Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alecu26

Esti amuzant. Ai avzut proiectul de structuri sau doar presupui din cauza ca e aparent plata zona si nu sunt fluvii in zona?
Subestimezi capacitatea proiectantilor romani de a da cu un SF de pamant. Si dificultatea de negociere cu Hidroelectrica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

P3trut

@alecu26 poate e atitudinea ta pesimista. Argumentele tale se puteau aplica usor si la lotul celor de la Nurol.
Pana cand vedem progres pe teren pe A13, putem doar sa speculam, oricum.

horatiu.cosma

Sau poate e atitudinea unui om care înțelege ceva mai în profunzime complexitatea unui proiect.

alecu26

#2538
Pai de exemplu un pod in arc nu e o structura statica stabila pana nu e pe forma si pozitia lui finala. Pana atunci trebuie sa ii asiguri foarte multe reazeme intermediare.
Cum faci asta in zone care tin de barajele Hidroelectrica si care nu te va lasa usor si ieftin sa intri in albie...nu stiu.
Exista un pod blocat de cativa ani de zile pe druml de acces la Cincu (NATO, americani, francezi...etc) care nu poate fi construit din aceleasi motive. Si daca ei in context de razboi nu pot debloca proiectul...ce sa mai zic de altii?
Singura solutie e sa se execute ca la Cernavoda (acel pod rosu peste canal pt evacuarea orasului) cumva pe mal, si pus pe barje plutitoare si dupa aia rotit, ridicat si coborat pe pozitie. Dar 100% nu a fost gandit si bugetat asa.
Cea mai abordabila solutie acolo va fi trnasformarea podurilor in poduri consola echilibrata si executia lor de pe mal, dar daca asta va fi acceptabila dpdv al modificarile necesare (acorduri de mediu si buget in plus).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Dar autostrada traversează o singura data Oltul, deci scenariu descris de tine mai sus, legat de Hidroelectrica se va aplica maxim o singura data, pe lotul 1.

In rest podurile din proiect sunt peste afluenții Oltului. Vor fi și acolo discuții legate de dimensiune sau poziționarea pilelor, dar chiar nu pricep de ce ar trebui sa prevedem multe probleme. De altfel PiSi5 ar cam trebui sa arate că se pot face poduri și pe scenariu descris de tine atât de negativ.

TibiV

Eu cred ca fraza estentiala este asta:
Quote from: alecu26 on August 11, 2023, 06:04:35 PMSubestimezi capacitatea proiectantilor romani de a da cu un SF de pamant.

Asta seamana cu una din legile lui Murphy:

Legea proiectantului:
   Nu incercati sa proiectati aparate care sa reziste prostilor. Ei sunt geniali!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

@pasadia cel mai amuzant si inutil e podul format din doua arce consecutive. Langa el, pe acelasi afluent e un micropod de CF si un podet de drum. Dar in aval zona e amenajata dpdv hidrotehnic.

https://maps.app.goo.gl/Vh12dW2mZsFEKxUv6

Mai e si meganodul de la Boita.

In fine..cum ziceti voi. Sa le tinem pumnii lui Makyol si la zecile de km de proiect sublicitat cu 20% si prima data in Romania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

Sa speram ca nu au invatat schema cu "ia banii de proiectare, ia avansul si pe urma lasa-i pe prosti cu ochii in soare".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

montaniardul

Pe harta API apare un nod de legatura dintre A13 si ceea ce trebuia sa fie A3 spre Targu Mures. Nu-si mai are rostul pe directia Sibiu - Brasov.

rezin

Acestă secțiune din A3 nu mai are de ce să ajungă la Târgu-Mureș, deoarece traficul principal din direcția Brașov, București este spre Cluj-Napoca și județele din nord-vestul țării, nu spre Târgu-Mureș, Bistrița.Prin urmare o rută mai bună,mai este de la Voila - Cincu- Agnita vest-Mediaș est-Târnăveni est- Iernut, pentru a scurta distanța dintre Brașov-Cluj-Napoca unde avem fluxul pricipal al traficului pe acestă rută.Autostrada ajunge deja la Târgu-Mureș și nu mai e nevoie să facem ocolul pe la Târgu-Mureș pentru a conecta și acest oraș la rețeaua de autostrăzi cum s-a preconizat în proiectul original.

Hercule

@rezin nu ma prind daca ai scris traseul la misto sau ai tras o linie dreapta pe harta intre Brasov si Cluj si ai ales drumurile cele mai apropiate de linie.
Nu stiu daca ai fost recent (vreodata?) pe acolo, dar recomand sincer tuturor sa NU foloseasca varianta asta ca scurtatura Bv-Cj.
Toate drumurile sunt puternic virajate, urca dealuri si serpuiesc prin vai. Mai mult:
* Voila - Agnita nu a fost reparat de mult, drumul e praf, stricat si de vehiculele grele de la Cincu
* Podul de la Voila e inchis de mai mult de 1 an (poate chiar mai mult), intre Voila si Cincsor se merge pe digul barajului Voila, iesind din DN1 pe la Dridrif. Bucata asta e 1/2 neasfaltata si 1/2 dale de beton.
* Agnita - Medias reabilitat recent, dar profilul e de DJ. Medie mai mare de 45-50 km/h nu poti scoate aici.
* Medias - Tarnaveni - Iernut relativ ok.

Ma amuza inversunarea cu care multi vor sa explice de ce nu se va construi A3 - Brasov - Tg Mures. Va rog eu mult, din partea celor ce locuiesc in zona Tg Mures, Reghin, Bistrita, sa ne lasati macar cu iluzia ca la un moment dat se va lega A3 Tg Ms la A13 Brasov/Fagaras. Multumesc!

Deșteaptă-te române!

rezin

@Hercule ,

Nu ai înțeles! Este vorba despre secțiunea de autostradă Făgăraș-Târgu-Mureș , care nu mai are de ce să fie construită pe acest traseu, după cum am explicat, ci să fie schimbat traseul acestei secțiuni de autostradă pe ruta : Voila-Cincu-Agnita-Mediaș est-Târnăveni est-Iernut.

Hercule

Ok, am inteles acum.
Parerea mea e ca ar trebui mutat mai la est, undeva pe la Cristur.
In fine, sunt doar pareri. Vom vedea ce ne va aduce viitorul.
Deșteaptă-te române!

rezin

#2548
@Hercule,

Părerea ta nu se sprijină pe argumente logice!

Gio

#2549
Nu stiu pe unde cred unii ca este "traficul principal", dar am fost recent pe Tg Mures-Brasov si era o gramada de trafic pe E60, drum foarte aglomerat, serpentine, camioane cu marfa, tot tacamu. Varianta Voila- Medias- Iernut mi se pare neserioasa, adica faci autostrada paralela cu A10 la 50 de km distanta doar? iernut-Turda= 50 de km
Sa fie clar, mai devreme sau mai tarziu A3 va fi legata de Brasov fie prin prelungirea ei pana la Fagaras sau pe alt traseu mai estic, fie prin construirea unui expres. Cred ca daca am avea valorile de trafic intre TgM si Brasov nu ar mai fi atatea discutii daca trebuie sau nu A/DX intre cele doua.