Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Absolut de acord, dar cum e mai bine, sa faci și bucata pana după Șercaia în paralel cu Sibiu Făgăraș, sau sa aștepți zece ani (3 Sf 2 licitatie, 5 execuție) in cazul cel mai fericit, doar ca să o faci cu totul pana la Brașov. Și 10 ani e optimist pentru ca nu vor fi bani. Cel puțin nu bani europeni. După 2025 von fi obligați sa prioritizam la sange lucrările, mai ales ca, după cum arata, vom pierde mulți din banii PNRR. Sau, în cel mai bun spirit romanesc, ne apucam de toate, n-avem bani sa le finanțam, lungim lucrarile, plătim penalitati, terminam la Sfântu asteapta.
Asa ca, ce alegeți, pentru urmatorii 15 ani sa se temine autostrada la Făgăraș sau după Sercaia și sa se modernizeze DN-ul în zona Codlea.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Calin88

#1726
Daca ar fi sa se prioritizeze un sector pe Fagaras-Brasov, atunci acela ar fi Vladeni-Persani, mult mai critic decat Fagaras-Sercaia (intre care ai localitatea Mandra si, in rest, doar linii drepte).
Cat despre prioritizare, doar A0, A1 montan, A3 montan, A7 pana la Pascani si captele A8 (zona Acatari din Mures si Iasi-Pascani) sunt mai urgente sau la fel de urgente ca Brasov-Fagaras. Dintre ele, in 2025 o sa fie gata sau aproape gata A0, sectoarele importante din A7, capetele PiSi si vor fi in executie restul (in cazul in care s-ar continua in ritmul din ultimii 2 ani). Deci nu ar fi probleme cu finantarea, chiar daca nu vom mai primi la fel de multi bani. Poate, doar daca toate santierele ar merge perfect ar fi probleme cauzate de executia sectoarelor montane, dar cand s-a intamplat asta in Romania?

Chiar si asa, daca autostrazile montane vor absorbi toti banii europeni, Brasov-Fagaras se poate face din fonduri proprii, precum A3 Bucuresti-Ploiesti. Nu suntem obligati sa construim exclusiv din fonduri europene.

Oricum, aud de ani de zile explicatia asta ca "nu vor fi bani" si pana acum nu am fost in stare sa ne apropriem macar de absorbtia fondurilor alocate.

alecu26

Fagaras si Codlea trebuiau sa aiba centuri demult.

In general, cu cateva centuri, cu cateva variante in zonele cu serpentine Brasov Sibiu e un drum unde se scoate o medie de viteza destul de mare pentru un DN din Romania.

E de rahat ca linia rosie in zona podurilor si podetelor e facuta prost si fara vizibilitate si nu se pot face zone de deposit mult mai lungi.

Pe de alta parte, chiar daca acum traficul este foarte mare pe Brasov Sibiu, cu siguranta va scadea dupa deschiderea Sibiu Pitesti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovicor

Asta sa fie problema! Pe POIM se poate faza, se mai poate intarzia din licitatii si OIL. Sa nu uitam c-a plecat Catalin de la MT, pleaca si Horatiu. Si constructorii sunt insuficienti, forta de munca la fel! Si AM s-ar putea primi cu intarziere pe unele sectoare.

voicul

#1729
Din pacate s-a mers pe terminare A3. Zic din pacate ca fara tunelul Meses, foarte putini vor alege A3 ca iesire din tara, deci practic tot pe A1 vor merge majoritatea. Automat si traficul va mai creste pe Brasov - Sibiu.

Daca se mai aude ceva de zona Meses pe A3, poate se mai rezolva din lucruri pe zona Brasov - Sibiu.

Pe A13 ramane: problema banilor (da nu e chiar asa mare) SI a lipsei de fortei de munca si birocratiei foarte mari (probleme grave).
Forta de munca: nu stiu cati realizeaza ca suntem cam la capacitate maxim cu poisibilitatea de construiere a drumurilor. Doar sa mai "importam" vreo 50.000 de oameni de prin Asia sa mai putem deschide noi fronturi de munca.


pbh

Doar 50000? Cu mai putin de 2000 + cateva sute la subcontractori, UMB  "intoarce tara pe dos". Bineinteles ca este nevoie si de o gestionare / optimizare foarte buna a banilor, oamenilor si lucrarilor efectuate.

DarkFranck

QuoteAutostrada nu e a unui oras. Nu lasi Brasovul fara autostrada, aduci autostrada doar la 50 de km de Brasov PE DIRECTIA VEST.

Dar chiar, de ce facem autostrăzi, dacă nu să conectăm marele centre urbane și economice între ele și pe ele cu restul lumii? Nu vreau să intru în polemici, dar pe principiul ăsta nu mai are rost să facem lotul 1 din Autostrada Ford DX12 până la Craiova, că oricum de la Balș nu mai e mult. Sau lăsam A2 până la Cernavodă, că nu mai era așa mult până la Constanța.

Problema e că atunci când faci o autostradă și lași găuri către principalele centre de deservire (în interior sau la capete), te trezești ca acum la bucata lipsă din A10, cu o gâtuire infernală. Era la fel după ce s-a construit A2 până la Fetești și pe bucata dobrogeană din DN3, între Cernavodă și Constanța, aveai o gâtuire incredibilă până s-a terminat A2 Cernavodă-Constanța. Acum ai gătuire la Eforie, ceea ce arată clar o necesară prelungire a A4 către sud.

Iar dacă faci doar A13 Sibiu - Făgăraș, vom avea o gâtuire între Făgăraș și Brașov, chiar dacă drumul actual nu pare rău.

Legat strict de A13 și de Brașov, am fost acum vreo 5 ani într-o delegație de serviciu la un producător de componente auto din zona Brașov. Livrează și către Dacia sau Ford, dar preponderent în vest (Germania). În discuțiile informale, un director de acolo mi-a răspuns, când l-am întrebat dacă au probleme cu forța de muncă (că nici nu plătesc salarii mari) că atât timp cât Brașovul nu are acces la autostradă spre vest nu crede că o să aibă mari probleme, că nu e așa mare concurență pentru forța de muncă (între timp lucrurile s-au mai schimbat, dar asta era mentalitatea).

Fluctuat Nec Mergitur

gicu

Și eu sunt de acord că nu trebuie să meargă autostrada până în centrul orașului, însă e foarte important cum se face descărcarea. Dacă se termină într-un sens giratoriu sau e preluată de un singur DN e clar că vor apărea gâtuiri. În România mi se pare cel mai bun modelul Sibiului, care are, 4 accese la autostradă (sunt 5 ieșiri, dar 2 duc în aceeași intersecție) înșirate pe lungimea orașului.

Pe de altă parte, exemplul prost e deocamdată Clujul, care are două noduri îndepărtate de oraș, la care principala dificultate de acces sunt blocajele din Turda și Florești.

pasadia

Trei. Vreau sa zic că eu deseori am folosit și nodul Nadaselu, chiar și când aveam treabă spre/dinspre Brașov. E ciudat, dar nu chiar atât de tare.

Fred

Quote from: DarkFranck on September 08, 2021, 12:46:52 PM
Dar chiar, de ce facem autostrăzi, dacă nu să conectăm marele centre urbane și economice între ele și pe ele cu restul lumii?
Pentru tranzit pe distante mari. Spre exemplu daca as avea de mers de la Bucuresti la Suceava si accesul nu ar fi aproape (la Bucuresti e la vreo 20 km de mine) ar fi suficient sa merg 90% din drum pe autostrada si pe un drum de legatura local ultimii 10-20km. De la Constanta la Oradea nu m-ar interesa chiar deloc ce conexiune are Constanta la autostrada si ce conexiune are Oradea, autostrada mi-ar economisi atat de mult timp si ar aduce atata siguranta si comfort incat nu as face deloc nazuri. Traficul local si descarcarile raman o problema locala.

ovicor

Pasadia eu stiu doar doua noduri la Cluj : Nadaselu si Gilau. Al treilea ar fi Tureni sau Turda?!?

pasadia

Vezi postare la care am răspuns în care @gicu numără și nodul de la Turda.

DarkFranck

#1737
^^ Absolut de acord, Fred, cred că s-a înțeles greșit. Normal că autostrada nu intră direct în oraș, nici nu e de dorit, ci prin drumuri de legătură (ăsta e deja un topic aparte). Dar ajungând cu autostrada în zona Brașov îți asigură posibilitatea de a merge de la Brașov sau din zona Brașov până la Cluj sau Timișoara în alți parametri și cu mare economie de timp.

La noi marele trafic de tranzit e oricum între marile centre urbane (aici incluzând orașul principal + periferiile care sunt în legătură directă dpdv economic, al forței de muncă etc, sau zonele urbane funcționale - ZUF). Citeam recent într-un raport făcut de Banca Mondială pe orașele din România că cca 75% din populația reală a României trăiește deja în ZUF-uri, restul zonelor sunt în continuă depopulare.
Fluctuat Nec Mergitur

hefaistos

Se pare ca nu m-am facut inteles pentru ca eu gandesc pregnatic si nu idealist
Premise: Sibiu fagaras se atribuie in 2023 cu un termen de executie de 4 ani -> 2027
Prounerea mea:
Sa se ceara SEARCH CORPORATION sa predea cu prioritate (in maxim 1-2 ani) partea pana dincolo de Sercaia (aproximativ 15 km pe plat) ->2023 
Sa se liciteze acest tronson ->2024
Sa se execute cu termen 24 luni (din nou 15 km, plat) -> 2026
Propunerea de a se face tot sectorul:
Finalizarea SF+PT -> 2024
Licitatie... stop joc, vin alegeri se schimba prioritatile, SF-ul se baga la sertar 2-3 ani (unde a mai stat proiectul asta) se scoate apoi si se liciteaza ->2028
Sectoare grele, unele cu tunele termene de executie de 4-5 ani, plus ca nu o sa mai fie bani -> 2033
Cum eu sunt mai batran si prefer sa vad lucruri gata chiar si partial (in Bucuresti un pasaj "mandria tarii" - pasajul Ciurel, a fost inceput la nivel de proiect in 2011 si dat in circulatie 9 ani mai tarziu) aleg astfel de solutii. Daca voi vreti cu mandrie se tineti Brasovul departe de autostrada pana cand se poate face totul "dintr-o bucata" insemna ca sunteti tineri si va permiteti sa asteptati.   

Mai e si o problema de bani, pe care o sa o resimtim pe infrastructurile rutiere dupa 2027. S-ar putea ca urmatorul buget UE sa contina bani doar pentru piste de biciclete si energie eco. Si asta se va cupla cu (aici sunt pesimist) o multime de proiecte licitate si atribuite pe PNRR dar care nu se vor incadra in termene si conditii deci vor trebui finantate din alte fonduri (pentru ca asta e, dincolo de "rusine vinovatilor" contractul e semnat deci trebuie derulat si platit). Dar asta e o alta discutie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

^de acord cu Mandra-Sercaia.
Ar fi mai util Vladeni-Persani, dar nu poti cere SEARCH sa termine cu prioritate proiectul pt sectiunea cea mai din mijloc si mai ales cea mai dificila (cel putin dpdv foraje geo si acord de mediu). Similar cu SF de pe A8.montan sau PiSi, ar fi posibil sa livreze mai devreme capetele, care sunt mai usoare, dar ma indoiesc ca se va intampla asta intrucat A13 nu are aceeasi prioritate (daca ar merita-o sau nu, asta e cu totul alta discutie) cu A1 sau A8.
M-as bucura daca macar s-ar porni odata executia pe Avrig-Mandra (de Avrig-Boita, tot mai sper intr-o minune care sa corecteze traseul  :))!