Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

Stai linisti ca un nod la inaltime cu cativa kilometrii de structure va costa mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDC

#871
Oltul îl poți trece și fix înainte de lacul de acumulare, cât despre aglomerarea pe centura Sibiului, nu cred că ar fi mai prost ca la capetele A10.
Oricum fără a avea șansa de a prezenta măcar ideile noastre celor ce iau decizia traseului, nu facem decât să vorbim vorbe. Dar e trist că noi (România)  în anul 2019 proiectăm tot ca acum 100 de ani, ca pișatul boului, doar ca să evităm un tunel.

dr4qul4

Varianta Boita mi se pare cea mai proasta. Eu comparam variantele care se inteapa in centura SB sau Vestem. Autostrazile ar trebui sa fie construite pe traseul cel mai scurt, cu foarte putine exceptii. 5-10 km in plus se vad in 50 de ani de exploatare.
Iar intr-un viitor indepartat, cam pe aici va fi legatura Sibiu (+TM si CJ) cu Ploiesti-Buzau-jumatatea sudica a Moldovei)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Păi și cum ajungi la Veștem? Continui să cred că tunel la Săcădate e cea mai bună variantă, compromis bun între dificultate de construcție, impact asupra mediului și lungimea traseului. De la Cornăţel poți merge ori spre centura Sibiului, ori către nord de Veștem, exact pe la granița de Nord a ROSCI0304.

alecu26

Exact. Si da...intradevar o zona natura 2000 tot se intersecteaza ori la Boita ori la Vestem, dar faza asta e cea mai nasoala.

Un viaduct mare peste zona deja construita Vestem,din punct de vedere a incadrarii in zona, oricum nu deranjeaza asa mult fata de padurea de pile aparuta in zona Boita...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Io

Daca tot vorbim despre viitor si CNxxx are probleme in a trasa naibii in teren un nod intre A1 si cele doua DN-uri apare imediat o intrebare, cred, legitima: cum si unde vor suplimenta sau vor reconfigura toata povestea cind A13 chiar va exista?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alecu26

De multe ori am impresia ca multe proiecte se fac tocmai pentru a muri din fasa...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma



Albastru deschis (turcoaz) era câștigătoarea la un moment dat în analiza multicriterială.

Verde (cea cu tunelul) era pe 2.

Albastru închis - conexiune la Boița la A1 era pe 3.

Portocaliu - conexiune la DN7 era pe 4.

La un moment dat auzisem că ar fi urcat varianta portocaliu de pe 4 pe 1. Ar fi abominabil. Să trebuiască să faci 10 km în plus, să trebuiască să cobori de pe autostradă într-un giratoriu pe DN 7, să urci de pe DN7 printr-un giratoriu pe A1. Apoi probabil și-au dat seama cât de mare e tâmpenia și au zis să aleagă varianta albastru închis. Doar că e super dificil relieful acolo pentru un nod de mare viteză între autostrăzi, va ieși o struțo-cămilă suspendată super scumpă.

În centura Sibiu nu se putea băga din rațiuni de siguranță a traficului. Sunt prea apropiate actualele noduri rutiere de pe centură. Nu poți să te înțepi în A1 cu o bretea de mare viteză care se leagă de o bandă de decelerare/accelerare de pe A1.

Xenos

Varianta verde cu tunel sau cea turcoaz par de departe preferabile...

GDC

Ăsta e deja-vu de pe A8. Variante de dragul de a le pune (aia cu nod în DN7) și lipsa unor variante care poate chiar ar fi avut sens: cu riscul de a mă repeta a n-șpea oară, tunel Săcădate-Cornăţel (mai scurt decât ăla din varianta verde) și apoi pe Valea Hârtibaciului înafara ROSCI0304 până la sud de Mohu (nord de Veștem).

dr4qul4

Varianta turcoaz merge paralel cu DN1, astfel ca impactul asupra mediului este minim. Ba chiar ar putea fi impact pozitiv, daca s-ar face cut&cover si s-ar reloca si DN-ul prin tunel. Nici macar nu trebuie pe toata distanta, ci doar in varful dealului.
Varianta albastra pare ca merge mai mult pe sus: are 2 traversari suplimentare de CF, traverseaza vreo 4 rauri mici in plus, DJ-ul si alte vreo 4-5 drumuri locale. 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Într-adevăr turcoaz cu eventual tunel cut&cover și trecere DN tot prin tunel cum spune @dr4qul4 pare cea mai bună variantă dintre cele 4. Se poate face ceva pentru a o aduce din nou pe primul loc? Presiune publică, vorbit cu ministru, orice?

TibiV

Chestie de gusturi cromatice...
Mie verdele imi place cel mai mult.
  O:-)

Acum serios vorbind, mi se pare cel mai bun compromis intre capra, varza si lup.
Ma rog, s-ar putea sa nu-i convina barcagiului care trebuie sa plateasca toata distractia....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDC

#883
Verdele are tunel de peste 2km, probabil forat. Într-o ţară normală probabil verdele ar câștiga, dar România nu este la momentul de față normală. Așa că lucrezi cu ce ai: turcoaz nu are momentan tunel, cel care probabil ar trebui va fi mai scurt și se poate face cut&cover și ca argument extra se poate aduce includerea DN în tunel astfel încât să ai un beneficiu pe mediu.

Io

#884
1- jonctiunile la Sud de Vestem, in fapt pe o raza considerabila in jurul giratoriului aluia nefast sint pacatoase rau. Plus ca umpli zona cu asfalt. Plus ca e Monumentul de la Selimbar sus pe deal. De ala n-ai voie sa te atingi. In veci! Si nici sa-l inconjori cu drumuri! (O mai fi avind cineva grija de el sau doar la cite-o sindrofie patriotarda printre buruienile care-l napadesc?)
Strict pe criteriul reliefului si al spatiului pentru o asemenea intersectie e cimpul ala la 2 km Vest de Colonia Talmaciu, fie. Dar ca sa aduci A13 pina acolo mi se pare o cheltuiala in plus. Portocaliul e un soi de hai sa ne jucam de-a traversat Cibinul iar albastrul e, cu buna vorba ardeleneasca mai sus pomenita, "ca pisatu' boului";
2- raminem deci cu turcoaz sau cu verde (vaaaai, tunel, dirdiie sobolanimea prin CNxxx si MT si ce-or mai fi ei pe-acolo) si cred ca spatiul existent si felul jonctiunilor trebuie sa fie un criteriu important. La ambele cred ca trebuie taiati copaci, poate mai multi pentru turcoaz. Al dreq tunel, cum salveaza el padurea! Si ce-ar fi sa plantam in alta parte (tot in zona, in apropiere) copacii pe care trebuie sa-i taiem? Sau de doua ori mai multi? Ca n-o fi foc, terenul si birocratia sint mai complicate, restul o putem face noi in citeva weekenduri. Maninca si Greenpiss o piine cu ocazia asta.
Oricum n-as mai vrea sa vad genul ala spaghetti junction A3-A10 sau daca iese tot asa macar sa-l ascundem in padure  :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.