News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SILVIUFG

Nu o mai fost un comunicat de genul acesta? Sau tin eu minte rau.... In orice caz daca nici dupa 4 ani nu e gata SF-ul , nici nu vreau sa ma gandesc cat va dura constructia. Sau au studiat atat de bine terenul incat faza de constructie va merge snur  :lol: :lol: :lol:

pasadia

In 23 august anuntasera acelasi lucru dar pentru segmentul Brasov - Bacau. Pentru Brasov - Fagaras, plopul e in aer si face pere.

SILVIUFG

Cu asta confundasem . Atunci era depunerea cererii de finantare.

Quote from: Ionut on January 23, 2019, 07:46:05 PM
Cica au depus aplicatia de finantare si pentru SF Sibiu-Fagaras.




COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 20 decembrie 2018 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș"  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Prestatorul va respecta structura minimă a Studiului de Fezabilitate conform HG 28/2008, precum și următoarea structură minimă: Sinteza; Studiul de trafic; Studiul privind alternative de traseu; Investigații și studii de teren; Activități de proiectare; Evaluarea impactului asupra mediului; Analiza cost-beneficiu și modelul financiar; Identificarea rețelelor și onstalațiilor existente; Etapele de construcție și aspectele de sănătate și securitate; Autorizații, avize și acorduri; Estimări de cost; Raportul de audit de siguranța rutieră; Documentația de atribuire a Contractului de proiectare și execuție.

Valoarea totală a  proiectului este de 19.907.426,58 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-12.600.145,53 lei, 25% contribuția proprie- 4.200.048,51 lei, restul de 3.107.232,54 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

CNAIR

dacianova

Prea visați la A13 și A8! Ăștia nu sunt în stare să facă autostrăzi la câmpie (vezi A7)  și voi visați la autostrăzi montane?
Eu unul nu mai am nicio speranță pentru niciuna dintre cele două.

adiarc

pana la Fagaras/Brasov nu e mare branza...dupa incepe distractia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Astia s-au blocat in Hula Bradului si tu spui ca nu e mare branza? Apropo, aduceti-mi aminte, a trecut data de 8 august, cand ar fi trebuit sa fie deja gata acest SF?

NGC

A fost scapat un amanunt la copierea din comunicat.

Quote
Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 62 luni, respectiv între data de 01.05.2015 și 30.06.2020 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

cricric

Cum dracu o ajuns pana in  06.2020?

StefanCelMare

#803
@adiarc
O fi plat terenul până la Făgăraș - relativ plat - dar ai acolo o mulțime de exproprieri, relocări utilități, drumuri județene/comunale...
Dacă licitezi design and build, de la design până la build, prin toate avizele și acordurile de mediu, exproprierile, relocările de utilități, pasajele pentru drumurile județene/comunale... numai "câmpie" nu mai este.
În zonele montane sau deluroase nu ai atâta infrastructură pre-existentă, uneori pare absurd dar un proiect poate merge mai repede pe zone mai puțin locuite decât la câmpie. Costă mai mult, deci banii frânează dezvoltarea în zone mai greu accesibile decât birocrația.

mirceaeliade

#804
https://www.cotidianul.ro/o-noua-autostrada-se-iveste-la-orizont/

Nu stiu daca e eroare:

Perioada de implementare a proiectului este de 62 luni, respectiv între data de 01.05.2015 și 30.06.2020 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Nu stiu de ce a inceput din 2015, dar partea buna e ca ar putea sa fie gata SF Sibiu-Fagaras intr-un an de acum incolo.

adiarc

^promisiunea initiala era 8 august 2018..da 2018...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Xenos

In sine si Brasov - Tg Secuiesc e decent realizabil si ar ajuta mult traficul infernal din zona...

ovideatza

#807
Proiectul incepe din 2015 pt ca probabil atunci s-a facut primul lucru care intra in activitatule sale. Spre ex daca in 2015 au inceput sa lucreze intern la pregatirea documentatiei pentru lansarea licitatiei de proiectare, acea data e inceputul proiectului de finantare.

Pe exercitiul financiar curent se deconteaza tot incepand cu 01.01.2015.


Legat de 30.06.2020, aia e data de finalizare a proiectului de finantare.

Nu coincide neaparat cu data de livrare a documentatiilor din contractul de proiectare. De obicei data finalizare proiect > data finalizare contract principal din proiect (indiferent ca e proiectare, executie lucrari, achizitii bunuri, etc).

Deci data de receptie SF conform proiectului trebuie sa fie <=30.06.2020.

Bineinteles, un proiect poate fi prelungit daca un contract din cadrul sau necesita prelungire...

vancouver

Pe Tg. Secuiesc - Brasov sunt ore in cursul saptamanii cand se circula aproape intr-o coloana continua. Daca pe un sens apare un vehicul lent, depasirea lui este aproape imposibila, pentru ca din contrasens vin mereu vehicule, si asta desi drumul este destul de drept si vizibilitatea buna. Astfel se formeaza coloane lungi in spatele vehiculelor lente.

Autostrada devine un must have pe zona asta, mai ales ca:
- este campie, costuri moderate
- ajuta enorm tranzitul Brasov spre Moldova (tot drumul e greu de la Onesti la Brasov si cativa kilometri de mers lejer ar ajuta mult - in locul mersului riscant si obositor in coloana pe 1+1).

Pe termen lung, evident ca o autostrada facuta complet Sibiu-Brasov-Tg. Secuiesc va pune mai departe o presiune enorma pe zona montana a DN11 si nu vad nici o varianta decat continuarea la un moment dat cu A13 pana la Bacau. A8 o fi ceruta de Moldova, dar A13 e ceruta de trafic, si anume destul de stringent. Am fost mult timp un adversar al A13, mai ales ca stiu cum a fost "introdusa" fortat in ecuatie pentru a creste justificarea pentru PPP pe A3 CoBRa. Am pledat mult timp pentru A8 ca fiind la mijloc, etc... dar acum mi-am schimbat optica si va spun, trebuie A13.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tonică

a13 a fost "introdusa" in ecuatie din pure considerente politice. Pentru ca devenise stringenta problema unei autostrazi intre Moldova si restul tarii si fiindca nu stiau cum sa rezolve problema repede sau pur si simplu nu voiau sa rezolve ceva, guvernantii au inventat o alternativa, care nu sa ezolve ceva ci doar sa incurce calculele. Este simplu, este un joc politic si asa cum scontau, a tegiversat nitel presiunea, bachiar in anumite medii care despica firu-n patru, precum cel al nostru chiar a reusit sa amortizeze vocile (unora).
Altfel, treaba ramane la fel de simpla, de nerezolvat momentan si de necesara: Ne trebuie ambele autostrazi, atat o autostrada care sa lege nordul Moldovei si Bucovina de restul tarii dar si de Europa cat si o autostrada care sa lege sudul Moldovei si parte din dobrogea de nord de drumurile catre vest. Facand abstractie de politica iliberala a Ungariei, macar din acest punct de vedere al drumurilor de tranzit si a legaturilor pe autostrada cu intreaga tara si vecini au gandit corect si concret. Nu si-au pus intrebari daca sunt prea multe autostrazi, daca vor fi ocupate ori ba, daca e rentabil sau nu ci le-au facut pe rand, pe toate...si inca le fac.
La o adica cred ca s-ar despica pe forum pagini intregi daca la unguri mai e necesara M4!!! Chiar, mai este? Caci au m3 si m35 deja, la ce sa mai fie nevoie de inca una care sa ajunga intr-acelasi loc? Ei bine, acelasi exemplu trebuie urmat, in concluzie la noi este nevoie atat de A8, cat si de A13! Si nu acum, ci acum vreo 15 ani! Daca acum 15 ani aveam autostrada de la sovata la tg neamt ajungand la Iasi viata a cel putin 4 mil de romani era cu totul altfel, in bine. De la nivel de trai, joburi, familie, educatie. Daca de acum 15 ani aveam autostrada care sa traverseze judetele covasna si harghita, aceste judete n-ar fi fost printre ultimele din tara ca si fonduri, taxe, lipsa investitilor.
Artificiala situatie de a se bate cap in cap aceste doua autostrazi are doar iz politic, si "politic" aici nu are vreo legatura cu aceeasi notiune intalnita in democratiile autentice ci un iz al mizeriei, coruptiei, mânăriei, minciunii.
Trebuie sa iesim din jocul acesta si sa militam in mod egal pentru ambele autostrazi, sunt milioane de oameni care au nevoie stringenta de ele chiar daca nu-si dau seama de asta in lipsa lor!