Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Dan027

Cat poate sa dureze alegerea traseului pt Sibiu Fagaras? Aveti idee cat a durat in cazul altor proiecte? :(

Au mai devansat termenul de finalizare a studiului de fezabilitate cu 3 luni. :(


Ionut

Nu stiu daca s-a primit acordul JASPERS. Posibil sa faca ping-pong cu traseul... poate dura si 1 an de zile. Oricat. Dureaza pana cand se inteleg. :)

pasadia

Mai exista si varianta in care AMC-ul arata celor de la Jasper ca nu e fezabil tronsonul / autostrada in intregime.  O:-)

Ionut

Serios? De ce nu ar fi fezabila autostrada?

pasadia

#409
Sincer, tot astept si eu sa aflu de o situatie in care pe un proiect, in urma derularii unui studiu de fezabilitate, rezultatul sa NU fie: "acest proiect este fezabil in forma dorita de beneficiar". Sper ca la un moment dat rezultatul sa fie "proiectul dorit de beneficar NU ESTE fezabil", sau "proiectul dorit ar putea fi fezabil DOAR DACA...".

Cel mai simplu exemplu cred ca e cel explicat in trecut de frunzaverde legat de reabilitarea / reconstructia M300. Cred ca un SF facut corect ar fi spus ca in forma dorita (reconstructie totala adica) nu este fezabil proiectul, nu se justifica. La fel in cazul tunelului de baza de la Predeal visat de dan027. Si la fel ar fi trebuit si in cazul centurii de sud-est a Timisoarei, acolo unde un SF actualizat corect ar fi trebuit sa dea ca rezultat ca fezabilitatea se justifica pentru 2 benzi pe sens, nu pentru una.

Dar revenind la Sibiu - Fagaras, cat timp SF-ul priveste strict Sibiu - Fagaras, imi e greu sa-mi dau seama de ce ar fi fezabil, de ce s-ar justifica o autostrada, strict pentru atat. Cred ca pentru a justifica fezabilitatea, corect ar fi fost ca subiectul acestui SF sa fi fost intregul tronson Sibiu - Brasov. Dupa aia il puteai imparti in bucati pentru a obtine AM-uri, AC-uri si constructori distincti pe loturi diferite, dar fezabilitatea nu vad cum o poti justifica doar pentru un ciot. E ca si cum mi-ai spune ca Pitesti - Curtea de Arges e fezabil, indiferent de existenta sau nu a unei continuari spre Sibiu / Ramnicu Valcea.

LE: Evident, nu cred ca e cazul aici. O sa obtina beneficiarul de la autorul studiului rezultat dorit (adica "autostrada e fezabila....") iar Jasper nu are motive sa se puna contra decat pe tehnicalitati (desi acestea, teoretic, sunt mult mai putine decat in cazul PiSi data fiind lipsa de dificultati tehnice sau de rezervatii naturale).

Ionut

Cred ca uiti ceva. Sibiu-Fagaras era initial DX. Iar Fagaras-Brasov este A3, parte din "Autostrada Transilvania" Brasov-Bors. Deci pentru Sibiu-Brasov nu exista un proiect unitar, ci doua.

Dan027

Este un "ciot" ce are la capete 2 autostrazi importante, A1 (Sibiu) si A3 (Fagaras), la fel era si A10.

pasadia

Si voi ce vreti sa spuneti - are Jasper vreo hartie cu Autostrada Transilvania? A aprobat vreodata acel traseu, a avut ocazia sa vada SF-ul ce a stat la baza acelui proiect?

Daca raspunsurile sunt NU, atunci pentru Jasper Sibiu -Fagaras e un ciot. Da, justificat textual in preambulul SF-ului de o descriere a proiectului AT, dar ma indoiesc ca acesta justificare e suficienta in mod normal. Adica Jasper ar avea toate motivele sa intrebe de ce trebuie A si nu e suficient DX-ul gandit initial. Moment in care raspunsul va trebui sa faca referire la renuntarea de traseu pe bucata Fagaras - Targu Mures, la traficul BV - CJ si Brasov - H, si deci se transforma intr-o justificare pentru un tronson complet, BV-SB.

La care Jasper ar trebui, in mod justificat, sa intrebe de ce veniti atunci cu un ciot de 70 in loc de un proiect complet pe 120km. Adica in alte cazuri voi, stat roman, veniti cu proiecte de 300km deodata, si aici veniti cu cioturi...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Dan027

Oare daca le scriem celor de la Jasper avem vreo sansa sa ne raspunda?
Chiar sunt curios care este cauza acestui ping-pong cu CNAIR-ul care dateaza deja de aproape 8 luni.

Ionut

Solicitare informatii studiu fezabilitate Autostrada Sibiu-Fagaras. Ia sa vedem ce raspund.


SILVIUFG


Ionut

^^ Au raspuns azi pe email la solicitarea de mai sus. Si au reusit sa ma enerveze iar teribil. Bine, era de asteptat. Nu mai am energie si nervi sa mai pun in seara asta capture screen (ca nici macar nu au avut decenta sa trimita dracului o adresa semnata), doar va las doua raspunsuri ca sa vedeti cat de mare e bataia de joc pe contractele astea.




Până în prezent nu a fost aprobată de către Jaspers varianta finală de traseu. În urma ședințelor cu reprezentanții JASPERS în cadrul cărora s-a prezentat Analiza Multicriterială 1, aceștia au transmis o serie de observații. Se estimează ca varianta finală de traseu va fi aprobată de către reprezentanții Jaspers până la sfârșitul lunii martie.

Până în prezent Proiectantul a predat Analiza Multicriterială etapa 1. Noul termen de predare a Studiului de Fezabilitate Final este în data de 06.04.2018.




Aha. Deci luna asta aprobam varianta finala de traseu. Si hop top pe 6 aprilie se preda studiul de fezabilitate final. Ia si mai comenteaza ceva.

dr4qul4

Trimite-le raspuns ca 6.04 este zi nelucratoare. E Vinerea Mare
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan027

eu nici nu mai stiu ce sa fac ... atata incompetenta si opacitate cum este la CNAIR nu am vazut  :depressed:

pasadia

Imi permit sa sugerez si o alta explicatie - ei au ales deja un traseu si au transmis proiectantilor optiunea lor cu indicatia de a realiza restul de documente in baza acelui traseu fara sa astepte si acordul Jaspers. Pe ideea: "las' ca ii negociem pe aia mai incolo si ii convingem ca asa e mai bine!". Sau: "oricum nu o bagam la finantare acum asa ca la ce ne trebuie parerea lor?".

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk