Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Urmaresc de cateva zile dezbaterea pe subiectul conexiunii A13-A1 si am constatat multa impartialitate a unora dintre noi.
De ce nimeni nu vorbeste si despre punctul de traversare a Oltului:
-Boita,traversare scurta,facila,ieftina  VS
-Nord,coada lacului de acumulare Racovita,zona inundabila lata,mlastinoasa ce necesita un pod lung si scump peste Olt
Apoi exproprierile,sa ne zica cineva din zona pe ce varianta e mai ieftin terenul.
Intr-un final ,care ar fi problema daca traficul din Sibiu spre Fagaras va merge pe actualul DN (pe viitor pustiu) pana la Avrig?Avem greata de DN-uri?

pasadia

Adică tu zici să mă dau jos de pe autostrada la Avrig (deși ea continuă spre Boita), sa continui pe DN1 și să urc înapoi pe autostrada la Selimbar?

La naiba, nu aveam argumente împotriva PISI 3 și 4, dar acum știu ce să le zic șoferilor de pe Valea Oltului - dati-va jos de pe A la Pitești și vă urcați înapoi la Boita. Ce, va e greață de DN?

AlexxC

Alternativa DN e pentru cei care considera prea mare ocolul pe autostrada.
Din punct de vedere al analizei economice ,A13 e un proiect de sine statator de conectare a Fagaras /Brasov cu A1 si se va alege varianta cea mai ieftina pentru indeplinirea acestui obiectiv.
Nu ma intelege gresit,prefer varianta Nord...dar pod mai lung peste Olt+tunel de 1665m nu da cu plus.

Io

A13 fata de "alternativa DN" e in primul rind pentru economii in costul transportului (timp - precizie+viteza+previzibilitate+Just In Time, carburanti, pneuri, consumabile auto etc), siguranta in trafic si siguranta in localitati (adica sa nu le mai treaca oamenilor prin fata caselor 24/7/365 Tir-uri si restul).
Adunate toate astea dau cu plus si in economie si in calitatea vietii localnicilor, a profesionistilor (soferilor) si a trecatorilor/turistilor. Pentru asta facem autostrazi.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Eu as merge pe turcoaz.
Ce beneficii sa aiba varianta cu tunel, ca sa merite costurile?
Cu economiile de la tunel cred ca s-a compensa ce se strica prin varianta turcoaz.

gdaniel

#890
@Io, doar o mentiune, in legatura de harta de fundal care evident e depasita:

De aproape 10 ani e regularizat Oltul langa Turnu Rosu si nu mai exista meandra aia (au facut un pod pe uscat si dupa aia au sapat noua albie in linie dreapta). A mai ramas o balta/brat mort din vechea albie.
Deasemenea este o hidrocentrala si baraj de acumulare in amonte la vreun kilometru de podul CF peste Olt (langa statia Podu Olt) deci nici meandra mare de langa Avrig nu mai este albie activa.

Io

#891
^ Bun, dar chiar daca nu mai e albie activa apa studiul geo trebuie sa spuna ce e in terenul de fundare al traseului autostrazii si asta trebuie sa intre in analiza multicriteriala. Asta pentru ca e posibil ca in sol apa fie sa mai circule (e cam ca intr-o albie secata sau intr-o lunca, daca sapi 10-20 cm nisipul e umed si mai jos apa poate sa curga linistita fara vreo urma la suprafata) fie sa stagneze. Se numeste curgere in medii poroase.
In amontele barajelor hidro se cunoaste un fenomen de ridicare (pe verticala) a nivelului pinzei freatice si iarasi studiul geo trebuie sa spuna ce, cum si apoi analiza multicriteriala sa decida traseul. Nu e un capat de tara dar studiul trebuie facut cum trebuie si asta inseamna bani si trimiterea unor oameni in teren pentru probe, santuri, sonde etc
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

adrian sibiu

#892
Dupa parerea mea cred ca se va merge pe varianta albastru inchis, spun asta datorita multitudinii de foraje facute in zona.Si in momentul acesta exista in Boita pe deal doua foreze in actiune.

voicul

Acum observ cat de inutila ar fi varianta portocalie. Personal nu vreau un nod cu bretele de mare viteza, dar sa se termine autostrada la 2 km fata de A1 mi se pare penibil.

Nu esti in centrul unui oras sa zici ca nu e spatiu/deranj prea mare/costuri imense.

Dagda

Aici s-a lasat linistea? nu mai avem nici o veste pt Sibiu-Fagaras & Fagaras-Brasov?


pasadia

Ai descărcat ce au pus ăștia pe linkul ăla?

cricric

Trimestrul IV 2020? Deci licitatie nu mai devreme de 2021? WTH

razvan96

Licitatie?Nici nu cred ca au inceput procedurile pentru acordul de mediu, asa ca avem de asteptat.

pelan87

Din pacate link-ul ala nu mai e valabil, am incercat eu sa-l accesez acum.
@Dagda, tu ai reusit sa-l descarci in timp util?