Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dchr

#1935
Comentez si eu referitor la traseu. Giratoriul acela cu DN1 se afla in varf de deal. Si anume aici.

Oare nimeni nu mai verifica in teren? Ce sens are sa cocoti drumul pe un deal?

athosga

#1936
Quote from: horatiu.cosma on February 11, 2022, 02:56:24 PM
Acel spațiu de odihnă e un loc de parcare, nu o discotecă.

Nici nu e vorba despre asta, ci ca:
1. Spatiul de odihna ocupa f. mult loc si nu mi se pare normal ca chiar spatiul din imediata vecinatate a caselor trebuie ocupata pt. asta.
2. Inchipuieste-ti un sat in care nici macar un magazin mai mare sau o benzinarie nu este, care sa faca lumina noaptea si deodata sa te trezesti la marginea acestui sat cu un spatiu de odihna ILUMINATA langa gard. Deci nu este discoteca, dar in aceste conditii deranjeaza. Mult! Mai ales ca nu are sens sa fie acolo, ar putea fi aproape oriunde. (1km mai incolo, de ex)
3. Cel mai folosit drum agricol in zona este cel de langa terenul de fotbal, cam in imediata vecinatate a spatiului de odihna, insa din cate vad, acolo nu este prevazuta o supratraversare, ci mai incolo cu vreun km. Si, zic eu, asta este doar din cauza spatiului de odihna.

athosga

Quote from: horatiu.cosma on February 11, 2022, 02:56:24 PM
Iar legat de primăria Ilieni, certificatul de urbanism emis de CJ Covasna conține și un aviz pentru traseu semnat de primăria Ilieni, poate îl cereți pe 544, să vedeți poziția reală a primarului în acte, nu aia publică.

O fi asa, nu stiu, am scris doar ce am citit si eu, deci "partea publica". Dar un lucru este sigur: cei afectati habar n-au avut! Cum nu a avut nimeni habar nici aici, pe forum. S-a tot voebit de patru variante si pac, in ultima clipa apare a cincea in ograda. Nu mi se pare normal.

ghrt

Poate primăria să amplaseze o perdea de vegetaţie?

Evident că nu e normal. E doar uzual.
Cont (aproape) inactiv.

rt25

#1939
^^^

mai oameni buni, dar noi ne pierdem din vedere esentialul.

Ce rost are sa faci un spatiu de odihna in mijlocul campului? (unde nu ai nici macar bruma aia de infrastructura de la marginea satului : utilitati, drumuri, servicii deja existente, PERSONAL! - nu e usor sa recrutezi oameni sa lucrezi in mijlocul pustietii...)

Logica elementara spune ca in spatiul de odihna vin oameni nu roboti.

Acei oameni au nevoie de cazare, masa, servicii. TIR-ul tot trece pe acolo, dar prin mijlocul satului azi si nu opreste nici macar pentru o cafea la aparat.

Asta e ditamai oportunitatea ca terenurile alea sa aduca investitii. Care este diferenta cu zona "comerciala" din buricul satului ? (in afara de potential spatii mai moderne si poate mai bine gandite de la inceput si care chiar sa aduca bani si venituri la bugetul local)

RaduG

#1940
@dchr

Pentru că oricum trebuia făcut un pasaj peste calea ferată adiacentă și deja drumul ajungea la o anumită înâlțime, e mai practic să nu mai construiești ditamai rambleul de descărcare de pe pod.

https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.729/25.458/0

RaduG

FB Cătălin Urtoi, proaspăt consilier al MT

QuoteÎn săptămâna care s-a încheiat am fost prezent la Bucureşti, unde am participat la şedinţa bilunară de la CNAIR.
Luni am avut o discuţie cu dl Ministru Sorin Grindeanu, iar joi s-a încheiat procedura de numire a mea în funcţia de Consilier Personal al Ministrului Transporturilor, odată cu semnarea contractului şi fişei postului.
Menţionez că această numire s-a făcut la cererea asociaţiilor din Iaşi, Împreună Pentru A8 şi Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei.
D-l Ministru a acceptat cererea asociaţiilor şi mi-a stabilit ca şi sarcină permanentă monitorizarea proiectelor de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei şi transmiterea corectă a informaţiilor în legătură cu evoluţia acestor proiecte atât în zona tehnică (partea scrisă şi avize), cât şi pe teren,  astfel încât să ne încadrăm în respectarea termenelor de implementare prin PNRR şi POT, precum şi în legislaţia cu privire la realizarea acestora, respectiv:
- MPGT al României
- HG 666/2016
- Legea 291/2018
- Programul de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere şi CF în perioada 2020-2030
Imediat după numire am început o informare în legătură cu situaţia actuală a acestor proiecte.
Am avut mai multe discuţii cu şefii de UIP-uri din CNAIR, iar vineri am făcut prima deplasare pe teren,  pentru a verifica dacă firmele de proiectare  de pe A7 şi A8 îşi respectă promisiunile făcute la ultima şedinţă de progres, ședință care s-a ţinut joi.
În continuare vă prezint situaţia la zi a celor mai importante proiecte rutiere din Moldova şi plecând de la acest moment zero în noua mea activitate, respectiv 13.02.2022, săptămânal  veţi afla informaţii despre evoluţia lor.

A. Autostrada Bacău - Braşov - 162,7 km
Proiectant Search Corporation
- A fost aprobat AMC-ul în Decembrie 2021 şi varianta de traseu finală:
Codlea (BV) - Răcăciuni (BC)
- Au fost emise Certificatele de Urbanism:
Bacăul l-a emis în 17.01.2022
Covasna l-a emis în 26.01.2022
Braşovul l-a  emis în 01.02.2022
- S-a trecut la obţinerea avizelor în baza acestor certificate de urbanism.
- Pe 12.01. 2022 a fost aprobată tema arheologică de către CNAIR
- La studiul topo au fost transmise observaţii de către CNAIR
- Pentru studiul geo s-a transmis tema pe 10 km, iar prestatorul poate începe forajele.
Concluzii:
Aici prestatorul Search Corporation este într-un blocaj şi o întârziere la termenul intermediar.
SF-ul trebuia să fie predat pe 10.01.2022, în condiţiile în care a acumulat întârzieri în perioada 2020-2021
Finalizare SF+Proiectare conform contract - 30 luni, 10.01.2023

Geri

Propunere de modificare pentru giratoriului de coborare / urcare sens Fg - Sb - Sambata de Jos si drum nou catre Poligonul militar de la Cincu

1.
Mutarea giratoriului de coborare / urcare sens Fg - Sb - notat cu 5

2.
Drum de legatura intre giratoriile 5 - 6

3.
intre 6 - 7 supratraversare cale ferata si pod nou peste Olt


Poza

Sambata de Jos - Voila - Cincu

Powered by API/PUM imgur uploader

De aici:
https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/45.815/24.846/0


De ce aceastra propunere?

1. Marcat cu rosu 1
https://www.google.com/maps/@45.8125896,24.8185954,3a,75y,19.38h,74.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMUGIK4BqNanAtfZMMBzhhA!2e0!7i13312!8i6656

Intersectia este prea in scurt/raza mica pentru a fi tranzitata de camioane cu semiremorci/remorci

2. Marcat cu rosu 2
Latinea drumului este foarte mica si nu este unde de a lati acest drum, casele fiind aproape.
https://www.google.com/maps/@45.8234772,24.8388315,3a,89.6y,0.96h,96.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfWuohKFZUR4SAlET9tQ6eg!2e0!7i13312!8i6656

3. Marcat cu rosu 3
Daca aici sunt problemele de virare, ca nu este loc ( vedeti pe asfalt pe maps urme de cauciucuri), ajutand si acea insula de linistire ( linistire a nu stiu cui ), in locatia marcata cu rosu 1 cat de greu va fi ?
https://www.google.com/maps/@45.8179825,24.84045,3a,75y,78.46h,75.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4_WJWj5EHVAAdjFu4vZoQQ!2e0!7i13312!8i6656

4. Marcat cu rosu 4
Este pod peste Olt, care cine stie in ce stare este.
https://www.google.com/maps/@45.8234772,24.8388315,3a,75y,2.5h,103.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfWuohKFZUR4SAlET9tQ6eg!2e0!7i13312!8i6656

5. Descarcarea de la Sambata de Jos nu este facuta numai pentru zona turistica Sambata de Sus, ci si pentru Poligonul militar de la Cincu.



Geri


O harta cu elevatiile pentru descarcarea in DN1 in zona Codlea, pentru nodul trefla.


Nodul este la aproximativ 530m altitudine, albastru inchis.

Si descarcarea s-ar vrea sa se faca la 570 altitudine. Cum se justifica urcarea cu 40m a descarcarii?

Cand se poate face urmarind 540-550m in zona marcata cu verde, care este deja o intersectie si poate fi folosita si elevatia naturala a terenului pentru supratraversarea caii ferate.





Powered by API/PUM imgur uploader

Calin88

#1944
@Geri

Podul dintre Voila si Cincu va fi reconstruit pe actualul amplasament de CJ Brasov. Contractul e deja semnat; podul nou ar trebui sa fie terminat anul asta. Nu cred ca va construi altcineva un alt pod nou, 2-300 de m mai in aval.

alin2pas

Dacă s-ar vrea, ar face traseul propus de @Geri între 5 - 6, iar de la 6 spre 7 să meargă pe la nord de calea ferată (parțial pe traseul drumului de pământ) până la DJ105 și să traverseze Oltul pe podul care se va reface. Ar scoate traficul din două localități, de pe drumuri înghesuite.

Calin88

Complet de acord, as mai preciza ca actuala intersectie din Sambata mai are o problema, fiind amplasata chiar inainte de o curba pe DN si cu o casa pe colt (cum mergi Brasov-Sibiu). Astfel, daca iesi dinspre Sambata in DN 1, e putin mai greu sa te asiguri in stanga.

Geri


Pentru zona traversata de autostrada in localitatea Podu Olt / Polul Oltului
Se poate trece la o distanta de case.







Harta a zonei in care se vede pe harta ca zona localitatii este in parte inundabila ( protejata de dig ) si de aici propunerea ca podul pentru traversarea Oltului sa se preluneasca pana la un nivel mai ridicat al terenului.




Powered by API/PUM imgur uploader

athosga

Da' unde, pe ce harta arata asa traseul?!  ??? Sau avem varianta 6?  :o

Geri


@athosga - multumesc
de aici am capturile:
https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/45.763/25.761/0

Capturi facute in 16.feb, inainte ca sa faca RobertH update la traseu