Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Geri

Au pus si extensiile si intarzierile ?  ???

Toate cele 4 tronsoane erau:
48 de luni, din care
- 12 luni perioada de proiectare
- 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor
Garanție
- 60 de luni perioada de garanție.

sursa:
https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19













Powered by API/PUM imgur uploader


marius.firtonea

Makyol a castigat si lotul 1.
"Încă un pas pentru construcția autostrăzii Sibiu- Făgăraș, parte a A13!
CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția tronsonului 1, Boița- Avrig- Mârșa (DJ105G) în lungime de 14,25 km.
Constructorul turc are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Valoarea contractului finanțat din Programul Transport este de 1,89 miliarde lei fără TVA.
În cadrul acestui contract, Antreprenorul va trebui să construiască 6 viaducte și 17 poduri- printre care un viaduct în lungime de 911 m, de o complexitate tehnică ridicată. Mai exact: Viaductul Nod Boița pe breteaua 3 peste DN 7, breteaua 1 și breteaua provizorie de descarcăre în DN7.
Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și după soluționarea acestora, dacă vor exista.
În acest moment avem semnate contracte pentru proiectarea și execuția primilor 39,47 km ai autostrăzii Sibiu – Făgăraș, astfel:
- Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km)
- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) - Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km).
Mai mult, în fază finală de evaluare sunt și ofertele pentru desemnarea câștigătorului contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 2, Avrig- Mârșa (DJ105G) - Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km.
Autostrada Sibiu- Făgăraș (cu o lungime de 68,04 km) este una dintre secțiunile A13 care va face legătura dintre Sibiu și Bacău în lungime de aproximativ 297 km." - sursa: Sorin Grindeanu Facebook

reed

Cam multi km pentru o firma noua in Romania.Insa sa le dam credit asa cum am facut-o si pentru Nurol si Alsim.

naivu

Poate contestă Porr și într-un final se anulează și licitația :excited:
Încă mai sper să se îndrepte cocoașa de la Boița (cu aia de la Focșani nu mi-a ieșit pasiența!).
Dar mult succes pt loturile 2, 3 și 4!

dumbravaandrei

Uita de indreptatul cocoasei la Boita...

vm75

Macar sa nu se faca viaductul paralel de la Talmacel, pentru directia Brasov-Sibiu. Desi, daca e prins asa in oferta, probabil n-au cum sa-l scoata la proiectare. Mi se pare o risipa enorma si o lipsa totală de viziune (ar fi fost mult mai ieftin sa faca 3 benzi in contractul cu Porr decat sa mai faca acum un viaduct separat). Poate inghesuie totusi banda de accelerare inainte de viaductul Porr

dumbravaandrei

#2601
Stiti ca proiectarea e de detaliu, nu de traseu, da?
In caz ca nu se descopera ceva super nasol in terenul de fundare, amplasamentul structurilor si dimensiunea lor nu se mai schimba degraba.

tom_sawyer

#2602
Cred că asta e o informație care ne-a scăpat pe forum, legat de lotul 4:

Asocierea turcă Makyol– Yapi are la dispoziție 48 de luni pentru a proiecta și executa lucrările pe cei 16,26 de km ai lotului de autostradă care va face legătura între localitatea Sâmbăta de Sus (DJ105B) și Municipiul Făgăraș dar și a Drumului Expres, în lungime de 5,6 km, care va asigura legătura cu DN1.
www.facebook.com/CristianOvCPistol

Din păcate planșele de la licitații nu au fost postate pe forum.

Din caietul de sarcini:







LE: s-ar putea să fie vorba totuși de un profil de DN cu 4 benzi, identic cu VO Giurgiu Est. Spațiu median 2,5 m vs. 3 m, acostamente de 0,75 vs 1,5 la DEx conform normativului. Trebuie verificat exact în planșele de licitație.

dumbravaandrei

N-ar fi rau nici daca i-ar pune drumului asta de legatura un indicator "DEx 3, Fagaras-Sighisoara-Tg Mures"... sa fie asa o samanta pentru 2030  O:-) O:-) O:-)

Desi personal imi doresc mai mult ca drumul asta "de mare viteza" sa mearga Brasov(Ghimbav/Codlea)-Rupea-Sighisoara...

Ionut

Nu pare să fie drum expres... posibil să fie ca la Târgu Mureș (A3-zona Metro), DN 2x2.

pasadia

Oricum ar fi, e o soluție supradimensionata. Din momentul ce va fi construită bucata A13 Făgăraș - Codlea, această bucată de DX/drum de legătură e mult prea generoasă pentru traficul potențial ce o va folosi.

Gio

#2606

Deci pentru jumatate de metru la spatiul median si inca putin la acostament VO Giurgiu este decretata ca nefiind DEX.. Ma intreb cum ultimii 6 km de A3, intrarea in Bucuresti, lipsiti de banda de urgenta si unde benzile mi se par mai degraba de 3.5m latime, au fost decretati ca fiind autostrada?

tom_sawyer

Într-adevăr nu este DEx, ci DN cu platformă de 19,5 m (22,9 - 1,7*2)





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Sunt niste standarde in care tb sa se incadreze. Standardul de DX la noi este apropiat de cel de A. Prin alte parti diferenta este sesizabila.
A3 Bucuresti are si 3 benzi pe sens, dar cred ca e incadrata si la Autostrada urbana. Viteza este limitata.
Si pana la urma nu contează ce denumire are, conteaza sa avem minim 2 benzi pe sens, separator median si acces doar prin noduri (cu banda de accelerare-decelerare).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Cred ca la A3-TgMures prin nu stiu ce statistica CNAINR e listata ca fiind la standarde DEx dar cum a zis Ionut are numai calificativ de DN.  Cred ca e aceiasi situatie ca si conexiunea A3-Cristian de langa Rasnov.  Singura conexiune care cred ca ramane cu calificativ de DEx e la Oradea, si asta pt ca e desenata sa se continue in sud cu o portiune mai lunga.  Ma rog, bine ca s-a semnat si desemnat.  Statistic vorbind, probabil vor castiga si T3. Sincer sunt placut surprins ca s-au miscat lucrurile pe A13. Daca nu se poate lega de Bucuresti, poate Brasovul macar sa se lege la vest.  Pe hartie cred, exceptand nodul de la Boita, cred ca sunt loturi usoare, deci finalizare in 2027 nu e neaparat improbabila.

Cam ingrijorator doar e mini-monopolul asta a unei firme fara experienta locala.  Insa cred ca Makyol e unul din marii jucatori turci, deci cel putin probleme cu falimentul cred ca putem exclude.  Daca fac ceva mai bine decat au facut compatriotii lor pe A0, si vor gasi la CNAIR sa si plateasca chitantele, atunci e ok.

Acum sa speram ca si pe Bv-Bc sa se faca ceva ok ca in vreo 4-5 ani sa putem vorbi si acolo de contracte pe zonele plate.