (tot e nevoie si acolo de un tunel), ca erau plini de surprize  (a se citi caverne/pesteri/avenuri si rauri subterane) unde nici chinezii nu ar putea construi ceva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Faptul că și aici pe forum este lume care se teme de tunel printr-un amărât de deal și crede că e mai bine ca direcția principală a unui drum construit după 2020 să se plimbe ca pișatul boului cred că spune totul despre șansele unei infrastructuri cu cap în România.

pelan87

Stim cu totii ca CNAIR fuge de tunel ca Dracula de usturoi, dar totusi hai sa facem un calcul simplu.

Un ocol de 10 km pare o nimica toata, inseamna 5 minute in plus, asa-i?

Ei bine, nu-i chiar asa:
10km x 16.790 vehicule zilnic (MZA pe DN1 Avrig - Sibiu in 2015!!) x 365 zile / an = 61.283.500 km/an !!!

Adica, intr-un an, ocolul asta de 10 km implica, pe langa cei 61 mil. km parcursi in plus:
- 3.064.175 litri combustibil irosit (am luat in calcul un consum de 5%, probabil in realitate consumul mediu va fi mult mai mare)
- 3,5 mil. lei cheltuieli in plus numai pt combustibil
- 6128 tone (!!!) de emisii suplimentare de CO2 (calculat cu 100 g / km)

Si toate astea numai intr-un an, la nivelul traficului de pe DN1 din 2015! Deja acum, cu siguranta MZA este mai mare, si va fi si mai mare cu cat avansam in timp.
Daca mai luam in calcul si costurile suplimentare cu intretinerea, deszapezirea, reparatiile, etc., si daca inmultim cu 30 de ani, ajungem la niste pierderi astronomice.

Asadar, pe termen lung, astia 10 km implica o risipa semnificativa, care ar fi putut fi evitata.

Just my 2 cents...