News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hefaistos

OK, sunt bani pentru amandoua?
Pentru ca altfel, vom avea INCA doua proiecte incepute si nici-unul finalizat.
Eu chiar am alergie la proiecte incepute "pentru ca vrem" si apoi abandonate sau facute in ritm de melc.

Sa nu uitam, avem "in lucru", mai mult sau mai putin, PiSi si vorbim de alte trei autostrazi montane CoBra si doua spre Moldova.
Perspectiva finalizarii tuturor peste 20 de ani nu ma incanta si nu cred ca vor incpea toate la finantare UE in urmatorul exercitiu financiar. Deci va trebui sa prioritizam.

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

voicul

Nu sunt bani pentru amandoua, de fapt nici macar pentru 1 din ele. Pentru cioturi, bucati si parti s-ar mai gasi niste bani.

A13 are rol si de a ajuta PPP - A3 CoBra.

GDC

#812
Bani vor fi pentru amândouă dintr-un motiv simplu: dacă ne apucăm azi serios de ele, le avem gata peste 20 de ani în scenariul optimist. Hai să lăsăm prostiile că ne mănâncă fonduri și nu mai putem face nimic după aia. Nu trebuie gândit la ce fonduri avem în următorii 10 ani, ci în următorii 20 spre 30.

S-a discutat și răsdiscutat: aceste autostrăzi nu vor trebui făcute FP pentru mult timp, probabil anumite tronsoane vor ajuta mult conectivitatea regiunilor (vezi tunel Oituz), altele vor fi necesare din cauza traficului, iar altele pot fi lăsate ca prioritate 2 în funcție de fonduri.

Dar discuția "nu facem una, ci ailaltă" sau "nu avem bani" va avea un singur rezultat: nu se face nimic.

PS: pentru cei care cred că Bacău-Brașov se face repede fiindcă s-a licitat SF și proiect, vă rog să nu uitați valoarea estimată pe care s-a licitat. Tot pe valori de doi lei s-a licitat și PiSi, s-a făcut studiu în 2008, și știm cu toții cât de bine a mers totul. Și mă doare capul când mă gândesc la o soluție proastă impusă de proiect pe care constructorul va trebui s-o execute fără a schimba nimic, Aciliu va fi mic copil

vancouver

#813
Povestea cu banii e una, NECESITATEA e alta. Prima data trebuie sa stabilim necesitatea. Apoi sa incercam sa gasim surse de finantare. Daca prima data vor fi bani in anul 2095, asa sa fie, daca sunt altele mai urgente (doar un exemplu extrem).

Deci nu stiu daca sunt bani sau nu. Dar STIU CU CERTITUDINE ca deja acum DN1 Sibiu-Brasov este depasit (in unele locuri crunt, de ex. la Fagaras), ca nu este normal ca orase atat de importante industrial, comercial, turistic etc sa nu fie unite de o autostrada (nu mai vorbim ca Sibiu si BV sunt in mijlocul Romaniei, deci multe alte rute intre alte orase vor folosi aceasta autostrada, nu doar sibieni si brasoveni). Mai STIU CU CERTITUDINE din experiente proprii si relatari ale altora, ca si DN11 Brasov-Tg. Secuiesc este depasit. Deci ACUM, AZI e necesara autostrada Sibiu-Brasov-Tg. Secuiesc. Si mai stiu ca ulterior, dupa ce va exista aceasta autostrada, o sa atraga trafic si pe Onesti-Tg. Secuiesc va fi ceva gen acum pe Ilia-Holdea-Margina. Si deci va trebuie continuata intr-o zi.

Din punctul meu de vedere A13 trebuie facuta integral la un moment dat. Cand? Habar n-am, nu detin toate datele despre bani, despre ce altceva e prioritar etc. Pot specula, ca trebuie intai sa terminam axul principal A1+A0+A2, din care mai lipsesc Holdea-Margina, Valea Oltului si A0. Si pot specula ca A7 ar trebui facuta cat mai repede, fiind relieful usor si atunci raportul intre avantaje si costuri este unul favorabil (unim o mare parte a Romaniei cu reteau de autostrazi Europene daca avem A1+A0+A2+A7 gata). Dupa care ne putem uita unde arde. Dat fiind ca A3 Tg. Mures - Bors este in diferse faze de licitatie, presupun ca se va termina si asta in urmatorii 10 ani, plus tunelul Meses poate inca ceva ani, deci nu mai discutam de zonele acoperite de A3. Urmatorul punct unde arde cred ca este chiar aici, A13.

Si iarasi nu trebuie neaparat tot A13 facut odata. Se poate incepe cu cateva segmente mai importante sau mai ieftine in perioada de finantare 2021-2027. Banii pe 2021-2027 sunt disponibili peste 1,5-2 ani, deci urgent trebuie licitatii pentru constructie daca chiar vrem asta. Sa zicem partea care ocoleste Brasovul si partea care ocoleste Fagarasul. Astea eu as incerca sa le bag pe 2021-2027. Asa cum pe A1 s-a facut mai intai centura Sibiu si centura Pitesti. Dupa care executie restul Sibiu-Brasov-Tg. Secuiesc pregatit pentru 2028-2035. Si mai departe Tg. Secuiesc - Onesti - Bacau pentru perioada de dupa 2036. Dar e doar o varianta, se poate face si altfel.

A8 parerea mea este ca trebuie lungita pe un orizont de 30-40 de ani, costurile fiind duble sau triple fata de A13. Nu intru aici in detalii. Doar atat, stim de la comisarul Cretu, ca UE INSISTA cu A8. Daca insista, sa puna si umarul. Sa fie considerat proiect special, DE UNIFICARE A ROMANIEI. Asa cum Germania a primit bani 75% de la UE, desi e tara cea mai bogata din UE, ca sa faca proiectele de UNIFICARE EST CU VEST, ATENTIE, INCLUSIV BANI PENTRU LINIE CF DE MARE VITEZA LA 300 KM/H PRIN MUNTII TURINGIEI !!!, nu inteleg de ce n-am putea si noi sa unificam regiunile cu astfel de argumente. A8 nu se justifica economic pe zona montana, deci hai sa o facem acolo pe un astfel de program politic, decuplat de economic.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

Cand desenam cu carioca si nu facem nimic este o problema.
Sau....
- DNCB nord - moderniazare largire - inceput prin 2010 astazi neterminat si abandonat.
- M5 intarziat cel putin 3 ani
- pasaj Lacul Morii intarzaiat cel putin 3 ani
- Pasaj Nicolae Grigorescu cel putin 5 ani intarziat, aproape gata si apoi practic abandonat
- Canalul Dunare Bucuresti abandonat ( nu comentez cine are dreptate doar ca acolo s-au ingropat peste 1 miliard USD in banii de azi) 
- Calea ferata Pitesti Ramnicu Valcea, alte sute de milioane ingropate.
- Autostrazi finalizate cu 3-5 ani intarziere, culmea, nu din lipsa de bani ci din incompetenta.
- A1 - Lugoj Deva va ramane ciunga "din motive complexe". Am inteles ca nici nu mai poate fi finantata de la UE, deoarece proiectul s-ar intinde pe 3 exercitii financiare.
Rog completati lista.

Deci as vrea pragmatism nu vise.
Si la "cioturi" am repulsie desi Vancouver are dreptate cu problemele pe Sibiu Brasov. Dar probleme sunt si pe Valea Prahovei. Deci care e prioritatea?     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tonică

da, sunt bani! Sunt bani pentru toate! Erau bani si anul trecut si acum doi ani, si acum 5! Erau si inca sunt bani si pentru PiSi si tot degeaba. Altii mai destepti ca noi, apai cand se gandesc sa realizeze o marire de pensii speciale nu se strofoaca deloc daca sunt ori nu bani, le maresc si mai apoi gasesc ei, pe ici, pe colo.
Banii n-au fost niciodata o bariera in realizarea A8 ori A13.

@vancouver, apai daca nici UE nu s-a implicat si n-a finantat...Mai ramane doar sa ne oblige sau sa faca de unii singuri licitatie si sa trimita pe banii lor constructorul.  8)

adiarc

totusi alte tari cu trecut similar ca al nostru pregatesc proiecte cam de doua-trei ori valoarea alocată....sa fie siguri ca iau toti bani...si ii ai iau...bine ..e doar un aspect
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tonică

hefaistos, nu exista "cioturi". Pur si simplu constructia unei intregi autostrazi se realizeaza pe segmente, tronson cu tronson. Cand politicul isi alege alte prioritati, unele tronsoane raman stirbe, nimic mai mult.
Revenind la A13, eu de fapt voiam sa concluzionez ca aceasta autostrada nu se bate cap in cap cu A8, e doar un joc politic al catorva guverne balacite in istoria recenta care in speranta de a anihila presiunea pe o autostrada care sa lege Moldova de tara au inventat alternative, cat sa paseze presiunea si sa isi vada de "prioritatile" lor. Nu, A13 nu e alternativa la nimic, e necesara, la fel de necesara precum A8. fiecare in felul ei, fiecare fireste cu prioritatile ei. E normal ca nu se vor licita pe de-a intregul, nimeni n-ar face asta, ci la randul lor, fiecare va avea prioritati. Despre care insa doar vorbim, caci de vazut ceva concret, oha!
Ce stiu sigur e ca, ambele in felul lor pot ajuta peste 4/5 mil de oameni la cresterea nivelului de trai, ceea ce din start ar trebui sa fie prioritatea oricarui guvern democrat. Dupa ce iti axezi managementul politic pe asa ceva vei gasi cu siguranta si resursele financiare!

vancouver

@hefaistos, citeste aceasta postarea de-a mea din parcare: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=74.msg263226#msg263226
Explic acolo intre altele si cum e cu intarzierile. Solutia esentiala este cea explicata mai sus de adiarc: pregatirea mai multor proiecte decat sunt bani.

Hai sa revenim concret la A13, ca altfel si pe buna dreptate ne muta Ionut postarile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

Referitor la SF pentru Brașov-Bacău a cărui "execuție" se semnează "acuși", are la bază vreun SPF? Sau e chiar de la zero, însemnând că și traseul e chiar de la 0?

taifun7993

Salutare tuturor

Am vazut ca tot se discuta ce portiuni din A13 ar trebui sa incep sa le construim.

Prioritatea nr 1 este segmentul dintre AVRIG SI SERCAIA in prima faza ar scurta distanta dintre Brasov si Sibiu cu o ora si un sfert. 

In planul faza a doua cu studiile topografice facute corect Sectiunea Vestem-AVRIG si SERCAIA-BRASOV  pentru acest exercitiu bugetar.

Daca mai raman bani sa ne apucam si de portiunea dintre Brasov Targu Secuiesc care este o portiune usoara, dar cu studiile topografice si o documentatie facuta corect. 

Va multumesc


O dupa amiaza faina

adiarc

se stiu punctele nevralgice Sibiu-Brasov...adica portiunea de la Vestem pana la Avrig,apoi Fagaras si Codlea.Dupa Bv merg rar asa ca nu ma pot pronunta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Eu zic ca Fagaras e prioritatea 1. Adica orice centura de oras este prioritatea 1.

La orice deal, chit ca prinzi camioane, tot uric cu 50 - 60 km/h. In oras ai: stop, pietoni + trafic de oras. Acolo se pierde cel mai mult timp.

pasadia

Și ultima: A13 ocolind Fagarasul. Se observă și centura Făgăraș, aia executata din 2016 de DRDP Brasov.

alecu26

Zona industriei chimice Fagaras e probabil una din cele mai inverzite din lume.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).