Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

GDC

Eu nu înţeleg un lucru: UE chiar acceptă orice prostie finanțată cu fonduri europene? Și nu mă refer la autostrada în sine cât la subfinanțarea clară a acestui studiu. O să iasă același lucru ca și prin alte părți ( a se vedea Aciliu, tuneluri pe LD2). Se menționa cândva zicala englezească "Garbage in, garbage out", însă avem și noi varianta românească: " Nu poți face din rahat bici și să și pocnească".

Vom avea un studiu care va fi bun maxim pe lungimea Brașov-Tg. Secuiesc și nu vom putea face nimic pe partea montană. Vom începe dublarea DN11 pe acest segment cu surle și trâmbițe că se începe autostrada Brașov-Bacău, când de fapt vom fi foarte departe de a face ceva cu adevărat util (de ex. Tunel Oituz). Să mă corecteze cei din zonă dacă greșesc, dar vom avea autostradă pe un segment care pe termen mediu de poate rezolva mult mai ieftin, însă nu vom avea nici HP, nici nimic pe segmentele dureroase.

alecu26

La asta ma gandeam si eu. Problema e ca fiind in Master Planul de transport....nu poti refuza acum.

Cineva tot vrea sa faca Brasov Ploiesti prin PPP si cu riscul de traffic la partenerul privat...asa ca toate autostrazile sa treaca prin Brasov.

Plus ca poate au redescoperit bussinesul din anii 90-2000 de a face SF-uri peste SF - uri. Daca pe santier vine si verifica cu georadarul ca ai pus tot sfaltul....la un SF cum verifica daca ai pus toate paginile?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

Cat de elocvent spus ^^
Faptul ca toate A viitoare trec prin Brasov e deja ireversibil.

Erau expuse acum cativa ani cele dou modele posibil e de dezvoltare: unul cu autostrazi in cerc in jurul tarii, ocolind cu desavarsire Brasovul. Al doilea model -  stea, cu toate autostrazile conectate in centru, la Brasov.

alecu26

Poate candva se va reface acel Master Plan...si sa se faca pe bune...nu dictat in buna traditie de la centru, de la cabinetul X...sau cat era Sova Dan. (de fapt el era un simplu executant).

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Pai era cumva de ales intre Brasov si Sibiu ca ele sunt in centru tarii.
Evident ca se poate alege orice model de dezolvatare, dar cel in care totate drumurile ajung in centru ... este cel mai frecvent.  :)

alecu26

Inclusiv ala in care de la Bucuresti la Bacau mergi prin Brasov?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovideatza

#756
Eu nu vad nimic rau in a face studiul. Si cu atat mai putin ca e finantat prin POIM.

Deocamdata au semnat contractul de finantare pe POIM, pentru pregatire documentatii. Asta inseamna ca trebuie ca statul (CNAIR) sa cheltuie, apoi putem recupera in mare parte banii de la UE pe acele cheltuieli. Asta iar e foarte bine.

Astea 2 lucruri nu ar trebui blamate.
Ca e subfinantat studiul pe A13 e cu totul alt lucru, si daca e asa ar trebui blamat public pana le iese pe ochi.

Din documentatii competent intocmite, pe A13 si A8 si orice alte DX-uri peste Orientali ar trebui sa reiasa ce pasi avem de facut pt a rezolva problema pe termen scurt/ mediu/ lung.

Nici de MPGT nu m-as lega atat de tare. Asa cum el e facut propune doar prioritizari intre marile proiecte. Asa cum e el macar il avem. Il putem insa imbunatati, pentru ca lucrurile evolueaza.

In schimb ar trebui un Plan de Actiune pentru traversarea optima a Orientalilor, care sa adune documentatiile de pe A8/ A13/ modernizari DN-uri/ etc. intr-un plan coerent care sa ne arate calea optima pentru intreaga zona. Daca privim mereu proiectele competitiv atunci ne vom "faulta" periodic (Asa e specificul politic romanesc, cel putin actual si nu pare a se schimba) si nu vom ajunge la nici un rezultat.

Acel Plan de Actiune pe Orientali poate deveni anexa la MPGT, ca doar nu e de neactualizat pentru totdeauna. Si sa prioritizeze actiunile intre proiectele peste Orientali, dar nu la nivel de proiect mare ci la nivel de lot. Cu un tunel dintr-un proiect + altul din alt proiect + segmente de A/DX de legatura posibil per total sa ai o fluenta mai buna decat abordarea actuala A8 vs A13.

Cred ca asta a reiesit cam mereu din discutiile de pe topicurile A13/ A8 si orice legat de acestea. Avem nevoie de solutii punctuale cu efect maxim aplicate rapid, solutii prinse in proiecte mai mari de lunga durata.

voicul

^Am zis ajung nu duc prin :).
Eu sunt adept A13 pana la BV, dupa care A3 spre B si A7 pe unde trece.

Nu poti lasa A7  pe linie moarta, pentru ca lasi Buzau si Focsani fara autostrada, cumva si Barlad-ul.

pasadia

@alecu: nu credeam ca chiar si tu vei repeta povestea cu Bucuresti - Bacau prin Brasov. Da, era o vreme cand hartile lui Sova (sau Rus) puneau ca singurul traseu de autostrada intre cele 2 sa fie prin Brasov. Dar chiar si atunci se vorbea de un DX nou intre Bucuresti si Bacau. Ba mai mult, acel DX era prelungit, oarecum logic, catre Gaesti, iar din acel DX mai ieseau alte DX-uri spre Braila, Galati (iar mai nou Albita).

Acum ai in lucru acel SF+PT pentru drum nou de viteza de la Bucuresti spre Moldova (si nu e greu de ghicit ca va iesi autostrada, are grija Oprisan si Umbrarescu de asta). Ai in lucru podul de la Braila si graba mare de SF pentru a il lega de Buzau si Focsani. Tocmai au primit oferte pentru Focsani - Albita. Iar pe aici mai sunt unii care vor si largirea DN2 la 4 benzi.

Hai sa fim seriosi: vei avea 4 benzi pe sens intre Bacau si Bucuresti si tu crezi ca va mai exista cineva care sa mearga pe langa Brasov doar pentru ca ar fi denumit autostrada drumul prin munte? E hilar!!!

Nu stiu ce au vrut Rus sau Sova, (oricum ce a vrut AECOM-ul prin MPGT chiar nu mai conteaza). Dar la final cred ca e evident ca va iesi ceea ce e firesc sa iasa: autostrada directa de la Bucuresti la Bacau. Si asta NU AR TREBUI SA AIBA NICI O LEGATURA cu existenta, inexistenta sau doar partial existenta a unei autostrazi peste Orientali intre Brasov si Bacau.

Io

^^^
Si ce daca avem Masterplan? Ca doar n-o fi el perfect si nici batut in cuie. Practica arata nu doar ca nu ne tinem de el, ci ca nu putem finanta ca lumea nici macar niste studii de fezabilitate: i se pare lu' X de la Muzeul Kitsune (scuze, nu m-am putut abtine, prea e misto cladirea cum ai desenat-o tu  O:-) ) ca la atita ar iesi. Nu se prezinta nici dracu. Si mai trece un an. Si tot asa, birocratii sint acoperiti pe urmatorii ani iar camioanele se tirasc prin trecatori.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alecu26

@pasadia...ai absoluta dreptate. Atunci, cum spunea si cineva....sa speram ca va fi un SF competent care va spune ca nu e nevoie de autostrada. As vrea sa vad si eu primul SF din Romania care sa spuna ca NU e FEZABIL. Ca de aia facem Studiu de FEZABILITATE.

Ca nu e fezabil insa se poate face si din studii mai putin ample...e evident ca acolo e munte. Niste ridicari topo si foraje....nu vor transforma muntii in campie si invers. Ca va costa 15 milioane pe km...sau 20 milioane...nu ar trebuii sa fie o diferenta. Iar 4....5 milioane sigur nu va costa.

Frica mea e ca un asemenea studio care va si merge inainte spre o eventuala executie va ingropa A8. Doar nu suntem nebuni sa credem ca ROmania isi permite 2 treceri peste munti spre Moldova asa apropiate.

Plus ca daca o gandim mai departe spre Chisinau, legatura lor spre Europa e mai degraba prin A8+A3 decat A13+A1. Pare mai aproape si mai rapid...dar nu pot spune 100% sigur.

PS: Poate fi pur si simplu o aversiune personala fata de acest proiect Brasov Bacau scos din palarie pentru a-si justifica unii PPP ul de pe VP, care nu are traffic pentru PPP...dar poate poate il facem cumva. Si de atunci se sustine idea, pentru ca ar fi o premiera sa zica cineva...ups...am gresit.

PS2: Nu ti s-ar parea mai normal sa vedem si noi ceva pasi spre un SF sanatos pe VP? Sau vrem a 4....a5-a incercare de PPP ratat pe acolo? Aici e de fapt marea dilema. Aruncam cu SF-uri de DX uri si Autostrazi in stanga si in dreapta dar pe cel mai frustrant drum al Romanie...asteptam fraierul privat care sa-si asume riscul traficului. Ca acolo e cheia problemei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

andrei_rou

Ideea mea este ca A13 de la Boita la Ojdula este relativ simplu de construit (cu exceptia zonei Persaniului, unde probabil va trebui un mic tunel). Ar fi util sa se realizeze cel putin segmentul acesta,pentru ca ar canaliza foarte mult din traficul care este tot mai aglomerat intre BV si SB. Dar in ritmul asta de balbaiala cred ca pana in Bv o sa dureze cel putin pana in 2030...

GDC

#762
@andrei rou: de la Sibiu (Boita) la Brașov e alt contract, alt studiu de fezabilitate, alta problemă. Eu vorbesc de Brașov-Bacau și cred că mulți de aici de același sector s-au legat. În rest, Brașov-Ojdula ar fi cea mai mare prostie să faci autostradă fiindcă leagă Brașov de nimic și omori partea mai importantă, trecerea Orientalilor. N-o să ai trafic de A la Ojdula dacă de la Bacău vii ca pi**tul boului. Bine, probabil n-o să-l ai oricum.

@ovideatza: E timpul să vezi ceva rău în a face studiul la valoarea estimată actual. Fiindcă iese hârtie igienică. Și nu faci decât să pierzi timp aiurea și riști ca mai apoi UE să nu îți mai finanțeze un studiu bun. De acord că trebuie un plan de trecere a Orientalilor. Dar cu ce îl faci? Vezi mai sus când am scris de proverbul românesc despre rahat și bici. Până acum ai ceva prost pe A8 și ceva care se preconizează a fi prost pe A13. Să nu crezi că doar Oituzul e greu. Până și Măgurile au prostul obicei de a o lua la vale dacă ţin eu bine minte.

alecu26

Doar ca acum e balbaiala...nu inseamna ca pe ciclul bugetara 2021-2027 vom avea multi bani disponibili. Sa speram ca Crapi, Pisi, tuneluri Holdea, A0 sud, loturile din A3 dincolo de Cluj vor intra cat mai putin in ciclul 2021-2028. Dar tot se vor consuma majoritatea banilor din acel ciclu pe loturile 2, 3,4 di  Pisi. Prioritatea urmatoarea de licitatie pt executie si implicit cheltuieli pe 2021-2028 ar trebuii sa fie A0 nord si poate tunelul Meses sa se inchida coridorul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).