Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

@Dan: te rog, nu mai cita din Vranceanu. Mai ales in conditiile in care nu indica nici o sursa pentru informatiile lui.

Da, date fiind avalansa de articole de azi din presa locala, inteleg ca ieri a tinut o conferinta de presa sefa de la DRDP Brasov. Dar chiar si daca ea ar fi spus vorbele de mai sus, tot la fel de irelevante mi se par. La naiba, anul trecut pe vremea asta tot ea ar fi declarat ca vor construi anul asta in regie proprie centura Fagaras in regim de autostrada. Dupa cum stim, in 2017 a uitat toata lumea de aceasta investitie.

In rest da, nici eu nu cred ca vom avea lucrari pe vreun sector din A13. Pana si SF-ul asta de pe Sibiu - Fagaras deja e prea mult amanat, anulat, suspendat si intarziat. Licitat in 2014, semnat si apoi anulat in 2015, dez-anulat in 2017... oricum as aduna lunile trecute eu zic ca trebuia terminat pana acum. 

Ionut

Trebuia terminat, da, intr-o tara normala. Cu o companie de drumuri normala plina de profesionisti. Acum ce sa facem, sa ne lamentam sau sa luptam pentru A13? De la tine/voi ma asteptam mai mult. Inteleg ca frustrarea e maxima, insa nu cred ca e acum cazul sa renuntam.

pasadia

In primul rand ca voi spune tot timpul adevarul, asa cum il vad eu. Nu cum mi-as dori sa fie. Deci daca cred ca nu se vor face lucruri pe Sibiu - Fagaras, o sa spun asta, oricat mi-as dori sa nu fie adevarat.

In al doilea rand cred ca e mai important sa apreciezi faptul ca sunt constient (si partial accept) motivele din spatele acestei situatii: Sibiu - Fagaras (si A13) nu vor primi fonduri pentru ca nu mai au de unde. In disperarea lor de a folosi vechile SF-uri, au pornit o multime de licitatii (Pitesti - Craiova, A0-sud, capetele PiSi si in curand cele de pe Cluj - Oradea). Prin urmare nu vor ramane fonduri in POIM pentru acest sector de A13.

Si da, asta e chiar funny pentru ca intr-o vreme acest sector era dat ca fiind sigur finantabil in acest exercitiu pentru ca parea, la acel moment, singurul cu sanse de a deveni "matur" repede (pentru ca alaturi de PiSi si A8 avea parte de lucrari pentru SF reactualizat, dar spre diferenta de ele nu avea tunel sau alte complicatenii). Dar de cand s-a schimbat paradigma si au re-devenit "valabile" vechile SF-uri, Sibiu - Fagaras a trecut la coada. Pana si simpla acceptare a unui nou SF nu le pica bine pentru ca ar insemna sa accepte ca cele vechi erau facute cam naspa (norocul lor e ca pot sa justifice prin schimbarea incadrarii, din DX in A).

Deci: nu e lamentare, nu e frustrarea, e descrierea corecta a unei situatii de fapt. Daca ar fi sa nu renunt, atunci as pomeni de "mix-ul" de finantare, de nevoia de a ne incadra in sub 3% deficit, de clauza cu marirea deficitului pe infrastructura, de imprumutul de la alte entitati bancare pentru lucrari de infrastructura si toate celelalte povesti din MPGT. Alea reprezinta acum UNICA sansa pentru Sibiu - Fagaras, dar din pacate nu am cu cine. Si voi, ca API, acceptati faptul ca e inutil sa mai visezi la asa ceva cu acest guvern si cu aceasta politica vizavi de investitiile publice, asa ca...

horatiu.cosma

^
Sibiu-Făgăraș va redeveni prioritar peste vreun an, când vor începe să curgă rezilierile la contractele semnate pe licitațiile lansate anul acesta (acolo unde se va ajunge la semnare).

Ionut

Voiam sa intreb azi la CM POIM de A13 dar nu am mai apucat. A fost crancen. De vise rele. O sa vedem ce alte ocazii am sa intreb despre A13.

Ionut


vancouver

Pai... discutia nu era despre absorbtie, ci despre anul in care A13 Sibiu-Brasov ar putea fi gata. Dar e OK unde ai mutat discutia.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Din ce am vazut in planificarea din POIM se doreste licitarea VO Fagaras (A13) la sfarsitul lui 2018.

Ionut

Si pe ce documentatie se scoate la licitatie VO Fagaras? Avem SF separat? Sincer chiar nu stiu, intreb.

Dan027

Nu avem nimic din ce stiu, dar cica asta-i planul... cercetam...
Nu e o idee rea sa incepi cu sectiunea de ar deservi drept centura pt Fagaras.

Ionut

Pai nu e vorba ca e o idee rea. Dar pe ce studiu de fezabilitate lansezi licitatia?! Daca nu avem nimic (nici eu nu stiu sa avem SF, dar poate nu stiu eu), atunci nu se poate lansa licitatia pe nimic. Este cert. SF-ul pentru Sibiu-Fagaras sa inteleg ca NU are si centura Fagaras. Corect? O sa ma straduiesc sa fac rost de varianta finala aprobata de JASPERS (ma refer la varianta de traseu).

pasadia

Iar reluam povestea asta? Parca s-a mai discutat, SF-ul pentru A13 Sibiu - Fagaras as trebui sa aiba capatul la Mandra caci la fel era si in cazul precedesorului sau, DX-ul Sibiu - Fagaras. Prin urmare un capat estic la Mandra include si bucata de ocolire a Fagaras-ului. Prin urmare nu exista vreun SF separat pentru VO la nivel de A a municipiului Fagaras.

Ce a existat (si o mai exista prin unele birouri) e versiunea cu ocolitoarea Fagaras pe la nord (A13 ar trece pe la sud in mod normal). Acea ocolitoare nordica exista si acum, la stadiu de drum de pamant, dar urmeaza digul Oltului in unele zone si e greu de crezut ca va fi realizata tot e acolo.

Ionut

Scuzati atunci ignoranța, nu am fost atent la acea discuție. Cum ziceam, ma străduiesc să aflu traseul final care a fost aprobat de JASPERS.

SILVIUFG

Pai toate pozele pe care le-am facut cu lucrarile firmei Geostud sunt pe VO Fagaras nu? Autostrada + drum de legatura. Deci si VO fagaras va avea SF. Sa vedem cand. Am o intrebare. Traseul final va fi public dupa stabilirea lui? Sau....

Ionut

Nu va fi public traseul... poate reusesc sa conving pe cine trebuie sa ne dea o harta fara mari detalii... o sa fie public studiul de fezabiltiate dupa ce e gata si dupa ce e platit. Pana atunci, lucram pe surse. :lol: