News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Asta-i harta de pe "vremea" MPGT. Nu luati de bune toate traseele drumurilor. ;)

GDPR

Nu inteleg care ar fi problema cu amplasarea racordului cu A1 la Boita. Acolo e teren liber suficient pentru nod, bretele, etc, in schimb la Talmaciu nu. In plus, o lungime suplimentara de traseu de 10km se face in cateva minute, la 130 km/h nici nu se simte. Si nici nu cred ca la Bradu ar fi suficient un tunel de 500m lungime, mai degraba de vreo 1,5 km. Plus defrisari, ramblee, etc.

pelan87

@adrian rosca: E foarte corect cum ai zis, un tunel de vreo 1,5 km care sa treaca pe sub dealul Bradu, pe undeva prin zona DN1. Varianta la care ma gandeam eu, cand am zis minim 500 m, este cea care traverseaza dealul dintre Sacadate si Cornatel (cred ca aici ar merge un tunel de 500 m cut&cover, cum spunea si @GDC), apoi merge pe valea Hartibaciului si iese la nord de Vestem. Mai e si varianta sa iasa la Bungard, dar acolo cred ca trebuie inca un tunel.

horatiu.cosma

^^
1. Este teren berechet aici.
2. La Boița nu ajută deloc relieful, va ieși un nod super scump și complicat. La Tălmaciu e mult mai prietenos relieful.
3. Erau 2 variante în analiza multicriterială prin dealul Bradu, una fără tunel și una cu un tunel de 1 km. La punctaj au ieșit pe primele două locuri (prima fiind cea fără tunel), varianta pe la Boița  fiind abia pe 3. Este foarte dubios cum de a ajuns de pe 3 pe 1, vom afla mai devreme sau mai târziu.
4. 10 km în plus ori mii de mașini zilnic, se adună ceva timp și combustibil ars în câți ani va fi utilizată autostrada.

Mersul trenurilor

Acordul de mediu ar fi mai accesibil. chiar si cu tunel tot ar fi defrisari. la boita nu ai nici paduri nici nevoie de tunel si eventual un nod cu A1 opera de arta  ;)

naivu

Tinand cont ca 90% din traficul dinspre Fagaras-Brasov-Moldova va face dreapta spre Sibiu-Deva-Occident si nu stanga spre Ramnicu Valcea-Oltenia+Bucuresti, pozitia ideala a nodului ar fi mai la dreapta (la Bungard daca nu costa 1 miliard  :)). Boita este exact ultima locatie pe stanga unde mai poti face nod de autostrada  :headbash:!

pasadia

#846
Eh, poți privi lucrurile și invers dacă dorești: dacă ar fi autostradă continuă Ghimbav - Făgăraș - Boita - Pitești - București n-ar fi exclus sa mai scoți ceva trafic de pe Valea Prahovei. Pe ruta aia ar fi vreo 2 ore și puțin (300km) până la margine de București, tot atât cât scoți și pe Predeal dacă:
- nu e aglomerație
- o calci mai tare de la Comarnic în jos.

PS: conform calculelor mele, din BV in Iași as ajunge mult mai repede daca as ocoli pe autostrada pe la Ploiesti decât pe actualul DN11. Asta ca să vedeți alte situații în care infrastructură poate muta in mod real trafic.

ddfab

^ sunt de aceeasi parere. nu cred ca ar comenta cineva pentru vreo 10 km in plus, daca este autostrada continua...  toti romanii care merg spre Italia si ies pe la Nadlac, ocolesc zeci de km prin Ungaria(M5-Budapesta-M7-Slovenia), doar ca sa foloseasca autostrada, chit ca pe centura Budapestei de obicei sunt ambuteiaje...
sa faca nodul unde le iese cel mai ieftin si usor de facut, per total proiect. nu?

voicul

#848
^Da, de ce nu fac nodul la Bungard, cu desprindere de pe la Porumbacu? Pare teren drept pentru Transilvania, care si ocolosete dealurile.
Si eu cred ca traficul cel mai mare va fi spre V.



horatiu.cosma

^^
Ddfab, autostrada o facem pentru mii de oameni, nu pentru x sau y care nu ar fi deranjati ca fac 10 km in plus. Suntem la etapa de tras linii pe harta care se vor transforma intr-o autostrada care va sta acolo zeci de ani. Nu cred ca e ok mentalitatea "lasa si daca e proasta linia aleasa, macar va fi autostrada".

Xenos

Sunt de acord cu @naivu si cu @voicul, pare mult mai ok traseul Porumbacu de Sus - Cornăţel - Daia - Bungard, în fine, aproximativ, ca idee. Ocoleşte şi dealul şi face o conexiune mai directă pe direcţia principală de deplasare, est - vest.

gdaniel

Nu stiu de ce dealuri ziceti ca ocoleste, dar va zic eu ca sunt 2 maricele, cand treci de pe Olt pe valea Hartibaciului si dupa aia de pe Hartibaci pe Cibin (daca nu s-ar iesi la nord de Vestem).
Dealul intre Sacadate si Nucet are alunecari de teren pe o portiune de cateva sute de metri (se vad pe gmaps) pe drumul reabilitat recent intre cele doua localitati.

ddfab

@horatiu. nu vreau sa fac polemica cu nimeni. ti-am dat exemplul din Ungaria si pe acolo nu merg mii ci multe zeci de mii de oameni. si am mai spus, sa o faca pe unde le iese mai rentabil si mai usor de construit. si aici ma opresc.

esendy

la bungard ar fi logic sa fie nodul

GDPR

@horatiu, chiar daca la vest de Talmaciu e spatiu suficient pentru nodul propriu-zis, trebuie sa ajungi cu autostrada in valea Oltului. Orasul Talmaciu ocupa practic toata valea Cibinului, iar in aval exista o portiune de ingustare a vaii pana sa iesi in lunca Oltului. Deci exproprieri, panouri fonice, defrisari, deblee, ziduri de sprijin, posibil tunel, you name it. Nu vad niciun avantaj.