Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

naivu

Quoteprecum două anaconde în cursul actului reproductiv.     
+1, e buna asta  :lol: :lol: :lol:

mirceaeliade

>Drulă:  ,,Data estimată pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru execuție lucrări este trimestrul II 2023",

>,,Data de începere a contractului de servicii pentru acest obiectiv a fost 10.07.2020, iar termenul de finalizare a contractului este 10.01.2023 (30 de luni de la data de începere)"

https://www.brasov.net/costul-autostrazii-a13-bacau-brasov-estimat-la-22-miliarde-de-euro-cnair-studiul-de-fezabilitate-si-proiectul-tehnic-de-executie-se-afla-in-curs-de-finalizare/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&fbclid=IwAR0zAE47VQyRgvhbLcUEvQGyjVcsVev1LSpUxQwMxs6mMsmGQx2zTFVndxQ


pasadia

Din diverse cauze saptamana asta am parcurs Brasov - Sibiu de 5 ori in zile diferite. Efectiv imi e sila de acest drum - coloana continua in ambele sensuri, absolut gretos Fagarasul (scuze @silviufg, dar sunt convins ca si tu simti asta).

Dar ce vreau sa specific aici, pentru cei care au de gand sa strabata acest segment de drum pana cand se vor deschide sectoarele de autostrada paralele cu el si se bazeaza pe Waze in a-si alege traseul:

De prin 2020 (sau 2019) a fost asfaltat DJ112C, Vladeni - Dumbravita. Si asta face ca acum Waze sa va trimita pe aici in momentele in care Codlea e prea aglomerata. Adica va pune sa strabateti niste DJ-uri intre Vladeni - Dumbravita - Satu Nou - Halciu (multe sate, drum ingust si intortocheat, etc...) ca apoi sa iesiti in DN13 intr-o intersectie oricum tampita (cea de la Hanul din Ardeal, cu podul peste Barsa langa ea) si de acolo sa va trimita functie spre centura Brasov si destinatia voastra.

Va rog eu frumos, pentru acele 2-3 minute pe care teoretic le castigati astfel, NU mai ascultati de Waze. Pe langa calitatea mult mai proasta a drumurilor pe care va bagati, faptul ca voi trebuie sa virati la stanga intr-o intersectie prost amenajata, negandita pentru atata trafic cat are mai nou, genereaza in urma voastra cozi considerabile. Azi cred ca am stat 5 minute ca sa astept sa treaca cate unul sau altul spre stanga in conditiile in care pe sensul opus, dinspre Codlea spre Sibiu, era dupa cum am spus coloana incontinuu.

Si da, stiu - teoretic ar putea DRDP-ul sa faca o banda separata (sau ma rog, sa asfalteze in dreapta o banda pentru directia SB->BV) astfel incat sa se mai reduca cozile generate. Sau sa tranteasca vechea soluitie tipica, sensul giratoriu. Dar imi e prea sila sa mai sper ceva de la autoritatile din Romania, conduse de aceleasi personaje care creeaza aceste probleme si care oricum sunt incapabile sa le identifice. Da, DRDP Brasov e condus de o corupta (vezi Doamne vechi drumar) chiar si acum, dupa aproape un an de ministeriat USR si vreo 2 ani de conducere a d-nei Ionita.
ps: evident, e achitata in prima instanta alaturi de intreaga pleiada de coinculpati celebri in ciuda probelor.

Calin88

@pasadia

Stii cumva care mai este starea "drumului pe sub munte" (DJ104A)?
Era in reabilitare si ar putea fi o solutie pentru ocolirea Fagarasului, cel putin; poate chiar pana la Brasov pentru cei care pot suporta starea proasta a DN73A. Nu pentru camioane, nu are geometrie si latime pentru asa ceva, dar macar pentru turisme.

pasadia

N-am idee. Pe DN1 sunt puse indicatoare care indica ca ar fi complet blocat undeva prin zona Lisa - Recea. Dar nu prea m-as baza nici pe ele, caci nici inchiderea podului peste Olt de la Voila nu prea e clar marcata pe DN1 (am folosit varianta oficiala propusa de autoritati, cea care merge de la Dridif pe baraj peste Olt si apoi spre Cincsor - e un rahat de drum de piatra, absolut aiurea ca solutie pentru traficul spre Agnita / Medias.

naivu

^^Am fost acum doua luni pe acolo si mi-am blestemat ..., f multe portiuni "arate" in vederea reabilitarii. Ar merita verificat prin decembrie, dupa ce se termina sezonul de lucrari, daca au terminat!

vasile.silion

^^@pasadia, strict pe relația între DN1 și Mediaș, pentru că ai pomenit de ea, varianta mai buna e prin Cârța - Agnita - Mediaș. Cu excepția trecerii peste barajul de la Arpașu, unde e beton cu multe gropi, restul e asfalt destul de OK, ba chiar între Agnita și Mediaș e aproape gata modernizarea DJ 141, unde asfaltul e turnat pe cam toată lungimea. Scuze pt offtopic!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Hoinar

@pasadia ... asa este, acest drum are trafic foarte ridicat in orice zi a saptamanii, ai avut noroc ca nu ai prins si un accident sa ramai blocat in trafic ( am prins eu acum 2 saptamani cand erau caldurile mari si a fost groaznic ). Este nevoie mare de autostrada si cat mai repede, in zona in fiecare saptamana se produc accidente cu victime, dar cumva ... acest lucru este ignorat si nu intereseaza pe nimeni ca sa grabeasca constructia autostrazii.
Fagarasul arata ca dupa bombardament, au facut anul asta cateva peticeli, dar si alea in bataie de jos, in primavara era si mai rau, daca crezi ca poate fi si mai rau. Exista planul pentru o centura a orasului Fagaras, dar si aia a fost amanata.
Nu stiu mottivul dar de ani de zile exista un mare dezinteres pentru acest sector de drum din partea CNAIR, mai ales pe bucata care tine de judetul Brasov. Asa cum ai observat, bucata din jud. Sibiu, a fost reasfalatata, pe cand bucata din Jud. Brasov a primit cateva petece. Si asa se intampla de ani de zile.
Toate drumurile din judetul Brasov au parte de acelasi "tratament", pe cand sectiunile de drum din judetele invecinate primesc strat nou de asflat ... noi in Jud. Brasov primim drumuri peticite.

JohannDB

         "Of top" adiacent A13 Sibiu - Brașov...... Joi 19.08.21, nevoia mă duce spre Nădlac.  Cu 1,5km înainte de intrarea în Mândra (mergând spre Sibiu), c o a d ă..... Și, coadă până la ieșirea din Făgăraș; când mi-a venit rândul în zona respectivă din Făgăraș, am constatat că trecerile de pietoni au rupt fluxul (pietonii înșirați ca mărgelele pe ață traversau/se aruncau unul câte unul în drum și nu dădeau impresia că protestau în acest fel) și zona de lucru, rămasă deja de prea multă vreme în halul în care este (fac paralelă cu "centura Slatina", care și ea, din vremuri imemoriale este o arătură; probabil așteaptă primarul să termine Umbrărescu DX 12 în zonă, ca să se scape de trafic) - era ora 18:30 !! :hm: :hm:
        Și la cele pătimite mai sus, cireașa de pe tort a fost "tratamentul cu criblură" ce se aplica la ieșirea din Porumbacu spre Avrig... Deja de după Făgăraș, pe calea undelor veneau "vești proaste" cu coada de la..., de dinainte de,.... Scoreiu !! Așa se face că, după ce am trecut de girația cu Transfăgărășanul DN7C la cca 1 km (ora 19:05) am ajuns primul din coada cozii  :D, loc fruntaș pe  care l-am pierdut imediat ; din punctul respectiv până la cei cu criblura, aveam, "numai", cam 15 km ...... :lol: :lol:   În prima fază, ne-am miscat cu destul talent (probabil ăia cu paleta, că se naviga la paletă, se mișcau mai cu interes), pentru că în 25 minute am "mișcat" 5 km, adică am realizat performanța de-a traversa și ieși din Scoreiu spre Porumbacu !! Apoi, o lungăăă pauză pentru sensul nostru (vorba aia, noi - bătuta pe loc), culmea însă pe sens invers veneau mașini (disperare și etalare de folclor, pe cei din coloana noastră)... Apoi pe undele radio (vivat anonimul bihorean  Irenaeus, Marconi, Popov, Dubilier, etc.) vine o "veste minunată" anume că băieții cu pietrișul, își iau jucăriile și pleacă la culcare....  Cu toate astea, pe sensul invers nouă se venea ca la protest, neîntrerupt, iar noi tot bătuta pe loc, până când la 20:10 reînvăț să angajez treapta I-a a cutiei de viteze.... După punerea-n mișcare să vezi raliu  ; erau unii de credeai că sunt la probele speciale de demaraj și dumnezeuleeee, ce depășiri, de câte 7-12 mașini; japonezii kamikaze ar fi fost invidioși !!
         Ultima barieră, de data asta mică de vreo 700 m a fost la girația Veștem, dar a fost mizilic.....

Dagda

#1689
@JohannDB, apropo de raliu, ceva de genul am vazut si eu cand s-a dat drumul la circulatie dupa un accident pe langa Sercaia - spre Brasov, ziceai ca drumul are 2 benzi cu sens unic, pe banda 1 mergea toata lumea cu 120 km/h, iar pe banda 2 (contrasens) efectiv trecea o coloana de 8-10 masini care depasea cu 140-160.

pasadia

Cozile in Făgăraș ți le crează giratoriu de la intrare, nu trecerilor de pietoni (sau singurul semafor din centru).
Lucrările alea de la Porumbacu nu sunt gata -inca mai sunt marcaje de făcut, nu vreau să mă gândesc cum o fi noaptea pe acolo pe un drum negru lipsit de orice urma de marcaj. Iar semaforul ăla uman încurcă mult din doua motive
- s-a lucrat pe o bucată lunga de câțiva kilometri (dacă lucrau alternativ pe bucăți mai scurte era alternanta și cozi mai scurte dar toată lucrarea dura mai mult)
- paleta umană nu da drumul in mod echilibrat la trafic (am impresia că efectiv dau drumul de pe un sens și îl țin deschis până nu mai vine nimeni - ceea ce evident nu se întâmplă deloc, mașinile venind la distanta foarte scurta. Și uite așa probabil ai prins un moment când au dat drumul dinspre SB și au uitat sa îi mai oprească.

alin_simeriaveche

Catalin Drula pe facebook

QuoteCONTRACT SEMNAT PENTRU PROIECTAREA AUTOSTRĂZII FĂGĂRAȘ-BRAȘOV, O INVESTIȚIE CARE FUSESE ABANDONATĂ DE PESTE 10 ANI
În această dimineață am luat parte la semnarea contractului dintre Compania de drumuri și proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de detaliu.
Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitație în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate.
Traseul începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploiești-Brașov și se încheie în apropiere de Făgăraș, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraș. În plus, în zona municipiului Brașov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Brașov-Bacău.
Printre cele mai importante activități din cadrul contractului se numără realizarea unor studii și analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor și a constrângerilor de pe traseu sau a utilităților intersectate. Vor fi obținute toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare.
La fel ca A7 - Autostrada Moldovei, Făgăraș-Brașov va beneficia de o proiectare completă și complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuția lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi).

goanga

Vineri am făcut 4 ore din Brașov în Avrig (față de mai puțin de 2 ore în mod normal). La intrarea în Făgăraș în ambele sensuri erau cozi de 10+ km, la calea ferată de la Viștea iar 2-3 km coadă și apoi de la Scoreiu la Avrig era parcare.

JohannDB

        @pasadia, așa e cu Făgărașul, furat de narațiune, însă, am uitat de girația Kaufland; dar de data asta mai mult ca oricând m-au exasperat pietonii la treceri !!
        În actualele situați, cel mai economic este să faci drumul ăsta la vreme de noapte..... Cine poate !! :lol: :lol: :lol:
        P.S. -Pomenea cineva mai sus de "centura Făgărașului", .... un vis printre anii trecători !!Zilele trecute chiar mă bătea gândul să ocolesc pe la nord, pe digul Oltului, dar încă n-am făcut o recunoaștere ca să văd real ce-i la fața/dosul locului...

voicul

Cam incurcata exprimarea:
"Traseul începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploiești-Brașov și se încheie în apropiere de Făgăraș, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraș."
Eu am inteles prima data ca nu ar fi legatura intre A3 actual si portiunea asta.

Cele 2 A3 se leaga prin giratoriu intre ele sau se face ceva acolo?